Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door InnerHarbour » do nov 21, 2013 9:38 am

LucaS schreef:
Bert schreef:
LucaS schreef:Wat een geluk dan dat we op de overige functies mensen hebben zitten die onovertreffelijk zijn.

Supermensen!
Hiervoor geldt hetzelfde als voor transfers. Als je haalbare alternatieven in gedachten hebt die beter zijn dan de mensen die er nu zijn, laat dan maar weten.
Beter dan Jonk, Bergkamp, Overmars en vd Sar? Er zal een uitgebreide rij mensen beter zijn. Dit zijn allemaal beginnelingen.
Zoals Voetske al zegt, het aankoopbeleid (en taktiek) voor het eerste is amateuristisch. Waarom hebben we nog geen nieuwe shirtsponsor? Shirts voor volgend jaar gaan bijna in produktie, dat wordt onderhandelen 9afronden) met het mes op de keel.

Ik denk dat dat beter kan.
Gelukkig heb jij meer verstand van economie. :hypocrite.gif:
YNWA

999

Bericht door 999 » do nov 21, 2013 10:08 am

Raymon schreef:
Bert schreef:Zoals verwacht hanteer je hier dezelfde tactiek: 'er zullen betere mensen zijn'. Nogal wiedes. Maar wie? Namen en rugnummers graag. En geef ook even aan waarom die mensen haalbaar zouden zijn.
Geef jij ook aan waarom Smeets beter is dan Endt?
Bert roept ook maar weer eens wat ...
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do nov 21, 2013 10:21 am

We hebben het hier al lastig genoeg om een speler of trainer te beoordelen. Maar daar zien we in ieder geval nog prestaties van terug. Zo van buitenaf is het godsonmogelijk om het functioneren van een teammanager te beoordelen.
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do nov 21, 2013 10:30 am

Marillion schreef:We hebben het hier al lastig genoeg om een speler of trainer te beoordelen. Maar daar zien we in ieder geval nog prestaties van terug. Zo van buitenaf is het godsonmogelijk om het functioneren van een teammanager te beoordelen.
The voice of reason. :biggthumpup.gif:
YNWA

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do nov 21, 2013 10:34 am

Raymon schreef:Geef jij ook aan waarom Smeets beter is dan Endt?
Dat hoef ik niet, want dat stel ik helemaal niet. Bij gebrek aan kennis geef ik de betrokkenen het voordeel van de twijfel.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » do nov 21, 2013 12:21 pm

InnerHarbour schreef:
Marillion schreef:We hebben het hier al lastig genoeg om een speler of trainer te beoordelen. Maar daar zien we in ieder geval nog prestaties van terug. Zo van buitenaf is het godsonmogelijk om het functioneren van een teammanager te beoordelen.
The voice of reason. :biggthumpup.gif:
Pcs. Dat beoordelen laten we liever over aan mensen die direct met die man werkten.

Maar hun integriteit wordt dus in twijfel getrokken.

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 21, 2013 12:26 pm

Ach ik snap het ook ergens wel...

Die Groenendijk is aangesteld voor Jong Ajax.. Kunnen ze hem niet ontslaan?
Aankopen als Sana, Hoorn etc.. En de 2/3 spitsen die zijn aangekocht voor Jong Ajax die totaal geen toekomst hebben.

Een beetje kritiek mag best.

Maar het is in ieder geval netjes dat ze niet over Endt ouwehoeren. Want dat verdient de beste man niet!
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do nov 21, 2013 12:46 pm

Rishi schreef: Want dat verdient de beste man niet!
De goede man. :hypocrite.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do nov 21, 2013 12:53 pm

De vrij-goede-maar-het-kan-beterman. :hypocrite.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » vr nov 22, 2013 8:27 am

Chinezen in de slag met topclubs door Sonny Duijn
De verhalen worden steeds sterker dat het Chinese bedrijf Huawei in gesprek is met Ajax en Vitesse over mogelijkheden van sponsoring.

Een medewerkster van Huawei toont een tablet van het Chinese megabedrijf. Foto: Bloomberg
"We zijn met een aantal Nederlandse voetbalclubs in gesprek, en sponsoring is daarbij een optie”, geeft woordvoerder Richard Spaans van Huawei toe.

"We willen onze naamsbekendheid vergroten bij de Nederlandse consumenten.” Het bedrijf is ook met diverse Nederlandse voetbalclubs in gesprek over de aanleg van wifinetwerken rond stadions.

TDK
Begin jaren 80 vindt het Japanse elektronicaconcern TDK, tot dan toe een onbeschreven blad voor de Nederlandse consument, het de hoogste tijd om zijn naamsbekendheid in ons land te vergroten. De producent van cassettebandjes, videobanden en in een later tijdstip ook dvd’s en usb-sticks, neemt dé perfecte maatregel om naamsbekendheid te genereren in ons land: de Japanners worden shirtsponsor van de meest succesvolle Nederlandse voetbalclub, Ajax, dat momenteel een nieuwe hoofdsponsor zoekt.

