Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%

Totaal aantal stemmen: 84

Rooie

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Rooie » za jul 17, 2010 10:52 pm

Misschien levert je het zo'n groot trauma op dat je opeens alles positief begint in te zien en morgen een Blind-fanboy bent.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jul 17, 2010 10:56 pm

Dat lijkt me heeel sterk, Benji.

Ten eerste zie ik niets in het recyclen van trainers en ten tweede heeft Blind als trainer een buitengewoon zwakke indruk op me gemaakt. Dus ik hoop werkelijk dat dit niet gaat gebeuren.

Jol heeft het nog steeds niet officieel ontkend. :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 17, 2010 10:57 pm

joey schreef:Mijn nachtmerrie in 4 stappen:

Stap 1: Martin Jol vertrekt
Stap 2: Danny Blind wordt de nieuwe trainer
Stap 3: VDW, Suarez en Stelenburg vertrekken
Stap 4: Danny Blind mag gaan shoppen met een (fors) deel van het binnengekomen geld.

Oei, ik hoop niet dat dit vannacht langskomt in mijn droom. :blush.gif:
Je droomt toch altijd over zaken die je overdag veelal bezighouden? Als ik jou was zou ik hopen dat je je droom niet zult herinneren als je wakker wordt. :666.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » za jul 17, 2010 11:02 pm

Straks droom ik nog van jou, Bertje. :666.gif:

Maar serieus, mijn scenario is zeker niet ondenkbaar.

D_skilled

Bericht door D_skilled » za jul 17, 2010 11:06 pm

Maar Jol heeft toch ook niet hele goede dingen met het geld wat hij wél tot z'n beschikking had gedaan.... :confused.gif: De Zeeuw was goed, maar dat wist iedereen al.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jul 17, 2010 11:08 pm

Nee, dat is waar. Tot op heden houdt het niet over. En nu wil hij Ronnie Stam ook nog halen.

Maar Blind is erger. Veel erger.

D_skilled

Bericht door D_skilled » za jul 17, 2010 11:11 pm

Die zal Stam niet halen, want anders komt zoonlief niet aan spelen toe. :hypocrite.gif: Jol is een koopjesman, maar wel een hele matige.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 17, 2010 11:14 pm

joey schreef:Straks droom ik nog van jou, Bertje. :666.gif:
Eén ding is zeker: ik ben er nog als je weer wakker wordt. Jol daarentegen. :hypocrite.gif: ;)

Vooralsnog zou ik in ieder geval inzetten op het aanblijven van Jol. En anders. Tsja. Dan halen we weer een nieuwe trainer. Uiteindelijk is iedere trainer afhankelijk van de spelersgroep.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » za jul 17, 2010 11:19 pm

Maar wat als Al Fayed een afkoopsom van een paar miljoen biedt in ruil voor een vertrek van Jol? Kan best zijn dat Slop dan staat te springen. Kunnen ze dat geld op de bankrekening zetten en een trainer aanstellen die veel goedkoper is.

Ik lees dat Ajax 'het niet wenselijk vindt dat Jol vertrekt'. Dat is iets heel anders dan: hij mag onder geen beding weg. Ook wijzen ze op zijn doorlopende contract, wat dus gewoon betekent dat er geld op tafel moet komen.

D_skilled

Bericht door D_skilled » za jul 17, 2010 11:19 pm

Maar het is verdomd lastig om een goede én betaalbare trainer te vinden. Als je gaat mikken op een Nederlandse trainer kom je al gauw uit bij de middelmaat.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 17, 2010 11:19 pm

Dat zijn jouw interpretaties, joey. Ik maak er uit op dat Ajax hem wil houden.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » za jul 17, 2010 11:24 pm

Zeker, maar daar is deze site toch voor? Ik geef mijn interpretatie. Ik vind het niet zo overtuigend klinken. Jij denkt er blijkbaar anders over. Dat kan.

Ik denk trouwens ook dat Ajax hem wil houden, maar de vraag is hoe graag ze hem willen houden. Al is het natuurlijk wel zo dat Jol gaat als hij weg wil, daar doe je niets aan.

Arthur

Bericht door Arthur » za jul 17, 2010 11:28 pm

Iets constant herhalen maakt het nog niet waar. Als Ajax hem aan zijn contract houdt blijft hij gewoon in Amsterdam.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 17, 2010 11:30 pm

Dat laatste lijkt mij ook. Het hangt dan ook 'gewoon' van Jol af. En hoe graag Fulham hem wil hebben. Want alle reacties ten spijt, Fulham is best een mooie club die er sportief goed voor staat en dus ook een steenrijke voorzitter heeft.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » za jul 17, 2010 11:42 pm

Jawel, maar Jol heeft al bij de Spurs gezeten. Is toch een iets grotere club. Ik ben het wel met je eens dat Al Fayed de middelen heeft om Jol in financieel opzicht te imponeren. Die man is zo verschrikkelijk rijk.
Arthur schreef:Iets constant herhalen maakt het nog niet waar. Als Ajax hem aan zijn contract houdt blijft hij gewoon in Amsterdam.
Ja, maar dat gaat Ajax niet doen als hij per se weg wil. Zo werkt dat niet.

bryan

Bericht door bryan » zo jul 18, 2010 2:13 am

"Niet wenselijk" is uiterraard zakelijke taal voor "liever niet, maaruh..." en wijzen naar een doorlopen contract is "wat heb je er voor over?" En geen commentaar van Jol zegt het al.

