Ajax: ernstig benadeeld

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax: ernstig benadeeld

Bericht door Jeroen126 » di okt 26, 2010 10:08 pm

joey schreef:Zo denken ze er blijkbaar over binnen Ajax, Jeroen. Brinkhuis zit dat echt niet in zijn eentje te verzinnen.

Wat mij betreft kunnen er niet snel genoeg electronische hulpmiddelen komen. Dan sluit je zeperds als die van zondag uit. Maar daar is Jol dan weer tegen. Dan begrijp ik het dus niet meer.
Nee maar Brinkhuis is Communicatiedeskundige. Zijn taak is een bepaalde boodschap zo efficiënt mogelijk naar buiten brengen. Deze boodschap is, in iets andere verpakking, al een stuk minder huilerig.

Dat van Jol snap ik ook niet. In zijn boek, 'Voor De Duvel Niet Bang', benadrukt hij maar al te graag dat het nu toch echt nodig is, elektronische hulpmiddelen (dit na een arbitrale dwaling bij Manu - Tottenham). Ben erg benieuwd wat hem van gedachten heeft doen veranderen.

(Sowieso een interessant boek trouwens, al zou ik iedereen aanraden hem toch vooral in het Engels te lezen: de vertaling is een martelgang)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax: ernstig benadeeld

Bericht door joey » di okt 26, 2010 10:19 pm

Wat Jol in het verleden ook gevonden heeft, tegenwoordig is hij (blijkbaar) van mening dat arbitrale fouten uitsluiten afbreuk doet aan de charme van het spel. Dan wil ik hem niet horen zeuren over arbitrale fouten. :confused.gif:

Ik begrijp het wel, ze zien de bui al hangen. Wéér geen kampioen door stom puntverlies in kleine wedstrijden. Echter, ik raad ze aan eerst eens in de spiegel te kijken.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax: ernstig benadeeld

Bericht door Lionel » di okt 26, 2010 11:05 pm

Wat heeft dat te maken met de fouten van de arbitrage? Helemaal niks hoor.

Die gasten moeten godverdomme doen waarvoor ze op het veld staan.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax: ernstig benadeeld

Bericht door 999 » di okt 26, 2010 11:09 pm

Niet een fout, niet 2 fouten, Nee 3 penalties over het hoofd gezien en 1 speler met rood van het veld gestuurd ..

Maar goed, ik had begrepen dat jij eigenlijk niks van dat alles gezien hebt.Kijk of AJAX slecht speelt doet er eigenlijk niet toe.Het gaat er om of dat een scheidsrechter capbel is om ook clubs of een club die slechte wedstrijden spelen de overtredingen goed te beoordelen en niet met twee maten meten.

Trouwens als het andersom was geweest het het hele land, en ook jij ( want dat deed je bij andere wedstrijden ook ) wat een slechtte scheidsrechter het is, en dat AJAX de hulp heeft gehad van deze scheidsrechter.

Ik als ex-voetballer en ex-trainertje erger mij kapot aan zulke onbekwame onbenullen die dus zulke situaties gewoon staat te negeren ( penalties ) of waar je bijvoorbaat het idee krijgt dat ie gewoon staat te wachten of dat AJAX een overtreding zou maken.

En goed, je kan iets verkeerd inschatten, maar als je EERDER 3 overtredingen ( en de rest van de overtredingen van Excelsior niet wil zien ), waarvan eentje bewust op de enkel van Enoh niet bestraft met een kaart en er bij staat of dat je daarmee wil aangeven dat wat jou betreft ( Wegereef ) het best wat hard, mannelijk mag zijn, en dan bij de eerste de beste harde, doch faire tackel met rood staat te zwaaien dan mag daar best eens iets over gezegd worden, zeker als er enkele kilometers juist het tegenovergestelde gebeurt ..

Moet je dan als club dan maar ALLES accepteren ?.Zo van, ach, wat maakt het nu toch uit die rode en gele kaarten, de niet geziene handsballen .. dat streep zich wel een keertje tegen elkaar weg ( zelfs dat is dus niet waar ) is het niet dit jaar dan volgend jaar ...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax: ernstig benadeeld

Bericht door Ajaciedjuh » wo okt 27, 2010 5:23 am

Jeroennaarbeneden schreef:
joey schreef:Zo denken ze er blijkbaar over binnen Ajax, Jeroen. Brinkhuis zit dat echt niet in zijn eentje te verzinnen.

Wat mij betreft kunnen er niet snel genoeg electronische hulpmiddelen komen. Dan sluit je zeperds als die van zondag uit. Maar daar is Jol dan weer tegen. Dan begrijp ik het dus niet meer.
Nee maar Brinkhuis is Communicatiedeskundige. Zijn taak is een bepaalde boodschap zo efficiënt mogelijk naar buiten brengen. Deze boodschap is, in iets andere verpakking, al een stuk minder huilerig.

Dat van Jol snap ik ook niet. In zijn boek, 'Voor De Duvel Niet Bang', benadrukt hij maar al te graag dat het nu toch echt nodig is, elektronische hulpmiddelen (dit na een arbitrale dwaling bij Manu - Tottenham). Ben erg benieuwd wat hem van gedachten heeft doen veranderen.

(Sowieso een interessant boek trouwens, al zou ik iedereen aanraden hem toch vooral in het Engels te lezen: de vertaling is een martelgang)
Hij is nog steeds voorstander van electronische middelen, maar dan als 'input' voor de 4e man. Deze moet dan op de monitor kunnen kijken en binnen 10-20 seconden dit terugkoppelen naar de scheids. Hij wil alleen geen electronica die het beslist, zoals bijvoorbeeld een zoemer als bij ijshockey als de puk over de lijn is.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Ajax: ernstig benadeeld

Bericht door Baseman » wo okt 27, 2010 6:08 am

Het moge ondertussen duidelijk zijn dat Calimero is verhuisd, wat een tenenkrommend bericht zeg :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax: ernstig benadeeld

Bericht door 999 » wo okt 27, 2010 7:21 am

Baseman schreef:Het moge ondertussen duidelijk zijn dat Calimero is verhuisd, wat een tenenkrommend bericht zeg :smallgrin.gif:
Hoezo, jij bent toch hier op het forum ?. :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax: ernstig benadeeld

Bericht door joey » wo okt 27, 2010 9:23 am

@Voetske: wat wil je er dan mee bereiken? :confused.gif:

Zoals Marillion terecht zegt, heel Nederland heeft de fouten van Wegereef kunnen constateren. Dan hoef je niet zelf nog eens in janken uit te barsten. En als het daar nou bij bleef... Maar nee, nog naar Twente verwijzen ook. Bah. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax: ernstig benadeeld

Bericht door 999 » wo okt 27, 2010 10:07 am

joey schreef:@Voetske: wat wil je er dan mee bereiken? :confused.gif:

Zoals Marillion terecht zegt, heel Nederland heeft de fouten van Wegereef kunnen constateren. Dan hoef je niet zelf nog eens in janken uit te barsten. En als het daar nou bij bleef... Maar nee, nog naar Twente verwijzen ook. Bah. :excited.gif:
Wat is er op tegen dat AJAX dit naar buiten brengt ?.En kom dan niet met dat " janken " ..

Kijk, jij staat ook steeds te roepen dat AJAX tegen Excelsior het op eigen kracht moet doen.Dus als dit tegen b.v. Feyenoord, of Twente gebeurt dan mag AJAX dit wel doen ..

ELKE club doet het, elke club van vroeger tot nu toe, van Psv tot Roda jc, van Heracles tot Barcelona .. Ik zie er niks verkeerds in, alleen maar aangeven dat het je punten kost .. Van Michels tot van Gaal ..

En nogmaals, het gaat me niet eens om alleen AJAX.Het gaat mij er om dat wedstrijden gefloten dienen te worden door scheidsrechters waarvan je naderhand niet kan zeggen dat er een " smaakje " aanzat ..Zeker niet als je als scheidsrechter(s) zo staat te fluiten .. Ik wil zo niet winnen of verliezen .. En het erge is dat ook de KNVB er blijkbaar een ruk om en gewoon verder gaat met het gehannes met scheidsrechter zoals nu weer bij Feyenoord - VVV ..

En gaat de volgende scheids als goedmakertje van de KNVB vanavond tegen Heerenveen wel de pingels geven ?.

Het kost clubs onnodige punten dit geblunder van de bovenste plank ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax: ernstig benadeeld

Bericht door joey » wo okt 27, 2010 10:15 am

Dan hoef je nog niet te beginnen over Twente.

Ik word er zo moe van. Neem je verlies met waardigheid en laat het aan anderen over om te concluderen dat je benadeeld bent.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax: ernstig benadeeld

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo okt 27, 2010 10:19 am

Niks verlies nemen met waardigheid! Maar met arrogantie! Dát is Ajax! :ajax.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax: ernstig benadeeld

Bericht door Scherrer » wo okt 27, 2010 10:22 am

joey schreef:Dan hoef je nog niet te beginnen over Twente.

