Vak 410

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo mar 21, 2007 11:25 am

Ik zeg nergens dat er met steun van 410 wel gewonnen was van Heerenveen of Excelsior.
Ik geef alleen aan dat tijdens de genoemde wedstrijden wel iets georganiseerd was op 410.

Ik weet niet of het invloed heeft op de uitslag. Het enige wat het doet is zorgen voor een positieve sfeer vlak voor de wedstrijd en vocale ondersteuning tijdens de wedstrijd.

Ik zelf zit op Zuid-2 en hoor net als jij weinig tot niets vanuit 410. Dit is een akoestiek probleem. Ik hoor namelijk ook weinig tot niets van Zuid-1 of het uitvak.
Ik sta ook wel eens op of om en nabij het veld en daar hoor je toch echt 410 wel, neem dat maar aan. Of het verder uitmaakt weet ik niet.

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » wo mar 21, 2007 12:14 pm

Raar, zit ook op Zuid-2 en hoor vak 410 prima. En als er voldoende geluid komt uit het uitvak dan hoor ik dat ook. Maar goed, het zal inderdaad ook wel aan de akoestiek liggen dan. Verder lijkt het mij vanzelfsprekend dat de spelers een positieve entourage rond het veld als een extra stimulans zullen ervaren. De sfeer zal echter nooit van doorslaggevend belang kunnen zijn op het eindresultaat, daar zijn de mensen op het veld verantwoordelijk voor.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do mar 22, 2007 8:21 am

De verwachting is dat het sfeerteam wel met een update komt (op sites of via andere manieren) over de impasse die er is ontstaan.

Achter de schermen wordt er wel geprobeerd om de impasse te doorbreken.
Op dit moment komen de partijen nog niet nader tot elkaar, helaas.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » do mar 22, 2007 8:33 am

En hoe wordt achter de spandoeken dan geprobeerd om die impasse te doorbreken? Gaat het er heftig (en verwijtend) aan toe of zitten we nu (al) in de fase dat er afspraken over de toekomst worden gemaakt?
Bertje for President!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do mar 22, 2007 10:43 am

Er is vanuit het sfeerteam een brief gestuurd naar het bestuur van Ajax.
Daarop is niet gereageerd.
Er is een voorstel geweest om wederom een brief te sturen, met soortgelijke strekking als de eerste brief. Of de brief verstuurd wordt is nog niet bekend, omdat de inhoud eigenlijk bijna identiek is als de eerder verzonden brief. In de eerste brief is afstand genomen van de strekking van het doek, maar niet voor het feit dat sfeerteam daar verantwoordelijk voor is. Het blijft een individuele actie waarvoor het sfeerteam niet verantwoordelijk gehouden kan worden.
Verder hebben we wel vanuit sfeerteam kant de procedure met betrekking tot onze spandoeken gewijzigd. Dit om te voorkomen dat het bestuur ons in de toekomst weer de schuld kan geven voor iets waar wij weinig tot niets aan kunnen doen.

Het bestuur blijft echter volharden in de strafmaat, wat bij ons natuurlijk niet lekker valt. Er is een besluit van hun kant genomen zonder hoor en wederhoor.
Vanuit supporterszaken wordt dus gepoogd het sfeerteam en het bestuur dichter bijelkaar te brengen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do mar 22, 2007 6:49 pm

joey schreef:Ik hoor 410 juist keihard, net als de supporters van de tegenpartij. Van de F-side daarentegen verneem ik haast niets.
Gek he, jij zit precies onder 410 en zit 150 meter van de F-side af, niet dat die zich laten horen trouwens. Ik heb ook wel eens op Noord gezeten en toen hoorde ik 410 ook wel ja.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » do mar 22, 2007 9:22 pm

Ik zit dichter bij Zuid dan bij 410, maar toch hoor ik 410 vaker en harder.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Bericht door thaumaturgy » do mar 29, 2007 10:52 am

Sanctie sfeerteam voorwaardelijke

Amsterdam, 29 mrt 2007
Op 5 februari jongstleden heeft Ajax via zijn website bekend gemaakt dat als gevolg van onder andere een kwetsend spandoek in vak 410 tijdens de wedstijd Ajax-Feyenoord er maatregelen waren getroffen.
Deze hielden concreet in dat vak 410 tot en met het einde van de competitie zou zijn uitgesloten van georganiseerde sfeeracties. Hieraan is tot op heden bij alle thuiswedstrijden gevolg gegeven. Ook hebben er sindsdien gesprekken plaatsgevonden tussen Ajax en het sfeerteam waarbij door hen afstand is genomen van de strekking van het doek en zijn er afspraken gemaakt voor de toekomst. Op basis van dit goede overleg heeft Ajax besloten de sanctie voor de rest van de competitie om te zetten in een voorwaardelijke straf. Dit betekent concreet dat vak 410 vanaf de wedstrijd tegen Heracles Amelo weer mee kan doen aan sfeeracties in het stadion.

