Marcel Keizer - De ex-trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Mano

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Mano » vr sep 01, 2017 9:16 am

je kan het hem niet eens kwalijk nemen. Hij werkt hard en doet het naar eer en geweten op zijn manier.
Dat is waarschijnlijk niet voldoende maar dat is nou eenmaal zijn niveau.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo sep 03, 2017 9:46 am

Keizer beleeft een roerige start, met de gebeurtenissen rond Abdelhak Nouri als dieptepunt. Daarnaast werd Ajax uitgeschakeld in Europa. "Roerig is nog zwak uitgedrukt", aldus Keizer tegen Ajax TV. "Ik moet wel zeggen dat ik goed word gesteund door de mensen in de eigen staf, dus dat is allemaal geen enkel probleem."

"Het allerbelangrijkste tot nu toe is Appie. Dat blijft gewoon heel erg moeilijk. Daarna is het supersnel gegaan met de Champions League-voorronde, Europa League-voorronde en de competitie, met een hoop teleurstellingen. Nu is het wel even lekker om die break te hebben en daarna vol door te gaan."
Is die man nu nog steeds met Nouri bezig? I.p.v. zijn spelers en zichzelf door te laten gaan zie ik dat verhaal nog elke keer bij hem terugkomen.

Hopeloos.
YNWA

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo sep 03, 2017 9:53 am

Het is dan ook al bijna twee hele maanden geleden!!
Hopeloze reactie..

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo sep 03, 2017 10:36 am

Oh ja dat was ik vergeten, iedereen binnen en buiten Ajax moet de komende 10 jaar blijven roepen "erg hè wat Nouri overkomen is" en er verder lekker in blijven zwelgen, niet verder gaan, er in blijven hangen, hebben ze een prima excuus als ze de boel blijven verklooien. :excited.gif:

No skin of my back verder hoor maar voor de supporters lijkt het mij minder.
YNWA

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 03, 2017 11:20 am

Het is ook geen verschil; iemand waar je dagelijks mee op het veld staat valt weg (en dan ook nog live aanschouwd) of wij als supporters. :excited.gif:

Arnold Bruggink verwoorde het last nog: ook hij heeft het meegemaakt en ze hadden er als spelersgroep nog het hele jaar last van. Dat heet gewoon mens zijn en ja we zijn verschillend, dus de 1 zal het sneller, dan de ander een plekje kunnen geven. Maar je mag nooit oordelen hoe andermans gevoel zou moeten zijn. Kan wel, maar dat is niet eerlijk.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo sep 03, 2017 12:19 pm

Het valt mij bij Keizer steeds op dat hij Nouri als een excuus wil gebruiken, op een manier dat hij het niet hardop zegt maar de goede verstaander begrijpt wat hij bedoeld. Na weer een verloren wedstrijd heeft hij het vaak over 'dit is een klap, en het is niet de eerste klap die we dit seizoen hebben gehad..' . Daarmee bedoeld ie dan Nouri maar hij wil het niet hardop zeggen. Hij moet gewoon eens kappen met die excuses, tijdens een wedstrijd is er geen speler die aan Nouri denkt hoor.

999

Bericht door 999 » zo sep 03, 2017 12:34 pm

Ajaciedjuh schreef:Het is ook geen verschil; iemand waar je dagelijks mee op het veld staat valt weg (en dan ook nog live aanschouwd) of wij als supporters. :excited.gif:

Arnold Bruggink verwoorde het last nog: ook hij heeft het meegemaakt en ze hadden er als spelersgroep nog het hele jaar last van. Dat heet gewoon mens zijn en ja we zijn verschillend, dus de 1 zal het sneller, dan de ander een plekje kunnen geven. Maar je mag nooit oordelen hoe andermans gevoel zou moeten zijn. Kan wel, maar dat is niet eerlijk.
Ten dele waar.Maar ze kunnen het ook weer heel vlug vergeten dat gevoel op het moment dat er een club langs was gekomen en had gezegd tegen de betreffende speler " kom hier maar voor het 6 X AJAX salaris ballen " .Dan denk ik dat er niet een is die zegt, nee nu nog niet ik ben nog in de " Nouri " fase.