Ik word er zo moe van. Neem je verlies met waardigheid en laat het aan anderen over om te concluderen dat je benadeeld bent.
Het meest pijnlijke is inderdaad dat ze over Twente beginnen. Dat kan écht niet. Dan ben je gewoon een enorm slechte verliezer.

Weet je, als Ajax in een persbericht had gezegd 'we voelen ons benadeeld en dat gevoel hebben we zeker niet voor het eerst na een wedstrijd van meneer Wegereef, dus we zouden het op prijs stellen als hij ons niet meer fluit' dan had ik daar geen probleem mee gehad. Je stelt een grens aan het gedrag van één persoon, meneer Wegereef. Maar nu beschuldigen ze niet alleen Wegereef van partijdigheid (wat terecht zou zijn geweest), maar ook de KNVB als geheel. En dat is natuurlijk gewoon onzin. Het is écht niet zo dat ze in Zeist denken van 'zo, dit weekend gaan we Ajax naaien en Twente voortrekken'. Houd toch op. Zulke genante onzin. Nogmaals: absoluut Ajax-onwaardig.
***

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax: ernstig benadeeld

Bericht door Lionel » wo okt 27, 2010 10:31 am

Is dit niet een reactie op de geruchten dat Kesler of iemand anders van de KNVB vorig jaar scheidsrechters strafte als deze Twente benadeelden?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax: ernstig benadeeld

Bericht door 999 » wo okt 27, 2010 11:13 am

joey schreef:Dan hoef je nog niet te beginnen over Twente.

Ik word er zo moe van. Neem je verlies met waardigheid en laat het aan anderen over om te concluderen dat je benadeeld bent.
Ach, jij wordt van alles tegenwoordig wat met AJAX te maken heeft moe, dus dat is niks nieuws. :1evil.gif: . Ik zie er niks fouts in.En heeft ook niks met waardigheid te maken ..

Maar goed, ieder zijn mening.Eens kijken wanneer Psv of Twente een onterechte rode kaart, drie niet gegeven Penalties en een zooi gele kaarten voor niemanddalletjes gaan krijgen ..
Laatst gewijzigd door 999 op wo okt 27, 2010 11:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax: ernstig benadeeld

Bericht door Kowalczyk » wo okt 27, 2010 11:14 am

joey schreef:Ik word er zo moe van. Neem je verlies met waardigheid en laat het aan anderen over om te concluderen dat je benadeeld bent.
Ja. 100% eens.

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax: ernstig benadeeld

Bericht door joey » wo okt 27, 2010 11:18 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Niks verlies nemen met waardigheid! Maar met arrogantie! Dát is Ajax! :ajax.gif:

Dat betekent voor mij dus: wát nou scheidsrechter, als wij het goed doen, winnen we sowieso van Excelsior. Kortom, de lat hoog leggen, wij zijn Ajax, bij Ajax zijn we nooit tevreden.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax: ernstig benadeeld

Bericht door 999 » wo okt 27, 2010 11:21 am

Dus Heerenveen mag vanavond drie keer hands maken, een AJAX speler een rode kaart aansmeren want we moeten het toch op eigen kracht doen ?.Tjesus .. zo had er nog nooit tegenaan gekeken ..

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax: ernstig benadeeld

Bericht door Jeroen126 » wo okt 27, 2010 11:58 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Niks verlies nemen met waardigheid! Maar met arrogantie! Dát is Ajax! :ajax.gif:
Voor mij geldt dat het een beetje naar binnen gekeerde arrogantie is. Niet de hele tijd roepen, maar zijn. Uitdragen. Altijd klasse blijven uitstralen en onder geen beding je waardigheid verliezen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax: ernstig benadeeld

Bericht door peter » wo okt 27, 2010 12:54 pm

999 schreef:Dus Heerenveen mag vanavond drie keer hands maken, een AJAX speler een rode kaart aansmeren want we moeten het toch op eigen kracht doen ?.Tjesus .. zo had er nog nooit tegenaan gekeken ..
Nee, dan moet je nog een keer beginnen over de scheids en er nog een andere wedstrijd bij halen. Boehoehoe, als werknemer van Ajax moet je altijd de hand in eigen boezem steken. Als fan mag je schreeuwen wat je wilt. Ajax had na 20 minuten natuurlijk ook gewoon al met 0-2 voor moeten/kunnen staan. Die bal van El Hamdaoui had er bijvoorbeeld best in gemogen, hoor.

Met Jol als trainer hebben we in ieder geval een hoog calimero gehalte gekregen. Erg jammer.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax: ernstig benadeeld

Bericht door 999 » wo okt 27, 2010 1:38 pm

Peter schreef:
999 schreef:Dus Heerenveen mag vanavond drie keer hands maken, een AJAX speler een rode kaart aansmeren want we moeten het toch op eigen kracht doen ?.Tjesus .. zo had er nog nooit tegenaan gekeken ..
Nee, dan moet je nog een keer beginnen over de scheids en er nog een andere wedstrijd bij halen. Boehoehoe, als werknemer van Ajax moet je altijd de hand in eigen boezem steken. Als fan mag je schreeuwen wat je wilt. Ajax had na 20 minuten natuurlijk ook gewoon al met 0-2 voor moeten/kunnen staan. Die bal van El Hamdaoui had er bijvoorbeeld best in gemogen, hoor.

Met Jol als trainer hebben we in ieder geval een hoog calimero gehalte gekregen. Erg jammer.
Je geeft geen antwoord ..

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9377
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax: ernstig benadeeld

Bericht door Monkey Tonk » do okt 28, 2010 8:04 am

Grappig.

Als Cruijff iets zegt wat de supporters al jaren roepen, dan moet hij zijn kop houden.
En als Brinkhuis vanuit het bestuur precies dezelfde geluiden laat horen die we hier uiten, dan moet hij zijn kop houden.

Hoe zit dat dan? Zijn Nederlanders het gewoon in principe niet eens met autoriteiten of autoritaire figuren, en al helemaal niet als die mensen zomaar de mening van het gewone volk overnemen? :ikbenik.gif:

Waarom moet je altijd diplomatiek zijn? Zeg gewoon keihard dat als je aan het eind van de rit twee punten tekort komt dat zo'n kutscheidsrechter als Wegereef je dan het kampioenschap kost. Lieft natuurlijk niet zo'n klerk, maar de voorzitter zelf die er even lekker voor gaat zitten. De redenatie dat je je kop moet houden en gewoon 100 keer moet scoren gaat niet op, want die twee punten krijg je niet terug.

Heeft het zin? Misschien. Niet als je het slap zegt, zoals Brinkhuis die Twente erbij haalt. Het feit blijft dat Wegereef een AjaXied rood gaf zonder dat hij de vermeende overtreding heeft kunnen zien. Hij nam iets aan. Dat kan niet op dit niveau. En als scheidsrechters weten dat een voorzitter van een club bereid is om dit breed uit te meten in de pers, heeft dat misschien een preventieve werking. Dus wat mij betreft heeft Ajax het te slap en niet hoog genoeg gespeeld.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax: ernstig benadeeld

Bericht door joey » do okt 28, 2010 8:55 am

Aan het eind van het jaar heb je niets meer te zeggen want dan heeft Ajax hier of daar een onterechte penalty gekregen o.i.d. Dat is het juist.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Ajax: ernstig benadeeld

Bericht door Pride of Amsterdam » do okt 28, 2010 9:01 am

joey schreef:Aan het eind van het jaar heb je niets meer te zeggen want dan heeft Ajax hier of daar een onterechte penalty gekregen o.i.d. Dat is het juist.
Deze stelling ben ik niet met je eens. Want je krijgt hem nu niet in een wedstrijd die je gelijk speelt, en dan zul je zien dat Suarez hem wel krijgt als we met 4-0 voor staan tegen VVV. Dan heb je qua beslissingen mee of tegen wel evenveel, maar het resultaat is heel anders.
Op naar de vierde ster!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax: ernstig benadeeld

Bericht door joey » do okt 28, 2010 9:13 am

We zullen het zien.

Elke club krijgt wel eens met arbitrale blunders te maken. Blijkbaar hoort dat bij de charme van het spel.

(Ik ben het niet eens met dit laatste, maar onze hoofdtrainer is deze mening toegedaan. Dus moet hij niet zeuren.)
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9377
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax: ernstig benadeeld

Bericht door Monkey Tonk » do okt 28, 2010 9:36 am

joey schreef:Aan het eind van het jaar heb je niets meer te zeggen want dan heeft Ajax hier of daar een onterechte penalty gekregen o.i.d. Dat is het juist.
Ik ken die filosofie. Over 34 wedstrijden worden alle bevoor- en benadelingen voor alle ploegen netjes gladgestreken. En ik zou me erin kunnen vinden als het om 500 wedstrijden ging. Maar over 34 wedstrijden? Daar moet je in de wereld van statistiek niet mee aankomen.

Plaats reactie