De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

zeux

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door zeux » di dec 08, 2015 11:35 am

Yopi schreef:
wimpey schreef:
Yopi schreef:
https://twitter.com/willemweijs

Hij zit er nog, ja. Maar niet lang meer. Kon in het verleden al naar Liverpool.
Z'n tweets lezend (die catchy zijn): die is a.s.a.p. weg. De man is kritisch.
Kritisch? Dat kan niet. Niet met Raspoetin Jongkind in de buurt. :hypocrite.gif:

Maar serieus, het is zonde dat we zulke mensen kwijtraken.
Kunnen jullie die kritische tweets even wijzen? Ik zie vooral lyrische berichten over het jeugdtoernooi, retweets van foto's met quotes om de jeugdopleiding te karakteriseren en zijn 'eer' om een bijdrage te mogen leveren aan het opleiden van jonge spelers.
Waar is de kritiek?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 08, 2015 11:38 am

zeux schreef: Ik krijg het idee dat Jonk erg onder de invloedsfeer van Jongkind is gekomen en dat de rest van het TH dat fronsend aanzag/ziet.
HO Jonk en zijn vml. team kunnen op enkele van de beste spelers van Ajax-1 wijzen. Het TH vooral op de slechtste spelers binnen Ajax-1.

Ik lees regelmatig dat Ajax 'een lerende organisatie' is. Blijkbaar heeft de directie geleerd dat Jonk niet goed was. Dat zijn entourage niet goed was. Dat methodiek en een procesmatige aanpak van opleiden kut zijn. Ondanks dat jongens van 18/19 het niveau van Ajax-1 opkrikken.

En dat de opleiding dus bij een ander in betere handen is. Daarom: zeer benieuwd naar de visie op de opleiding en de persoon (plus diens entourage) die daarbij past. Nogmaals, benieuwd wat dat voor het niveau op De Toekomst (en dus Ajax-1) zal betekenen.

zeux

Bericht door zeux » di dec 08, 2015 11:46 am

wimpey schreef:
zeux schreef: Ik krijg het idee dat Jonk erg onder de invloedsfeer van Jongkind is gekomen en dat de rest van het TH dat fronsend aanzag/ziet.
HO Jonk en zijn vml. team kunnen op enkele van de beste spelers van Ajax-1 wijzen. Het TH vooral op de slechtste spelers binnen Ajax-1.
De 'tegenstelling' is van behoorlijk recente datum. Tot 2015 was het koek en ei, schouder aan schouder. Toen waren doorbrekende of zich ontwikkelende talenten nog van de hele revolutie, het hele TH.
Ineens is het anders. En blijkt doorbrekend talent louter de verdienste Jonk. Het kan verkeren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 08, 2015 11:50 am

Die jongens van 18/19 hebben nauwelijks iets met de nieuwe opleiding van doen.
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 08, 2015 11:51 am

LucaS schreef:Die jongens van 18/19 hebben nauwelijks iets met de nieuwe opleiding van doen.
Dom van me. Ze hebben alles aan JOR te danken. Bazoer is het trouwens niet met je eens. Maar wat weet zo'n direct betrokkene er ook van...

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di dec 08, 2015 11:54 am

wimpey schreef:
LucaS schreef:Die jongens van 18/19 hebben nauwelijks iets met de nieuwe opleiding van doen.
Dom van me. Ze hebben alles aan JOR te danken. Bazoer is het trouwens niet met je eens. Maar wat weet zo'n direct betrokkene er ook van...
Want Bazoer heeft de oude opleiding meegemaakt? :confused.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 08, 2015 11:57 am