Waas
Berichten: 167
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:33 am

Bericht door Waas » do mar 29, 2007 12:07 pm

thaumaturgy schreef: Dit betekent concreet dat vak 410 vanaf de wedstrijd tegen Heracles Amelo weer mee kan doen aan sfeeracties in het stadion.
En dit zal niet gebeuren om jullie alvast op de hoogte te stellen.
Vanaf volgend seizoen zullen er pas weer sfeeracties zijn.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » do mar 29, 2007 12:08 pm

Gaan de hakken in het zand?
Bertje for President!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 29, 2007 12:10 pm

Get over yourselves, heren. Voor Ajax. :yes:

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » do mar 29, 2007 12:22 pm

Ach ja.. ik kan ze ergens wel begrijpen. Ajax was er als de kippen bij om Vak 410 publiekelijk te veroordelen. Nu is er nog kans op de titel en kan het opeens wel.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do mar 29, 2007 12:31 pm

Maarten127 schreef:Ach ja.. ik kan ze ergens wel begrijpen. Ajax was er als de kippen bij om Vak 410 publiekelijk te veroordelen. Nu is er nog kans op de titel en kan het opeens wel.
Idd. AJAX heeft zelf ook gemerkt dat de resultaten in de sfeerloze betonnenbak ook niet geweldig waren!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do mar 29, 2007 12:35 pm

Je kan zien dat Jaakke er werkt :
voorwaardelijke straf. Lijkt wel of 410 HALT heeft gekregen ofzo.
Zoals ik nu kan zien zal er niets meer gedaan worden. Geen grote acties in ieder geval.
Richten op volgend seizoen.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do mar 29, 2007 1:27 pm

De straf is omgezet omdat er vorige week een tweede brief is gestuurd door het sfeerteam met ongeveer dezelfde bewoordingen en strekkingen als de eerste verstuurde brief.
Deze brief heeft Ajax echter doen besluiten om de straf om te zetten.

Volgende week is er een sfeerteam vergadering, dan zal er besloten worden of er nog wat gedaan wordt dit seizoen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 29, 2007 1:30 pm

Ik hoop dat jullie voor het belang van Ajax kiezen. Onze spelers zullen de steun nodig hebben.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » do mar 29, 2007 2:27 pm

Belachelijk, voor wie doen jullie het nou eigenlijk? 410 is zijn doel voorbijgeschoten volgens mij.

Stelletje omhooggevallen mannetjes... :nooo:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do mar 29, 2007 2:57 pm

Inderdaad.

Sommige zijn meer supporter van het vak dan van Ajax. :X
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do mar 29, 2007 3:40 pm

Ja...
jij laat toch ook niet over je heen lopen door wie dan ook.
En dat doet Sfeerteam/410 ook niet.
Dus nu opeens omdat het het bestuur uitkomt moeten we weer grote Tifo acties maken? Omdat dat Ajax goed uitkomt?

De normale doeken worden weer gewoon opgehangen en zang zal net als de afgelopen wedstrijd gewoon doorgaan.

Iedereen zal zeker blij zijn dat er nu weer voor de toekomst een kleine stap gezet is. Maar feit blijft tot nu toe dat ze een vak verantwoordelijk houden voor een individuele actie.
Er wordt nu tenminste weer gecommuniceerd, dat is in ieder geval een stap vooruit.

Het stelletje omhoog gevallen mannetjes waar je het over hebt steken meer tijd en moeite in Ajax dan menig ander. Ze verzetten op vrijwillige basis heel wat werk om in de kille ArenA enige sfeer te verkrijgen.
Als er dan iets gebeurd waar ze weinig aan kunnen doen en dan zonder hoor en wederhoor een straf opgelegd krijgen door het Ajax-bestuur voel je je behoorlijk genaaid en in de rug gestoken.
En ja, je geeft om je vak of om je crew. Zo is het overal. Ze mogen wat mij betreft best trots zijn op hetgeen ze in de afgelopen 5 jaar bewerkstelligd hebben. Iedere wedstrijd zijn de blikken toch even gericht op 410/sfeerteam om te zien wat voor actie ze in petto hebben.
Ook voor wat het vocale gedeelte hebben ze bewezen dat ze gegroeid zijn en dat ze wat dat betreft ook meer sfeer creeren dan Zuid op het moment.

Het sfeerteam/410 staat open voor aanpassingen in de regels voor het uitvoeren van sfeeracties. Procedures zijn aangescherpt om zulke doeken niet binnen te laten komen via het sfeerteam.
Wij zijn constant in overleg met Ajax over de doeken, dus wat betreft weten ze wat er vanuit het sfeerteam/410 aan doeken opgehangen gaan worden.
Dus wat dat betreft wordt er al met regelmaat gecensureerd.

