Scouting, financiele zaken en toekomst
Moderator: mods
Re: Scouting, financiele zaken en toekomst
Waarom wel adverteren en niet een voetbalclub sponsoren? Ook dat is natuurlijk 'adverteren'. Volgens mij moet je als bedrijf niet je marketingbeleid afhankelijk maken van dat soort sentimenten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ach, die link is snel gelegd met Leo van Wijk in de RVC.
We horen het wel.
We horen het wel.
ABN-AMRO was op een zeker moment een A-merk en Aegon ook wel, maar TDK in zijn tijd? KLM zou dan A+++ zijn.
Ik begrijp dat Ajax z'n image koestert en een beetje premium als hoofdsponsor wil strikken, maar wat is er mis met een van origine Amsterdams bedrijf als HEMA?
Als het niet lukt met dat premium merk zullen we misschien met een tandje minder genoegen moeten nemen, of geen partnership voor meerdere jaren, maar een contractje voor 1 of 2 jaar?
Febo, C&A, Albert Heijn
Ik begrijp dat Ajax z'n image koestert en een beetje premium als hoofdsponsor wil strikken, maar wat is er mis met een van origine Amsterdams bedrijf als HEMA?

Als het niet lukt met dat premium merk zullen we misschien met een tandje minder genoegen moeten nemen, of geen partnership voor meerdere jaren, maar een contractje voor 1 of 2 jaar?
Febo, C&A, Albert Heijn

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Omdat sponsoren van een voetbalclub al snel overkomt als het financieren van over het paard getilde voetballers terwijl je ondertussen aan de andere kant medewerkers op straat zet. Wanneer je marketingbudget gebruikt voor reclame op tv of internetacties dan speelt dat sentiment geen rol.Zeux schreef:Waarom wel adverteren en niet een voetbalclub sponsoren? Ook dat is natuurlijk 'adverteren'. Volgens mij moet je als bedrijf niet je marketingbeleid afhankelijk maken van dat soort sentimenten.
Maar goed, waar gaat het over. Dit gerucht komt gewoon van een fansite die wat publiciteit wil hebben en daarom op basis van de link met Leo van Wijk een verhaal verzint.
Nil volentibus arduum
De Febo zou wel een mooie zijn. Worden meteen de kleuren van het uittenue anders. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Dan hadden we nooit Theo moeten laten gaan.
Nil volentibus arduum
Het sponsoren van een voetbalclub is keiharde business.
:-)Marillion schreef:Dan hadden we nooit Theo moeten laten gaan.
Overmars: 'aan het bellen met Jan en alleman'
27 augustus 2013
Daar waar het lang heel rustig was bij Ajax, lijkt nu de nodige beweging te komen. Tegenover het Algemeen Dagblad liet Marc Overmars zich ontvallen dat het een drukste van belang is aan het begin van de laatste week van de transfermarkt. 'Ik ben aan het bellen met Jan en alleman.' De technisch directeur van Ajax bevestigde dat het om onderhandelingen ging. Hij wilde echter verder niets loslaten.
Tsja,alles weer verkopen op het laatst je sterkhouders pleite en opnieuw beginnen. En JC maar roepen, we gaan voor de top

- InnerHarbour
Jep Toppie, het lot van een club in de Nederlandse competitie, op het laatste moment vertrekken je beste spelers nog als de grote jongens dat willen. Doe je niets aan en zinloos om je druk over te maken.
Moet je nagaan hoe het is om voetbalsupporter te zijn in Denemarken, daar raak je niet alleen je spelers kwijt aan de Spaanse- en Engelse topclubs, zelfs aan die uit Nederland.
Moet je nagaan hoe het is om voetbalsupporter te zijn in Denemarken, daar raak je niet alleen je spelers kwijt aan de Spaanse- en Engelse topclubs, zelfs aan die uit Nederland.

Laatst gewijzigd door InnerHarbour op di aug 27, 2013 8:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA
En veelal al voordat je ze uberhaupt in actie hebt gezien bij je eerste elftal.
Nil volentibus arduum
Het is zuur, maar ik bekijk het positief: beter dit dan geen spelers in je selectie hebben die goed genoeg zijn voor een transfer naar een buitenlandse topclub.
Dat poeltje is zeer hard aan het opdrogen bij Ajax. De échte topclubs shoppen al niet meer bij ons. Misschien Eriksen nog, dan is het klaar. Daarna hebben we eventueel nog Siem en Alderweireld voor Europese subtoppers en dat is het dan.
Gaat Fischer goed genoeg worden voor een mooie transfer? Dan moet hij toch echt gaan beginnen met volwassen worden als speler.
Ik geloof niet dat er verder een speler is die binnen afzienbare tijd iets gaat betekenen op transfergebied. Als Siggy er 23 inschopt misschien. Of als Bojan ineens het licht ziet. Allemaal 'als'.
Gaat Fischer goed genoeg worden voor een mooie transfer? Dan moet hij toch echt gaan beginnen met volwassen worden als speler.
Ik geloof niet dat er verder een speler is die binnen afzienbare tijd iets gaat betekenen op transfergebied. Als Siggy er 23 inschopt misschien. Of als Bojan ineens het licht ziet. Allemaal 'als'.
- Ajaciedjuh
Bojan is niet van Ajax, dus zal ook niet verkocht kunnen worden. Het zal vooral van de toekomstige talenten moeten komen.
Ik moet er niet aan denken dat we volgende week dinsdag met dezelfde selectie minus Toby en Eriksen het seizoen verder moeten gaan. De kans dat ze vertrekken is echter zeer groot. Ik ben dus benieuwd of ze dan met de huidige selectie verder gaan, zonder aankopen. Als ik de woorden van FdB moet geloven, gaat dat wel gebeuren. Mogelijkerwijs dat Duarte dan nog aangetrokken wordt, maar dat is ook geen speler met exceptionele kwaliteiten.
Hopen op een snelle ontwikkeling van Bazoer (waarom zat die gisteren niet bij JA?) en Andersen. Daarnaast geloof ik wel in Klaassen.
Ik moet er niet aan denken dat we volgende week dinsdag met dezelfde selectie minus Toby en Eriksen het seizoen verder moeten gaan. De kans dat ze vertrekken is echter zeer groot. Ik ben dus benieuwd of ze dan met de huidige selectie verder gaan, zonder aankopen. Als ik de woorden van FdB moet geloven, gaat dat wel gebeuren. Mogelijkerwijs dat Duarte dan nog aangetrokken wordt, maar dat is ook geen speler met exceptionele kwaliteiten.
Hopen op een snelle ontwikkeling van Bazoer (waarom zat die gisteren niet bij JA?) en Andersen. Daarnaast geloof ik wel in Klaassen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
-
Van ANHopen op een snelle ontwikkeling van Bazoer (waarom zat die gisteren niet bij JA?) en Andersen. Daarnaast geloof ik wel in Klaassen.
Klinkt niet hoopvol; wil hij nog snel weg?De commentator van Fox meldde net dat Groenendijk niet wilde reageren op het niet bij de selectie zitten van Bazoer: "Houden we intern".
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Eriksen?
Er staan altijd weer nieuwe spelers op. En hopelijk komt er binnenkort meer door uit de opleiding.

Er staan altijd weer nieuwe spelers op. En hopelijk komt er binnenkort meer door uit de opleiding.
De discussie over Bazoer heb ik zojuist naar zijn persoonlijke topic verplaatst. Hier te vinden.
Nil volentibus arduum
De mantra onder Ajax-fans is al sinds mensenheugenis: als X vertrekt, dan wordt het niks meer. Maar meestal staat na vertrek van X wel een Y op.Yopi schreef:Eriksen?![]()
![]()
- Ajaciedjuh
Ajax krijgt wederom extra belasting om de oren voor de hoge salarissen. Was volgens het kabinet 1-malig, maar zit opnieuw in het bezuinigingspakket.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
wimpey schreef:De mantra onder Ajax-fans is al sinds mensenheugenis: als X vertrekt, dan wordt het niks meer. Maar meestal staat na vertrek van X wel een Y op.
Ik kan me niet anders herinneren.
Wie een club wil die meedoet met de gekte moet fan van Chelsea of PSG worden.
Onzin, echt onzin.Praat voor jezelf zou ik zeggen ...
Blij met de punten ...
Wat is onzin??999 schreef:Onzin, echt onzin.Praat voor jezelf zou ik zeggen ...

wimpey schreef:Wat is onzin??999 schreef:Onzin, echt onzin.Praat voor jezelf zou ik zeggen ...
Beide beweringen :) ..wimpey schreef:De mantra onder Ajax-fans is al sinds mensenheugenis: als X vertrekt, dan wordt het niks meer. Maar meestal staat na vertrek van X wel een Y op.
Bij Suarez b..v.Daar was de helft van de supporters er van overtuigt dat dat vertrek alleen maar beter zou zijn voor AJAX.De bewering dat na het vertrek van X wel een Y opstaat is ook bijna altijd niet waar, bij bijna elke stap kwa vertrek van je sterkhouder(s) heeft AJAX ingeleverd.Zeker de laatste jaren toen het er niet meer op aan kwam wat voor " Grote " naam AJAX had, maar wie de grootste zak geld kan ophoesten. ....
Blij met de punten ...
Dat Suárez vertrok was ook beter voor Ajax.999 schreef:Bij Suarez b..v.Daar was de helft van de supporters er van overtuigt dat dat vertrek alleen maar beter zou zijn voor AJAX.De bewering dat na het vertrek van X wel een Y opstaat is ook bijna altijd niet waar,
-
Vertonghen vertrok, Moisander werd gekocht, stond Denswill op? Anita vertrok, stond De Kamps op? Sporkslede? Boccara en Poulsen werden gehaald. Enoh?
Het verhaal dat er iemand opstaat klopt niet altijd, na JC kwam? Na MvB kwam? Ajax zal wel het combinatievoetbal blijven spelen, maar er komen gegarandeerd andere accenten zo zonder Eriksen.
Het verhaal dat er iemand opstaat klopt niet altijd, na JC kwam? Na MvB kwam? Ajax zal wel het combinatievoetbal blijven spelen, maar er komen gegarandeerd andere accenten zo zonder Eriksen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".