Daarnaast kun je het ook als trainer en speler een plaatst geven in je arbeid in het veld, het van je af voetballen.Mee eens, een ieder doet het op een andere manier, maar toch.

Verder had Nouri ook gewoon thuis in zijn slaap dit kunnen krijgen, benadruk dat voor mij part dan extra als je trainer bent.Dat dit ook bij het leven hoort, hoe triest het ook is.Nouri, zo ver ik het kan inschatten, heeft geen pijn , geen besef meer wat er gebeurt is.Hoe hard dit ook klinkt.

Ondanks alles moet je toch verder, verder met leven, met voetballen enz.Ik ben het met BZ eens, dat excuus ( w.b. Nouri ) moet maar eens afgelopen zijn.
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma sep 04, 2017 9:51 am

Plus dat je er nu ook een aantal jongens bij hebt die Nouri niet (direct) kennen, te weten Siem, Orejuela, (Johnsen) en Wöber. Tel daarbij op de jongens die niet bij het bewuste trainingskamp aanwezig waren. Dijks, Cerny, Onana en Younes. Je kan er dus zeker last van hebben en dat is voor iedereen verschillend, maar je moet het ook een plek kunnen geven. We zijn inmiddels twee maanden verder en je bent (ook) professional.

Overigens vind ik niet dat de verliespartijtjes met Nouri te maken hebben, hoor. Het was in de regel het geniale ingrijpen van de trainer dat leidde tot puntenverlies.

zeux

Bericht door zeux » ma sep 04, 2017 11:34 am

Peter schreef:Je kan er dus zeker last van hebben en dat is voor iedereen verschillend, maar je moet het ook een plek kunnen geven. We zijn inmiddels twee maanden verder en je bent (ook) professional.
Altijd makkelijk om vanaf de zijlijn in het abstracte stoer en hard te zijn.

Denk jij dat Donny denkt 'ach het is 'al' twee maanden geleden'? Denk je niet dat hij er nog op dagelijkse basis mee wordt geconfronteerd? Regelmatig aan zijn bed staat?
En al die andere jonge jongens die jaren met hem in elftallen hebben gespeeld.

Natuurlijk zullen zij hun stinkende best doen het te parkeren, maar ze 'afzeiken' omdat ze er na twee maanden nog mee bezig zijn - zoals Keizer blijkbaar constateert - gaat mij echt te ver.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

peter

Bericht door peter » ma sep 04, 2017 12:02 pm

Nee, dat is niet stoer en hard. Donny is de uitzondering. Dat gaat verder dan een selectiespeler, want die jongens zijn vrienden (voor het leven).

Al die andere jongens die jaren met hem hebben gevoetbald? Kijk, dat valt dus echt heel erg mee. Dan kom je uit bij jongens als Dankerlui, Eiting, Bergsma en dergelijke. Voor die jonge gasten is het erg heftig, maar Ajax-1 bestaat grotendeels uit jongens die Nouri niet zo heel goed kennen. In de regel 1 a 2 jaar. In ieder geval op een andere manier dan hun eigen familie bijvoorbeeld.

Ajax is een professioneel bedrijf. Als je na 2 maanden niet in staat bent om je te concentreren en volledig op je taak te richten omdat een selectielid (die je net 1 a 2 jaar kent) is overleden, dan moet je daar dus iets voor organiseren. Professionele begeleiding. Dat heeft niks met stoer en hard te maken. En dan moet je het ook niet als excuus gebruiken. Nee, dan moet je er juist wat mee doen.

peter

Bericht door peter » ma sep 04, 2017 3:54 pm

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... PRGHcNXbE4

Ik zie nu pas dit interviewtje van Ajax TV. Als je dit vergelijkt met hoe Bosz over voetbal praat, dan schrik je je toch dood.

Over Wöber en dan haal ik alle uuuhs even weg:
Rustige jongen, slimme jongen. Kan zich goed verwoorden. In spelsituaties. Even over hoe we spelen bij Ajax. Stelt de juiste vragen. Dus nou ja. 19 jaar pas. Dus nu weer terug naar Oostenrijk voor een interland. Ja, dus daar gaan we na de interlandperiode mooi mee verder.

Serieus, daar zakt je broek toch van af.

Sandro

Bericht door Sandro » ma sep 04, 2017 4:16 pm

Die man kan bij sommigen echt nìks meer goed doen he. En Bosz wordt met de week verder het voetstuk opgehesen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma sep 04, 2017 7:55 pm

Bosz hijs ik niet op een voetstuk; desondanks heeft hij mij, nota bene als kakkie, weer met plezier naar de Arena laten gaan. En Keizer kan bij mij vooralsnog niks meer goed doen nee. Het tot nu toe vertoonde spel, de bezopen wissels en (het gebrek aan) resultaten geven me geen énkele reden om hoopvol over hem te zijn.

De Dominee

Bericht door De Dominee » di sep 05, 2017 9:52 am

Helaas in zijn geheel eens met WKCDWN hierboven...
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Sandro

Bericht door Sandro » di sep 05, 2017 4:13 pm

Nee, hoopvol ben ik ook niet over zijn potentieel als trainer. Zelfs als hij dit seizoen niet weggestuurd zou worden en we worden kampioen (even hypothetisch, heb de hoop niet opgegeven) dan heeft hij me nóg niet overtuigd. Voor mij heeft hij namelijk al aangetoond dat hij als trainer niet goed genoeg is voor voetbal op Europees niveau met z'n foute keuzes.

Of hij moet een aantal briljante tactische vondsten en/of wissels doen in wedstrijden tegen psv en Fnoord dit seizoen, maar dat is zelfs voor een hypothetisch scenario te hypothetisch :blush.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di sep 05, 2017 5:42 pm

Had ik hem aangesteld als hoofdtrainer? Nee. Ben ik onder de indruk van zijn prestaties tot nu toe? Nee.

Maar het is wat mij betreft nog te vroeg voor een eindoordeel. Zie de ontwikkeling onder Bosz vorig jaar. Rond deze tijd waren we ook alles behalve tevreden. Daarmee wil ik Keizer en Bosz niet op één lijn zetten. Het gaat erom dat je een beeld moet vormen over een wat langere periode. De start was slecht maar de omstandigheden waren ook moeilijk.

Ik wil nu wel eens zien of hij in staat is om een elftal neer te zetten wat om de titel speelt. Want ondanks het resultaat van de transferperiode denk ik nog steeds dat Ajax een selectie heeft waarmee we in de Eredivisie kampioen moeten kunnen worden.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo sep 06, 2017 10:46 am

zeux schreef:
Peter schreef:Je kan er dus zeker last van hebben en dat is voor iedereen verschillend, maar je moet het ook een plek kunnen geven. We zijn inmiddels twee maanden verder en je bent (ook) professional.
Altijd makkelijk om vanaf de zijlijn in het abstracte stoer en hard te zijn.

Denk jij dat Donny denkt 'ach het is 'al' twee maanden geleden'? Denk je niet dat hij er nog op dagelijkse basis mee wordt geconfronteerd? Regelmatig aan zijn bed staat?
En al die andere jonge jongens die jaren met hem in elftallen hebben gespeeld.

Natuurlijk zullen zij hun stinkende best doen het te parkeren, maar ze 'afzeiken' omdat ze er na twee maanden nog mee bezig zijn - zoals Keizer blijkbaar constateert - gaat mij echt te ver.
Tuurlijk zijn ze er nog mee bezig. Ik vraag me alleen af of we het als excuus moeten gaan gebruiken.

Tegen Nice ga je gewoon door met een beetje een normale tactiek. Donny was ook ijzersterk tegen Nice. Dan hoor je later: zie je nu wel, we missen Klaassen, want die maakte altijd de cruciale doelpunten. Wat een onzin. Donny maakte die doelpunten ook. Alleen waren ze achteraf niks meer waard omdat Keizer begon te bibberen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo sep 06, 2017 11:08 am

Ik kan het gemist hebben maar ik heb niet de indruk dat Keizer de situatie met Nouri als excuus heeft opgevoerd voor het niet bereiken van de poulefase van de CL of EL.

De situatie is wel genoemd binnen de context van de evaluatie van de seizoensstart. Maar het compleet verzwijgen zou op mij vreemder overkomen. Je kunt niet doen alsof het niet is gebeurd. Het is daarmee echter niet gelijk een opgevoerd excuus voor slechte prestaties.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 06, 2017 2:22 pm

Jöhnk schreef: Alleen waren ze achteraf niks meer waard omdat Keizer begon te bibberen.
Wanneer Ajax op voorsprong staat wordt meteen de achteruitversnelling gezocht. Met als voorlopig hoogtepunt natuurlijk Rosenborg-uit. Het gebeurt steeds, mij lijkt het derhalve opdracht van de trainer.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 06, 2017 7:19 pm

Jöhnk schreef: Tegen Nice ga je gewoon door met een beetje een normale tactiek. Donny was ook ijzersterk tegen Nice. Dan hoor je later: zie je nu wel, we missen Klaassen, want die maakte altijd de cruciale doelpunten. Wat een onzin. Donny maakte die doelpunten ook. Alleen waren ze achteraf niks meer waard
Ja, mee eens.
Het is gewoon wel echt balen dat Klaassen juist echt precies nu vertrok.
Van de Beek heeft juist exact deze zomer de juiste rijpheid en leeftijd bereikt om nu echt door te gaan breken.

Als Klaassen dan nog precies één jaartje, of desnoods alleen tot de winterstop wat op hem had kunnen overbrengen, dan was Vd Beek in een mum van tijd richting zijn persoonlijke top geweest.

Bovendien heb je dan twee blonde jongens die veel belangrijke meters lopen en een goed oogje voor assists en een neus voor doelpunten hebben.
Johan zei altijd dat wanneer je twee spelers hebt die veel op elkaar lijken, je ze lekker vaak van positie moet laten wisselen en ook een rugnummer moet geven dat op elkaar lijkt. Lang niet elke voetballer is een bepaald snelle denker dus een keer een vergissing maken met een speler dekken of zelfs helemaal niet met de gevaarlijkste man meelopen.. dat soort fouten zijn in 90 minuten snel een keer gemaakt.

Veelvuldig gemaakt ook als je met een agressieve speelstijl dat gewoonweg afdwingt.

De Dominee

Bericht door De Dominee » do sep 07, 2017 10:43 am

Donny is toe aan een basisplaats en door het vertrek van Klaassen heeft hij die nu. Prima zo.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » za sep 09, 2017 11:56 am

Marcel Keizer heeft door de interlandperiode twee weken de tijd om na te denken over een tactiek waarin plaats is voor zowel Kasper Dolberg als Klaas-Jan Huntelaar. Dat zal geen makkelijke opgave worden, want met twee spitsen op het veld wordt het voor de Ajax-trainer nog lastiger om de achilleshiel van zijn elftal te beschermen.
Hoewel Huntelaar bewust gehaald is als back-up voor Dolberg, heeft Keizer vanaf de start de deur opengezet voor een speelwijze met beide aanvallers. ‘Plan B bevat Huntelaar én Dolberg’, verklapt Keizer in juni al aan VI. ’Dan moet de rest van het team ook goed weten hoe we het gaan doen. Dat vergt training en afstemming, en dat gaat zeker plaatsvinden.’
Dat proces komt in een stroomversnelling nu de publieke roep om Huntelaar aanzwelt. De eerste invalbeurten van de 34-jarige afmaker tegen Nice, Heracles Almelo en Rosenborg BK blijken heilloos, maar het beeld kantelt als hij start tegen FC Groningen. Huntelaar scoort tegen de noorderlingen, inspireert midweeks de opleving tegen Rosenborg en helpt zijn ploeg met een assist over het dode punt bij VVV-Venlo.
Uit de cijfers blijkt duidelijk dat Ajax meer offensieve stootkracht heeft met Huntelaar én Dolberg op het veld. In de 114 minuten waarin de aanvallers aan elkaar gekoppeld worden, krijgen de Amsterdammers negen grote kansen. Dat zijn er meer dan in de 404 minuten met alleen Dolberg tussen de lijnen (acht).
Voor de achterban staat daarmee als een paal boven water dat Huntelaar en Dolberg samen moeten starten. Keizer begrijpt echter hoe lastig dat gaat worden zonder zijn toch al kwetsbare defensie verder in verlegenheid te brengen.
DOLENDE DOLBERG

