Waarom Ajax geen landskampioen mag worden

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: waarom ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door joey » zo nov 29, 2009 9:26 pm

willemien schreef:Vanwaar dit kollektieve ongeloof dat Twente kampioen zou kunnen worden?

Ik denk dat er bij Ajax rek in zit; dat de ploeg beter zou kunnen worden. Maar dat vraagt tijd. In potentie is Ajax zeker de betere ploeg - maar niet in de realiteit van dit seizoen.

Twente is als ploeg verder. Ze spelen als een eenheid, ze spelen slim, ze halen het beste eruit wat er in zit. En ze zijn, in een wedstrijd, heel geduldig. Gaan er vanuit dat ze die goal toch wel gaan maken. En doen dat dan ook.

PSV of Ajax tweede, dat zou ik niet kunnen zeggen. Maar dat het toeval is, of een vertekend beeld, dat Twente zo ver voorligt? Daar geloof ik niets van.
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Twente boekt elk jaar progressie - en voetbalt elk jaar beter dan Ajax. Ik acht het zeker niet uitgesloten dat Twente boven Ajax eindigt. Ik dacht vorig jaar nog dat Twente wel zou instorten, maar nu twijfel ik daar enigszins aan. dit kan geen toeval meer zijn.

Maar PSV heeft de beste kans, denk ik. Sowieso sluit ik niet uit dat Rutten de boel op de rails krijgt en dat Ajax er de komende jaren niet aan te pas komt. PSV verliest niet en Ajax dus wel.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Waarom Ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door LucaS » zo nov 29, 2009 9:29 pm

Nogmaals, Twente ligt nu op een gemiddelde waarme ze uit zullen komen op 92 punten ongeveer. Dat is onwaarschijnlijk veel. Twente is niet zo goed dat dat een reeel puntentotaal is.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Waarom Ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door joey » zo nov 29, 2009 9:33 pm

Twente zal nog punten laten liggen, maar Ajax ook.

Ik vind het verschil tussen de top en de rest dit jaar enorm. Ajax, PSV, Twente en ook AZ hebben elk nog een paar leuke spelers lopen, maar daaronder is het huilen. De meeste spelers in de eredivisie beheersen de beginselen van het vak niet.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Waarom Ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door wimpey » zo nov 29, 2009 9:54 pm

LucaS schreef:Nogmaals, Twente ligt nu op een gemiddelde waarme ze uit zullen komen op 92 punten ongeveer. Dat is onwaarschijnlijk veel. Twente is niet zo goed dat dat een reeel puntentotaal is.
Twente wordt onderschat hier. Ze hebben 2 punten tegen Luinge laten liggen en 2 tegen PSV. En tegen PSV waren ze de duidelijk betere ploeg. Ze zullen geen 92 punten halen, maar ook niet in elkaar klappen.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Waarom Ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door Khraa » zo nov 29, 2009 10:01 pm

Wat gebeurt er als Ruiz een Suarezdipje krijgt?

Of wat gebeurt er als er 2 of meer mensen geblesseerd raken op belangrijke posities. Ik moet het nog maar eens zien.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Waarom Ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door raymon » zo nov 29, 2009 10:05 pm

Twente creeerde geen kans tegen Ajax (dat gezegd hebbende Ajax ook niet) maar toch worden zij meer als titelkandidaat gezien dan Ajax? Vreemd..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Waarom Ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door Dubbel » zo nov 29, 2009 10:19 pm

Raar dat zoveel mensen hier denken dat we geen kampioen meer kunnen worden dit seizoen. We staan een paar puntjes achter en het is nog geen December. Als het verleden ons iets leert dan is het wel dat de 2e competitie helft er heel anders uit kan zien dan de 1e. En wij hebben het beste elftal en de beste trainer. Toch? Ook het resterende programma is in ons voordeel. Ik zie het nog een mooi seizoen worden.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Waarom Ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door Kowalczyk » ma nov 30, 2009 9:10 am

Raymon schreef:Twente creeerde geen kans tegen Ajax (dat gezegd hebbende Ajax ook niet) maar toch worden zij meer als titelkandidaat gezien dan Ajax? Vreemd..
Dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ze zes punten meer hebben dan Ajax en nauwelijks punten verliezen... En ik moet zeggen: dat zijn geen slechte argumenten bij de stelling dat Twente meer titelkandidaat is dan Ajax.

:smallgrin.gif:

Ik denk persoonlijk dat PSV en Twente nog wel punten gaan verspelen, maar ik denk ook dat minimaal één van de twee minder punten zal verspelen dan Ajax.

Maar we zien het vanzelf wel. Het is allemaal niet zo heel belangrijk, eigenlijk.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Waarom Ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door Toppie » ma nov 30, 2009 9:24 am

Twente en Pisvee hebben vaak in de laatste minuten gewonnen ,dus het tij keert een keer tegen zich en verliest men ook punten alleen wanneer ? Maar ik denk dat die saaie Gloeiboeren weer kampioen worden.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Waarom Ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door Kowalczyk » ma nov 30, 2009 9:34 am

Toppie schreef:Maar ik denk dat die saaie Gloeiboeren weer kampioen worden.
Ja. En niet omdat ze saai zijn, maar omdat ze goed zijn.

