De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di mar 10, 2009 3:13 pm

Bij de amateurs gaat het net even iets anders dan bij profs Voets.

999

Bericht door 999 » di mar 10, 2009 3:18 pm

El Clavo schreef:Bij de amateurs gaat het net even iets anders dan bij profs Voets.
Onzin, het gaat langzamer maar in principe precies het zelfde .. of dacht jij dat in mijn tijd b.v. de tegenstanders ook niet werden bekeken ?.Je niet op de training oefende op positiespel, patronen, automatismen ?.Wat de speciefieke kwaliteiten van je tegenstander was ( linker of rechter been of beide ofdekken ) enz. enz. Of er werdt gehamerd om geconcentreerd aan de wedstrijd te beginnen .. tuurlijk wel ..
Laatst gewijzigd door 999 op di mar 10, 2009 3:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » di mar 10, 2009 3:20 pm

Het is nota beide bene de grote Cruijff himself die zegt dat het om de details gaat. Als je niet scherp bent, verontachtzaam je de details. Net dat ene stapje naar links of naar rechts dat volgens Cruijff het verschil maakt.
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » di mar 10, 2009 3:23 pm

LucaS schreef:Het is nota beide bene de grote Cruijff himself die zegt dat het om de details gaat. Als je niet scherp bent, verontachtzaam je de details. Net dat ene stapje naar links of naar rechts dat volgens Cruijff het verschil maakt.
Tja, het is notabene de grote Lucas zelf die de combinatie maakt dat JC het over scherpte heeft als JC het over details heeft .. :smallgrin.gif:

Automatisme, dat doen wat men je er op de training ingestampt heeft.Zonder na te denken ...

Tis net zoiets als in de spiegels kijken van je auto .. dat doe je ook automatisch, zonder na te denken ...

Afijn, ieder zijn mening ( kringetjes draaien ) ...
Blij met de punten ...

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » di mar 10, 2009 3:54 pm

LucaS schreef:Het is niet waar. Het is zoals Bert zegt. Als je niet scherp bent, kun je als team niet datgene doen wat je normaal zou doen. Als de spelers om je heen hun man steeds een meter ruimte geven of als jou man niet goed wordt overgenomen, is het erg onverstandig om in te schuiven bijvoorbeeld. Dan kan je daar nog zo op trainen, je laat het wel uit je hoofd als balverlies in zo'n geval onherroepelijk tot een levensgrote kans voor je tegenstander leidt.
Als ik dronken ben, vind ik nog met mijn ogen dicht de weg naar huis, terwijl ik voor elke andere nieuwe route hopeloos verdwaal. Zo simpel is het voetbal natuurlijk ook weer niet, maar wat ik wil zeggen is dat vaste patronen ook bij verminderde scherpte eenvoudiger uit te voeren zijn.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di mar 10, 2009 4:46 pm

999 schreef:
El Clavo schreef:Bij de amateurs gaat het net even iets anders dan bij profs Voets.
Onzin, het gaat langzamer maar in principe precies het zelfde .. of dacht jij dat in mijn tijd b.v. de tegenstanders ook niet werden bekeken ?.Je niet op de training oefende op positiespel, patronen, automatismen ?.Wat de speciefieke kwaliteiten van je tegenstander was ( linker of rechter been of beide ofdekken ) enz. enz. Of er werdt gehamerd om geconcentreerd aan de wedstrijd te beginnen .. tuurlijk wel ..
En jij denkt dat dat bij Ajax nooit gebeurt of nooit is gebeurd? Ga eens bij jeugdtrainingen kijken, daar wordt daar juist op gehamerd. Je komt vanuit de jeugd echt niet zomaar in het eerste hoor, echt niet.

999

Bericht door 999 » di mar 10, 2009 5:15 pm

El Clavo schreef:
999 schreef:
En jij denkt dat dat bij Ajax nooit gebeurt of nooit is gebeurd? Ga eens bij jeugdtrainingen kijken, daar wordt daar juist op gehamerd. Je komt vanuit de jeugd echt niet zomaar in het eerste hoor, echt niet.
Nou, ik heb hier vier DVD's van de AJAX jeugdtraining liggen, dus waarom zou ik moeten gaan kijken .. eeh Spijker . we hebben een pluimage van verschillende spelers die ook nog eens voor een gedeelte " anders " speelden bij hun club dan dat ze bij AJAX dienen de spelen ... of vanuit een elftal kwamen waar juist al die dingetjes die ik opnoem wel aanwezig waren.

En nu mogen ze het uitzoeken, en blijkbaar krijgt de technische staf het dus niet voor elkaar om al datgene er in te slijpen met deze/bij spelers .. al vind jij misschien van wel ? ...

Ik bedoel dus, Lindgren, Kennedy, Sulejmani, Schilder enz enz. . verdiende door hun spel een transfer naar AJAX.Ze vielen dus duidelijk op, en zijn nu duidelijk minder dan toen ... Tja, organisatie was, automatisme weg, patronen, handvaten weg enz. ..
Blij met de punten ...

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di mar 10, 2009 6:26 pm

Schilder komt toch gewoon uit de jeugd? Hij is alleen een jaartje verhuurd geweest aan Heracles dacht ik?