Huawei onbekende naam
In Nederland is Huawei nog een onbekende naam. Het is een opkomende reus, met een jaaromzet van $35 miljard in 2012 ($18,6 miljard over de eerste helft van 2013) en met inmiddels 450 werknemers in Nederland. Huawei maakt inmiddels al vele smartphones, en gebruikt daarbij veel ’eigen componenten’. „Daardoor kunnen wij scherpe prijzen aanbieden”, stelt Spaans.

Volgend jaar wil het bedrijf in Nederland vol de concurrentie met Samsung en Apple aangaan. Ook levert Huawei bijvoorbeeld apparatuur voor bij het aanleggen van netwerken.

Dit is net als Lenovo, een opkomend bedrijf in Europa

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr nov 22, 2013 2:08 pm

De Ascend P6 is geen verkeerde telefoon hoor. Ik hoop dat het doorgaat. Die gasten zijn echt groot en gaan nog veel groter worden de komende jaren.

Afbeelding
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

zeux

Bericht door zeux » vr nov 22, 2013 2:32 pm

Hoe zit dat met die Chinezen? Kunnen die van afstand je telefoon beheersen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr nov 22, 2013 2:37 pm

Zeux schreef:Hoe zit dat met die Chinezen? Kunnen die van afstand je telefoon beheersen?
Niet je telefoon maar wel je bestuur.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

zeux

Bericht door zeux » vr nov 22, 2013 2:44 pm

Raymon schreef:
Zeux schreef:Hoe zit dat met die Chinezen? Kunnen die van afstand je telefoon beheersen?
Niet je telefoon maar wel je bestuur.
Komt dat de facto op hetzelde neer? Als zij niet willen dat je belt, surft, etc, dan gebeurt dat ook niet. Of begrijp ik dat verkeerd?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » vr nov 22, 2013 3:18 pm

Allebei natuurlijk .....
Blij met de punten ...

ferry

Bericht door ferry » za nov 23, 2013 12:53 am

Op nu.nl staat een artikel over Huawei. Daar wordt wel verwezen naar een Amerikaans onderzoek naar banden van Huawei met de Chinese overheid:
Twee Amerikaanse congresleden deden in 2012 onderzoek naar Huawei en raadden bedrijven af om samen te werken met het bedrijf. Huawei zou informatie van klanten doorspelen aan China.

Naar aanleiding van het Amerikaanse rapport eisten ook Nederlandse kamerleden opheldering over de banden tussen KPN en Huawei. "Als de Amerikanen waarschuwen voor zo'n bedrijf, moet de Nederlandse overheid hier ook naar kijken", zei VVD-Kamerlid Han ten Broeke.

Australië verbood naar aanleiding van het rapport de medewerking van Huawei aan een nationaal breedbandnetwerk. Bovendien zou Huawei subsidies ontvangen van de Chinese overheid.

Zowel Huawei als de Chinese overheid ontkennen de beschuldigingen stellig. Hard bewijs voor de vermeende van spionage van Huawei is nooit getoond. Een onderzoek van het Witte Huis liep nergens op uit.

999

Bericht door 999 » za nov 23, 2013 9:51 am

Volgens mij probeert de Chinese overheid achter bijna alles een vinger te krijgen, dus zou er niet vreemd van opkijken ...

Verder moet je zaken willen doen met een land dat het niet zo nauw neemt met de mensenrechten of is nu opeens alles geoorloofd ?.
Blij met de punten ...

Arthur

Bericht door Arthur » za nov 23, 2013 10:54 am

Ferry schreef:Op nu.nl staat een artikel over Huawei. Daar wordt wel verwezen naar een Amerikaans onderzoek naar banden van Huawei met de Chinese overheid:
Twee Amerikaanse congresleden deden in 2012 onderzoek naar Huawei en raadden bedrijven af om samen te werken met het bedrijf. Huawei zou informatie van klanten doorspelen aan China.

Naar aanleiding van het Amerikaanse rapport eisten ook Nederlandse kamerleden opheldering over de banden tussen KPN en Huawei. "Als de Amerikanen waarschuwen voor zo'n bedrijf, moet de Nederlandse overheid hier ook naar kijken", zei VVD-Kamerlid Han ten Broeke.

Australië verbood naar aanleiding van het rapport de medewerking van Huawei aan een nationaal breedbandnetwerk. Bovendien zou Huawei subsidies ontvangen van de Chinese overheid.

Zowel Huawei als de Chinese overheid ontkennen de beschuldigingen stellig. Hard bewijs voor de vermeende van spionage van Huawei is nooit getoond. Een onderzoek van het Witte Huis liep nergens op uit.
Ik vraag me af wat de Chinese overheid met inside info van Ajax moet. Voor zover een shirtsponsor überhaupt op de hoogte is van inside info.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za nov 23, 2013 11:12 am

Ik denk dat je de reputatie van een bedrijf zeker moet meewegen als het gaat om het zoeken naar een shirtsponsor. Het logo en de bedrijfsnaam zal immers sterk met Ajax worden verbonden. Als er niet meer is dan dit zou ik geen enkel probleem met Huawei hebben. Laten we wel zijn. Een bedrijf zonder krasje is er waarschijnlijk uberhaupt niet te vinden. Wat te denken bijvoorbeeld van al die zogenaamde nette banken en verzekeraars?

Het zou een interessante samenwerking kunnen zijn. Voor Huawei de kans om de naamsbekendheid duidelijk te vergroten en daar staat voor Ajax dan vast een mooi bedrag tegenover. Daarnaast zijn er allerlei acties te verzinnen voor die uitgebreide marketingafdeling van ons. Denk bijvoorbeeld aan telefoontoestellen en abonnementen die je via Ajax kunt kopen. En mogelijkheden om de Chinese markt verder te verkennen. Daar steekt de club al jaren energie in. In die zin zou een mooi sponsorcontract wel een beloning zijn voor de volharding in dat beleid. De Chinese markt is er één van de lange termijn en niet van het snelle succes.

Zolang het niet betekent dat we hier allerlei Chinese spelers over de vloer krijgen die er niets van kunnen heb ik geen bezwaar als er een mooie deal in zit.
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » za nov 23, 2013 3:04 pm

999 schreef:Volgens mij probeert de Chinese overheid achter bijna alles een vinger te krijgen, dus zou er niet vreemd van opkijken ...

Verder moet je zaken willen doen met een land dat het niet zo nauw neemt met de mensenrechten of is nu opeens alles geoorloofd ?.

Dus een commercieel bedrijf is nu opeens de overheid of een land muwhahaha. Los van de misstanden in China.. Die heb je in de VS, Nigeria of Nederland ook. Daar moet je hun bedrijfsleven niet op afrekenen.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

ferry

Bericht door ferry » za nov 23, 2013 3:38 pm

Eens met Marillion. Bovendien hebben de Amerikanen een aantal grote bedrijven die niet op extra concurrentie zitten te wachten. Smartphones zijn maar een klein onderdeel van Huawei, ik denk dat het merendeel van hun activiteiten in lijn ligt met wat bedrijven als AT&T, Cisco, IBM en HP doen.

Kon weleens een interessante partner zijn.

zeux

Bericht door zeux » za nov 23, 2013 3:54 pm

beelzebub schreef:
999 schreef:Volgens mij probeert de Chinese overheid achter bijna alles een vinger te krijgen, dus zou er niet vreemd van opkijken ...

Dus een commercieel bedrijf is nu opeens de overheid of een land muwhahaha. Los van de misstanden in China.. Die heb je in de VS, Nigeria of Nederland ook. Daar moet je hun bedrijfsleven niet op afrekenen.
Je kunt een commercieel bedrijf in China natuurlijk niet zomaar vergelijken met een commercieel bedrijf in de VS of Europa. Ik heb niet het idee dat er een volledige vrije markt economie is in China, die onafhankelijk van de staat kan functioneren. Het is eerder een staatsgecontroleerde vorm van vrije markt economie. Daarnaast staan alle repressietechnieken van de Chinese overheid, die nog onverminderd worden toegepast. Ik geloof er geen snars van dat een bedrijf als Huawei een volkomen zelfstandige, autonome positie binnen China heeft, los van de overheid. Nu zal dat bij bedrijven in de VS en Europa misschien niet minder zijn, maar het repressieve, controlerende gehalte in China is toch echt wel groter dan in de VS of Europa. Dat betekent ook dat een bedrijf in China veel sneller tot instrument van de overheid kan worden gemaakt. Ook dat gebeurt in de VS/Europa (NSA), maar de aard en schaal is volgens mij toch anders.

Rooie

Bericht door Rooie » di jan 07, 2014 12:51 pm

Ajax.nl
KNVB verrast Ajax met taart
07 januari 2014
Ajax werd onlangs verrast met een taart van de KNVB. De licentiecommissie van de bond was onder de indruk van het feit dat Ajax als eerste Nederlandse club de maximale score heeft gehaald binnen het financieel rating systeem.
De KNVB onderscheidt drie categorieën als het gaat om de financiële status van de clubs. Ajax is al jaren ingeschaald in de hoogste categorie (III). Maar dit is de eerste keer dat een club op alle punten een 100 procent score haalde.

Financieel directeur Jeroen Slop, is uiteraard zeer content met dit nieuws. ,,Ik was in het buitenland toen ik gebeld werd door de KNVB. Dus zelf heb ik de taart niet gezien, maar het personeel heeft er van kunnen smullen. Het is prachtig dat we er op financieel gebied zo goed voorstaan. Maar dit komt voornamelijk door deelname aan de UEFA Champions League en de mooie transferresultaten. Het zou mooi zijn als we deze lijn kunnen doortrekken en dat we in dit nieuwe jaar ook op sportief gebied weer mooie resultaten kunnen bijboeken.”

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 07, 2014 1:30 pm

Leidseplein vanavond neem ik aan? :onfire.gif: :smallgrin.gif:

Nu ben ik wel benieuwd wat voor een taart de KNVB dan stuurt. Is dat dan een ordinaire slagroomtaart, appeltaart, vlaai, maatwerk van een banketbakker? Of een verantwoorde keuze voor gezond gebak? Een en al vragen. Kon er geen foto bij?
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jan 07, 2014 1:41 pm

Slop is een topper!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie