De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mar 27, 2009 7:42 pm

Marco van Basten zegt alleen even wie hij wil hebben en dan gaat de leek Rik vd Boog eens kijken of hij dat verantwoord vindt. Danny voert dan het plannetje uit. Ja, het wordt met de dag mooier bij Ajax. Kan bij het grof vuil? Denk het niet, maar als Rik vd Boog verantwoordelijk is, dan is het helemaal lachen, gieren, brullen geblazen. Nee, die man hoeft alleen maar even een fiatje te geven.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr mar 27, 2009 7:47 pm

Wat is er onlogisch als de verantwoordelijke man voor een deel van het bedrijf een voorstel doet waar de eindverantwoordlijke zijn fiat op moet geven? Leef jij nog in het tijdperk dat de eindverantwoordelijke ook het inhoudelijk slimste jongetje van de klas moet zijn? :aai.gif:

peter

Bericht door peter » vr mar 27, 2009 7:49 pm

Geef jij je fiat over zaken waar je geen verstand van hebt? Dus als iemand zegt dat ze een Applicatie willen kopen voor een fikse prijs, dan zet jij altijd een handtekening en neem jij de verantwoordelijkheid op je? Poeh, ik wil daar ook komen werken in dat geval. Kan ik eindeloos aanklooien zonder enige verantwoording.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr mar 27, 2009 7:54 pm

Je moet affiniteit hebben met de materie, maar je hoeft niet de slimste zijn. Dat kan namelijk helemaal niet, want je houdt je met zoveel verschillende zaken bezig. Je moet dus vertrouwen op het vakmanschap van de mensen onder je. Wat je wel kan, is inschatten of de voorstellen plausibel zijn. Je stelt vragen, je laat je overtuigen, je weegt af en je neemt de eindbeslissing.

Zo gaat het overal.

peter

Bericht door peter » vr mar 27, 2009 8:00 pm

Geloof wat je wil geloven, hoor. Heeft Rik vdBoog affiniteit met de materie dan? Als Marco van Basten aan komt zetten met Elia en daar 13 miljoen voor neer wil tikken, dan denk jij dat Rik vdBoog goed kan inschatten of het voorstel plausibel is? Wat als MvB zegt dat het een topper is en dat geld echt waar is? Dan denk jij dat Rik vdBoog zegt: 'Nee, Marco je hebt dat verkeerd gezien, want Elia is een one day fly. Ik vind dat we dat niet moeten doen'. Dat mag je geloven, maar doe alsjeblieft niet alsof dat common sense is.

peter

Bericht door peter » vr mar 27, 2009 8:06 pm

Verder zeg je het zelf trouwens ook al, zie ik bij nader inzien. Je laat je overtuigen inderdaad. Aangezien de trainer briljant is, is dat waarschijnlijk niet zo'n heel lastig iets.
Marco: Ik zie wel wat in Engelaar.
Rik vdBoog: Ja, die was goed op het EK hè?
Marco: Ja en die mag weg. Kunnen we wel halen voor 5 miljoen.
Rik vdBoog: Nee, ik vind dat hij het spel vertraagd en denk dat we beter verder kunnen kijken.
Marco: Ik ben bekend met die jongen, dus ik kan dat denk ik beter inschatten.
Rik: Ik denk dat je gelijk hebt/Nee, Marco ik blijf erbij, want ik denk toch det hij tactisch tekort komt. (Kruis door wat je het meest logische acht)

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr mar 27, 2009 8:07 pm

De affiniteit van vdBoog met voetbal is duidelijk, dat zie je aan zijn verleden, dat zie je aan zijn interviews.
Vervolgens is de vraag belangrijk of een voetbalbedrijf dusdanig verschillend is van het bedrijfsleven, dat de dagelijkse bedrijfsleven-praktijk niet opgeld zou doen. Ik denk dat er veel meer overeenkomsten zijn dan verschillen.

peter

Bericht door peter » vr mar 27, 2009 8:11 pm

OK, dan zitten we dus echt mijlenver van mekaar verwijderd. Wel lullig voor Rik als de aankopen niet goed zijn, want dan gaat zijn kop eraf. :smallgrin.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr mar 27, 2009 8:24 pm

Wel opvallend dat er hier veel zijn die wél die beoordeling van een te kopen speler denken te kunnen maken en dat ook met veel overtuiging doen en dan van vdBoog volhouden dat hij dat níet kan? Iemand die in de jeugd van AJAX heeft gevoetbald, nu nog steeds voetbalt en dagelijks rondloopt op de club?

Op zijn minst bijzonder te noemen.

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 27, 2009 8:27 pm

Wij denken echt da wij er een betere kijk op hebben dan de professionals.
I think I lost my fucking headache

peter

Bericht door peter » vr mar 27, 2009 8:35 pm

Nee, dat mag je inderdaad niet zeggen. Tenzij het over ten Cate gaat, want dan mogen we Urzaiz, Luque, Colin, Roger en co wel affikken. Maar dat is anders, want dan heeft iedereen er opeens wél kijk op.

Nee, die supporters weten echt bijzonder weinig, hoor. Zo'n Sno zag ik niet aankomen, maar die jongen is een gat in de markt. Ga toch weg, man.

peter

Bericht door peter » vr mar 27, 2009 8:43 pm

LucaS schreef:Wij denken echt da wij er een betere kijk op hebben dan de professionals.
Klopt. We moeten niet doen alsof de gemiddelde jeugdspeler of speler uit de Eerste Divisie er nu bijster veel kijk op heeft, hoor. Jij dent dat een Brutil Hosé er meer kijk op heeft? Als zo'n jongen in het bestuur had gezeten, dan was dat dus wel iemand geweest die 'de organisatie kent, in de jeugd heeft gespeeld en nog steeds voetbalt'. Oftewel, dat zegt me helemaal niets.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr mar 27, 2009 8:50 pm

We hebben het hier over een man die in de top van het bedrijfsleven heeft gewerkt en daarnaast heeft hij ook zelf gevoetbald in de top van de jeugd etc. Niet over een Hosé.