Morten Olsen toch weer polsen dan maar. 10 jaar de matige selectie van Denemarken coachen, dat moet wel vervelend beginnen te worden. En Olsen is redelijk oke in inkopen. Als je alle aankopen van hem bij elkaar optelt heeft het doorverkoop later meer opgebracht. Zaten wat miskopen tussen, maar netto stond ie dik in de winst, geloof ik.

Michael_B

Bericht door Michael_B » zo jul 18, 2010 8:56 am

Als Ajax Hiddink, Co of Hitzfeld binnen 3 dagen na het vertrek van Jol op het veld heeft staan mag ie weg.

Anders MOET Jol blijven.
Face your fears and live your dreams, No Fear

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo jul 18, 2010 10:04 am

Als 'ie graag weg wil naar Fulham dan moet hij per direct weg. Zo'n vent hoef ik niet voor de groep te hebben.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo jul 18, 2010 10:14 am

Zeker als het voor een club als Fulham is. Die El Fayed mag dan wel veel geld hebben, hij geeft het voor Engelse begrippen maar mondjesmaat uit. Die prestatie van afgelopen seizoen die ze daar hebben geleverd zal hij echt niet evenaren.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jul 18, 2010 10:16 am

In elk geval moet Ajax hem niet meer geld geven voor aankopen, alleen om hem te kunnen houden. Als hij zich niet kan vinden in het beleid van de club, dan hoepelt hij maar op.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo jul 18, 2010 10:20 am

Wat dat betreft is zo'n WK een stuk relaxter. Geen transfers, dus geen coaches die de boel kunnen chanteren. Tenzij je een Ivoriaan of een Braziliaan aan de Oranje selectie wilt toevoegen. ;-)
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo jul 18, 2010 10:32 am

Geen idee waarom Jol naar Fulham zou willen gaan. Grijze club die altijd in de schaduw speelt van Chelsea en Spurs. Als Jol daar voor wil kiezen dan moet het maar. De Fulham fans zijn er in ieder geval gelukkig mee.

Overigens kan het ook goed dat Jol deze interesse bewust niet ontkent om andere PL clubs het idee te geven dat hij open staat voor een vertrek. Het lijkt me namelijk logischer dat hij bijvoorbeeld naar Newcastle kan gaan. Daar kan hij namelijk echt iets opbouwen en daar lijkt altijd geld beschikbaar. Met Sunderland heb je de concurrentie uit het noord oosten van Engeland wel gehad.

Liever natuurlijk dat hij gewoon blijft.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jul 18, 2010 10:46 am

Ja, in The Guardian werd ook gesuggereerd dat hij zou hopen op Newcastle.

Mocht hij vertrekken, dan maar meteen.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo jul 18, 2010 10:49 am

De Dominee schreef:Als Ajax Hiddink, Co of Hitzfeld binnen 3 dagen na het vertrek van Jol op het veld heeft staan mag ie weg.

Anders MOET Jol blijven.
Maar zelfs als je zo'n vervanger kunt presenteren...

Dit is toch geen beleid dat - koste wat het kost - gericht is op plaatsing voor de Champions League en het grijpen van de eerste landstitel sinds 2004? Ajax weet uit ervaring dat de CL-kwalificatieduels de toon gaan zetten voor het seizoen: falen zou een ramp zijn, sportief, financieel en qua sfeer (op weg naar de landstitel). Ze hebben ook eerder ontdekt dat het desastreus kan zijn om pal voor zulke wedstrijden vaste waarden (spelers, trainers) te verkopen en maar weer te hopen (want meer is het niet) dat de vervangers er meteen zullen staan.

Ik vind dit gewoon geen topcultuur. Geen mentaliteit van 'álles voor sportief succes' en 'kapitaal moet op het veld staan'. En dát ben ik zat, na vijftien jaar prutswerk. 2009-2010 was eindelijk weer eens een seizoen waarin het er een beetje op leek, maar Ajax laat het allemaal weer verdampen: geen besprekingen meer met Urby, geen nieuw contract voor Pantelic, de 'happy sub' Rommedahl zomaar laten lopen, Van der Wiel en Suárez raken we vast ook nog kwijt - en als de Grote Roerganger voor de Lange Termijn (Martin Jol) daar gefrustreerd over is, nou oké, dan mag hij ook weg.

