Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Peter Bosz bij Ajax

Opzouten!
1
3%
Heb ik weinig vertrouwen in, die haalt de kerst niet.
1
3%
Ik geef hem het voordeel van de twijfel.
10
28%
Ik ben voorzichtig positief gestemd, maar Ajax blijft Ajax.
12
33%
Die gaat het wel redden in Amsterdam.
12
33%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Le T. » wo mei 25, 2016 10:40 am

Chris schreef:Dappere beslissing van het TH. Een man met een verleden en een visie. Dwars van de tegenstromingen nemen ze iemand aan die niet geliefd is (en ook niet gaat worden bij sommige supporters). Toont toch aan dat ze enigszins ballen hebben.
Of denken te hebben. Ze zullen hun ballen moeten laten zien wanneer het een periode stroef gaat, de media zich roeren en de supporters zeuren om een Ajax-museumstuk die ze wel sympathiek vinden. De trainers kunnen meestal wel tegen de druk bij Ajax, het is het bestuur dat onder die druk slappe knieen krijgt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Sandro » wo mei 25, 2016 10:46 am

999 schreef:Nou en vervolgens binnen no-time terug naar Nederland, nee dat snap ik dan niet als het allemaal zo hosanna is bij Macabi kwa salaris enz...
Het moge duidelijk zijn dat z'n ambitie een stuk verder rijkt dan Maccabi maar als je van Vitesse af komt, is het gewoon een prima club. Het moet nog blijken of het slim van hem is om nu trainer van Ajax te worden.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door 999 » wo mei 25, 2016 10:53 am

Sandro_Calaaabro schreef:
999 schreef:Nou en vervolgens binnen no-time terug naar Nederland, nee dat snap ik dan niet als het allemaal zo hosanna is bij Macabi kwa salaris enz...
Het moge duidelijk zijn dat z'n ambitie een stuk verder rijkt dan Maccabi maar als je van Vitesse af komt, is het gewoon een prima club. Het moet nog blijken of het slim van hem is om nu trainer van Ajax te worden.
Vind ik niet, maar goed.We zullen zien of Bosz kwalitatief genoeg in huis heeft om AJAX weer aan het voetballen te krijgen.Dat is ook eigenlijk wat ik bedoel, als andere aansprekende buitenlandse clubs echt wat hadden gezien in de trainer Bosz hadden die zich wel gemeld ...

Dus blijft de vraag, op voorspraak van wie is Bosz in beeld gekomen bij AJAX zijn trackrecord is nu ook niet je van dat ...

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Andriy Demchenko » wo mei 25, 2016 11:50 am

999 schreef:Nou en vervolgens binnen no-time terug naar Nederland, nee dat snap ik dan niet als het allemaal zo hosanna is bij Macabi kwa salaris enz...
Hoezo? Het feit dat Maccabi een clausule accepteerde in zijn contract en andere mogelijke clubs niet zal ook wel meegespeeld hebben. Ik heb wel meer trainers aparte uitstapjes zien maken zo heeft Co Adriaanse ook ooit Metalurg Donetsk getraind.

Die clausule was ook best slim van Bosz, met Gio op de schopstoel en de era van De Boer die leek te eindigen gewoon prima gespeculeerd.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door wimpey » wo mei 25, 2016 11:54 am

999 schreef: Dus blijft de vraag, op voorspraak van wie is Bosz in beeld gekomen bij AJAX zijn trackrecord is nu ook niet je van dat ...
De vijver waarin Ajax vist is klein. Dus: NL trainer, die z'n teams enigszins aantrekkelijk laat ballen. Dan komt je al snel bij Bosz uit...

TH zal op voorspraak van TH bij Bosz uit zijn gekomen, lijkt me. :smallgrin.gif: Ik snap wel waarom ie Vitesse - Maccabi - Ajax doet. Toch steeds een stapje vooruit voor een trainer. Zeker qua exposure zit je bij Ajax natuurlijk goed.

Ik ben vooral benieuwd. Hij lijkt me een vakman. Hopelijk weten die aardappelen in het TH de voorwaarden te creëren om Bosz te laten renderen. En het lijkt me onderhand hoog tijd worden dat er een HJO komt, i.p.v. dat trainers individueel ten koste van spelers en elftallen hun CV willen opkrikken.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Sandro » wo mei 25, 2016 12:05 pm

Volgens mij heeft Bosz ook best lang getwijfeld over Maccabi, maar Jordi Cruijff bleef aandringen en heeft het opnemen van die clausule dus geaccepteerd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door 999 » wo mei 25, 2016 12:08 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Dus blijft de vraag, op voorspraak van wie is Bosz in beeld gekomen bij AJAX zijn trackrecord is nu ook niet je van dat ...
De vijver waarin Ajax vist is klein. Dus: NL trainer, die z'n teams enigszins aantrekkelijk laat ballen. Dan komt je al snel bij Bosz uit...

TH zal op voorspraak van TH bij Bosz uit zijn gekomen, lijkt me. :smallgrin.gif: Ik snap wel waarom ie Vitesse - Maccabi - Ajax doet. Toch steeds een stapje vooruit voor een trainer. Zeker qua exposure zit je bij Ajax natuurlijk goed.

Ik ben vooral benieuwd. Hij lijkt me een vakman. Hopelijk weten die aardappelen in het TH de voorwaarden te creëren om Bosz te laten renderen. En het lijkt me onderhand hoog tijd worden dat er een HJO komt, i.p.v. dat trainers individueel ten koste van spelers en elftallen hun CV willen opkrikken.
Ja hij praat wel steeds als dat ie een vakman is :smallgrin.gif: ...

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Sandro » wo mei 25, 2016 12:18 pm

Dat heb ik inderdaad ook op hem tegen. Wat dat betreft lijkt hij op Blind. Dan denk ik jongens, het gaat hier over voetbal, niet over het oplossen van het klimaatprobleem...dat vind ik wel leuk aan een type Ron Jans, die er regelmatig een kwinkslag in gooit tijdens interviews.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door wimpey » wo mei 25, 2016 12:20 pm

999 schreef: Ja hij praat wel steeds als dat ie een vakman is :smallgrin.gif: ...
Ik vind 'm serieus overkomen. Welbespraakt, geen allemansvriendje. Hij doet wat denken aan Adriaanse. Ook qua spelopvatting.

Wat Le T net schreef zie ik ook zo: het zal aan het TH liggen of ze die man uit de wind weten te houden. Volgens de stagiair:
De clubs die hij trainde speelden onder hem altijd technisch verzorgd en aanvallend voetbal en dat past bij Ajax. Peter is ervaren en heeft een duidelijke visie.
Die visie moet dus ook leading zijn wanneer het niet loopt en fans / media om 'realistisch' voetbal smeken. Om met Peter Bosz te spreken: geen woorden, maar daden. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Ajaciedjuh » wo mei 25, 2016 12:22 pm

Laten we hem gewoon op zijn presentaties gaan beoordelen. Trainer is bekend, nu nog Hoofd Opleidingen en selectie samenstelling.

Ik las ergens dat ze over een paar dagen over spelers gingen praten. We kunnen 2 aanvallers (spits en linksbuiten!?) verwachten volgens de media berichten en eventueel vervangers voor de sterkhouders.

Milik zal inderdaad wel gaan, hopelijk blijven Cillessen, Tete, Veltman en Klaassen wel.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door wimpey » wo mei 25, 2016 12:52 pm

Ajaciedjuh schreef: Ik las ergens dat ze over een paar dagen over spelers gingen praten.
Onnodig. Bosz toevoegen in het befaamde app-groepje.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Dubbel » wo mei 25, 2016 3:40 pm

Dus toch de Rotterdamse Co... Kansloos dit. Hooguit plek 3 volgend seizoen. Zit zelfs te twijfelen of ik er wel een posting aan ga wagen want ik ben bang dat ie al ontslagen is voordat ik op Submit heb weten te klikken.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Mano » wo mei 25, 2016 3:42 pm

999 schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:
999 schreef:Nou en vervolgens binnen no-time terug naar Nederland, nee dat snap ik dan niet als het allemaal zo hosanna is bij Macabi kwa salaris enz...
Het moge duidelijk zijn dat z'n ambitie een stuk verder rijkt dan Maccabi maar als je van Vitesse af komt, is het gewoon een prima club. Het moet nog blijken of het slim van hem is om nu trainer van Ajax te worden.
Vind ik niet, maar goed.We zullen zien of Bosz kwalitatief genoeg in huis heeft om AJAX weer aan het voetballen te krijgen.Dat is ook eigenlijk wat ik bedoel, als andere aansprekende buitenlandse clubs echt wat hadden gezien in de trainer Bosz hadden die zich wel gemeld ...

Dus blijft de vraag, op voorspraak van wie is Bosz in beeld gekomen bij AJAX zijn trackrecord is nu ook niet je van dat ...

welke coach die in eredivisie coacht heeft een overstap gemaakt naar een europese (sub)topper? geen één naar mijn idee. De springplank is altijd via Ajax, PSV of Feyenoord.

Dus voor Bosz een goeie zet. Nu hopen dat hij er wat van bakt
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Mano » wo mei 25, 2016 3:47 pm

Ben ik net verlost van die K..PSV'ers met hun lolbroek-gedrag hoe wij de titel verspeelde, komt het nieuws binnen van Bosz dat hij naast de titel en beker heeft gegrepen.... komen gelijk die boeren weer in herhaling....

Hij heeft wat goed te maken, staat nu al 1-0 op me achter :1evil.gif: :blush.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Cluijffert » wo mei 25, 2016 4:41 pm

De parallellen met Adriaanse zijn er ook, maar ik heb vooral een hoog Henk Ten Cate gevoel bij hem. Te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken. Bij subtoppers (Vitesse en Nac) aardig voetbal en ditto resultaten laten zien en laten we niet vergeten de indruk die hij - zo wil de mythe - als assistent bij Barcelona maakte.

Bij Ajax bleek dat allemaal niet voldoende te zijn voor meer dan een paar troostprijzen.
Nou heeft Bosz nog minder laten zien om over zijn palmares maar te zwijgen. Toont alweer dat ze liever iemand vertrouwd (en meebuigend) kiezen dan wellicht een echt frisse wind door de club te laten waaien.

Voordeel van de grote twijfel... vooruit, maar ik zie geen enkel argument waarom dat de komst van Bosz een succes gaat worden. Hopelijk heb ik het ditmaal mis :antlers.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Duke » wo mei 25, 2016 4:52 pm

In ieder geval mooi dat er al zo snel een opvolger voor De Boer is gevonden, kunnen ze gaan bouwen aan een nieuw Ajax. Ik heb er wel een goed gevoel bij, al speelt daarbij ook mee dat ik geen goed alternatief zou weten.

Maar welkom bij :anew.gif: !
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door 999 » wo mei 25, 2016 4:53 pm

Mano schreef:

welke coach die in eredivisie coacht heeft een overstap gemaakt naar een europese (sub)topper? geen één naar mijn idee. De springplank is altijd via Ajax, PSV of Feyenoord.

Dus voor Bosz een goeie zet. Nu hopen dat hij er wat van bakt
Rijkaard, Haan. Gaat mij er meer om om een beeld te krijgen van hoe goed Bosz nu eigenlijk is.En waarom ze bij hem uitkomen, en niet bij iemand met meer ervaring. Of het nu een trainer of speler is ( moet natuurlijk niet te gek worden :) ) ik beoordeel ze op hun prestaties. Overigens kan ik me niet voorstellen dat Bosz zijn carrière zo gepland heeft, via enkele maanden Macabi deze springplank stap te maken ...

Zoals het er nu naar uit ziet, zoals anderen ook al schreven, hadden ze op het TH maar 1 kandidaat ...

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Andriy Demchenko » wo mei 25, 2016 5:57 pm

999 schreef:
Mano schreef:

welke coach die in eredivisie coacht heeft een overstap gemaakt naar een europese (sub)topper? geen één naar mijn idee. De springplank is altijd via Ajax, PSV of Feyenoord.

Dus voor Bosz een goeie zet. Nu hopen dat hij er wat van bakt
Rijkaard, Haan. Gaat mij er meer om om een beeld te krijgen van hoe goed Bosz nu eigenlijk is.En waarom ze bij hem uitkomen, en niet bij iemand met meer ervaring. Of het nu een trainer of speler is ( moet natuurlijk niet te gek worden :) ) ik beoordeel ze op hun prestaties. Overigens kan ik me niet voorstellen dat Bosz zijn carrière zo gepland heeft, via enkele maanden Macabi deze springplank stap te maken ...

Zoals het er nu naar uit ziet, zoals anderen ook al schreven, hadden ze op het TH maar 1 kandidaat ...
Hij zette die clausule er voor niets in natuurlijk..... :hypocrite.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door 999 » wo mei 25, 2016 6:05 pm

Andriy Demchenko schreef:
999 schreef:
Mano schreef:

welke coach die in eredivisie coacht heeft een overstap gemaakt naar een europese (sub)topper? geen één naar mijn idee. De springplank is altijd via Ajax, PSV of Feyenoord.

Dus voor Bosz een goeie zet. Nu hopen dat hij er wat van bakt
Rijkaard, Haan. Gaat mij er meer om om een beeld te krijgen van hoe goed Bosz nu eigenlijk is.En waarom ze bij hem uitkomen, en niet bij iemand met meer ervaring. Of het nu een trainer of speler is ( moet natuurlijk niet te gek worden :) ) ik beoordeel ze op hun prestaties. Overigens kan ik me niet voorstellen dat Bosz zijn carrière zo gepland heeft, via enkele maanden Macabi deze springplank stap te maken ...

Zoals het er nu naar uit ziet, zoals anderen ook al schreven, hadden ze op het TH maar 1 kandidaat ...
Hij zette die clausule er voor niets in natuurlijk..... :hypocrite.gif:
:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Marillion » wo mei 25, 2016 6:36 pm

wimpey schreef: ....Om met Peter Bosz te spreken: geen woorden, maar daden. :smallgrin.gif:
Dat had je nou niet moeten zeggen.... :blush.gif: :smallgrin.gif:

Ik ben heel benieuwd hoe dit uitpakt. Mijn vermoeden is dat dit echt helemaal goed of helemaal fout gaat lopen. Het gaat een groot succes worden en Ajax speelt onder hem aantrekkelijk voetbal gekoppeld aan mooie resultaten. Of het gaat echt helemaal mis en we praten rond de winterstop weer over het vraagstuk wie de trainer van Ajax moet worden. Een tussenweg, zeg maar een beetje voort sukkelen zoals de afgelopen periode, zie ik niet gebeuren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Sandro » wo mei 25, 2016 6:58 pm

Waarom zie je een tussenweg niet gebeuren? Dat zal dan met zijn krediet te maken hebben lijkt me? (Fnoord verleden).

Mooi voetbal gekoppeld aan goede resultaten willen we allemaal, en wil elke (top)club. En dat willen we eigenlijk al vanaf dag één (in ieder geval al voor de kerst dus). Niet echt realistisch. Als het inderdaad zo is dat het óf geweldig zal gaan óf dat hij al zo'n beetje ontslagen is rond de kerst dan is de kans op dat tweede velen malen groter. Is niet persé een diskwalificatie van Bosz overigens, maar meer het gevolg van een enigzins onrealisatisch verwachtingspatroon in combinatie met zijn persoon. Mocht hij de CL halen dan is het krediet gelijk een stuk groter dus die joker heeft hij in handen.....
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Marillion » wo mei 25, 2016 7:32 pm

Inderdaad omdat ik denk dat hij niet heel veel krediet zal hebben. Dat in combinatie met zijn wat eigenwijze karakter (van buitenaf ingeschat) en dat hij kiest voor een stijl van voetballen en daar ook aan vast blijft houden wanneer de resultaten er niet zijn. Dat kan goed werken maar er zit ook een risico aan vast.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door LucaS » wo mei 25, 2016 7:44 pm

Mooie zet. Een trainer die volop voor de aanval en pressing kiest. Ik kijk uit naar volgend seizoen!
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Bert » wo mei 25, 2016 7:49 pm

Ik zie de parallel met Adriaanse eerlijk gezegd wat minder. Adriaanse had voor hij bij Ajax kwam al de naam dat hij zich vooral intern (!) onmogelijk kon maken. Hij ging eigenlijk overal als een olifant door een porseleinkast (en eigenlijk ook overal door minstens één koffiejuffrouw).

Misschien mis ik iets, maar ik herken Bosz niet in het bovenstaande beeld. Ja, Bosz is eigenwijs en wat opvliegerig. Maar dat uit zich vooral incidenteel tegen een scheidsrechter, en een keer in de media. En dat is niet wat Adriaanse bij Ajax opbrak, natuurlijk. Adriaanse vertrok niet omdat de media hem weg wilde, maar omdat werkelijk de gehele club hem weg wilde hebben.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door De Dominee » wo mei 25, 2016 8:17 pm

LucaS schreef:Mooie zet. Een trainer die volop voor de aanval en pressing kiest. Ik kijk uit naar volgend seizoen!
+1.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Plaats reactie