En als jullie willen mogen jullie best nog een doek maken voor de komende weken.... Via ajax.nl kun je zien hoe en wat.
:xyxthumbs:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » do mar 29, 2007 5:09 pm

ASR_AFCA schreef:Ja...
jij laat toch ook niet over je heen lopen door wie dan ook.
En dat doet Sfeerteam/410 ook niet.
Dus nu opeens omdat het het bestuur uitkomt moeten we weer grote Tifo acties maken? Omdat dat Ajax goed uitkomt?
Je "moet" TIFO acties maken omdat je Ajax wilt steunen, omdat je wilt dat Ajax kampioen wordt. Jullie zijn meer met jezelf bezig dan met waar het om zou moeten draaien: Ajax tot kampioen schreeuwen.

Zeuren en schoppen kan ik de zomerstop weer. First things first: Ajax!
Face your fears and live your dreams, No Fear

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do mar 29, 2007 6:15 pm

AJAX moet ook niet zo moeilijk doen, altijd dat gezeur van die gasten, bah.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr mar 30, 2007 7:53 am

Preices. Goed gebaar van Ajax, al zouden excuses wel op z'n plaats zijn. kan het van 410 ook wel begrijpen. Zolang ze zondag maar weer te horen zijn vind ik het prima.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr mar 30, 2007 9:23 am

De Dominee schreef:
ASR_AFCA schreef:Ja...
jij laat toch ook niet over je heen lopen door wie dan ook.
En dat doet Sfeerteam/410 ook niet.
Dus nu opeens omdat het het bestuur uitkomt moeten we weer grote Tifo acties maken? Omdat dat Ajax goed uitkomt?
Je "moet" TIFO acties maken omdat je Ajax wilt steunen, omdat je wilt dat Ajax kampioen wordt. Jullie zijn meer met jezelf bezig dan met waar het om zou moeten draaien: Ajax tot kampioen schreeuwen.

Zeuren en schoppen kan ik de zomerstop weer. First things first: Ajax!
En wat als Ajax dat een tijdje onmogelijk maakt omdat er iets voorgevallen is waar je niets aan kunt doen?
Moet je dan weer gewoon doorgaan omdat ze hun straf omgezet hebben?

Er moet toch een wisselwerking zijn. Nu zijn de randvoorwaarden weer gedeeltelijk aanwezig zijn zal 410 ook wel weer van zich laten horen.

Een Tifo actie maak je niet binnen 2 dagen. Een doek van 25 of 50 meter kan je nu niet nog voor komend weekend in elkaar flansen.
Zeker niet omdat ook alles besproken moet worden met Ajax (dat was vroeger ook al, daar niet van). De regels zijn verscherpt, dat is verder geen probleem, maar dat heeft ook gevolgen voor de doorlooptijd van het maken van een doek.

Wie weet gebeurt er wel wat met een eventuele bekerfinale.
Vocaal zal 410 er gewoon staan komend weekend, met de standaard spandoeken. Zover ik het kan bezien.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr mar 30, 2007 9:24 am

Reactie van 410.nl :
30-03-2007: Reactie VAK410 op bericht "Sanctie sfeerteam omgezet"

In het nieuwsbericht van Ajax is te lezen dat VAK410 weer “voorwaardelijk” vrij is in het organiseren van TIFO-acties. Nu klinkt het woord voorwaardelijk zwaarder dan het is. Inhoudelijk betekend dit dat wij alle acties, die gecommuniceerd worden in het draaiboek, per wedstrijd moeten kunnen verantwoorden. Iets wat niet meer dan gebruikelijk is als we kijken naar het verleden.

De beslissing van Ajax is genomen nadat er vanuit het sfeerteam is gereageerd op de drie aanvaardbare eisen die Ajax ons stelde. Zo is er in het openbaar afstand genomen van het spandoek en zijn er nieuwe afspraken gemaakt & maatregelen genomen voor de toekomst. Ook viel onder de straf een aantal wedstrijden zonder activiteiten. Met het oog op de toekomst en de relatie tussen VAK410, het Sfeerteam en Ajax is dit een logische stap geweest.

VAK410 heeft na bekendmaking van de straf, in februari, ingenomen om tot het einde van het seizoen geen TIFO-acties meer te organiseren en zich richten op het komende seizoen. Ongeacht een landskampioenschap en een bekerfinale. In tegenstelling wat een aantal jongens denken heeft Ajax dit bericht dan ook niet tactisch gespeeld met oog op een kampioenschap maar puur op het bericht vanuit het sfeerteam. Wanneer het besluit van het sfeerteam niet kenbaar was gemaakt dan had Ajax deze straf ook niet “omgezet”.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » vr apr 13, 2007 9:26 pm

Tjonge, F heeft de tweede helft massaal gezongen! :worshippy:

En nu wat vaker aub... :blush:

Plaats reactie