Ik vind het echt een schandaal en publieksbedrog van de bovenste plank. Zélfs als je Hitzfeld of Hiddink of Van Gaal of Mourinho kunt presenteren: hoe kan zo'n bewezen topper in vredesnaam nog iets wezenlijks doen voor we moeten zien te overleven in Thessaloniki...? Het is gewoon wéér de vastigheid loslaten en hopen dat het met de vervangers (al dan niet van topniveau) wel binnen een krap weekje op zijn plek zal vallen.

Wéér kiest Ajax voor geld op de korte termijn, in plaats van nu eens écht in te zetten op structurele oplossingen (namelijk: je kwaliteit vasthouden en streven naar inkomsten uit sportief succes). We gaan gewoon wéér op nul beginnen, terwijl Jol én ons beloofd was dat die tijd geweest was. Geen gaten meer met gaten dichten, nee, Ajax zou weer bouwen en het kapitaal op het veld zetten. Vorig seizoen leek zo bemoedigend, maar na één zomertje zijn ze dat alweer vergeten en beginnen we weer (vrijwillig!) from scratch.

Let wel: ik ben kwaad op dat beleid. Het gaat me niet om Jol of Blind of Co of Hitzfeld. Het gaat me om het principe dat hier wéér voor wordt gekozen, in deze fase van het prille seizoen.

Vergelijk het met Henk ten Cate, die zijn eenmalige trein naar Chelsea niet wilde missen. Ik had tegen die tijd een gruwelijke hekel aan die man. Elke persconferentie was slecht voor mijn hart. Op zichzelf was ik heel blij dat hij ophoepelde. Maar ik was wel heel kwaad om het beleid: je begint het seizoen met een hoofdtrainer (een Grote Roerganger, namelijk Ten Cate) en een assistent (Koster). Die rolverdeling is niet zomaar: het was geen kwestie van strootjes trekken. Een hoofdtrainer is niet zomaar hoofdtrainer, en een assistent is assistent om bepaalde redenen. Hïerarchie. Als je dan nog voor het seizoen goed en wel begonnen is om de hoofdtrainer te laten lopen en zijn assistent voor de groep te zetten, dan spreekt daar gewoon geen topcultuur uit. Dat is schouderophalend en zonder ware ambitie een stapje terug doen, onder het motto: tja, is nu eenmaal zo.

De reactie van een club met topcultuur zou geweest zijn: 1. er is geen sprake van dat de hoofdtrainer zomaar weg mag, en 2. als dat werkelijk onvermijdelijk is, dan is dat een groot, groot, groot megaprobleem en moeten we op zoek naar een bewezen toptrainer die binnen 48 uur beschikbaar is, want zomaar een assistent voor de groep gooien is geen optie. Die was namelijk niet voor niets assistent; als we hadden gedacht dat dat een Europese toptrainer was, beter dan de hoofdtrainer, dan hadden we hem wel eerder hoofdtrainer gemaakt.

Nu Blind naar voren schuiven (de assistent van Jol) zou echt een fucking gotspe zijn. Niet vanwege Jol, of Blind, of wie dan ook, maar domweg omdat je dan iemand hoofdtrainer maakt die daar kennelijk een dag eerder niet voor in aanmerking kwam (toen Jol er nog was). Dan doe je dus schouderophalend een stap terug: "Nou goed, dan maar zo. Misschien komt het zo ook wel goed." Dat doen we al vijftien jaar, en nu is het moment aangebroken dat ik ervoor kies om daar géén getuige meer van te zijn.

Op deze manier vind ik het niet leuk meer. Ik ga mijn energie en liefde niet meer investeren in dit prutswerk. Ik ga iets leukers met mijn zondagen doen, komend jaar. Ergens halverwege september krijg ik een kind; ik verzin echt wel wat dat me meer vreugde schenkt dan het opportunistische, moedeloze én moedeloos makende broddelwerk ter ArenA.

P.S.: Al het bovenstaande wordt pas van kracht als het een voldongen, door Ajax bevestigd feit is dat de hoofdtrainer tien dagen voor een cruciale CL-kwalificatiewedstrijd mag vertrekken (maandagochtend, tegen de middag, verwacht ik).

P.S. 2: Ik ben Ajacied en blijf Ajacied. Ik ga gewoon lekker Jong Ajax volgen in plaats van Ajax-1: lekker klein en ongedwongen, daar waar Ajax nog Ajax is (op De Toekomst). Geen verwachtingen; gewoon lekker Ajax-voetbal kijken.

K.
Still alive...

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » zo jul 18, 2010 11:15 am

je vergeet Arsenal nog te noemen, fullham is dus de vierde club van Londen achter Chelsea, Arsenal en de Spurs. Verliezend finalist in de uefa cup, een tamelijk oude selectie waar de meeste rek weluit lijkt te zijn. een keeper van 39 en 37. ik zou maar eens goed nadenken, Martin.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Plaats reactie