Vak 410

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di mar 20, 2007 9:57 am

Kaboem! schreef:Een kinderhand is snel gevuld! ;)

Maar op zich is het toch wel logisch dat Ajax in het verweer komt tegen stuitende doeken en uitspraken! Maar blijkbaar speelt Ajax beter onder de 'boycot' van 410. Ik zou haast zeggen: laat het nog maar even zo.
Thuis iig niet. Het is belachelijk dat een heel vak gestraft wordt voor 1 doek. Ajax ziet niet in dat ze nu alleen maar zichzelf er mee hebben.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di mar 20, 2007 10:12 am

Volgens mij heeft Ajax er echt niet zichzelf mee hoor...

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » di mar 20, 2007 10:18 am

Kaboem! schreef:Een kinderhand is snel gevuld! ;)

Maar op zich is het toch wel logisch dat Ajax in het verweer komt tegen stuitende doeken en uitspraken! Maar blijkbaar speelt Ajax beter onder de 'boycot' van 410. Ik zou haast zeggen: laat het nog maar even zo.
Volgens mij heeft Ajax tijdens die 'boycot' thuis 2-2 gespeeld tegen heracles en verloren van heerenveen...

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di mar 20, 2007 10:18 am

Indirect natuurlijk wel. Spelers geven aan de steun van het publiek en 410 in het bijzonder te missen de laatste weken. De aankomende weken heb je alle steun nodig om er iig voor te zorgen dat je je eigen wedstrijden blijft winnen. Volgens Slop MOET Ajax kampioen worden. Zet dan ook alle middelen in die je tot je beschikking hebt en wat iedereen er ook van vindt, 410 is daar een belangrijk onderdeel van.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » di mar 20, 2007 10:19 am

Maarten127 schreef:
Kaboem! schreef:Een kinderhand is snel gevuld! ;)

Maar op zich is het toch wel logisch dat Ajax in het verweer komt tegen stuitende doeken en uitspraken! Maar blijkbaar speelt Ajax beter onder de 'boycot' van 410. Ik zou haast zeggen: laat het nog maar even zo.
Volgens mij heeft Ajax tijdens die 'boycot' thuis 2-2 gespeeld tegen heracles en verloren van heerenveen...
Heb ik wellicht even over het hoofd gezien. Ik zit natuurlijk niet zo boven op het nieuws als jullie. ;)
Bertje for President!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di mar 20, 2007 10:22 am

Spijker schreef:Indirect natuurlijk wel. Spelers geven aan de steun van het publiek en 410 in het bijzonder te missen de laatste weken. De aankomende weken heb je alle steun nodig om er iig voor te zorgen dat je je eigen wedstrijden blijft winnen. Volgens Slop MOET Ajax kampioen worden. Zet dan ook alle middelen in die je tot je beschikking hebt en wat iedereen er ook van vindt, 410 is daar een belangrijk onderdeel van.
Sorry hoor, maar afgezien van de klassieker wordt elke thuiswedstrijd in een tamme sfeer gespeeld.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di mar 20, 2007 10:23 am

Bij ons misschien ja. 410 hoor je bijna negentig minuten lang en hebben bijna elke pot weer een nieuwe tifo. Dat moet de spelers goed doen, dat kan niet anders.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di mar 20, 2007 10:25 am

Spijker schreef:Bij ons misschien ja. 410 hoor je bijna negentig minuten lang en hebben bijna elke pot weer een nieuwe tifo. Dat moet de spelers goed doen, dat kan niet anders.
Ik niet als ik op 128 zit. Denk maar eens terug aan die 2-3 in de Kuip een aantal seizoenen terug. Toen gaven de spelers ook aan dat ze pas na afloop van de wedstrijd de supporters hadden gemist. ;)

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di mar 20, 2007 10:28 am

Uit bij feyenoord hoef je niemand op te peppen, dat zit wel goed. Het gaat juist om de wedstrijden tegen Excelsior, tegen Heerenveen thuis. Die hadden gewonnen moeten worden, dan stond je nu gelijk.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mar 20, 2007 11:12 am

Spijker schreef:Indirect natuurlijk wel. Spelers geven aan de steun van het publiek en 410 in het bijzonder te missen de laatste weken. De aankomende weken heb je alle steun nodig om er iig voor te zorgen dat je je eigen wedstrijden blijft winnen. Volgens Slop MOET Ajax kampioen worden. Zet dan ook alle middelen in die je tot je beschikking hebt en wat iedereen er ook van vindt, 410 is daar een belangrijk onderdeel van.
Precies. Wij willen kampioen worden, CL spelen. Gaan we dan zeiken over een spandoek? Wat is belangrijker, Ajax (de ploeg, ons prestige, de toekomst) of het collectieve ego van Vak 410?

Hup Ajax! :headbang:
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di mar 20, 2007 11:15 am

Spijker schreef:Uit bij feyenoord hoef je niemand op te peppen, dat zit wel goed. Het gaat juist om de wedstrijden tegen Excelsior, tegen Heerenveen thuis. Die hadden gewonnen moeten worden, dan stond je nu gelijk.
Nou, tegen Vitesse, RKC en Willem II was het ook een tamme bedoening en die potjes werden heel makkelijk gewonnen.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » di mar 20, 2007 11:18 am

joey schreef:
Spijker schreef:Indirect natuurlijk wel. Spelers geven aan de steun van het publiek en 410 in het bijzonder te missen de laatste weken. De aankomende weken heb je alle steun nodig om er iig voor te zorgen dat je je eigen wedstrijden blijft winnen. Volgens Slop MOET Ajax kampioen worden. Zet dan ook alle middelen in die je tot je beschikking hebt en wat iedereen er ook van vindt, 410 is daar een belangrijk onderdeel van.
Precies. Wij willen kampioen worden, CL spelen. Gaan we dan zeiken over een spandoek? Wat is belangrijker, Ajax (de ploeg, ons prestige, de toekomst) of het collectieve ego van Vak 410?

Hup Ajax! :headbang:
Wat zeg je hier nu eigenlijk?
Bertje for President!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di mar 20, 2007 11:50 am

goodfella schreef:
Spijker schreef:Uit bij feyenoord hoef je niemand op te peppen, dat zit wel goed. Het gaat juist om de wedstrijden tegen Excelsior, tegen Heerenveen thuis. Die hadden gewonnen moeten worden, dan stond je nu gelijk.
Nou, tegen Vitesse, RKC en Willem II was het ook een tamme bedoening en die potjes werden heel makkelijk gewonnen.
Ook toen was 410 nadrukkelijk aanwezig.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di mar 20, 2007 12:05 pm

Nogmaals. Ik hoor ze nooit. Zoals ik Heerenveen ook niet hoorde, maar ze wonnen wel met 0-1.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di mar 20, 2007 12:07 pm

Dan moet je je mp3 speler uitzetten als je het stadion ingaat :D

Serieus, als je wilt beweren dat je 410 niet gehoord hebt het afgelopen seizoen houd je alleen jezelf voor de gek. Ze zijn belangrijker geworden dan 'wij van Zuid' misschien wel willen toegeven.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di mar 20, 2007 12:13 pm

Spijker schreef:Dan moet je je mp3 speler uitzetten als je het stadion ingaat :D

Serieus, als je wilt beweren dat je 410 niet gehoord hebt het afgelopen seizoen houd je alleen jezelf voor de gek. Ze zijn belangrijker geworden dan 'wij van Zuid' misschien wel willen toegeven.
Wat heeft dat laatste er nu mee te maken dan?

Ik hoor ze gewoon vrijwel nooit. Net zoals ik het uitvak ook vrijwel nooit hoor. Akoestiek enzo.

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » di mar 20, 2007 12:39 pm

Misschien eens een bezoekje brengen aan de oorarts dan, GF? als er ergens geluid vandaan komt in de Arena is het wel uit 410, geen twijfel over mogelijk. 410 gelijk stellen aan het uitvak is appels met peren vergelijken. Het eerstgenoemde vak wil je kennelijk niet horen, laatstgenoemde vak hoor je daadwerkelijk niet omdat er meestal maar weinig geluid uit komt, dat kan ik beamen.

Spijker heeft in deze topic al meerdere malen op z'n kop geslagen; 410 levert ontegenzeglijk zijn bijdrage aan de sfeer in het stadion, deze bijdrage aan de sfeer werd (i.i.g. ook door mij) gemist de afgelopen thuiswedstrijden en wat mij betreft mogen ze zo snel mogelijk 'gerehabiliteerd' worden...
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di mar 20, 2007 1:19 pm

Dat jij die sfeer mist is iets totaal anders dan de bewering dat Ajax met een tifo actie voorafgaand aan de laatste 2 thuiswedstrijden wel de volle 6 punten had gepakt.

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » di mar 20, 2007 2:44 pm

E.e.a. met zekerheid vaststellen kunnen we niet (alhoewel, ik zag laatst een film...) en in ben het met je eens dat je geen garantie op een beter resultaat verkrijgt door extra support/sfeer, kijk maar naar F'noord... ;) ,maar het kan wel degelijk net dat duwtje in de rug betekenen voor een team in moeilijkheden. Dat duwtje heeft men nu niet gehad.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Bericht door ferry » di mar 20, 2007 6:25 pm

Spijker schreef:Indirect natuurlijk wel. Spelers geven aan de steun van het publiek en 410 in het bijzonder te missen de laatste weken. De aankomende weken heb je alle steun nodig om er iig voor te zorgen dat je je eigen wedstrijden blijft winnen. Volgens Slop MOET Ajax kampioen worden. Zet dan ook alle middelen in die je tot je beschikking hebt en wat iedereen er ook van vindt, 410 is daar een belangrijk onderdeel van.
En wat kunnen die spelers eraan doen dat de Ajax directie die straf heeft opgelegd? Beetje pot verwijt de ketel verhaal.

Even voor de goede orde: ik vind ook dat de straf die Ajax heeft opgelegd te ver gaat. Het beste zou zijn als die eikel die dat spandoek heeft gemaakt zich zou aangeven. Maar die kans is nihil.

In de tussentijd zou ik dit team wel willen steunen. Dan hang je toch een paar spandoeken op met protestteksten tegen de opgelegde straf? Dan zien 'De Media' dat ook meteen, want de akties zijn daar tot nu toe nog niet zo opgevallen. In ieder praatprogramma wordt gezegd dat het weer stil was in de ArenA, maar meldt er niet bij dat 410 aktie voert.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di mar 20, 2007 11:07 pm

goodfella schreef:
Spijker schreef:Dan moet je je mp3 speler uitzetten als je het stadion ingaat :D

Serieus, als je wilt beweren dat je 410 niet gehoord hebt het afgelopen seizoen houd je alleen jezelf voor de gek. Ze zijn belangrijker geworden dan 'wij van Zuid' misschien wel willen toegeven.
Wat heeft dat laatste er nu mee te maken dan?

Ik hoor ze gewoon vrijwel nooit. Net zoals ik het uitvak ook vrijwel nooit hoor. Akoestiek enzo.
:yes:

Ik ook niet, jammergenoeg, zou graag eens horen wat er vanuit het uitvak allemaal gezongen wordt maar je hoort het simpelweg nauwelijks net als 410, heeft gewoon met de kut akoestiek te maken.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mar 21, 2007 9:57 am

Ik hoor 410 juist keihard, net als de supporters van de tegenpartij. Van de F-side daarentegen verneem ik haast niets.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo mar 21, 2007 10:22 am

Ferry schreef:
Spijker schreef:Indirect natuurlijk wel. Spelers geven aan de steun van het publiek en 410 in het bijzonder te missen de laatste weken. De aankomende weken heb je alle steun nodig om er iig voor te zorgen dat je je eigen wedstrijden blijft winnen. Volgens Slop MOET Ajax kampioen worden. Zet dan ook alle middelen in die je tot je beschikking hebt en wat iedereen er ook van vindt, 410 is daar een belangrijk onderdeel van.
En wat kunnen die spelers eraan doen dat de Ajax directie die straf heeft opgelegd? Beetje pot verwijt de ketel verhaal.

Even voor de goede orde: ik vind ook dat de straf die Ajax heeft opgelegd te ver gaat. Het beste zou zijn als die eikel die dat spandoek heeft gemaakt zich zou aangeven. Maar die kans is nihil.

In de tussentijd zou ik dit team wel willen steunen. Dan hang je toch een paar spandoeken op met protestteksten tegen de opgelegde straf? Dan zien 'De Media' dat ook meteen, want de akties zijn daar tot nu toe nog niet zo opgevallen. In ieder praatprogramma wordt gezegd dat het weer stil was in de ArenA, maar meldt er niet bij dat 410 aktie voert.
De media wil dit gewoon niet zien.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo mar 21, 2007 10:33 am

goodfella schreef:
Spijker schreef:Uit bij feyenoord hoef je niemand op te peppen, dat zit wel goed. Het gaat juist om de wedstrijden tegen Excelsior, tegen Heerenveen thuis. Die hadden gewonnen moeten worden, dan stond je nu gelijk.
Nou, tegen Vitesse, RKC en Willem II was het ook een tamme bedoening en die potjes werden heel makkelijk gewonnen.
Er wordt voor het begin van het seizoen een planning gemaakt van de acties die per wedstrijd plaats gaan vinden.
Ajax-RKC zo 20-08 14.30uur :
Deze wedstrijd was al geweest toen de planning kwam. Maar die wedstrijd hing op 410 een doek ter gelegenheid van het 30 jarig bestaan van de F-side. En was er een spontane tegenactie op de Ik ben Ajacied campagne : Ik drink bier, ik rook wiet, ik ben Ajacied. Op zuid-2 was het doek van Hunting Season is open te zien en waren er shooters en het shirt op Zuid-1.

Ajax-vitesse zo 10-09 14.30 uur:
Ultra silhouetten doek aan balustrade en circa 30 megavlaggen

Ajax-willem 2 zo 3-12 14.30 uur:
Pakjesavond/middag. Oude logo doek met pakje in 6 stroken er over heen. 100 bandieri’s met stempel van oude logo (dus niet te moeilijk en gedetaileerd) en 100 bandieri’s met pakjes er op. Doek met:”Nog steeds bovenaan ons verlanglijstje!”

Dus ook bij deze wedstrijden was er zeker wel wat qua tifo.
Een goede Tifo zorgt alvast voor een goede opwarmer voor de sfeer tijdens de wedstrijd. De sfeer tijdens de wedstrijd is moeilijk vooraf te voorspellen. Maar vanuit 410 is er meestal wel 90 minuten zang.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » wo mar 21, 2007 11:08 am

Ach ja. Ik ga deze discussie maar laten voor wat ie is. Als jullie van mening zijn dat Ajax dankzij vak 410 wel zou hebben gewonnen van Heerenveen en Excelsior laat ik jullie lekker in die waan. Ga dan iig nog zingen, want op deze wijze heeft 410 naar eigen zeggen Ajax op bewuste wijze gedupeerd.

Plaats reactie