Ik snap jouw punt ook wel. Er zijn echter ook andere manieren om dat voor elkaar te krijgen ipv de naam van je stadion naar een sponsor te vernoemen.Ajax Rules schreef:Ja, doei. Natuurlijk maakt dat het verschil niet.Sandro_Calaaabro schreef:Die 10M per jaar gaat het verschil niet maken als je Europees kijkt (als je dat er al voor krijgt).Ajax Rules schreef:Ik ben niet tegen het Johan Cruijff Stadion (al zijn er denk ik ook andere Ajacieden, die in aanmerking zouden komen), maar stel dat we ooit het stadion kopen en 10M per jaar voor de naam kunnen verdienen, dan kan je dat geld eigenlijk niet laten lopen. Wat vinden jullie?
Maar het is een enorm percentage van je begroting. En belangrijker: het is gratis geld. Normaal moet je jezelf verzwakken om ieder jaar zo'n bedrag op te halen (b.v. je spits verkopen), nu krijg je het gewoon.
Gewoon uit belangstelling, omdat ik jouw zienswijze vaak interessant vind (niet cynisch bedoeld): hoe zou jij er tegen over staan als een rijke investeerder Ajax koopt? Onder welke voorwaarden zou je dat toestaan en wat verwacht je ervan terug?