Oww dat geloof ik best. Maar Aissati heeft echt niet onvoldoende dynamische kwaliteiten, zijn tekortkomingen op dit moment liggen op een ander vlak.joey schreef:Vergis je niet. Litmanen liep een marathon, hoor. Hij zorgde dat hij aanspeelbaar was voor de verdediging, om vervolgens voor het doel op te duiken. Dat was zijn kracht: altijd aanspeelbaar.
De Marco van Basten-topic
Moderator: mods
-
-
Inderdaad discipline, alle energie geven dat je hebt. Wilskracht dus.
Maar Aissati is meer iemand die meer vanaf zijn plek dominant speelt. Zijn positiegebonden spel was juist wat zijn verhuur aan Twente niet een succes maakt want ze hadden daar behoefte aan een speler met slimme loopacties. Bakkal was daarom van grotere meerwaarde dan Aissati.
Maar Aissati is meer iemand die meer vanaf zijn plek dominant speelt. Zijn positiegebonden spel was juist wat zijn verhuur aan Twente niet een succes maakt want ze hadden daar behoefte aan een speler met slimme loopacties. Bakkal was daarom van grotere meerwaarde dan Aissati.
-
Ben ik het niet mee eens, juist toen hij onbevangen speelde bij PSV was hij super. Tenminste was hij niet van grote meerwaarde voor Twente, aangezien ze met El Ahmadi en met name Engelaar al dominante spelmakers hadden en hij niet hetgeen toevoegde aan de ploeg dat werd gevraagd.Jabu schreef:Aissati heeft zijn beste voetbal juist in de periode dat hij aan Twente was verhuurd gespeeld.
Hij liet wel zien een goede voetballer te zijn, die uiteraard ook wat beter was geworden dan bij zijn begin van zijn profcarriere. Maar zijn meespelen was niet bevorderlijk voor de ploeg van Twente.
-
Ik kan me welgeteld 1 duel herinneren waarin Bakkal de voorkeur kreeg ten koste van Aisatti, en dat was die oorwassing tegen Ajax 1-4 als ik het me goed herinner. Verder speelde Bakkal vooral als aanvaller in de tweede seizoenshelft.
Of bedoel je de eerste helft? Toen speelde bakkal wel veel op het middenveld, speelden ze wel wat minder hoogstaand vond ik.
Of bedoel je de eerste helft? Toen speelde bakkal wel veel op het middenveld, speelden ze wel wat minder hoogstaand vond ik.
Aissati is echt geen loopwonder.Vedette-10- schreef:Oww dat geloof ik best. Maar Aissati heeft echt niet onvoldoende dynamische kwaliteiten, zijn tekortkomingen op dit moment liggen op een ander vlak.joey schreef:Vergis je niet. Litmanen liep een marathon, hoor. Hij zorgde dat hij aanspeelbaar was voor de verdediging, om vervolgens voor het doel op te duiken. Dat was zijn kracht: altijd aanspeelbaar.
Hij heeft duidelijk andere kwaliteiten.
-
-
-
-
www.pzc.nlKleinere selectie bij Ajax
door Jop van Kempen.
Trainer Marco van Basten wil de selectie van Ajax in de winterstop terugbrengen tot 'rond de 24' spelers. Dat betekent dat er voor vier spelers geen plek meer is bij Ajax.
"Met Daley Blind en Toby Alderweireld erbij hebben we een selectie van zo'n 28 spelers", aldus Van Basten. "Dat is te groot. We moeten beslissingen nemen. Ik wil graag werken met een selectie van rond de 24 man."
Waar hij drie weken na de eerste training van het seizoen al afscheid nam van Kenneth Perez, Albert Luque, Laurent Delorge en Jurgen Colin, zal Van Basten ook de komende transferperiode in de groep snijden. Daarbij neemt de trainer waarschijnlijk afscheid van Dennis Gentenaar. De twee raakten in september gebrouilleerd toen bleek dat Gentenaar en Kenneth Vermeer om en om reservekeeper zouden zijn achter Maarten Stekelenburg. Door een slepende rugblessure van Gentenaar en door een langdurige schouderblessure van Stekelenburg kwam Hans Vonk al als vervanger naar Amsterdam.
Ook is het goed mogelijk dat Van Basten bij de schifting opnieuw uitkomt bij spelers die in augustus nog wel bij de A-selectie mochten blijven, maar voor wie hij destijds al zei dat er weinig toekomst bij Ajax is: Dennis Rommedahl en Kennedy Bakircioglü. Ook Leonardo en George Ogararu hoorden bij dat groepje, maar Ogararu is al sinds de zomer verhuurd aan Steaua Boekarest en Leonardo is waardevol voor Ajax.
Ook als Van Basten met Leonardo verder wil, zal de Braziliaan waarschijnlijk een uitnodiging krijgen om op gesprek te komen. Het contract van de linksbenige aanvaller loopt in 2009 af en om te voorkomen dat de transferwaarde daalt, moet de afloopdatum worden verlengd.
Datzelfde geldt voor Robbert Schilder, wiens contract ook in juni 2009 afloopt. De kans is groot dat Ajax de linksback een nieuw contract voorlegt. Vanavond speelt Ajax tegen NAC. Bij de ploeg van Robert Maaskant is topscorer Matthew Amoah nog altijd geblesseerd. Rob Penders is weer fit, maar hij zal op de bank beginnen. "We gaan gesloten spelen en dan kijken of er op de counter iets te halen valt", liep Maaskant al vooruit op de tactiek. Van Basten speelt vrijwel zeker met Siem de Jong als aanvallende middenvelder en Urby Emanuelson en Rasmus Lindgren als controleurs.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Je hebt in een selectie ook plaats voor een nummer 12 t/m 24. Ajax is niet in de positie om voor die plaatsen in de selectie toppers aan te trekken. Liever een sterkere eerste 11 en een iets minder bank, dan het spreiden van het kapitaal over 24 mensen. Wat mij betreft zijn Schilder en Leonardo dus prima mensen voor de bank.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Schilder heeft de stap niet kunnen maken. Wat mij betreft selecteer je dan ook door en kies je voor de jeugd. Leonardo is dan nog net iets beter, Schilder is echt niets bijzonders, maar ook daar moet je op den duur kiezen voor de jonge garde. We missen een klasbak op de backpositie, tenzij je daar Vermaelen dus gaat 'ontwikkelen'. Verder heb je dan Urby nog achter de hand en ook Goossens zou in noodgevallen kunnen inspringen. Schilder is daarom ook totaal overbodig. Wegwezen dus.
- Daily Blind