Marcel Keizer - De ex-trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Cruijff » zo sep 10, 2017 12:47 am

mattie schreef:
999 schreef:En toen werd jij wakker :smallgrin.gif:

Al geruime tijd... :aai.gif:

Dit is toch al sinds soap Bosz een grote aanfluiting
Helder. :smallgrin.gif:
Je klaagt al van 2004 t/m 2017 steen en been over Ajax maar pas sinds juni 2017 vind je het een soap, een chaos en een aanfluiting. :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Gezond verstand » zo sep 10, 2017 5:44 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Bosz hijs ik niet op een voetstuk; desondanks heeft hij mij, nota bene als kakkie, weer met plezier naar de Arena laten gaan. En Keizer kan bij mij vooralsnog niks meer goed doen nee. Het tot nu toe vertoonde spel, de bezopen wissels en (het gebrek aan) resultaten geven me geen énkele reden om hoopvol over hem te zijn.
Hou toch op met dat kakkie. Hij komt niet uit de opleiding daar, is zowel qua spel als qua uitlatingen nooit een kakkerlak geweest maar slechts een passant. Niet iedere speler die voor Ajax uitkomt is een Ajacied, niet iedere speler die voor Feyenoord uitkomt is een Feyenoorder (of een kakkie, als je die kinderachtige terminologie wilt gebruiken, net zo triest als het jodengeblaat in de rest van Nederland). Bosz kwam naar Ajax kijken met Cruijff, dat zegt mij meer dan zijn arbeidsverleden in Rotterdam Zuid.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door De Dominee » zo sep 10, 2017 9:58 am

Hopelijk gooit hij binnenkort zelf de handdoek, dan kan Ajax verder. Ze kunnen hem nu niet ontslaan zonder gezichtsverlies.

Hopelijk gaan Bergkamp etc ook en blijft Overmars zitten. Goede nieuwe trainerstaf, Jonk weer terug in de opleiding en gaan.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 10, 2017 10:59 am

Four matches in, Keizer's Ajax has outscored their opponents 11.9 xG to 2.0.
Bosz had 6.5 xG to 3.1 conceded. And dropped two more points.

Vergeleken met tegenstanders die op het oog niet zoveel schelen. Zelfde sterkte, tweemaal uit en thuis, etc.

:666.gif:

Voor degene die denken wat is xG, lees http://www.tussendelinies.nl/expected-goals-uitgelegd
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door 999 » zo sep 10, 2017 11:03 am

Vind zijn analyse ook altijd zeer verhelderend na de wedstrijd :666.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door peter » zo sep 10, 2017 11:10 am

4-2-4. Na de 4-3-3, de 3-3-4 en de 3-4-3 heeft Keizer nu z'n vierde systeem in evenzoveel (?) wedstrijden geprobeerd. Bosz was zoekende naar de poppetjes en knalde iedereen eruit die niet paste in zijn visie. Keizer houdt vast aan de poppetjes en past zn visie erop aan. De beste man heeft geen idee.

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door GangstaRiB » zo sep 10, 2017 11:42 am

De Dominee schreef:Hopelijk gooit hij binnenkort zelf de handdoek, dan kan Ajax verder. Ze kunnen hem nu niet ontslaan zonder gezichtsverlies.

Hopelijk gaan Bergkamp etc ook en blijft Overmars zitten. Goede nieuwe trainerstaf, Jonk weer terug in de opleiding en gaan.
En Ajax neemt het stokje over van PSV. Feyenoord ploeterde onder Gio en had hulp nodig van Dick. PSV ploetert onder Cocu die op enig moment hulp nodig had van Guus. En nu ploetert Ajax onder Keizer. Die zal wel geen hulp krijgen. Deze beker moeten we zelf leegdrinken. Het is eigenlijk ongehoord hoe amateuristisch de Top 3 clubs geleid worden.
Bosz was in mijn ogen een hele goede keus, niet alleen qua capaciteiten maar ook vanwege het feit dat Ajax buiten de deur durfde te kijken. Want een hoop 'kinderen van de club' (Blind, Bassie, Wouters, etc) zouden zogenaamd de nieuwe Cruijff belichamen, maar nee... Bosz, een ex-Feyenoorder, kwam het dichtste bij. Misschien was Bosz onhoudbaar (alhoewel ik dat betwijfel), maar de keuze voor Keizer vind ik ambitie loos.
Geen Europees voetbal is in mijn ogen al een te hoge prijs die Ajax heeft moeten betalen voor dit wanbeleid.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10435
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door mattie » zo sep 10, 2017 12:13 pm