Volgens mij bedoelen we hetzelfde, namelijk dat er daar nu in het eerste weinig mee wordt gedaan en dat ben ik absoluut met je eens.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » di mar 10, 2009 7:14 pm

kan er eens naar feiten gekeken worden? rangen en standen en deze vergelijken met anderen...

Het spel e.d. daar kunnen we het eens zijn is simpel weg gezegd..Slecht tot zeer slecht.

uitgeschakeld door Volendam in de beker.
3e staan in de Eredivisie en meer dan straatlengte achter op de koploper.
Waarbij eerder een kans is dat de achterstand groter dan kleiner wordt.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di mar 10, 2009 7:20 pm

Europa prima.

999

Bericht door 999 » di mar 10, 2009 7:51 pm

Neefkens schreef:Europa prima.
Neefkens, Neefkens toch ..
Blij met de punten ...

Beloki

Bericht door Beloki » di mar 10, 2009 7:53 pm

?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

999

Bericht door 999 » di mar 10, 2009 8:04 pm

Beloki = Neefkens :baaa.gif:
Blij met de punten ...

Beloki

Bericht door Beloki » di mar 10, 2009 8:07 pm

? Nu volg ik het helemaal niet meer.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

999

Bericht door 999 » di mar 10, 2009 8:11 pm

Beloki schreef:? Nu volg ik het helemaal niet meer.
Ik had het tegen Neefkens .. anders had er wel gestaan Beloki, Beloki toch .. :aai.gif:
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di mar 10, 2009 8:47 pm

999 schreef:
Neefkens schreef:Europa prima.
Neefkens, Neefkens toch ..
Voetje voetje toch ..

wimpey

Bericht door wimpey » di mar 10, 2009 9:12 pm

LucaS schreef:Het is nota beide bene de grote Cruijff himself die zegt dat het om de details gaat. Als je niet scherp bent, verontachtzaam je de details. Net dat ene stapje naar links of naar rechts dat volgens Cruijff het verschil maakt.
Scherpte zit vooral in de koppies. Of niet, zoals bij Ajax vaak het geval is. We speelden tegen ADO met een man of 7. Wat Leo, Mira, Sno en Lindgren brachten, was geen bijdrage.

Ajax´ grootste probleem, ik herhaal het omdat ik er vast van overtuigd ben, is dat we maar een man of 13 - 14 hebben waarop we moeiteloos een beroep kunnen doen. Tegen Utreg bleef Ajax met het gros van z´n beste spelers met 2 vingers in de neus overeind.

Tegen ADO speelden we met wat mensen uit het tweede echelon als een stel watjes.

Van Basten zal van die genoemde 13 of 14 man een man of 18 moeten weten te maken. Want anders heb je volgend seizoen hetzelfde probleem weer.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 12, 2009 10:44 am

Van Basten: geen verklaring voor verschil spel Europa en Eredivisie

Marco van Basten heeft geen echte verklaring voor het vaak degelijke spel van zijn ploeg in de UEFA Cup. "Wist ik maar waarom we in de eredivisie niet minder kwetsbaar waren. Misschien scheelt het dat we het spel in het buitenland niet altijd hoeven te maken. Daarbij moeten we ook niet overdrijven. We hebben die ploegen nu ook weer niet van het veld geblazen. Zeker bij Fiorentina hebben we mazzel gehad."
AN

Hij begrijpt het weer eens niet?

Ach, hij zegt het zelf al. Een behoudend spelsysteem en een hoop mazzel. En natuurlijk net wat meer inzet.

Al moet ik zeggen dat Ajax ook in de Eredivisie heel behoudend speelt.

De journalisten van Sportweek over Van Basten:

http://www.sportweek.nl/voetbal/88766/M ... euro_waard

'Steeds meer spelers hebben het opgegeven met Van Basten, maar ze durven het niet te zeggen.'
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do mar 12, 2009 12:56 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 8:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur

Bericht door Arthur » do mar 12, 2009 1:00 pm

joey schreef:De journalisten van Sportweek over Van Basten:

'Steeds meer spelers hebben het opgegeven met Van Basten, maar ze durven het niet te zeggen.'
Ah, de journalist ondersteunt Joey's mening, dus nu moeten we hem wel weer serieus nemen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mar 12, 2009 1:02 pm

De titel van die video is echt hilarisch.

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » do mar 12, 2009 1:07 pm

Ik dacht ook eerst dat er stond dat Dembéle 165 miljoen waard was, maar als je hem opent staat er toch 'gewoon' dat het 16,5 miljoen is.

Als dat is wat je bedoelt. :smallgrin.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mar 12, 2009 1:08 pm

16.5 miljoen is dus net zoveel als Sulejmani. Poeh, dan vind ik Dembele wel even wat verder, hoor.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 12, 2009 1:17 pm

Arthur schreef:
joey schreef:De journalisten van Sportweek over Van Basten:

Ah, de journalist ondersteunt Joey's mening, dus nu moeten we hem wel weer serieus nemen.
Doe ermee wat je wilt. Ik ben er niet om te bedenken wat jij moet geloven.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mar 12, 2009 1:33 pm

Ach elke keer als een journalist negatief is moeten we hem niet serieus nemen en klopt er niks van.. of het nou Derksen is, of Borst of Sportweek of VI..

Plaats reactie