Alvast bedankt, ookal wordt het niet gevraagd :hypocrite:Kowalczyk schreef:Voor zover ik weet, was dat geen conflict met de voorzitter (Jaakke), maar vooral met het beleid van de directie 'aan de overkant'...Joeska schreef:Zou je hem, namens mij :xyxthumbs: , kunnen vragen wat er nou precies gebeurd is met blocks en nuninga?? want al zijn antwoorden op vragen daarover van toen raken m.i. kant nog wal...
Maar wie weet vragen we het hem... (kan het niet garanderen: veel te vragen, weinig tijd... de eeuwige vloek van de televisie).
K.
John Jaakke
Moderator: mods
Ajax heeft tot op heden altijd gepresteerd ondanks het gevoerde beleid. Er stond een matige organisatie, maar de supertalenten (trainers en spelers) dienden zich als vanzelf aan. De tijden zijn veranderd. Ajax kan niet meer van het toeval leven. De druk is (ook door de invoering van de CL) vele malen hoger dan vroeger, en de hele wereld zit achter die supertalenten aan. Ik ben daarom blij dat Jaakke en in zijn kielzog Van Geel en Fontein de club professioneler willen/zijn gaan leiden, met behoud van onze unieke clubcultuur. Het werd hoog tijd dat er iets veranderde, want anders zouden we Feyenoord achterna zijn gegaan.
Ik ben trouwens wel benieuwd wat die 'uitstekende analyse' van Danny Blind inhield, en in welk opzicht die niet bleek te kloppen.
Ik ben trouwens wel benieuwd wat die 'uitstekende analyse' van Danny Blind inhield, en in welk opzicht die niet bleek te kloppen.
Het stinkt aan alle kanten!
:D
Goed zo, Voetske, hoogste tijd dat Duke en Jöhnk ook wat gaan doen! :xyxthumbs:
Goed zo, Voetske, hoogste tijd dat Duke en Jöhnk ook wat gaan doen! :xyxthumbs:
Laatst gewijzigd door Bert op za sep 09, 2006 10:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Wim
- Site Admin
Sorry hoor maar dat is toch echt onzin. Zijn voorganger kon de postzegels van de kerstkaarten niet meer betalen toen hij met dat nieuwe bestuur de boel overnam. Toppers wilde voor een lage transferwaarde nog wel een jaartje blijven. De voorganger van Jaake trof een Ajax aan die volledig gefeyenoordiseerd was. De erfenis die Jaakke kreeg was toch echt van een volledig andere orde. Niet alles was goud wat er blonk maar de ingredienten die van Praag naliet waren voldoende om Jaakke verder te laten bouwen. Dat kan toch echt alleen als je een visie hebt gehad in de doen en laten als bestuurder. Samen met zijn andere bestuurders uiteraardjoey schreef:Goed verhaal. :xyxthumbs:
Jaakke heeft in elk geval visie. In tegenstelling tot zijn voorganger.
Is van Praag te lang gebleven? Ja de houdbaarheidsdatum was ruimschoots overschreden
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Helemaal met Wim eens. :xyxthumbs:
Het is echt belachelijk om het tijdperk-Van Praag neer te zetten als een tijdperk waarin er geen visie was. Michael van Praag heeft juist, voor het eerst in de moderne Ajax-geschiedenis, een wezenlijke modernisering doorgevoerd: Ajax moest professioneel, dynamisch en transparant worden. Weg met die aristocratische arrogantie uit de Harmsen-jaren.
Het aanstellen van (eerst) Leo Beenhakker en daarna Louis van Gaal, het winnen van de UEFA Cup en de Champions League en de enórme vlucht die Ajax financieel en qua populariteit genomen heeft in de jaren erna, kunnen niet los worden gezien van de frisse wind die Van Praag en zijn bestuurders door de club lieten waaien.
Dat hij wat te lang is blijven zitten, en dat-ie uiteindelijk in de knoop raakte met de supporters en met de club een gat in kukelde, dat is waar. Maar daarom moeten we de eerste helft van zijn tijdperk niet vergeten.
Michael van Praag is voor Ajax geweest wat Tony Blair voor Engeland was: hij gaf de club een modern, fris, bijna jongensachtig élan, dat een enorme hoogconjunctuur tot gevolg had. Het zegt daarentegen óók wel iets (en ook dat is een overeenkomst met Tony Blair) dat uiteindelijk iedereen blij was dat hij ophoepelde. Dat geeft aan hoe snel hij krediet verspeeld heeft.
K.
Het is echt belachelijk om het tijdperk-Van Praag neer te zetten als een tijdperk waarin er geen visie was. Michael van Praag heeft juist, voor het eerst in de moderne Ajax-geschiedenis, een wezenlijke modernisering doorgevoerd: Ajax moest professioneel, dynamisch en transparant worden. Weg met die aristocratische arrogantie uit de Harmsen-jaren.
Het aanstellen van (eerst) Leo Beenhakker en daarna Louis van Gaal, het winnen van de UEFA Cup en de Champions League en de enórme vlucht die Ajax financieel en qua populariteit genomen heeft in de jaren erna, kunnen niet los worden gezien van de frisse wind die Van Praag en zijn bestuurders door de club lieten waaien.
Dat hij wat te lang is blijven zitten, en dat-ie uiteindelijk in de knoop raakte met de supporters en met de club een gat in kukelde, dat is waar. Maar daarom moeten we de eerste helft van zijn tijdperk niet vergeten.
Michael van Praag is voor Ajax geweest wat Tony Blair voor Engeland was: hij gaf de club een modern, fris, bijna jongensachtig élan, dat een enorme hoogconjunctuur tot gevolg had. Het zegt daarentegen óók wel iets (en ook dat is een overeenkomst met Tony Blair) dat uiteindelijk iedereen blij was dat hij ophoepelde. Dat geeft aan hoe snel hij krediet verspeeld heeft.
K.
Still alive...
Het bestuur onder leiding van Van Praag begon aardig. Dat was vooral de verdienste van Uri Coronel, die een plan ontwikkelde om meer inkomsten binnen te halen. Het contracteren van ABN/AMRO was een gouden zet.
Op technisch gebied verliep een en ander voorspoeding, dankzij een flinke dosis geluk. Louis van Gaal was bijna de deur uitgelopen, omdat hij op eigen benen wilde staan. Het was dat Beenhakker opstapte.... Op dat moment dacht het bestuur niet: hoera, we hebben LvG binnen, prima dat Beenhakker opstapt. Integendeel. Van Praag gaf een nummertje amateurtoneel ten beste waar de honden geen brood van lusten.
Vanaf het moment dat LVG kwam, bepaalde hij alles. Mwah, bijna alles, Arie van Os ging over de portemonnee, wat niet altijd goed is uitgepakt. Maar LvG wás op dat moment Ajax.
Wat deed Van Praag inmiddels? Rondlopen met een petje waarop de tekst stond: who the fuck is Milan? Voorop gaan in de polonaise. Muziek maken op televisie. Wat had hij moeten doen? De structuur van Ajax versterken. Nadenken over de toekomst. Nadenken over het moment waarop LvG er niet meer zou zijn om de polonaise in beweging te brengen.
Deed hij dat? Nee.
Jammer. :sad:
Op technisch gebied verliep een en ander voorspoeding, dankzij een flinke dosis geluk. Louis van Gaal was bijna de deur uitgelopen, omdat hij op eigen benen wilde staan. Het was dat Beenhakker opstapte.... Op dat moment dacht het bestuur niet: hoera, we hebben LvG binnen, prima dat Beenhakker opstapt. Integendeel. Van Praag gaf een nummertje amateurtoneel ten beste waar de honden geen brood van lusten.
Vanaf het moment dat LVG kwam, bepaalde hij alles. Mwah, bijna alles, Arie van Os ging over de portemonnee, wat niet altijd goed is uitgepakt. Maar LvG wás op dat moment Ajax.
Wat deed Van Praag inmiddels? Rondlopen met een petje waarop de tekst stond: who the fuck is Milan? Voorop gaan in de polonaise. Muziek maken op televisie. Wat had hij moeten doen? De structuur van Ajax versterken. Nadenken over de toekomst. Nadenken over het moment waarop LvG er niet meer zou zijn om de polonaise in beweging te brengen.
Deed hij dat? Nee.
Jammer. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!
Best een aardig verhaaltje over Jaakke. Ik snap alleen dat waarom hij nu al zou moeten communiceren dat hij tot 2012 wil blijven zitten. Dat zijn we 6 jaar verder. In zo'n tijdsbestek kan er nogal wat gebeuren. Leuk om nu te stellen dat je nog 6 jaar door wilt gaan maar dat heeft natuurlijk geen enkele waarde.
Je kunt je zelfs afvragen of iemand wel zo lang in functie zou moeten zijn. Hoewel de functie van voorzitter anders is als die van bijvoorbeeld een algemeen directeur vind ik het toch ook wel goed als er eens in de zoveel tijd weer eens een nieuw gezicht verschijnt.
Je kunt je zelfs afvragen of iemand wel zo lang in functie zou moeten zijn. Hoewel de functie van voorzitter anders is als die van bijvoorbeeld een algemeen directeur vind ik het toch ook wel goed als er eens in de zoveel tijd weer eens een nieuw gezicht verschijnt.
Dat iemand de successen van de jaren 90 op de conto schrijven van van Praag.... :X
Louis van Gaal is verantwoordelijk voor de successen in de jaren 90. MvP scheepte Ajax op met Wouters en Olsen. En sinds de beursgang is zijn positie minder belangrijker dan voorheen.
Het is van Eijden die Ajax weer op de rails kreeg. Niet MvP. Als ik aan MvP denk, dan denk ik Arena, nieuw logo, Adidas, Champy, F-side uitelkaar, commercie, commercie, commercie... :X
Louis van Gaal is verantwoordelijk voor de successen in de jaren 90. MvP scheepte Ajax op met Wouters en Olsen. En sinds de beursgang is zijn positie minder belangrijker dan voorheen.
Het is van Eijden die Ajax weer op de rails kreeg. Niet MvP. Als ik aan MvP denk, dan denk ik Arena, nieuw logo, Adidas, Champy, F-side uitelkaar, commercie, commercie, commercie... :X
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Van Praag is geen heilige maar dit is me toch net even iets te makkelijk. Hij is dus wel verantwoordelijk voor het aanstellen van Wouters en Olsen maar niet voor de aanstelling van Louis van Gaal?Nihad schreef:Dat iemand de successen van de jaren 90 op de conto schrijven van van Praag.... :X