Raymon schreef: Want Bazoer heeft de oude opleiding meegemaakt? :confused.gif:
Dus is ie van de nieuwe aanpak. Logischerwijze.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di dec 08, 2015 11:58 am

wimpey schreef:
Raymon schreef: Want Bazoer heeft de oude opleiding meegemaakt? :confused.gif:
Dus is ie van de nieuwe aanpak. Logischerwijze.
Jij haalt JOR en Bazoer erbij maar die 2 hebben nooit samengewerkt dus waar is Bazoer het dan niet mee eens?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 08, 2015 12:12 pm

Raymon schreef: Jij haalt JOR en Bazoer erbij maar die 2 hebben nooit samengewerkt dus waar is Bazoer het dan niet mee eens?
Dat van JOR was natuurlijk een geintje. Ook dom van me, geintjes. :smallgrin.gif:

Volgens Bazoer zijn hij, Tete en Riedewald de eerste producten van de nieuwe aanpak. Bron: VI.

Riedewald zelf is het daar niet mee oneens: http://ajax.nieuwsbreak.nl/ajax-nieuws/ ... g/24621490

Misschien is het stiekem wel wat, performance coaches, bij een beroep waar het toch om de performance draait.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di dec 08, 2015 12:17 pm

Natuurlijk niet. Die hebben alleen maar drie jaar met het Performance Team gewerkt.

Het werd hoog tijd om Jonk eruit te werken, want het liep te goed. Straks kreeg hij de credits nog, stel je voor. :hypocrite.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 08, 2015 12:33 pm

Tja, de Boer heeft toch duidelijk gezegd dat hij DvB als het eerste produkt van de vernieuwde opleiding beschouwt, en Jonk zegt dat hij zich tot nu toe vooral heeft gericht op implementatie in de onderbouw. Maar ach, wat weten die twee er nou van.
Laatst gewijzigd door LucaS op di dec 08, 2015 12:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di dec 08, 2015 12:34 pm

wimpey schreef:Dat van JOR was natuurlijk een geintje. Ook dom van me, geintjes. :smallgrin.gif:

Volgens Bazoer zijn hij, Tete en Riedewald de eerste producten van de nieuwe aanpak. Bron: VI.

Riedewald zelf is het daar niet mee oneens: http://ajax.nieuwsbreak.nl/ajax-nieuws/ ... g/24621490

Misschien is het stiekem wel wat, performance coaches, bij een beroep waar het toch om de performance draait.
Laten we nu niet uit het oog verliezen dat wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. Bazoer is voor 90% door PSV opgeleid en Tete zit sinds 2005 al bij Ajax. Heeft hij daarvoor niets geleerd, lijkt me niet, natuurlijk heeft de nieuwe aanpak geholpen maar man oh man het wordt allemaal zo overdreven alsof dit soort talenten anders niet doorgebroken waren en dat er nu Jonk weg is niets meer van terecht komt. Misschien moeten de aanhangers van Jonk en Cruijff die dat denken (volgens mij zijn er hier maar weinig die denken dat Jonk er op het technische vlak een potje van gemaakt heeft) eens een stapje terug doen en wat gaan relativeren.

Dit zeg ik in de wetenschap dat het toch het ene oor ingaat en het andere weer uit. :hypocrite.gif:
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 08, 2015 12:45 pm

InnerHarbour schreef: Heeft hij daarvoor niets geleerd, lijkt me niet, natuurlijk heeft de nieuwe aanpak geholpen maar man oh man het wordt allemaal zo overdreven alsof dit soort talenten anders niet doorgebroken waren
Dat was het doel: spelers vroeger en op een beter niveau voor Ajax-1 opleveren. Bij Tete, Riedewald, Bazoer prima gelukt. De voortekenen bij Donny en Cerny zijn ook niet slecht. In het recente verleden deed talent daar (aantoonbaar) langer over en/of had een omweg nodig.

