De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door Toppie » wo okt 07, 2009 2:22 pm

Ajaciedjuh schreef:
Neefkens schreef:Voor kwaliteit betaal je nu eenmaal wat meer, dat is gewoon vraag en aanbod. Zoals VI zelf ook al zegt als je dat % gaat maximeren, dan kun je de komst van betere spelers helemaal wel schudden.

Opvallend trouwens dat PSV meer aandacht krijgt en dat toch AJAX de titel van het filmpje voor zich opeist.

Je blijft zaakwaarnemers nodig houden, belangrijk is dat je zelf aan het stuur blijft.
Ajax trekt gewoon de meeste aandacht, dus wordt er gebruik gemaakt van een 'eye-catcher'.
Gezien de laatste jaren is Ajax allang geen eye - catcher meer ,maar een tobbende subtop cluppie :blush.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door joey » wo okt 07, 2009 2:24 pm

Tja, zo kom je nooit ergens. Heel kortzichtig. En dat allemaal om de gage van Raiola en Lemic niet in gevaar te brengen. Er blijft veel te veel geld aan de strijkstok hangen.

'Ajax zou dan geen goede buitenlandse spelers kunnen halen'. Welke goede buitenlandse spelers dan? Ajax haalt bijna nooit goede buitenlandse spelers, tenzij ze, zoals Suarez, al in Nederland spelen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door Ajaciedjuh » wo okt 07, 2009 2:52 pm

Toppie schreef:
Ajaciedjuh schreef:
Neefkens schreef:Voor kwaliteit betaal je nu eenmaal wat meer, dat is gewoon vraag en aanbod. Zoals VI zelf ook al zegt als je dat % gaat maximeren, dan kun je de komst van betere spelers helemaal wel schudden.

Opvallend trouwens dat PSV meer aandacht krijgt en dat toch AJAX de titel van het filmpje voor zich opeist.

Je blijft zaakwaarnemers nodig houden, belangrijk is dat je zelf aan het stuur blijft.
Ajax trekt gewoon de meeste aandacht, dus wordt er gebruik gemaakt van een 'eye-catcher'.
Gezien de laatste jaren is Ajax allang geen eye - catcher meer ,maar een tobbende subtop cluppie :blush.gif:
De prestaties zijn ruk, maar nog 'by far' de meest populaire club van Nederland.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door FlaFlu » do okt 08, 2009 11:27 pm

Hoezo geheim: Reker noemde Stevens leugenaar

Bron: Sportweek.nl

[COLUMN] Afspraken zijn er om gebroken te worden. Zeker in de voetballerij. Pas nu begrijp ik waarom Huub Stevens vorige week bij me informeerde naar de laatste uitzending van Voetbal International waarin Jan Reker te gast was.

Afspraken zijn er om gebroken te worden. Zeker in het voetbal.
Wilfred Genee, columnist AD Sportwereld
Met terugwerkende kracht wordt het interessant of daarin dingen zijn gezegd die in strijd zijn met de afspraken, gemaakt bij het ontslag van Stevens.

Aangezien al deze uitzendingen terug te zien zijn op programmagemist.nl heb ik 'm even teruggekeken. Hoewel Reker in de betreffende uitzending melding maakt van een geheimhoudingsclausule laat hij het zelf niet na om Stevens voor leugenaar uit te maken als het gaat om de aanstelling van zijn toenmalige assistenten. Het 'welles-nietes-gehalte' lag erg hoog die avond en zal ongetwijfeld als bewijsmateriaal fungeren in de zaak die op 15 oktober dient.

In die aflevering meldde Reker ook dat hij er met Martin Jol in principe uit was, na het vertrek van Ronald Koeman. Toch een gek idee dat Martin Jol dan nu de trainer van PSV was geweest. Ik ben benieuwd of hij dan net zoveel privileges had weten te creëren als hij nu bij Ajax heeft.

Jol heeft het prima voor elkaar. Als zijn alter ego Tony Soprano heeft hij de club naar zijn hand gezet. Met zijn broer Cock in de rol van Paulie houdt hij alles wat er binnen, maar ook buiten de Arena met Ajax gebeurt nauwlettend in de gaten. Toen Rob Witschge zijn afspraken met Haarlem wilde concretiseren, zag hij tot zijn verbazing ook Cock Jol aanschuiven, die hem nadrukkelijk wees op zijn verplichtingen bij Haarlem.

Teammanagers David Endt en Herman Pinkster, die hun sporen bij Ajax hebben verdiend, worden met stevige hand door Paulie aangestuurd. Martin zelf bepaalt grotendeels wat er op technisch vlak gebeurt. Op zijn initiatief werden Atouba (salaris: 1,4 miljoen), Pantelic, Kerlon en jeugdspeler Zé Eduardo binnen gehaald door huismakelaar Mino Raiola. De laatste wordt overigens niet gehuurd van een club, maar van een investeringsmaatschappij.

