Mijn vriendin zei net: als ik het zo had aangepakt (als Ajax) had ik de grootste problemen gekregen.
Onthullend, deze zaak. Wat een klerezooi is het bij Ajax.

Moderator: mods
Jeroennaarbeneden schreef:Rijst toch de vraag, wat dacht Ajax in godsnaam toen ze hier aan begonnen?
Vd Boog liegt wel om meer dingen. Het zou mij niet verbazen als dit ook gelogen is om zo nog wat zieltjes te winnen.Starring schreef:Ok ik neem mijn woorden over lafaard terug, blijkt dat VD Boog en zijn gezin bedreigd is, heel spijtig. Hoop dat ze die idoten vinden en opsluiten! Ik blijf echter bij mijn standpunt: VD Boog is ongeschikt voor Ajax.
Voorop gesteld ... Dat men zijn gezin en hem onheus bejegend/bedreigd vind ik buiten alle proporties.Jöhnk schreef:Kan best dat vd Zee nog toekomst heeft bij Ajax. Zeker als Hiddink in de organisatie wordt geparachuteerd (god verhoede).
Ik verwacht niet dat vd Boog zomaar opstapt. Dat wordt nog wel een rel.
AD'Gezin Ajax-directeur Van den Boog bedreigd'
ZEIST - De meestbesproken man tijdens de ontslagzaak van Ajax tegen hoofdscout Hans van der Zee schitterde door afwezigheid. Algemeen directeur Rik van den Boog moest afzeggen bij de arbitragecommissie om persoonlijke en zwaarwegende motieven.
Dat liet clubadvocaat Ferdinand Grapperhaus woensdagavond laat na een kort, telefonisch onderhoud met Van den Boog weten tijdens de derde schorsing van de KNVB-zitting in Zeist.
Aangegrepen
,,Het heeft hem zeer aangegrepen hoe deze zaak is ontaard'', betoogde Grapperhaus. ,,Hij en zijn gezin zijn de afgelopen dagen buitengewoon grof en onheus bejegend op tal van podia in de sociale media. Daarom leek het hem beter deze openbare behandeling van de zaak even aan zich voorbij te laten gaan. Hij was emotioneel niet in staat om hierbij aanwezig te zijn.''
Van den Boog liet dinsdag nog weten dat hij de arbitragezaak zou bijwonen. Een dag later kwam hij daar evenwel op terug. Hij voerde in eerste instantie als reden op dat hij niet de indruk wilde wekken dat het om een persoonlijke zaak ging tussen hem en Van der Zee.
Sleutelfiguur
Voorzitter Olaf van Eijndhoven van de arbitragecommissie betreurde het ten zeerste dat Van den Boog ontbrak. ,,Hij is een sleutelfiguur in deze kwestie. Door zijn afwezigheid zijn we nogal gehandicapt. Hij had hier kunnen en moeten zijn'', oordeelde Van Eijndhoven in eerste termijn. Later informeerde hij bij raadsman Grapperhaus voor de zekerheid nog even of Van den Boog inderdaad door persoonlijke redenen was weggebleven uit Zeist.
Denigrerend
,,Is hij nu geestelijk niet in staat om Ajax te vertegenwoordigen? Of moeten we de volgende zitting in deze zaak in een bunker in Amsterdam houden wegens mogelijke geweldpleging?'' Grapperhaus reageerde boos op deze uitlatingen van de voorzitter. ,,Ik vind dat heel denigrerend naar Van den Boog toe. Misschien dat hij in besloten kring bij de arbitragecommissie nog wel zijn visie kan en wil geven.''
Boeten
Raadsman Harro Knijff van Van der Zee betoogde dat zijn cliënt moet boeten voor het wanbeleid bij Ajax. ,,Van der Zee dient als bliksemafleider om de directie, met algemeen directeur Rik van den Boog als boegbeeld, uit de wind te houden'', betoogde Knijff. ,,Daar heeft het alle schijn van. Van der Zee krijgt de schuld van de minder gelukkige aankopen die onder het bewind van trainer Martin Jol zijn gedaan.''
Gefaald
Volgens Ajax heeft Van der Zee gefaald in het samenstellen van een evenwichtig en harmonieus scoutingteam. Hij zou bovendien slecht communiceren, vooral met personen op een lager niveau in de organisatie, en leugenachtig te werk gaan. ,,Niemand in de directie van Ajax wil nog met hem samenwerken'', voerde Grapperhaus aan.
Hetze
Volgens de advocaat van Ajax is in de media de laatste weken een hetze gevoerd tegen directeur Rik van den Boog. Hij stelde het kamp-Van der Zee daarvoor verantwoordelijk. ,,Mede daardoor is de positie van Van der Zee bij Ajax onhoudbaar geworden, niets meer of minder.''
De arbitragecommissie van de KNVB besloot om 23.45 uur de zaak aan te houden. (ANP/BVDL)
Tsja.. dat je de vinkentering gewenst wordt door een deel van supporters op fora en dan daardoor bedreigd voelt...Aangegrepen
,,Het heeft hem zeer aangegrepen hoe deze zaak is ontaard'', betoogde Grapperhaus. ,,Hij en zijn gezin zijn de afgelopen dagen buitengewoon grof en onheus bejegend op tal van podia in de sociale media. Daarom leek het hem beter deze openbare behandeling van de zaak even aan zich voorbij te laten gaan. Hij was emotioneel niet in staat om hierbij aanwezig te zijn.''
ADRik van den 'Loog', amicale, innemende aartsleugenaar
In mijn vak spreek ik veel mensen die ik nooit gesproken heb. Soms spreek ik dagen achtereen helemaal niemand, terwijl ik toch uren aan de lijn zit. Om de zoveel minuten volgt dan het zinnetje: ,,Maar je hebt mij niet gesproken, hè!''
Al die mensen hebben vaak een bepaald motief om niet met je gesproken te hebben. Het is dan zaak om goed te destilleren wat het exacte doel van de persoon in kwestie is.
Zo is het deze dagen erg onrustig rond Ajax. Prompt spreek je helemaal niemand meer. Daar gaat veel tijd in zitten en het is dan ook zaak om goed te filteren wat er nu wel en niet klopt.
Naast kritische noten richting voorzitter Coronel, komt het verhaal telkens uit op Rik van den Boog. Door veel van deze mensen - die ik dus niet gesproken heb - aangeduid als Rik van den Loog. Dat doen ze op basis van woede, jaloezie, betrokkenheid, verbazing en soms zelfs vanuit een bepaalde bewondering. ,,Als je erbij zit, vertelt hij het zo geloofwaardig, dat je nog aan jezelf gaat twijfelen ook'', is een veelgehoorde reactie.
Rik van den Boog kan dan ook uiterst charmant en innemend zijn. Niet alleen op het hoogste niveau met bestuurders en sponsors, ook op en rond het veld. De harde supporterskern van Ajax loopt weg met Rik, getuige de vele adhesiebetuigingen op het internet. Zij geven vooral de media de schuld. Een biertje en een arm om een paar mensen heen doet vaak wonderen.
Want amicaal is Rik zeker. Als hij hoofd jeugdopleidingen Jan Olde Riekerink tegen het lijf loopt, lijkt het net een aflevering van Vermist. Opgewonden vallen beide heren elkaar keer op keer in de armen.
Je kunt je dan ook nauwelijks voorstellen dat Van den Boog vorige week in zijn persoonlijke gesprek met Johan Cruijff (die hij eerder in De Telegraaf nog iemand noemde 'die hij nauwelijks meer serieus kon nemen') over dezelfde Olde Riekerink heel serviel riep: ,,Die gaat er onmiddellijk uit!'' toen Cruijff zich enigszins kritisch uitliet over het hoofd jeugdopleidingen.
Net als het verhaal dat hij ten tijde van de koude oorlog tussen Martin Jol en Danny Blind tegen de laatste had geroepen 'Ach, de familie Jol vliegt er binnenkort toch uit', maar tegelijkertijd tegen Jol zou hebben gezegd, dat hij Blind met ontslag op staande voet had gedreigd als hij zijn houding niet zou veranderen.
Al werd dit verhaal stukken aannemelijker toen Van den Boog vorige week in NUsport verklaarde een ontslag van Jol te hebben overwogen, amper twee maanden na zijn uitspraak: ,,Je mag me er aan houden, als het aan ons ligt, dient Jol zijn contract tot 2012 uit.''
Je vraagt je af waarom iemand die Ajax zakelijk weer redelijk op koers heeft gekregen, zich zo verliest in tegenstrijdigheden. Of is het juist zijn werkwijze? Hoe is het anders te verklaren dat hij bij de ledenraad riep dat Hiddink, Van Marwijk, Keizer en Van Duivenbode waren geraadpleegd over de aanstelling van Frank de Boer, terwijl hij niemand van hen had gesproken.
Ook zijn bewering dat een ontslag van De Boer geen geld zou kosten, klopte niet. (Een gefixeerde afkoopsom.) Verder werd er uit zijn mond genotuleerd dat hoofdscout Van der Zee op staande voet was ontslagen (onjuist: op non-actief gezet), dat Van der Zee de arbitragezaak had aangespannen (onjuist: Ajax zelf ), dat eerdere trainers Van der Zee al weg wilden hebben (onjuist: Van Basten en Jol schreven zelfs een aanbevelingsbrief) en dat er verschrikkelijke dingen waren voorgevallen (lees: een onhandig sms'je naar de verkeerde persoon).
Wat de uitspraak in de arbitragezaak ook wordt, het imago van Ajax en de positie van Van den Boog zijn er niet mee gediend. Het lijkt een kwestie van tijd dat het 'kamp-Cruijff' de zaak definitief overneemt. Al zal Coronel er alles aan doen om dat te voorkomen. Natuurlijk weet ik dit niet zeker, want ik heb helaas niemand gesproken. (WILFED GENEE)
Inderdaad... Genee heeft daar volgens mij niks te verliezen behalve zijn bronnen.Alexander schreef:Wat maakt van den Boog toch een fouten zeg. Niet te geloven, wat een geblunder en gepruts van deze man.