Daarom ben ik zeer benieuwd naar hoe het nu ingericht gaat worden. En wat dat voor de ontwikkeling van talent ten gevolge heeft.

beelzebub

Bericht door beelzebub » di dec 08, 2015 1:29 pm

Jongkind als de Raspoetin van Ajax?
Zo een idee kreeg ik ook al. De Greet Hofmans van Ajax. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 08, 2015 2:17 pm

Ook mijn gedachte. Ik krijg bij die jeugdopleiding echt het idee van een sekte

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di dec 08, 2015 2:30 pm

Dan zal het geen toeval zijn dat Bram Som het over geloof heeft:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di dec 08, 2015 2:43 pm

Sekte? Dat interesseert me geen donder, zolang ze maar goed werk leveren. Topsport is geen naaikransje.

Sekte, dat zeiden ze van de volleyballers die Olympisch goud pakten. Van het Ajax van 1995. Nou en? Het gaat om kwaliteit.

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 08, 2015 2:55 pm

Ik heb het idee dat lid zijn van deze sekte al voldoende is om geweldige kwaliteiten toegedicht te krijgen. Ik geloof er geen zak van dat iemand hier de kwaliteiten van ieder van die 6 vertrokken mensen kent of kan inschatten. Het is eigenaardig om de beoordeling van iemands kwaliteit af te laten hangen van welk kamp of visie hij aanhangt.

Duke

Bericht door Duke » di dec 08, 2015 3:31 pm

Ik wist trouwens niet dat Som de zwager van Jongkind is.

Salvador Dali

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di dec 08, 2015 3:36 pm

LucaS schreef:Het is eigenaardig om de beoordeling van iemands kwaliteit af te laten hangen van welk kamp of visie hij aanhangt.
Maar als ik van mening ben dat Visie A heel fout is om een heleboel redenen, dan vind ik ook dat iemand die die visie aanhangt verkeerd bezig is. En dus kwaliteit mist. Wat is daar nou eigenaardig aan?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 08, 2015 3:55 pm

Daar is niets eigenaardigs aan, het omgekeerde is eigenaardig.
Iemand die werkt vanuit een visie waar jij enthousiast over bent, beschikt daarmee nog steeds niet per se over kwaliteiten om zijn vak goed uit te oefenen.

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 08, 2015 4:24 pm

LucaS schreef: Het is eigenaardig om de beoordeling van iemands kwaliteit af te laten hangen van welk kamp of visie hij aanhangt.
Ik moet ineens aan Danny Blind denken. :hypocrite.gif:

T.t.v. deze sekte halen heel aardige spelers vanuit de jeugd Ajax-1. Dat vind ik als Ajacied niet onbelangrijk. Hoe ze dat doen en of ze dagelijks met het gezicht ri. Manchester dan wel Barcelona bidden boeit me dan niet zo.

Daarom: zeer benieuwd naar de geloofsbrieven van het 'klankbord' en de nieuwe HO. Die natuurlijk gemeten gaat worden aan de kwaliteit van de spelers die 'zijn' opleiding levert.

Arthur

Bericht door Arthur » di dec 08, 2015 4:30 pm

Ben wel benieuwd wat iemand als Gery Vink gaat doen. Dat lijkt me iemand met kwaliteiten die redelijk los staat van de kampen. Als hij het ook voor gezien houdt lijkt me dat in ieder geval een erg slecht teken.

Duke

Bericht door Duke » di dec 08, 2015 4:58 pm

Hij zal toch wel enig idee hebben in welke richting ze gaan zoeken?

Salvador Dali

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di dec 08, 2015 5:09 pm

wimpey schreef:Daarom: zeer benieuwd naar de geloofsbrieven van het 'klankbord' en de nieuwe HO. Die natuurlijk gemeten gaat worden aan de kwaliteit van de spelers die 'zijn' opleiding levert.
An sich helemaal mee eens maar hoe zou het toch komen dat ik vermoed dat deze HO op voorhand door vele al afgebrand gaat worden en waar zeker niet het geduld mee opgebracht wordt zoals dat met het vorige HO wel het geval was. :hypocrite.gif:
YNWA

Plaats reactie