Tot nu toe hebben de aankopen weinig indruk gemaakt. Aangezien Emanuelson voor de volgende wedstrijd geschorst is, zal Jol de fitte Atouba moeten opstellen, anders verliest de aankoop al zijn geloofwaardigheid.

Om zijn eigen opdracht in perspectief te plaatsen, liet Jol deze week in Voetbal International optekenen: ,,Ik had het gevoel dat ik opnieuw moest beginnen.'' Daarmee trekt hij in één keer de hele periode-Van Basten door het toilet, met als hoogtepunt de opmerking: ,,Sulejmani moet je zien als een speler van Jong Ajax.'' Tegelijk geeft hij daarmee ook aan dat er na de reorganisatie als gevolg van het rapport- Coronel niets is verbeterd bij Ajax. Eigenlijk moet je concluderen dat het toenmalige rapport niet meer was dan een coup van de huidige bestuursleden Coronel en Krant.

Misschien is dat ook wel het probleem binnen Ajax: te veel mensen die er vooral voor zichzelf zitten. 'Boegbeeld' Van den Boog wilde na zijn succesvolle periode als zakenman nog graag een kunstje voor het grote publiek doen. Naast het feit dat hij naar buiten toe nog niet lang niet het boegbeeld uit het rapport is (hij evalueert vooral intern veel met zijn managers), lijkt zijn zakelijke verleden hem nu als een boemerang te treffen.

Daar zou commercieel directeur Henri van der Aat niet rouwig om zijn, want die baalde er toch al van dat hij werd gepasseerd voor de functie van algemeen directeur. Danny Blind hoopt op den duur op het baantje van Jol en Van 't Schip is er uitgewerkt om ruimte te maken voor een nieuwe Paulie. Zeljko Petrovic, eerder 'gescout' door Van den Boog, zou niet in aanmerking komen, maar dat kan volgende week anders zijn. Afspraken in de voetballerij...


AD.nl

Maar goed, ik heb al die lijntjes van Jol natuurlijk uit m'n dikke duim gezogen, toch InnerHarbour? :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door 999 » do okt 08, 2009 11:59 pm

Begint het weer ..

Waar staat dat Jol verdient aan deze transfers ?.Waar kan ik de contracten van die spelers vinden op internet Enganche zodat ik eens zelf kan konstateren wat wie en waar inplaats van ( tis weer komkomtijd ) deze column van ene W. Genee of J. Derksen.Voor ie weg gaat zal wat Atoube verdient volgens deze twee heren wel richting twee miljoen gaan.

En laten we wel wezen, misschien dat Wilfriedje daar ook eens wat tijd in wil investeren, als er een programma onbetrouwbaar is gebleken is het dat programma van die Snor wel.

Tis een column, een stuk tekst waar je zonder met bewijzen te hoeven komen vanalles en nog wat de wereld in mag slingeren.Waar je lekker ongenuanceerd van leer mag gaan over het door de schrijver gekozen stokpaardje.Waar je flarden van teksten uit je verband mag rukken, of wat losse interview zinnetjes in omgekeerde volgorde neer pent.

En daar dan gedeelten uit pikken om je gelijk proberen te halen .. tja .. als je echt geloofwaardig wil overkomen Enganche dan kom je zelf eens met concrete bewijzen.Dan haal je zelf eens wat contractjes naar boven en laat die hier zien.Dan ga je niet af op horen zeggen .. op misschien .. als .. zou kunnen ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door joey » vr okt 09, 2009 8:15 am

Die column is héél treffend. Maar er staat niets in wat me verbaast. Typisch Ajax. Helaas.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door brigade zuid » vr okt 09, 2009 10:19 am

Klopt niks van joh. :wink.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door InnerHarbour » za okt 10, 2009 11:18 am

"Maar goed, ik heb al die lijntjes van Jol natuurlijk uit m'n dikke duim gezogen, toch InnerHarbour"

Niet proberen mij woorden in de mond te leggen Thomas! Ik ageerde tegen het feit dat jij Jol beschuldigd van het verdienen aan transfers, iets waar je tot op heden 0,0 bewijs van heb geleverd.
YNWA

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door Neefkens » za okt 10, 2009 12:24 pm

Enganche schreef:Teammanagers David Endt en Herman Pinkster, die hun sporen bij Ajax hebben verdiend, worden met stevige hand door Paulie aangestuurd. Martin zelf bepaalt grotendeels wat er op technisch vlak gebeurt.
Er wordt nu door Genee gedaan of dit alles een vreemde zaak is.