Cruijff schreef:
mattie schreef:
999 schreef:En toen werd jij wakker :smallgrin.gif:

Al geruime tijd... :aai.gif:

Dit is toch al sinds soap Bosz een grote aanfluiting
Helder. :smallgrin.gif:
Je klaagt al van 2004 t/m 2017 steen en been over Ajax maar pas sinds juni 2017 vind je het een soap, een chaos en een aanfluiting. :smile-ajax.gif:

Moet ik echt hier serieus wat van vinden ?...

Adieu...
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door wimpey » ma sep 11, 2017 7:54 am

Peter schreef: De beste man heeft geen idee.
De René Hake van Ajax. :1evil.gif: :kots:

Kans dat je met deze man 5e wordt is een stuk groter dan dat je de titel wint. 2/3e van het TH zal 'm niet ontslaan, want dan zijn ze zelf gezien. De RvC is in staat van ontbinding. M.a.w.: z'n plek is veilig.

Ik zie Ajax a.s. weekend wel van ADO verliezen, met deze brokkenpiloot aan het roer. Gast is clueless.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 11, 2017 8:18 am

Als ik hem was zou ik sowieso gewoon geen gekke dingen doen, gewoon de 'vertrouwde' 4-3-3 blijven hanteren met Frenkie/Lasse op '6', Ziyech en Donny als halven, Kluivert vanaf links, Neres rechts, Huntelaar/Dolberg in de spits (afgaande op vorm). Achterin zo snel mogelijk Viergever naar links mits die Wober uberhaupt voldoet als linker CV. Dit moet gewoon kunnen, toch??

Gros van het werk is al door Bosz neergelegd, je moet wel heel erg kundig zijn om het zo kapot te maken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door 999 » ma sep 11, 2017 9:54 am

Terug redenerend kun ook nog stellen dat Dolberg al vanaf de voorbereiding niet de vorm heeft en Keizer al tegen Heracles voor Huntelaar in de spits had moeten kiezen, of is dat te ver gezocht ?.

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door wimpey » ma sep 11, 2017 10:04 am

999 schreef:Terug redenerend kun ook nog stellen dat Dolberg al vanaf de voorbereiding niet de vorm heeft en Keizer al tegen Heracles voor Huntelaar in de spits had moeten kiezen, of is dat te ver gezocht ?.
Ik stel vast dat Dolberg onder Bosz als een komeet omhoog schoot en onder Keizer op dezelfde manier omlaag schiet. Toeval? Dat denk ik dus niet. Vorig seizoen was het afjagen, 'hoog' de bal veroveren en Dolberg zoeken. Niets van te zien dit seizoen.

Die Keizer is een pipo, hij is niet capabel en niet tegen de stress van deze job bestand. Iemand die helder denkt laat deze ploeg niet achteruit hollen op het moment dat de gewenste stand is bereikt. En die laat het middenveld ook niet aan slechts 2 personen over. Deze slechte grap heeft nu wel lang genoeg geduurd. We staan voor heel Europa voor lul en over enkele wedstrijden is ook het eredivisie-seizoen verkloot.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Arthur » ma sep 11, 2017 10:42 am

wimpey schreef:
999 schreef:Terug redenerend kun ook nog stellen dat Dolberg al vanaf de voorbereiding niet de vorm heeft en Keizer al tegen Heracles voor Huntelaar in de spits had moeten kiezen, of is dat te ver gezocht ?.
Ik stel vast dat Dolberg onder Bosz als een komeet omhoog schoot en onder Keizer op dezelfde manier omlaag schiet. Toeval? Dat denk ik dus niet. Vorig seizoen was het afjagen, 'hoog' de bal veroveren en Dolberg zoeken. Niets van te zien dit seizoen.

Die Keizer is een pipo, hij is niet capabel en niet tegen de stress van deze job bestand. Iemand die helder denkt laat deze ploeg niet achteruit hollen op het moment dat de gewenste stand is bereikt. En die laat het middenveld ook niet aan slechts 2 personen over. Deze slechte grap heeft nu wel lang genoeg geduurd. We staan voor heel Europa voor lul en over enkele wedstrijden is ook het eredivisie-seizoen verkloot.
Ik vind ook dat je tussen de regels merkt dat de spelers er geen vertrouwen in hebben, vooral niet na dat belachelijke experiment met 4-2-4.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 11, 2017 10:46 am

wimpey schreef:
999 schreef:Terug redenerend kun ook nog stellen dat Dolberg al vanaf de voorbereiding niet de vorm heeft en Keizer al tegen Heracles voor Huntelaar in de spits had moeten kiezen, of is dat te ver gezocht ?.
Ik stel vast dat Dolberg onder Bosz als een komeet omhoog schoot en onder Keizer op dezelfde manier omlaag schiet. Toeval? Dat denk ik dus niet. Vorig seizoen was het afjagen, 'hoog' de bal veroveren en Dolberg zoeken. Niets van te zien dit seizoen.
Hier ben ik het dan weer niet met je eens. Wie was de laatste jonge gast die sinds zijn debuut geen terugval heeft gehad? Behalve Sanchez kan ik eigenlijk niemand bedenken (en ook hij had een relatief zwakke seizoenseinde, alleen ligt zijn ondergrens flink hoger dan bij veel anderen).

Vorig seizoen was ook echt niet 'hoog de bal veroveren en Dolberg zoeken', dat klopt gewoon niet. Heel veel van zijn goals kwamen juist uit zorgvuldige opbouw waarbij hij het eindstation was. Wat dat betreft heeft ie dit seizoen ook al een aantal kansen gehad (Nice, Rosenborg, Heracles, PEC), alleen mist hij momenteel de scherpte. Huntelaar maakt diezelfde kansen wel op dit moment.

Die ballen komen er echt wel. Die jongen zit gewoon even in een mindere fase, zoals elke jonge speler dat wel eens overkomt. Keizer doet genoeg fout, Dolberg zijn gebrek aan vorm en scherpte hoef je hem niet ook aan te smeren.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Lionel » ma sep 11, 2017 10:54 am

Haaha Wimpey keek denk ik naar Dortmund. Hoog afjagen en Aubameyang zoeken.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door wimpey » ma sep 11, 2017 11:14 am

Lionel schreef:Haaha Wimpey keek denk ik naar Dortmund. Hoog afjagen en Aubameyang zoeken.
Ik ben niet helemaal van gisteren, Rishi. Goals 'thuis' als tegen Lyon, Luik en Celta maakt hij door goed teamwork achter hem. Als je hem dan 1 op 1 zette met een verdediger, dan hing ie.

Het enorme contrast met dit seizoen is dat Ajax enorm veel ruimte weggeeft, dat de afstanden onderling te groot zijn en dat het dus veel lastiger voetballen en kansen afdwingen is. Dit team is niet 'single minded' in doen en laten. De een blijft hangen, de ander gaat terug en weer een ander vooruit. Voor mij duidt dat op slap leiderschap.

Voeg daarbij het gehussel met posities en systemen en het logische gevolg is dat iedere speler - en dus automatisch het team - beduidend minder speelt.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Duke » ma sep 11, 2017 11:18 am

Ajaciedjuh schreef:Four matches in, Keizer's Ajax has outscored their opponents 11.9 xG to 2.0.
Bosz had 6.5 xG to 3.1 conceded. And dropped two more points.

Vergeleken met tegenstanders die op het oog niet zoveel schelen. Zelfde sterkte, tweemaal uit en thuis, etc.

:666.gif:

Voor degene die denken wat is xG, lees http://www.tussendelinies.nl/expected-goals-uitgelegd
Ik heb dat ook gezien, net als dat de xG van Dortmund sterk gedaald is in vergelijking met vorig seizoen. Ik vind het moeilijk dit soort cijfers goed in te schatten. Misschien gaat het ook wel beter als hij alles goed heeft staan, met de nieuwe aanwinsten. Al zal dat nog een hele puzzel worden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door De Dominee » ma sep 11, 2017 11:31 am

Mr. Ajax schreef:Als ik hem was zou ik sowieso gewoon geen gekke dingen doen, gewoon de 'vertrouwde' 4-3-3 blijven hanteren met Frenkie/Lasse op '6', Ziyech en Donny als halven, Kluivert vanaf links, Neres rechts, Huntelaar/Dolberg in de spits (afgaande op vorm). Achterin zo snel mogelijk Viergever naar links mits die Wober uberhaupt voldoet als linker CV. Dit moet gewoon kunnen, toch??

Gros van het werk is al door Bosz neergelegd, je moet wel heel erg kundig zijn om het zo kapot te maken.
Dit lijkt mij dus ook.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door wimpey » ma sep 11, 2017 11:41 am

Duke schreef: Ik vind het moeilijk dit soort cijfers goed in te schatten.
Mij zegt het helemaal niets. Het gaat om de veldbezetting en die deugt onder Keizer voor geen meter.
Misschien gaat het ook wel beter als hij alles goed heeft staan, met de nieuwe aanwinsten. Al zal dat nog een hele puzzel worden.
Een goede trainer / leider zou er best wat van kunnen maken. Het lijkt me vooral een kwestie van duidelijkheid scheppen i.p.v. spelers te veronzekeren met allerlei vage wissels, positiewijzigingen en systemen.

Ik neem aan dat Keizer's positie binnen de spelersgroep al een issue is, na z'n gekloot tegen Nice, Rosenborg, Heracles en PEC.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Duke » ma sep 11, 2017 1:30 pm

De 'moderne' coach houdt wel van dit soort cijfers. De gedachte is dat je met zulke cijfers vanzelf gaat winnen. Wat dat betreft zou je die cijfers als hoopgevend kunnen betitelen. Als er geen heel gekke dingen gebeuren haalt Keizer gewoon de Kerst.

Overigens lijkt het me sterk dat De Boer terugkomt, mocht Keizer ontslagen worden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Arthur » ma sep 11, 2017 1:53 pm

Het Ajax van De Boer scoorde (niet verrassend) altijd heel laag met dat xG, maar werd wel 4x kampioen. Dat geeft wel aan dat je ook weer niet teveel waarde aan zulke cijfertjes moet hechten.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Sandro » ma sep 11, 2017 3:58 pm

Arthur schreef:Het Ajax van De Boer scoorde (niet verrassend) altijd heel laag met dat xG, maar werd wel 4x kampioen. Dat geeft wel aan dat je ook weer niet teveel waarde aan zulke cijfertjes moet hechten.
Bron?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Arthur » ma sep 11, 2017 6:04 pm

Poeh, dat is wel lang geleden. Ik volgde dat toen op 11 tegen 11, maar die is verhuisd en heeft niet zo'n goede zoekfunctie.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Sandro » ma sep 11, 2017 6:20 pm

Jammer, bij googlen kom ik geen artikelen tegen eerder dan 2014, maar het bestaat dus al jaren langer?

Eens natuurlijk dat xG zijn beperkingen heeft (en zeker als je het over jaren terug hebt; het is sterk in ontwikkeling) maar dat Ajax onder de Boer 'heel laag' (definieer?) scoorde lijkt me toch sterk.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door zeux » ma sep 11, 2017 7:07 pm

Arthur schreef:Het Ajax van De Boer scoorde (niet verrassend) altijd heel laag met dat xG, maar werd wel 4x kampioen. Dat geeft wel aan dat je ook weer niet teveel waarde aan zulke cijfertjes moet hechten.
Of de weerstand in de competitie was wel errug laag. Dat je ook met (heel) slecht spel en nauwelijks doelkansen (want daar baseert xG zich toch op?) toch de punten bij elkaar kunt sprokkelen.

Ik denk dat Frank vooral eenoog-koning-kampioen is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie