Prijsstijging seizoenkaart

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Prijsstijging seizoenkaart 2009-2010

Bericht door Vedette-10- » vr apr 24, 2009 10:30 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 9:37 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Prijsstijging seizoenkaart 2009-2010

Bericht door Monkey Tonk » vr apr 24, 2009 10:41 am

Duke schreef:Het verhaal van Ko verklaart ook dat de strepen ineens weer in beeld zijn: Adidas wil (wat meer) waar voor haar geld, en Ajax kan niet weigeren.
Adidas had daar wel tien strepen uit kunnen slepen.

Ik heb natuurlijk geen inzicht in de onderhandelingen met Adidas, maar ik kan me er best bij voorstellen dat de eerdere weigering van Ajax om die strepen op het shirt te zetten heeft meegespeeld in het hoge bod. Als dat zo is, dan heeft Ajax dat unieke staaltje blufpoker dus te danken aan ... de supporters.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Prijsstijging seizoenkaart 2009-2010

Bericht door El Clavo » vr apr 24, 2009 12:11 pm

Ik begon op 190 gulden voor m'n kaart op Zuid :blush.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Prijsstijging seizoenkaart 2009-2010

Bericht door 999 » vr apr 24, 2009 12:18 pm

El Clavo schreef:Ik begon op 190 gulden voor m'n kaart op Zuid :blush.gif:
Ach, gij ( jullie ) kunnen het allemaal best betalen .. en het voetbal is ook nog eens best om aan te zien ( volgens jouw ) dus dat mag dan ook best wat extra kosten .. :aai.gif: :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Prijsstijging seizoenkaart 2009-2010

Bericht door El Clavo » vr apr 24, 2009 2:08 pm

Ow, maar daar ben ik ook heel blij om hoor en eigenlijk kom ik al een tijdje niet meer voor het voetbal. Voor de wedstrijd een biertje doen, beetje bijkletsen en vaak tijdens de wedstrijd ook.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Prijsstijging seizoenkaart 2009-2010

Bericht door Toppie » vr apr 24, 2009 2:42 pm

Meer strepen joh ga lekker het leger sponseren

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Prijsstijging seizoenkaart 2009-2010

Bericht door brigade zuid » ma apr 27, 2009 10:53 am

Kowalczyk schreef: Het is jaren goed blijven gaan met de publieke belangstelling, maar ik merk dat er een kentering aan zit te komen.
Ik denk dat het wel redelijk vol zal blijven, bij fnoord zitten er tenslotte ook 40.000. Je krijgt alleen steeds meer publiek wat niet beter weet dan dat AJAX kutvoetbal speelt en nooit wat wint, misschien ga je wel steeds meer naar een fnoord publiek toe.. ik bedoel gisteren hoorde je na de 0-1 van AZ en een AJAX wat kut speelt ook constant 'dit is mijn club, de mooiste club van allemaal' van mij hadden ze een fluitconcert kunnen krijgen.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Prijsstijging seizoenkaart 2009-2010

Bericht door Daniel » ma apr 27, 2009 4:15 pm

Je eigen team uitfluiten werkt altijd averechts, je kunt ze beter aanmoedigen.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Prijsstijging seizoenkaart 2009-2010

Bericht door Vedette-10- » do apr 30, 2009 11:09 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 9:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Prijsstijging seizoenkaart 2009-2010

Bericht door Daniel » do apr 30, 2009 11:55 am

Werkt echt top hoor dat uitfluiten, dat hebben we de laatste jaren wel gemerkt. :biggthumpup.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Prijsstijging seizoenkaart 2009-2010

Bericht door brigade zuid » do apr 30, 2009 11:57 am

Iedereen krijgt wat ie verdiend.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Prijsstijging seizoenkaart 2009-2010

Bericht door Vedette-10- » do apr 30, 2009 12:05 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 9:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Prijsstijging seizoenkaart 2009-2010

Bericht door Daniel » do apr 30, 2009 12:15 pm

Volgens mij kwam juist ten tijden van HTC de omslag dat het publiek na jaren de voetballers tijdens moeilijke punten ging uitfluiten nu ging toejuichen en ze over het dode punt gingen slepen (NAC beker dacht ik onder andere).

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Prijsstijging seizoenkaart 2009-2010

Bericht door Vedette-10- » do apr 30, 2009 12:30 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 9:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Prijsstijging seizoenkaart 2009-2010

Bericht door brigade zuid » wo mei 06, 2009 6:58 pm

Heerlijke column weer van Ko.
Ajax: altijd lachen

Het is al jaren niet meer echt leuk om het voetbal van Ajax te volgen, maar des te meer vermaak bieden de redeneringen en verklaringen die de club in dit soort tijde doet uitgaan. Slappe lach verzekerd. Serieus: voor je wekelijkse portie fantasie, creativiteit en beweeglijkheid moest je tot 1998 bij de voetballers van Ajax zijn, maar nu bij de directeuren en de pr-afdeling.

Eerste voorbeeldje: de interviews die onze algemeen directeur Rik van den Boog gaf na de uitwedstrijd bij Sparta Rotterdam. Op de suggestie dat er geen chemie is tussen Marco van Basten en de spelersgroep reageerde Van den Boog met de woorden: "Die is er wél. De spelersgroep is ook zelf schuldig aan de resultaten."

Het zal wel aan mij liggen, maar volgens mij zegt hij dus: "Het feit dat niet alleen de trainer maar ook de selectie er een potje van maakt, geeft aan dat er tussen hen wel degelijk chemie is." Ik zweer het je: zo onnavolgbaar heeft alleen Ajax ze in huis.

Het officiële pr-hoogtepunt van Ajax is elke zomer de brief aan de seizoenkaarthouders, waarin traditioneel moet worden worden uitgelegd waarom na wéér een kutseizoen de seizoenkaarten wéér duurder gaan worden.

Mijn seizoenkaart voor dit seizoen kostte 200 euro. Volgend seizoen wordt dat 220 euro. 10% duurder, denk ik dan. Maar nee, zo drukt Ajax me op het hart, dat zie ik dus helemaal verkeerd. Ik citeer de brief van Ajax: "Met een seizoenkaart kreeg je altijd 17 wedstrijden voor de prijs van 13, komend seizoen is de seizoenkaart nog meer in waarde gestegen omdat de prijzen van de losse wedstrijdkaarten omhoog gaan."

En dit is dus geen geintje van mij, hè. Het staat er echt.

Geen speld tussen te krijgen, deze virtuoze variant op de aloude cirkelredenering: de seizoenkaart is duurder geworden, omdat losse kaarten duurder worden. Tja, overmacht. Sommige dingen heb je nu eenmaal niet de hand, als club. De losse kaarten worden duurder: dan moet je wel meegaan met de ontwikkelingen. Snap ik best.

Ik denk dat de opstellers van deze brief een avondje samen hebben zitten brainstormen. Natje, droogje, de dames scrabbelend aan de achtertafel.... Jongens, hoe verpakken we dit? Ineens mept er iemand met de vlakke hand op tafel: hebbes! Nog even een beetje schuiven met de woorden - en ik vermoed dat ze daarna hikkend van het lachen van de bank gerold zijn.

Helaas wisten ze het hoge niveau niet tot het einde van de brief vast te houden. In de alinea die volgt raffelen ze het een beetje af: "Daarnaast wordt op een aantal vakken op de korte en hoekzijde de prijs aangepast aan de marktprijs." Marktprijs...? Klinkt heel officieel, maar slaat natuurlijk als een lul op een drumstel. Net als dit: "Na vergelijking van prijzen bij voetbalclubs in binnen- en buitenland bleek Ajax [op de eretribune] een laag prijsniveau te hanteren."

Wanneer je Ajax vergelijkt met de gemiddelde topclub uit de toplanden van Europa, zal het vast en zeker waar zijn. Maar is die vergelijking relevant? Vergelijk Ajax eens met de Eredivisie-clubs waar we de laatste jaren ónder zijn geëindigd in de Eredvisie. Of neem de competities van Portugal en Roemenië. Die zijn van een hoger niveau dan de Nederlandse (kijk maar naar de UEFA-ranking). Ik heb eens vluchtig gegoogeld wat het in die landen kost, een seizoenkaartje eretribune bij de gemiddelde club die de laatste vijf seizoenen geen kampioen is geworden.

Mwah, laat ik zeggen dat ik over die relatief goedkope eretribune dan wel een weddenschapje aandurf.

Beetje jammer, zo"n goedkoop leugentje, maar goed: na dat briljante, surrealistische lulverhaal over die duurder geworden losse kaarten, kon het creatieve team achter deze brief bij mij wel een potje breken. Ik kijk nu al uit naar de brief van volgend jaar. Die is op dit moment de belangrijkste reden voor mij om nog een seizoenkaart voor Ajax aan te schaffen, geloof ik.

O ja, nog één ding. Tijdens het googelen stuitte ik bij toeval ook op een bericht op de website van Celtic: als gebaar naar de trouwe aanhang heeft men daar voor het tweede opeenvolgende seizoen besloten de seizoenkaartprijzen te ‘bevriezen". Waarom kan dat bij Celtic wél, vroeg ik me af, en bij Ajax niet? Na even zoeken had ik het antwoord: de prijzen voor losse kaarten blijven bij Celtic óók gelijk.

Ja, zo kan ik het ook, Celtic. Dan heb je als club natuurlijk makkelijk praten.

http://www.afcasupportersclub.nl/

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Prijsstijging seizoenkaart 2009-2010

Bericht door Beloki » wo mei 06, 2009 7:00 pm

Briljant inderdaad. Ik keek ook ff verbaasd toen ik die passage over de losse prijzen las. :smallgrin.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Prijsstijging seizoenkaart 2009-2010

Bericht door brigade zuid » ma mei 11, 2009 6:04 pm

Ben benieuwd of AJAX komend seizoen weer 42.000 scc weet te slijten. Hoor om me heen toch wel mensen die er mee kappen. Zelf twijfel ik nog een beetje, volgens mij kun je tot 1 juni opzeggen. Mochten ze voor die tijd weer komen aankakken met een Blind, Menzo of Co ofzo dan denk ik toch serieus dat ik ermee ga stoppen. Ik heb het eigenlijk wel een beetje gezien.

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Prijsstijging seizoenkaart 2009-2010

Bericht door Wim » ma mei 11, 2009 6:32 pm

Echt teken des tijds. Aandeelhouders zien het als vanzelfsprekend dat het geld als Manna naar beneden komt vallen en Ajax supporters zien het als vanzelfsprekend dat je altijd de beste bent, anders mag de prijs niet omhoog.
Kijk voor mij is Ajax al vele jaren de beste, maar daarmee zijn ze nog niet de beste! Dat is eens in de zoveel tijd het geval en soms is dat niet het geval. Maar voor mij zijn en blijven ze gewoon de beste. :ajaxscarf.gif:
Dat is een gevoel!
En ja, geld is nodig om een club te runnen. Vraag maar aan onze Feyenoord vrienden :smallgrin.gif:
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41130
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Prijsstijging seizoenkaart 2009-2010

Bericht door Marillion » ma mei 11, 2009 7:03 pm

Je kunt je natuurlijk wel afvragen of het verstandig is om de prijzen te laten stijgen na wéér een heel slecht jaar. Op zich is een kleine prijsstijging misschien best te verdedigen hoor. Inflatie, hogere kosten, weet ik wat niet meer. Maar de extra inkomsten uit deze stijging zijn op de begroting nauwelijks van invloed. Zoveel levert het de club niet op.

En dan de kosten. Mensen krijgen na een aantal teleurstellingen op rij een jubelende brief thuis met de melding dat ze wat meer moeten gaan betalen maar dat het eigenlijk goedkoper gaat worden. Het gros zal wel weer verlengen maar echt lekker valt het niet. De binding met de club stijgt er niet direct door zullen we maar zeggen.

Als je het nu eens heel anders aanvliegt. Je stuurt een brief waarin je als club stelt dat het allemaal nogal teleurstellend is verlopen. Je bedankt je supporters voor de steun en het vertrouwen en je bevriest de prijs van de seizoenkaart. Dan hebben mensen misschien het gevoel dat de club wat meer aan de supporters denkt. Nu zou één zo'n actie niet veel uithalen maar als je het doet als onderdeel van beleid om de band met supporters aan te halen kan het op lange termijn zelfs extra inkomsten genereren.

Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan de manier waarop FC Twente zich in z'n regio aan het manivesteren is. Acties met spelers in de wijk, projecten voor jeugd, mogelijkheid voor zieke of gehandicapte supporters om eens een wedstrijd te bezoeken in een luxe box. Ik ben er van overtuigd dat de band tussen supporters en club daar veel hechter van zal worden. En dat supporters ook meer voor de club over zullen hebben. Het komt dan immers van twee kanten. Daar kun je dan als club weer baat bij hebben door, in samenwerking met sponsors, acties te verzinnen die beide partijen wat opleveren.

Volgens mij krijg je als club zo een betere band met je supporters en kun je er nog meer geld aan verdienen ook. Maar dan moet je dus wel even verder kijken dan die inflatiekosten.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Prijsstijging seizoenkaart 2009-2010

Bericht door Kowalczyk » di mei 12, 2009 7:43 am

Wim schreef:Echt teken des tijds. Aandeelhouders zien het als vanzelfsprekend dat het geld als Manna naar beneden komt vallen en Ajax supporters zien het als vanzelfsprekend dat je altijd de beste bent, anders mag de prijs niet omhoog.
Dat is een misverstand. Als Ajax nou gewoon naar zijn mogelijkheden zou presteren (ongeveer even slim met een euro zou omgaan als elke andere Nederlandse club) dan zouden de supporters er volgens mij heel wat minder moeite mee hebben dat de verkoop van (seizoen)kaarten kennelijk elk jaar meer geld moet gaan opleveren. Dan zou extra geld Ajax namelijk ook echt op een hoger plan brengen.

Het probleem is juist dat Ajax exceptioneel slecht met zijn geld omspringt (anders gezegd: een under-achiever is). De hoogste begroting van Nederland en de vetste sponsordeals hebben we al een jaar of veertien, vrijwel onafgebroken. Dat heeft drie landstitels opgeleverd. We kachelen structureel achter PSV aan en sinds onze laatste landstitel onder Louis van Gaal (1996) zijn we vaker buiten de top drie geëindigd dan kampioen geworden.

Op Europees niveau? Als je de begrotingen van Slavia Praag, FC Kopenhagen, Club Brugge en Lausanne Sports bij elkaar optelt, kom je bij wijze van spreken in totáál niet eens aan 65 miljoen euro (= de begroting van Ajax...).

Kortom: dan doe je het gewoon hartstikke slecht. Als het je lukt om een begroting van 65 miljoen euro door de plee te spoelen, dan lukt het je met een begroting van 80 miljoen ook. Dáárom gaan de supporters steigeren: waarom moeten wij elk jaar dieper in de buidel tasten omdat Ajax het maar niet voor elkaar krijgt om even slim met een euro om te springen als - pakweg - FC Twente?

Ik heb het gevoel dat het Ajax helemaal niet op een hoger plan gaat brengen als ik elk seizoen 10% extra betaal. Dát is waarom het me tegen de borst stuit.

Ik weet natuurlijk niet of álle klagende supporters zo analytisch over de materie nadenken als ik (misschien wel niet), maar ik ben in principe helemaal geen supporter die altijd blind eist dat Ajax 'de beste is'. Ik eis alleen dat de prestaties en het voetbal van Ajax gemiddeld zo ongeveer in overeenstemming zijn met de financiële slagkracht die deze club heeft. Dus ja, het komt er in de praktijk toevallig op neer dat ik van Ajax eis dat ze vaker landskampioen van Nederland worden dan een andere club. Dat is nog heel mild: Ajax heeft elk jaar veruit de meeste poen te besteden, maar ik eis niet van ze dat ze elk jaar kampioen worden. Ik eis alleen dat ze het vaker dan andere clubs worden. Dat is heel billijk en in wezen niet veeleisender dan een Sparta-supporter die zegt: "Het enige wat ik eis, is dat we ons handhaven. Wij móeten in staat zijn om drie clubs onder ons te houden." Nou, op dezelfde manier moet Ajax er eigenlijk 17 onder zich houden - en is er maar eentje die qua financiële slagkracht enigszins in dezelfde range zit. Die club kan er eens een keer langsglippen, maar niet zeven keer in één decennium.

Voor mijn part schroeft Ajax de begroting terug naar 15 miljoen euro. Mij best. Dan hoor je mij nooit meer mekkeren over de landstitel, hoor. Daar dénk ik dan niet eens meer aan, maar houd ik nog even veel van mijn club. Dan moet Ajax gewoon ergens rond de negende plaats eindigen, zo'n beetje ter hoogte van Vitesse (15,3 miljoen) en NAC Breda (13,5) en heeft Ajax het gewoon naar behoren gedaan als ze mee mogen doen aan de play-offs voor een UEFA Cup-plaats.

Je kunt op dit betoog reageren door te zeggen: "Zo zie je maar weer dat geld niet alles bepaalt."

Nee, niet alles, op microniveau: Sparta kan van Ajax winnen, Ajax kan van Fiorentina winnen, Fiorentina kan van Inter winnen, etc. Maar op basis van bijvoorbeeld een decennium is het in principe wel degelijk de factor die de hiërarchie bepaalt. Kijk maar eens naar de UEFA-ranking van clubs en vergelijk die met de ranglijst van begrotingen. Die twee lijsten lijken verdomd veel op elkaar, hoor. Het is, een enkele uitzondering daargelaten, gewoon de bepalende factor voor je plek in de voedselketen.

For the record: als de financiële slagkracht de eindstand in de competitie bepaalt, dan had de eindstand er zo moeten uitzien, dit seizoen.

1. Ajax (65)
2. PSV (63)
3. Feyenoord (45,9)
4. AZ (28)
5. Heerenveen (28)
6. Twente (28)
7. Groningen (16,7)
8. Utrecht (16,5)
9. Vitesse (15,3)
10. NAC (13,5)
11. NEC (12,7)
12. Willem II (12,5)
13. Roda (12,0)
14. ADO Den Haag (12,0)
15. Sparta (10,5)
16. Graafschap (9,8)
17. Heracles (8,5)
18. Volendam (5,1)

Ik zou zeggen dat 'ie tamelijk realistisch is. En nu mag jíj de opvallende over-achievers en under-achievers aanwijzen...

En dát ben ik dus zat. Meer niet.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Prijsstijging seizoenkaart 2009-2010

Bericht door El Clavo » di mei 12, 2009 7:45 am

De mijne gaat van 200 naar 220. Wat gaat Ajax doen met die, pak hem beet, 1.000.000 euro extra?
Laatst gewijzigd door El Clavo op di mei 12, 2009 9:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Prijsstijging seizoenkaart 2009-2010

Bericht door LucaS » di mei 12, 2009 7:49 am

20 euro x 50.000 mensen is een miljoen. Ook nog geen schokkend bedrag op de totale begroting, maar wel meer dan de ton die je noemt.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Prijsstijging seizoenkaart 2009-2010

Bericht door Kowalczyk » di mei 12, 2009 8:08 am

Ajax haalt met deze prijsvehogingen een ton of zes op, geloof ik.

Maar ze verspelen er voor zes miljoen krediet mee bij de aanhang.

Zes ton (bruto) is niks. Kun je echt helemaal geen fluit mee. 't is 30% van het salaris van Albert Luque. Als Ajax een brief uitstuurt met daarin de tekst: "Beste supporters. Wéér een tegenvallend seizoen. Wéér veel teleurstellingen. Geloof ons: we vinden het net zo erg als jullie. We doen er alles aan om de weg omhoog weer in te slaan en we geloven er heilig in dat we nu toch écht op de goede weg zijn. Maar als gebaar naar jullie, en als dank voor jullie steun, hebben we besloten de seizoenkaartprijzen te bevriezen. Om aan te tonen dat we blij met jullie zijn - en mét jullie willen vechten voor de derde ster op ons shirt."

Zoiets. Dat kost Ajax, als het ware, zes ton (hoewel: niet waar, want die zes ton hoeft Ajax niet te betálen... het is alleen zes ton derving van inkomsten). Maar ik ben er van overtuigd dat het ze per saldo veel meer dan zes ton oplevert. Supporters verlengen hun seizoenkaart, voelen zich betrokken, kopen een shirtje, kopen een sjaal, geven hun kind op voor de Kids Club, etc.

Zelfs commercieel is het onhandig om voor zes ton bruto je hele trouwe aanhang de gordijnen in te jagen. Vooral als je het met zulke klunzige, suffe redeneringen doet. Wat een gelul. Zeg dan niks. Zeg dan gewoon: seizoenkaart wordt 10% duurder, want we hebben het geld nodig.

K.
Still alive...

Lionel
Berichten: 47597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Prijsstijging seizoenkaart 2009-2010

Bericht door Lionel » di mei 12, 2009 8:26 am

Helemaal mee eens!

Ik kan me goed voorstellen dat mensen denken: Mijn seizoenskaart (2x25 euro) wordt al duurder, ik koop geen shirt voor mijn zoontje en mijzelf (2x 70 euro wat Ajax misloopt)....
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Prijsstijging seizoenkaart 2009-2010

Bericht door Kowalczyk » di mei 12, 2009 8:35 am

Exact.

Mijn seizoenkaart wordt 20 euro duurder. Als ik (om financiële redenen, maar ook omdat ik de pest in mijn lijf heb over die prijsstijging) besluit dan maar geen shirt te kopen, dan investeer ik dus per saldo 50 euro minder[/i[ aan Ajax.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat ik weinig van Ajax kan hebben en bij het eerste puntverlies al "spelen voor je poen!" sta te blèren, etc. etc.

Per saldo is het lucratiever om eens een keer géén prijsverhoging door te voeren (en daar qua pr handig je voordeel mee te doen).

Maar goed.

K.
Still alive...

Plaats reactie