Dat is een redelijk unieke combinatie. Dat gevoegd bij het feit dat hij dagelijks rondloopt op de club, bij veel experts kan toetsen, betekent volgens mij dat hij behoorlijk goed in staat is om het minimaal even goed te doen als wijzelf: De zichzelf erg serieusnemende alwetende voetbalsupporters die maar in uitzonderingsgevallen echt de moeite nemen en de tijd hebben om dagelijks bij AJAX rond te lopen en met een Frank de Boer etc te praten.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 27, 2009 8:50 pm

Peter schreef:Klopt. We moeten niet doen alsof de gemiddelde jeugdspeler of speler uit de Eerste Divisie er nu bijster veel kijk op heeft, hoor. Jij dent dat een Brutil Hosé er meer kijk op heeft? Als zo'n jongen in het bestuur had gezeten, dan was dat dus wel iemand geweest die 'de organisatie kent, in de jeugd heeft gespeeld en nog steeds voetbalt'. Oftewel, dat zegt me helemaal niets.
Bruut for President! :neutral.gif:

Inderdaad, meer voetbalachtergrond heeft Van den Boog niet. Dat gaat hem lelijk opbreken. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella

Bericht door goodfella » vr mar 27, 2009 8:56 pm

Enkel Molenaar zou geschikter zijn. Voor de rest heb je iemand nodig die cijfers kan interpreteren. Enkel een voetbalman zonder enige kennis van financien en recht ben je sowieso verloren.

peter

Bericht door peter » vr mar 27, 2009 8:57 pm

Neefkens schreef:We hebben het hier over een man die in de top van het bedrijfsleven heeft gewerkt en daarnaast heeft hij ook zelf gevoetbald in de top van de jeugd etc. Niet over een Hosé.

Dat is een redelijk unieke combinatie. Dat gevoegd bij het feit dat hij dagelijks rondloopt op de club, bij veel experts kan toetsen, betekent volgens mij dat hij behoorlijk goed in staat is om het minimaal even goed te doen als wijzelf: De zichzelf erg serieusnemende alwetende voetbalsupporters die maar in uitzonderingsgevallen echt de moeite nemen en de tijd hebben om dagelijks bij AJAX rond te lopen en met een Frank de Boer etc te praten.
Het gaat er niet om dat hij het net zo goed doet als een alwetende supporter. Ik verwacht meer, hoor. Hij kan veel leren van Frank de Boer en van de anderen inderdaad, maar HIJ IS DE EINDVERANTWOORDELIJKE volgens jou. Hoe kijk jij naar de directeur? Als iemand die het allemaal nog moet leren en daarom veel in de keuken moet kijken bij de echte kenners? We hebben dus een directeur die mooi het vak kan leren van de mensen bij Ajax en Marco van Basten die het vak ook al oefende leert. Jeetje, wat een club zijn we toch.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 27, 2009 8:58 pm

Top van de jeugd. Het is niet niets. Reden genoeg om hem tot boegbeeld uit te roepen, hahahaha.

Ze staan mooi voor gek met dat rapport. Hoezo, boegbeeld? :666.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr mar 27, 2009 8:59 pm

Je maakt imho weer de denkfout die je eerder ook maakte. Hij hóeft voetbaltechnisch niet de slimste te zijn.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr mar 27, 2009 9:01 pm

joey schreef:Top van de jeugd. Het is niet niets. Reden genoeg om hem tot boegbeeld uit te roepen, hahahaha.

Ze staan mooi voor gek met dat rapport. Hoezo, boegbeeld? :666.gif:
Kun je proberen om net zoals Peter ook inhoudelijk te reageren en niet alleen maar met hahaha-tjes en cynisme?? Maakt de discussie zoveel leuker.

En nu pak ik een saunaatje. :ajaxsmiley.gif:

peter

Bericht door peter » vr mar 27, 2009 9:02 pm

Neefkens schreef:Je maakt imho weer de denkfout die je eerder ook maakte. Hij hóeft voetbaltechnisch niet de slimste te zijn.
Maar is wel eindverantwoordelijk voor de aankopen dus. Gaaf, zeg. Ik koop me suf aan spelers en Rikkie draagt de verantwoordelijkheid. Maar dat is, zoals jij al zegt, overal zo.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 27, 2009 9:05 pm

Neefkens schreef:Je maakt imho weer de denkfout die je eerder ook maakte. Hij hóeft voetbaltechnisch niet de slimste te zijn.

Dus je maakt iemand die (voetbaltechnisch) niet de slimste is eindverantwoordelijk? Fijn is dat. :excited.gif:

NIEMAND beoordeelt Van Basten dus. Ja, Rikkie babbelt af en toe een beetje met Van Basten als die weer eens de bocht is uitgevlogen, maar dat is het dan. Onze briljante trainer, die de wispelturigheid zelve is (zoals hij ook toegeeft), mag doen en laten wat hij wil.

Zoveel professionals en zoveel amateurisme. Het is niet te geloven.

goodfella

Bericht door goodfella » vr mar 27, 2009 9:08 pm

Je spreekt jezelf alweer tegen Joey. Je bent stiekem een klein beetje een categorische leugenaar als het om van Basten gaat. :blush.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 27, 2009 9:12 pm

Die smiley gebruik je terecht, goodfella.

goodfella

Bericht door goodfella » vr mar 27, 2009 9:13 pm

:blush.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 27, 2009 9:23 pm

Het gaat je steeds beter af! :applaus.gif:

Plaats reactie