K.
Still alive...

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Waarom Ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door Lionel » ma nov 30, 2009 9:40 am

Het valt toch allemaal wel reuze mee? PSV en Twente winnen beide niet overtuigend hoor. Ajax moet er gewoon voor zorgen dat ze thuis van Twente en PSV winnen, dan bedraagt de achterstand nog maar 3 punten op Twente en 1 punt op PSV.

Er zijn op dit moment maar 15 wedstrijden gespeeld dus waar praten we eigenlijk over? Straks heb je te maken met zwaardere programma's (Beker, Euro League waarin PSV, Twente en Ajax verder zullen gaan (in ieder geval 1 ronde)).

En waarom zijn PSV en Twente nou zoveel beter dan Ajax is? Alleen omdat ze nu 6 punten voorstaan? Ajax heeft 2x uitgespeeld tegen die twee clubs en nipt verloren. De overige wedstrijden wint Ajax toch wel redelijk overtuigend en met steeds beter voetbal. Het geluk bij die andere ploegen houdt een keer op hoor!!
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Waarom Ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door LucaS » ma nov 30, 2009 9:48 am

Tja, het gaat er natuurlijk niet om dat je het beste doelsaldo hebt, maar dat je er minstens 1 meer maakt dan de tegenstander. Opvallend is dat PSV in de wedstrijden waar het meerdere goals tegenkrijgt, ook daadwerkelijk doet.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Waarom Ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door Lionel » ma nov 30, 2009 9:50 am

Als Ajax thuis wint van PSV staan we al boven PSV hoor. Dus doelsaldo is wat dat betreft wel degelijk van belang. Zeker als het gaat zo klein is.

En daarbij zegt het ook wel iets over de manier waarop wedstrijden worden gewonnen. Ajax kan wedstrijden gemakkelijker uitspelen, misschien wat spelers rust geven door ze bijvoorbeeld halverwege al uit te halen en dat is zeker geen overbodige luxe met het programma van na de winterstop.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Waarom Ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door LucaS » ma nov 30, 2009 9:52 am

Volgens mij staat PSV 4 punten voor. Daarnaast is het thuis winnen van PSV voor Ajax zelden een eenvoudige opgave geweest sinds 1980. Natuurlijk, het is een voordeel dat we tegen Twente en PSV nog thuis spelen, maar zekere overwinningen zijn dat zeker niet. Eerst maar eens Utrecht en NAC uit zien te winnen.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Waarom Ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door Marillion » ma nov 30, 2009 10:32 am

Zo is het. Laat Ajax niet teveel op de zaken vooruit lopen. Gewoon concentreren op de eerst volgende wedstrijd.

Overigens is het zogenaamd relatief makkelijke slotprogramma van Ajax iets waar ik me helemaal niet zo zeker over voel. Het zou niet de eerste keer zijn dat we het juist tegen relatief makkelijke tegenstanders laten liggen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Waarom Ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door Lionel » ma nov 30, 2009 10:56 am

We zijn PAS 15 wedstrijden onderweg. Gaan steeds beter spelen en hebben niet ons geluk al verspeeld. Snap niet waarom we ons nu al druk moeten maken om het kampioenschap. Na februari zien we wel waar we staan.

McClaren zei dat gisteravond ook bij Studio Voetbal. 10 wedstrijden voor het einde kijk je pas hoe je ervoor staat en ga je denken aan het kampioenschap. Tot die tijd moeten we gewoon per wedstrijd bekijken wat het beste is (dat moet dan ook maar dan kan je er misschien voor kiezen om spelers te sparen ivm blessures, schorsingen).
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Waarom Ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door joey » ma nov 30, 2009 11:01 am

LucaS schreef:Volgens mij staat PSV 4 punten voor. Daarnaast is het thuis winnen van PSV voor Ajax zelden een eenvoudige opgave geweest sinds 1980. Natuurlijk, het is een voordeel dat we tegen Twente en PSV nog thuis spelen, maar zekere overwinningen zijn dat zeker niet.
Dat lijkt me ook niet, want Ajax heeft al van beide ploegen verloren. En zeker PSV is niet bang voor de Arena. Integendeel.

Het is echt geen toeval dat PSV nog niet één wedstrijd verloren heeft. Rutten heeft zijn zaakjes goed voor elkaar. PSV heeft -zoals gebruikelijk- een degelijk team. Daar win je niet zomaar van.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Waarom Ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door Lionel » ma nov 30, 2009 12:04 pm

Ajax heeft ook een degelijk team Joey. Dat er twee keer verloren heeft doet daar niks aan af. Je doet alsof Ajax is weggespeeld door Twente en PSV en we een doelsaldo hebben van plus 8.

PSV laat heus nog wel punten liggen. Zo denderend is het allemaal niet. Over Twente maak ik me eerlijk gezegd niet zo druk. Het is leuk nu maar we zijn pas 15 wedstrijden onderweg. Straks krijgen ze schorsingen en blessures en dan is het afgelopen...
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie