Wie wordt de nieuwe Algemeen Directeur van AJAX?
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Is dit hetzelde bureau die Fontein had voorgedragen? Die lui weten toch niet zoveel van de markt.Neefkens schreef:Goed idee om een headhuntersbureau in te schakelen, dit is een erg belangrijke functie voor AJAX. Een externe blik houd je scherp, het dwingt jezelf om eerst goed over het profiel na te denken en even afstand te nemen van mogelijk al bekende en beschikbare kandidaten
Ik bedoelde het niet als grapje, Neef. Rijkaard is de ideale ambassadeur van Ajax. Bureauwerk kun je door een goede manager laten opknappen. Daar zijn er genoeg van.Neefkens schreef:Maar joey, de credits voor jou. Of je het nou als grapje bedoelde of niet, dit biedt een opening voor de komst van Rijkaard.
@Peter: en hetzelfde headhunterbureau dat Kales heeft binnengeloodst bij Ajax?

Het stinkt aan alle kanten!
Dan krijgt Steef toch nog gelijk...joey schreef:Ik bedoelde het niet als grapje, Neef. Rijkaard is de ideale ambassadeur van Ajax. Bureauwerk kun je door een goede manager laten opknappen. Daar zijn er genoeg van.Neefkens schreef:Maar joey, de credits voor jou. Of je het nou als grapje bedoelde of niet, dit biedt een opening voor de komst van Rijkaard.

Wow, Rijkaard en van Basten samen de leiding bij ons cluppie.
Te weinig ervaring op bestuurlijk gebied. Laat ik het zo zeggen: het lijkt me heel erg sterk dat ze bij hem uitkomen. Dan veel eerder bij Molenaar.Neefkens schreef:En waarom dan wel niet?
Een headhunterskantoor schuift niet zomaar iemand naar voren omdat ze er een goed gevoel bij hebben. Je moet referenties hebben.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op wo aug 13, 2008 4:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat om het voldoen aan het profiel en daar staat (wat we er nu van weten) niets in over bestuurlijke ervaring.Jöhnk schreef:Te weinig ervaring op bestuurlijk gebied. Laat ik het zo zeggen: het lijkt me heel erg sterk dat ze bij hem uitkomen. Dan veel eerder bij Molenaar.Neefkens schreef:En waarom dan wel niet?
Een headhunterskantoor schuift niet zomaar iemand naar voren omdat ze er een goed gevoel bij hebben. Je moet referenties hebben.
-
- AT Toto winner 10/11
Inderdaad. Ik ben op zich geen tegenstander van een headhuntersbureau, allesbehalve, maar in de nieuwe situatie is het natuurlijk volslagen ongepast.joey schreef:En iedereen kent Rijkaard al, dus waarom een headhuntersbureau inschakelen?
De functie van AD is uitgekleed met het zakelijke en organisatorische verhaal, waardoor er een ceremoniele en iets meer voetbaltechnische functie over blijft. En voor een AD die wat van voetbal weet en de club goed vertegenwoordigt, heb je natuurlijk geen headhuntersbureau nodig. Die weten daar niets meer van dan bijvoorbeeld Coronel of Van Basten zelf. Headhunters gebruik je juist voor die zakelijke toppers, waar je als voetbalclub géén kijk op hebt.
- Ajaciedjuh
Alsof Rijkaard domme testjes gaat doen... kom op, zeg. 
Daarbij, Ajax heeft twee keer een AD gehaald via een headhuntersbureau en twee keer is het een mislukking geworden. Misschien tijd om zelf eens na te denken?

Daarbij, Ajax heeft twee keer een AD gehaald via een headhuntersbureau en twee keer is het een mislukking geworden. Misschien tijd om zelf eens na te denken?
Laatst gewijzigd door joey op wo aug 13, 2008 5:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je iemand ergens op test dan selecteer je daar dus ook op.Ajaciedjuh schreef:Omdat je die ook gewoon moet testen op management capaciteiten en zaken die bij een algemeen directeur van toepassing zijn.joey schreef:En iedereen kent Rijkaard al, dus waarom een headhuntersbureau inschakelen?
Het is juist goed dat je de mensen test. Dat gebeurd in het zakenleven ook.
Jammer dat je niet verder komt dan domme testjes doen.joey schreef:Alsof Rijkaard domme testjes gaat doen... kom op, zeg.

Heb je zelf wel eens zoiets gedaan?
Ja en?Jöhnk schreef:Als je iemand ergens op test dan selecteer je daar dus ook op.Ajaciedjuh schreef:Omdat je die ook gewoon moet testen op management capaciteiten en zaken die bij een algemeen directeur van toepassing zijn.joey schreef:En iedereen kent Rijkaard al, dus waarom een headhuntersbureau inschakelen?
Het is juist goed dat je de mensen test. Dat gebeurd in het zakenleven ook.
Breng uitgevers niet op een idee, ze doen al moeilijk genoeg.Neefkens schreef:Heb je zelf wel eens zoiets gedaan?

Maar ik hoor wel eens wat, natuurlijk. Ik heb al verschillende voorbeelden meegemaakt van totale missers van de kant van een headhuntersbureau. Tests zijn (blijkbaar) gemakkelijk te manipuleren voor wie weet hoe ze werken. Het laatste voorbeeld: iemand die op haar bedrijf bekend stond als buitengewoon bot kwam uit de test als een eersteklas people manager.

Laat ik het zo zeggen: Frank Rijkaard hoeft niet te solliciteren. Waarom zou hij zich onderwerpen aan een dergelijke procedure? Het is graag of niet.