Toevallig IS Martin de grote baas op voetbalgebied, dus bepaalt hij ook wat er gebeurt. Lijkt me logisch. Dat Paulie David en Herman aanstuurt is ook niet zo gek, want zo is dat afgesproken.

Het huren van een speler van een investeringsmij kan op zich wel, maar heeft absoluut niet mijn voorkeur.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door joey » za okt 10, 2009 1:06 pm

Neefkens schreef:
Enganche schreef:Teammanagers David Endt en Herman Pinkster, die hun sporen bij Ajax hebben verdiend, worden met stevige hand door Paulie aangestuurd. Martin zelf bepaalt grotendeels wat er op technisch vlak gebeurt.
Er wordt nu door Genee gedaan of dit alles een vreemde zaak is.
De suggestie is dat ze dit niet zo prettig vinden. Tenminste, zo lees ik dat. Endt en Pinkster deden het natuurlijk op hun manier.
Toevallig IS Martin de grote baas op voetbalgebied, dus bepaalt hij ook wat er gebeurt. Lijkt me logisch. Dat Paulie David en Herman aanstuurt is ook niet zo gek, want zo is dat afgesproken.
Wat is dan de functie van Paulie? Is hij de opvolger van Blind? Blijkbaar wel. Blind is van die functie afgehaald ('te druk'. Jaaaaaa! :smallgrin.gif: ) en Paulie is daar neergezet als ogen en oren van zijn broer.
Het huren van een speler van een investeringsmij kan op zich wel, maar heeft absoluut niet mijn voorkeur.
Zeg gewoon eens een keer dat je zoiets helemaal niets vindt, Neef. En dat Ajax 'gewoon' zaken zou moeten doen met clubs en niet met schimmige figuren.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door 999 » za okt 10, 2009 3:41 pm

Tja, die Genee in VI gisteren ( op TV ) ik had ergens gelezen dat Atouba 1.4 miljoen euro verdient .. tjesus dat heeft ie zelf in zijn column gezet een dag eerder voor de uitzending ..

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door jamie » za okt 10, 2009 6:06 pm

InnerHarbour schreef:"Maar goed, ik heb al die lijntjes van Jol natuurlijk uit m'n dikke duim gezogen, toch InnerHarbour"

Niet proberen mij woorden in de mond te leggen Thomas! Ik ageerde tegen het feit dat jij Jol beschuldigd van het verdienen aan transfers, iets waar je tot op heden 0,0 bewijs van heb geleverd.
Het is natuurlijk ook heel moeilijk zo iets te bewijzen. Maar als je naar die transfers kijkt en je ziet wie de agenten zijn dat hebben veel van ons natuurlijk het gevoel dat er iets fout zit. Atoube met een vet salaris en hij speelt nagenoeg niks. En wanneer hij speelt dan kan iedereen gelijk zien dat hij absoluut geen versterking is. Waarom heeft Jol hem dan gehaald? Hij kent juist deze speler wel dus hij had echt wel beter moeten weten. En dan hebben we het nog niet eens over een Braziliaantje van een investering firma. En Pantelic, tsjaa misschien heeft Jol gewoon geen goed zicht op spelers?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door InnerHarbour » zo okt 11, 2009 7:48 am

Daar is de volgende, wat suggestieve vraagjes stellen en denken dat ze daarmee een punt hebben, dat ze daarmee kunnen aangeven dat Jol daadwerkelijk geld aanneemt voor transfers. Scoort misschien bij de “geenstijl generatie” maar niet bij mij. Ik ben zo’n ouderwetse, je beschuldigd geen mensen zonder bewijs.
YNWA

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door LucaS » zo okt 11, 2009 8:49 am

Amen
I think I lost my fucking headache

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door Neefkens » zo okt 11, 2009 8:51 am

joey schreef:
Neefkens schreef:
Het huren van een speler van een investeringsmij kan op zich wel, maar heeft absoluut niet mijn voorkeur.
Zeg gewoon eens een keer dat je zoiets helemaal niets vindt, Neef. En dat Ajax 'gewoon' zaken zou moeten doen met clubs en niet met schimmige figuren.
Mag ik zelf bepalen welke woorden ik gebruik? Mijn mening lijkt me overduidelijk.

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door jamie » zo okt 11, 2009 9:25 am

InnerHarbour schreef:Daar is de volgende, wat suggestieve vraagjes stellen en denken dat ze daarmee een punt hebben, dat ze daarmee kunnen aangeven dat Jol daadwerkelijk geld aanneemt voor transfers. Scoort misschien bij de “geenstijl generatie” maar niet bij mij. Ik ben zo’n ouderwetse, je beschuldigd geen mensen zonder bewijs.
Ok laat ik het dan anders zeggen. Hij heeft rare spelers gehaald. Ik vraag me af waarom hij juist deze spelers gehaald heeft. Hoe kwam hij op deze namen en is Ajax er beter van geworden? Mag ik deze vragen wel stellen? Ik beschuldig hem van niks maar ik zet gewoon veel vraagtekens bij wat hij aan het doen is.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door 999 » zo okt 11, 2009 10:21 am

Denk dat AJAX, na zoveel jaren smijten met geld, weinig geld meer te makken had/heeft ( of gezien deze tijden niet wil interen op het kapitaal dat op de bank staat ) om daadwerkelijk spelers te kopen.Je kan natuurlijk vraag tekens zetten bij de spelers die er nu zijn, maar ze kosten eigenlijk bijna niks.

Wat zou, en nogmaals even los van de vraag of Pantalic wel of niet bij AJAX zou passen, zo'n Pantalic ( of soortgelijke speler ) moeten kosten ?.Miljoentje of acht-tien ?.

In mijn beleving zijn de tijden allang voorbij dat je bij welke willekeurige club aan kan kloppen met de vraag of ze effen hun beste talent of beste speler voor een zak appels willen afstaan.En in mijn beleving is de tijd ook al lang voorbij dat je zo'n talent of speler met een zak aardappelen als salaris kon afschepen ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door joey » di okt 13, 2009 10:38 am

Biedt zich aan, de vriend van Lemic:
Hiddink wil best door Ajax heen 'knuppelen'

MOSKOU - Guus Hiddink en Ajax werden de afgelopen jaren regelmatig met elkaar in verband gebracht. Tot een samenwerking kwam het echter nog nooit. Als het aan de bondscoach van Rusland ligt, komt het in de toekomst wel zover.
© ANPVolgens Hiddink liep het in het verleden onder meer mis tussen hem en de Amsterdamse club omdat verschillende Ajax-directeuren Hiddink benaderden zonder een bedrijfsmatige aanpak.

“Laat voorzitter Uri Coronel me nou bellen namens de club, dan blijft het overzichtelijk,” zegt Hiddink tegenover Sportweek.

Van den Boog

“Plannen we een afspraak met Rik van den Boog. Natuurlijk zit ik nu vast aan Rusland, maar ik zou in de toekomst best door Ajax heen willen knuppelen.”
Sportweek
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door Jöhnk » di okt 13, 2009 11:26 am

Is dit een open sollicitatie?

Niveau-Beenhakker dit. Hiddink moet zich eerst maar even plaatsen voor het WK. Abramovitsj betaalt hem niet voor niets een godsvermogen.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door Michael_B » di okt 13, 2009 11:37 am

Nu is er geen ruimte voor hem met Jol. An sich jammer, want hij heeft een gouden pik en is best een goede manager.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door Bert » di okt 13, 2009 11:38 am

Hiddink zou Ajax van mij best mogen doorlichten. Op het gebied van organisatiestructuur heb ik een hogere pet op van Hiddink dan van Cruijff.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door joey » di okt 13, 2009 11:41 am

Zo zie je maar, Hiddink zit tot zijn nek in het netwerk van Abramovic. Waarom zou hij anders naar Ajax willen? Hij kan uitzoeken en hier is niet veel mogelijk vanwege de beperkingen van de Nederlandse competitie.
Ajax is voor dat netwerk een interessante club. Misschien kan Piet de Kinderlokker dan parttime voor ons komen werken. :excited.gif:

Hiddink is een goede trainer, maar bij PSV heeft hij laten zien dat hij een draak van een TD is met verkeerde vrienden bovendien. Hij mag van mij wegblijven.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door Jöhnk » di okt 13, 2009 11:43 am

joey schreef:Ajax is voor dat netwerk een interessante club.
Zou het? Er zijn rijkere clubs in Europa.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door joey » di okt 13, 2009 11:47 am

Handel, jeugdopleiding. Het stallen van spelers die (net) niet goed genoeg zijn voor de top maar waarin het netwerk belangen heeft. Het transfergeld dat binnenkomt. Niet voor niets heeft Abramovic zich destijds eerst gemeld bij Ajax en daarna pas bij PSV.

Deze open sollicitatie van HBG kan niet los gezien worden van de rol die hij speelt binnen dat netwerk. De laatste jaren is gebleken dat hij gaat waar Abramovic wil dat hij gaat. Tegen een absurd salaris natuurlijk.
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: De macht van zaakwaarnemers(Raiola, Lemic e.d.) binnen Ajax?

Bericht door Daniel » di okt 13, 2009 2:18 pm

En dan beschuldig je van Gaal voor het verzinnen en zien van complotten tegen hem. :smallgrin.gif:

Plaats reactie