De vormcrisis van Kasper Dolberg is misschien wel het belangrijkste argument om Klaas-Jan Huntelaar in de basisploeg te zetten. De negentienjarige Deen maakt een onverstoorbare indruk, maar toch zullen zijn statistieken hem zorgen baren. Na zeven officiële duels staat Dolberg op nul doelpunten en nul assists.
Deels is Dolberg slachtoffer van zijn eigen succes. Tegenstanders zijn beducht voor zijn kwaliteiten, waardoor hij vrijwel voortdurend geconfronteerd wordt met meerdere mandekkers. Daarnaast speelt Donny van de Beek minder dicht in de buurt van Dolberg dan zijn voorganger Davy Klaassen. Gevolg is dat Dolberg niet zelden geïsoleerd staat in de punt van de aanval, wat resulteert in opvallend veel balverlies en een doelpuntendroogte.

Met Huntelaar naast zich heeft Dolberg aanvallend nog niet meer kunnen brengen, maar wordt hij in ieder geval ontlast van zijn rol als aanspeelpunt. Daar profiteert het hele elftal van Ajax van. In de recente duels met Rosenborg (3-2 verlies) en VVV-Venlo (0-2 winst) is dit het best naar de oppervlakte gekomen. De Amsterdammers nemen met twee spitsen In 33 minuten versus Rosenborg tien keer het doel onder vuur, een helft tegen VVV levert zelfs dertien doelpogingen op. In beide gevallen meer en betere kansen dan vanuit de vertrouwde 4-3-3-formatie.
Dit heeft gevolgen voor bijna alle posities in ons elftal
Marcel Keizer
Na een experiment met Dolberg als linksbuiten tegen Groningen is Keizer tot de conclusie gekomen dat een aanpassing van systeem nodig is om Huntelaar en Dolberg samen te kunnen laten spelen. ‘Dolberg is het beste in de spits, dus als je naar de opties kijkt, dan moeten ze allebei in de spits. Dan kunnen ze vanuit beweging naast elkaar of achter elkaar staan, maar wél kort achter elkaar. Het is niet zo dat ik eentje op het middenveld ga zetten. Dat gaat niet. Dus moeten we het systeem veranderen. Dat heeft gevolgen voor bijna alle posities in ons elftal. Dat is geen probleem, als het ons wat op gaat leveren.’
COMPLEXE ROL ZIYECH

De vraag is hoe Keizer beide aanvallers gaat inpassen zonder het wankele fundament waarop zijn ploeg gebouwd is nog verder uit evenwicht te brengen. Zelfs met 4-3-3 als startformatie heeft Ajax vaak nauwelijks spelers achter de bal als deze verloren wordt. Zonder het fysieke vermogen van Davinson Sánchez leidt dat vaker tot kansen en tegendoelpunten in de omschakeling. Joël Veltman, Matthijs de Ligt, Nick Viergever en Mitchell Dijks hebben allemaal niet de startsnelheid en verdedigende capaciteiten om in grote ruimtes gevaarlijke situaties op te lossen, terwijl een puinruimer op het middenveld eveneens ontbreekt. Tien tegendoelpunten in zeven duels zijn daarvan het voor Ajax zorgwekkende resultaat.
In de minuten dat Huntelaar en Dolberg samen op het veld stonden, heeft Keizer getest met een 4-2-4 en 3-4-3-formatie. In de eerste variant wordt vooral het middenveld extra belast, wat gevolgen heeft voor Hakim Ziyech. De spelmaker is sinds zijn komst naar Ajax verdedigend meer arbeid gaan verrichten, maar op een tweemansmiddenveld wordt nog meer van hem gevraagd. Zeker omdat Frenkie de Jong, Lasse Schöne, Siem de Jong en Van de Beek ook allemaal geen pure balafpakkers zijn. Van Ziyech kan niet verwacht worden dat hij in een dergelijke rol dezelfde creatieve impulsen blijft bieden. Al is het maar vanwege het feit dat hij minder risico in zijn passing kan leggen als hij een speler minder in zijn rug heeft staan om in te grijpen bij balverlies.

Illustratief voor de complexe rol voor Ziyech in een 4-2-4 is een situatie uit de 72ste minuut tegen Rosenborg (zie foto boven). Hij haalt de bal op bij zijn verdedigers en richt de blik naar voren, maar daar zijn geen opties beschikbaar. Zijn achteloze pass terug op Nick Viergever wordt vervolgens onderschept en Rosenborg staat met drie aanvallers tegen twee verdedigers. De dreigende situatie wordt slecht uitgespeeld door de Noren, maar duidelijk is dat het tweemansmiddenveld problemen kan opleveren als tegenstanders zich erop in gaan stellen. Zeker omdat de vastigheden in deze speelwijze op dit moment nog ingeslepen moeten worden.
Defensief geldt hetzelfde. Dolberg heeft de opdracht om een middenvelder van de tegenstander op te vangen, waardoor een 4-2-3-1 ontstaat wanneer Ajax aan het verdedigen is. Alleen zit dit vooral bij omschakelmomenten nog niet volledig in zijn systeem, wat extra werk betekent voor de defensie en het middenveld.
Alternatief is de optie die tegen VVV-Venlo is toegepast met drie verdedigers en Frenkie de Jong als regista daar kort voor. Dolberg is in die formatie de schaduwspits die zeer kort achter Huntelaar speelt, waardoor een 3-4-3 met een ruit op het middenveld ontstaat. Een optie die doet denken aan de kamikazetactiek die Johan Cruijff in het seizoen 1985/86 hanteerde bij Ajax, met John Bosman en Marco van Basten als aanvalsleiders en Ronald Koeman als inschuivende verdediger. Destijds maakte Ajax een recordaantal treffers in de Eredivisie, maar was de verdediging te kwetsbaar om de landstitel te grijpen.
Het scenario van spektakel zonder resultaat dreigt zich dit seizoen te herhalen. Met drie verdedigers kan Ajax zich staande houden in wedstrijden tegen degradatiekandidaten en middenmoters, maar tegen sterkere opponenten kunnen problemen niet uitblijven. Dat heeft zelfs Heracles Almelo al laten zien door op de omschakeling de zege te grijpen tegen de driemansdefensie van Ajax.
Opties als 3-5-2 en 4-4-2 vallen eigenlijk bij voorbaat af, omdat de selectie daar niet op is samengesteld. Amin Younes, Justin Kluivert, Vaclav Cerny en David Neres dreigen in dergelijke formaties naar de bank verwezen te worden, wat flinke kapitaalvernietiging zou betekenen.
Wellicht is de meest kansrijke optie voor Keizer het afwisselen van formaties, waardoor hij tegen zwakkere opponenten kan profiteren van de extra stootkracht met Huntelaar in 4-2-4 of 3-4-3 en in de topduels kan terugvallen op de automatismen van vorig seizoen. Het hele seizoen spelen met twee spitsen kan Keizer zowel Ziyech als de verdedigers namelijk eigenlijk niet aandoen.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » za sep 09, 2017 6:48 pm

Na vanavond keert de realiteit terug bij Ajax en neemt het hele TD massaal ontslag..
Weer op zoek naar een Interim coach..

999

Bericht door 999 » za sep 09, 2017 9:48 pm

En toen werd jij wakker :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » za sep 09, 2017 11:40 pm

999 schreef:En toen werd jij wakker :smallgrin.gif:

Al geruime tijd... :aai.gif: