Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Jöhnk » wo mei 27, 2009 6:00 pm

Daniel_vT schreef:Ik weet het niet. Vooral vanwege de tegensprekende resultaten in zijn carrière houd ik absoluut de boot voorlopig nog af..
Hij heeft bij mijn weten overal redelijk gepresteerd. Maar of redelijk goed genoeg is voor Ajax? We gaan het zien.

@weekend Cees: ja, dat was mij ook al opgevallen. Vooral dat doelsaldo. Overigens vind ik de selectie van HSV wel heel pover, hoor, maar daar is Jol medeverantwoordelijk voor.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Duke » wo mei 27, 2009 6:01 pm

@ AR: Met één kanttekening: áls het waar is. Er is nog niet eens duidelijk dat Blind assistent wordt, laat staan dat we al iets kunnen zeggen over zijn verdere loopbaanontwikkeling.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door jamie » wo mei 27, 2009 6:15 pm

Neefkens schreef:Dat van de AJAX-kleuren zijn feiten, of je Blind een goede trainer vindt is een méning. Heel wat anders dus. Snappie?
Feit is dat Blind het heel slecht gedaan heeft in dat jaar dat hij coach van Ajax was. Hoeveel punten achterstand op PSV? Daarom is hij een slechte trainer en dat is een FEIT. Snappie?

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door jamie » wo mei 27, 2009 6:20 pm

LucaS schreef:Ach gossie, jij hebt de wijsheid in pacht. Ik vin d Blind een prima coach voor Ajax en ik heb jou niet nodig om te bepalen of dat mag of niet en of dat belachelijk is of niet.Dat jij liever met de meerderheid meepraat moet je zelf weten.
Maar mijn post ging niet over Blind, maar over het feit dat mensen een kampioenschap eisen, omdat (en let op, daar ging mijn post over) de beker die Blind en Ten Cate wonnen (en for your information, ik heb de schurft aan Ten Cate en noem hem hier ook) niet genoeg waren voor de fans.
Ok Lucas, Laat ik het anders doen. Blind deed het erg slecht in dat jaar dat hij coach van Ajax was. Groot achterstand op PSV, missers in aankoop en verkoop beleid. Waarom vind jij Blind een prima coach voor Ajax. Waar baseer jij deze mening op? (zodat ik kan proberen te begrijpen waarom jij deze mening heb.)

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Neefkens » wo mei 27, 2009 6:22 pm

jamie schreef:
Neefkens schreef:Dat van de AJAX-kleuren zijn feiten, of je Blind een goede trainer vindt is een méning. Heel wat anders dus. Snappie?
Feit is dat Blind het heel slecht gedaan heeft in dat jaar dat hij coach van Ajax was. Hoeveel punten achterstand op PSV? Daarom is hij een slechte trainer en dat is een FEIT. Snappie?
Nee, dat is een mening. Alle toptrainers hebben wel eens een straatlengte achter gestaan. Van Gaal vorig jaar?

Dus gewoon een mening, niets mis mee, maar absoluut geen feit.

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door jamie » wo mei 27, 2009 6:27 pm

Toptrainers en Blind in 1 zin, laat me niet lachen.

Van Gaal heeft natuurlijk wel wat gepresteerd in zijn loopbaan als coach dus dan mag er wel een slecht jaartje tussen zitten.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Neefkens » wo mei 27, 2009 6:43 pm

Waar zie jij Blind staan in mijn vorige posting?
Ik had voor jouw duidelijkheid beter "óók alle toptrainers....." kunnen zeggen. Maar of het helpt weet ik niet. :ajaxsmiley.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door LucaS » wo mei 27, 2009 6:45 pm

Ach Blind is 1 jaar trainer geweest en heeft net zoveel prijzen gehaald als Jol.
Maar in de AT archieven kun je precies terug vinden waarom ik Blind een prima trainer vind. De zoek functie, ziekterm Blind en auteur Lucas.
En nu had ik het over Blind omat er sprake van was dat het of Blind of Jol zou worden, lijkt me een doodnormale aanleiding om het over deze ras-Ajacied te hebben.
I think I lost my fucking headache

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door jamie » wo mei 27, 2009 6:52 pm

Een ras ajacied zijn betekent niet dat je een goede coach bent. En vergelijk eens de selecties die Jol en Blind hadden toen ze de beker wonnen.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Neefkens » wo mei 27, 2009 6:53 pm

LucaS schreef:De zoek functie, ziekterm Blind en auteur Lucas.
Freudiaans? :ajaxsmiley.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door LucaS » wo mei 27, 2009 6:57 pm

:blush.gif:
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 52109
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » wo mei 27, 2009 6:58 pm

Jim schreef: Hij lijkt nu al dezelfde fout te gaan maken als Stevens bij PSV.
Of als Ronald Koeman bij AZ.
Benji schreef:Ik wil vooral weer eens verzorgd en attractief voetbal zien. Het 'heilige' systeem wordt/werd altijd als meest geschikt systeem daarvoor gezien, maar als Jol op een andere manier invulling kan geven aan het gewilde voetbal, is het geen halszaak.
Amen. Zet eerst maar eens een organisatie neer en probeer verzorgd voetbal op de mat te leggen. Dan komen de resultaten vanzelf.

wimpey
Berichten: 52109
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » wo mei 27, 2009 7:07 pm

Blind's begin bij Ajax was best aardig. Maar hij gooide na een paar slechte resultaten z'n eigen glazen in door te gaan schipperen. Dat begon bij Sparta-uit. Hij was veel te opportunistisch bezig. Het einde was aardig qua resultaten. M.n. doordat KJH iedere bal die ie kreeg erin leek te schieten. Qua spel was en bleef het mager. Ik zie o.b.v. 1,5 jaar Blind als trainer van Ajax-1 niet in waarom ie die kans in de toekomst nog eens zou moeten krijgen. Ik zie in hem met de beste wil van de wereld geen groot trainer.

Vreemd dat Jol hem er als assi bij neemt. Of zich door de strot laat drukken. Of whatever. Vragen om problemen wanneer je het mij vraagt. Om met de broer van Jol te spreken, een 'too many cocks scenario' dreigt. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door peter » wo mei 27, 2009 7:16 pm

Waarom nemen we vBasten niet als assistent :)?

OK, hij heeft het nog net wat slechter gedaan dan Blind, maar Blind heeft als TD óók gefaald. Waarom we hem dan ook de 'grande manager' in de toekomst zouden willen maken is mij een raadsel. Trainer? Rapportcijfer 3. TD? Rapportcijfer 3. Een klasje terug? Nee, gewoon van school sturen zo'n vent. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » wo mei 27, 2009 7:18 pm

Tja, van velen mochten C. A., Koeman en Olsen wel op herhaling, en ook die deden dingen niet goed .. Iemand noemde Blind scholletje ( Derksen, dacht ik ) en sindsdien heeft Blind een kruis op zijn voorhoofd lijkt wel ..

wimpey
Berichten: 52109
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » wo mei 27, 2009 7:22 pm

Peter schreef:Waarom nemen we vBasten niet als assistent :)?
Verschil tussen MvB en DB is dat MvB gewoon ruiterlijk toegeeft dat ie er niets van bakte.

DB schuift gewoon door naar het volgende stoeltje. Dat survival-instinct en opportunisme vloekt met de functie van ´loyale assistent´. Je kunt op problemen wachten. Zou me niets verbazen wanneer Jol vrij speodig tot inkeer komt en DB als assi wil lozen.

Komt nog bij dat DB er niet voor terug deinst om à la ten Cate te lekken naar de pers.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Neefkens » wo mei 27, 2009 7:25 pm

Een mogelijke assistent van Jol die mee komt: Mike Lindeman.
Filmpje: http://www.at5.nl/artikelen/17346/jol-n ... -naar-ajax

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo mei 27, 2009 7:38 pm

Momenteel heb ik een blanco, neutraal gevoel ten opzichte van Jol. Voor het eerst in 11 jaar een trainer die geen Ajax-achtergrond heeft, is in ieder geval iets "nieuws" en misschien niet onverstandig. Hij heeft immers geen bagage uit het verleden, dus de 5e colonne kan weinig tegen hem hebben (al was het maar omdat hij geen pro Cruijff- of Van Gaal adept is). Hij neemt bovendien ervaring mee (oh ironie: 1 juli 2008: Ajax heeft de minst ervaren coach in de eredivisie; op 1 juli 2009 de meest ervaren coach; ervaring lees ik dan als het aantal wedstrijden als coach van een BVO).

Wel knaagt nog het grillige verloop van resultaten van HSV; ik heb al gepost dat ze 11 competitiewedstrijden verloren; maar net zo goed in staat bleken om topwedstrijden te winnen. Doet verdomd veel denken aan Ajax. Kan hij dus het psychologische aspect overbrengen op de jonkies? Eens temeer reden om bij transferbeleid toch te proberen routiniers naar Ajax (terug) te halen en dan niet van het niveau Wielaert. En ja, ik weet dat dit veel makkelijker gezegd is dan gedaan. Maar het relatief beste spel van Ajax in de afgelopen jaar werd toch echt gespeeld door een team waarin Stam en Davids meededen. De Zuidema-doctrine moet als de sodemieter in ere worden hersteld!

Of Jol dat kan? We gaan het meemaken.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Feest » wo mei 27, 2009 7:42 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 5:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door LucaS » wo mei 27, 2009 8:02 pm

999 schreef:Tja, van velen mochten C. A., Koeman en Olsen wel op herhaling, en ook die deden dingen niet goed .. Iemand noemde Blind scholletje ( Derksen, dacht ik ) en sindsdien heeft Blind een kruis op zijn voorhoofd lijkt wel ..
Het is mij ook een raadsel waar die haat (lijkt het wel) vandaan komt. Roddel en achterklap, want als je om bronnen en voorbeelden vraagt waar Blind heeft gekonkeld en gemanipuleerd, dan blijft het stil. Het enige is dat Blind als TD indertijd teveel afstand nam van Wouters. Nou is dat op zich niet zo uniek, van Geel ontsloeg zichzelf ook niet toen Ten Cate Ajax naaide.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Cluijffert » wo mei 27, 2009 8:03 pm

ik ook sta neutral tot positive tegen de komst van Jol. Kan erg goed uitpakken, kan ook een HtC verhaal worden (al lijkt me Jol meer fatsoen hebben, hoewel hij heeft zijn Martin van Geel al in Blind). In ieder geval, veel beter dan dit we hadden moeilijk kunnen verwachten. Bij MvB je kon met boerenverstand al inschatten het zou mis gaan, bij Jol duidelijk niet.

Wel ik ben het eens met de mensen die zeggen dat Blind niet bij de eerste elftal betrokken moet worden... dit is vragen om moeilijkheden.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

yr_86
Berichten: 15
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 9:55 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door yr_86 » wo mei 27, 2009 8:45 pm

Neefkens schreef:Een mogelijke assistent van Jol die mee komt: Mike Lindeman.
Filmpje: http://www.at5.nl/artikelen/17346/jol-n ... -naar-ajax
Ajax zal werkelijk knettergek zijn als ze iemand met zijn werkwijze laten lopen en vasthouden aan Wormhout...

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Jeroen126 » wo mei 27, 2009 8:46 pm

Steef schreef:HtC had ook geen Ajax-achtergrond hoor.
Mweh, was Amsterdammer, opgegroeid met Ajax enzovoorts.
Wat betreft de houding jegens Blind hier, ik kan er werkelijk geen touw aan vast knopen. Lekken naar de pers? Saboteren?
Túúrlijk wil Danny graag hoofdtrainer worden, maar hij lijkt mij bij uitstek nou juist iemand die het clubbelang dient zonder te morren. Hij vind de club heus wel belangrijker dan zichzelf.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Jesse » wo mei 27, 2009 10:35 pm

wimpey schreef:Blind's begin bij Ajax was best aardig. Maar hij gooide na een paar slechte resultaten z'n eigen glazen in door te gaan schipperen. Dat begon bij Sparta-uit. Hij was veel te opportunistisch bezig. Het einde was aardig qua resultaten. M.n. doordat KJH iedere bal die ie kreeg erin leek te schieten. Qua spel was en bleef het mager. Ik zie o.b.v. 1,5 jaar Blind als trainer van Ajax-1 niet in waarom ie die kans in de toekomst nog eens zou moeten krijgen. Ik zie in hem met de beste wil van de wereld geen groot trainer.

Vreemd dat Jol hem er als assi bij neemt. Of zich door de strot laat drukken. Of whatever. Vragen om problemen wanneer je het mij vraagt. Om met de broer van Jol te spreken, een 'too many cocks scenario' dreigt. :smallgrin.gif:
Ik kan me herinneren dat jij Blind aan het begin nog verdedigde, toch? Waar was dat destijds op gebaseerd?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Harm » do mei 28, 2009 7:13 am

jamie schreef:
LucaS schreef:
jamie schreef: Hou toch eens op met dat gezeik over Blind. Hij heeft zijn kans gehad en is toen zwaar door het ijs gezakt.
Je bent nog redelijk nieuw, dus misschien weet je dat nog niet, maar iedereen mag hier een mening hebben die niet per se hetzelfde is dan de mening van de anderen. Bovendien ging dit niet over Blind, goed lezen dus de volgende keer.
Jij betrekt Blind in bijna elk argument. Natuurlijk mag je een mening hebben maar je maakt jezelf belachelijk om steeds te roepen dat Blind zo geschikt is als coach van Ajax. Hij moet gewoon heel ver van het 1ste wegblijven.

Ik kan ook wel roepen dat de club kleuren van Ajax groen en geel zijn en dat zou mijn mening kunnen zijn maar dat betekent niet dat mijn mening dan ook ergens op slaat.
Zo nieuw is hij niet Luuk, hij kan zich dit shirt nog herinneren!

Afbeelding

Plaats reactie