De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Mano » do nov 26, 2015 8:39 am

Inmiddels begint het meer op gezeik te lijken dan op een discussie :smallgrin.gif:

Cruijff's visie is leuk, leuk voor de jeugd. Niet voor Ajax 1
Je kan geen trainer op de wereld vinden die Ajax 1 gaat trainen en coachen en het spel gaat spelen zoals Cruijff dat graag zou zien :excited.gif: Je zou als trainer ook een behoorlijke nietsnut zijn als je naar die man luistert.
Want als het misgaat, heeft hij het niet gezegd en sta je als trainer alleen. Uiteindelijk wordt jij toch gewoon op je prestaties afgerekend.

Je kan je wel houden aan 'proberen' aanvallend voetbal te spelen en doorstroming jeugd.
de rest is allemaal gebakken lucht en niet voor het eerste.


Fdb
FdB speelt saai voetbal, of is de tactiek van FdB niet saai maar zijn de spelers te pover? :confused.gif:
Als je een spits zou hebben die een bal kon aannemen en deze 5sec kon vasthouden. Hoeveel zou dat schelen?
Ik denk een slok op een borrel.

Als je troep in de selectie hebt, kan je niet spelen zoals FdB graag wil zien.
Onze flanken komen geen pepernoot voorbij. De opgeleide spelers niet en de gekochte niet.
Onze spits is een clown. Dat gaat een jonkie van 18 niet effe herstellen, niet als hij niet is omgeven door kwalitatieve spelers.

Het is ook helemaal niet zo slecht gesteld met Ajax als dat sommige hier pretenderen.
Als je aankoopbeleid beter was, had je gewoon een goed team staan. Met mooie jeugdspelers en daarom heen kwalitatieve aankopen. De sleutel tot succes is het aankoopbeleid op de schop gooien.
scout intensiever en betaal meer voor gerichte aankopen. Scout niet een linksback voor een spitspositie en visa versa. Scout geen Suarez-type als je een Kluivert-type wil. etc etc.
3 sterke aankopen is voldoende om aan te vullen met jeugd. die 3 mogen best significant meer verdienen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 52109
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door wimpey » do nov 26, 2015 8:41 am

Le T. schreef: Alleen bij Van Gaal en nu ook Henrique zie je dat het ook wel eens door de lucht mag, dat er plekken en momenten zijn waarop er scherp gespeeld mag worden, met wat minder beheersing, maar dus ook meer gevaar in verhouding tot de kwaliteiten van de spelers. Daarom kunnen dat soort trainers ook meer wanneer ze niet de allerbeste spelers ter wereld hebben.
Oh ja, de ploeg van LVG sticht aan de lopende band gevaar. :excited.gif:

Waarom schrijf je Enrique met een H trouwens?

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Mano » do nov 26, 2015 8:50 am

wimpey schreef:
Oh ja, de ploeg van LVG sticht aan de lopende band gevaar. :excited.gif:

Waarom schrijf je Enrique met een H trouwens?

Als je Barca neemt, die spelers maken eigenlijk alleen maar de juiste keuzes.
Bij Man Utd juist niet. Ik denk dat LvG z'n spel daar nog helemaal niet tot de puntjes wordt gespeeld zoals hij in zijn visie heeft. Bij Enrique wel.

Nu weet ik eerlijk gezegd niet zo goed wat LvG wil met zijn visie :smallgrin.gif: maar dat is wat anders
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door peter » do nov 26, 2015 9:38 am

United mag z'n handjes dichtknijpen dat het niet in de poule met Barca of Bayern zit. Dat wordt gewoon 6-0.

Maar even iets anders: Is Jonk nu al weg of gewoon aan het werk?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door raymon » do nov 26, 2015 9:49 am

Mano schreef:
wimpey schreef:
Oh ja, de ploeg van LVG sticht aan de lopende band gevaar. :excited.gif:

Waarom schrijf je Enrique met een H trouwens?

Als je Barca neemt, die spelers maken eigenlijk alleen maar de juiste keuzes.
Bij Man Utd juist niet. Ik denk dat LvG z'n spel daar nog helemaal niet tot de puntjes wordt gespeeld zoals hij in zijn visie heeft. Bij Enrique wel.

Nu weet ik eerlijk gezegd niet zo goed wat LvG wil met zijn visie :smallgrin.gif: maar dat is wat anders
Nou speelt het team ook al vele jaren samen met hetzelfde soort voetbal, dat mag je eigenlijk niet vergelijken. Dat neemt niet weg dat VGaal er duidelijk moeite mee heeft (of z'n spelers) om een fatsoenlijke wedstrijd te spelen. Ik had wel verwacht dat dat anders zou zijn nu.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 52109
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door wimpey » do nov 26, 2015 10:00 am

Mano schreef: Als je Barca neemt, die spelers maken eigenlijk alleen maar de juiste keuzes.
Voor 99% ppl management, als je het mij vraagt. Kijk naar Barcelona, Liverpool, Leverkusen, Dortmund, Bayern van Heynckes, Madrid van Ancelotti, Atlético. Die managers zullen zeggen tegen die gasten: doen! Er zit plezier en vrijheid van expressie in. Die spelers gaan als de brandweer voor hun manager.

En dan heb je anderen die vooral denken en handelen in restricties, structuur en in termen van 'niet doen'.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Le T. » do nov 26, 2015 10:05 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Alleen bij Van Gaal en nu ook Henrique zie je dat het ook wel eens door de lucht mag, dat er plekken en momenten zijn waarop er scherp gespeeld mag worden, met wat minder beheersing, maar dus ook meer gevaar in verhouding tot de kwaliteiten van de spelers. Daarom kunnen dat soort trainers ook meer wanneer ze niet de allerbeste spelers ter wereld hebben.
Oh ja, de ploeg van LVG sticht aan de lopende band gevaar. :excited.gif:
Als we het hebben over Cruijff's voetbal dan hebben we het over voetbal van 2 decennia geleden, als je dat dan wil vergelijken met Van Gaals voetbal, dan nemen we toch ook zijn voetbal van 20 jaar geleden?
Waarom schrijf je Enrique met een H trouwens?
Omdat je die H niet uitspreekt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52109
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door wimpey » do nov 26, 2015 10:12 am

Le T. schreef: Als we het hebben over Cruijff's voetbal dan hebben we het over voetbal van 2 decennia geleden, als je dat dan wil vergelijken met Van Gaals voetbal, dan nemen we toch ook zijn voetbal van 20 jaar geleden?
En het voetbal van Enrique van 20 jaar geleden. Oh nee, wacht... :excited.gif:

Je bent best een grappig en ludiek figuur, maar v.w.b. Man U heb je de plank echt finaal misgeslagen. Hoe was het ook alweer? In November 2014 zou ie het op de rails hebben staan en zou je z'n criticasters kunnen uitlachen. Zoiets, meen ik. :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Duke » do nov 26, 2015 10:34 am

Peter schreef:United mag z'n handjes dichtknijpen dat het niet in de poule met Barca of Bayern zit. Dat wordt gewoon 6-0.

Maar even iets anders: Is Jonk nu al weg of gewoon aan het werk?
Uit het verslag van de A1 wedstrijd van gisteren maakte ik op dat hij 'gewoon' aan het werk is.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 52109
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door wimpey » do nov 26, 2015 11:57 am

Arbitragezaak is op 16 December.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » do nov 26, 2015 1:54 pm

wimpey schreef:Arbitragezaak is op 16 December.
Is die dag ook al de uitspraak?

AS melde een tijdje terug dat het TH met elkaar in overleg was. Benieuwd of daar voor 16 dec nog iets uitkomt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Dubbel » do nov 26, 2015 7:39 pm

InnerHarbour schreef:El Azzouzi, het prinsje wat niet accepteert dal wanneer hij de weg blokkeert daar wat van gezegd wordt om vervolgens een vrouw molesteren. Klootzakje hoef ik nooit in 1 te zien.
Dick Jol opgepakt wegens mishandeling'

DEN HAAG - Voormalig scheidsrechter Dick Jol is woensdagmiddag opgepakt, omdat hij een 20-jarige vrouw zou hebben mishandeld. Hij zou de vrouw op straat met een metalen staaf in de buik hebben gestoken.
Dat meldt Omroep West op gezag van ooggetuigen van de mishandeling. Jol had een jong stel op een scooter aangesproken, dat met hoge snelheid over de stoep reed. De oud-scheidsrechter zou zich daarbij "agressief en opgefokt" hebben gedragen en was "niet voor rede vatbaar". De ooggetuige: "Ik dacht: die vent is gek."
Misselijk
Volgens deze ooggetuige was de vrouw die Jol in haar buik zou hebben gestoken, er niet best aan toe: "Ze was misselijk, had veel pijn in haar maag en was duizelig. Op haar buik was een rode vlek te zien." Het is onbekend hoe de vrouw er nu aan toe is.
De politie bevestigt aan Omroep West dat er een 59-jarige man is gearresteerd wegens mishandeling, maar wil niet bevestigen dat het om Dick Jol gaat.
Hey IH,.... Rustaaaaaag! :smile-ajax.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Cruijff » do nov 26, 2015 8:39 pm

Haha. :smallgrin.gif:

Omdat ik gisteren en vandaag nogal lange stukken per trein aan het afleggen was, was ik toevalligerwijs net de biografie van Dick Jol aan het herlezen.

Een boekie waar de KNVB sowieso flink de wind van voren krijgt en waar Dick vertelt dat hij als jong jochie uit Scheveningen vroeger elke dag geschillen met zijn vuisten beslechtte én waarin hij zich beklaagt dat de jeugd van tegenwoordig toch zo veel asocialer geworden is. :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Giacomo Puccini » do nov 26, 2015 9:31 pm

Ik ben benieuwd wie de nieuwe adviseur van Ajax wordt. Er moet orde op zaken worden gesteld dus dan is een goede adviseur cruciaal... :hypocrite.gif:
Ajax!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Duke » do nov 26, 2015 10:57 pm

Cruijff schreef:Haha. :smallgrin.gif:

Omdat ik gisteren en vandaag nogal lange stukken per trein aan het afleggen was, was ik toevalligerwijs net de biografie van Dick Jol aan het herlezen.

Een boekie waar de KNVB sowieso flink de wind van voren krijgt en waar Dick vertelt dat hij als jong jochie uit Scheveningen vroeger elke dag geschillen met zijn vuisten beslechtte én waarin hij zich beklaagt dat de jeugd van tegenwoordig toch zo veel asocialer geworden is. :smile-ajax.gif:
Dan klopt dat bericht dus wel. :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door bryan » vr nov 27, 2015 2:20 am

wimpey schreef:
Mano schreef: Als je Barca neemt, die spelers maken eigenlijk alleen maar de juiste keuzes.
Voor 99% ppl management, als je het mij vraagt. Kijk naar Barcelona, Liverpool, Leverkusen, Dortmund, Bayern van Heynckes, Madrid van Ancelotti, Atlético. Die managers zullen zeggen tegen die gasten: doen! Er zit plezier en vrijheid van expressie in. Die spelers gaan als de brandweer voor hun manager.

En dan heb je anderen die vooral denken en handelen in restricties, structuur en in termen van 'niet doen'.
Zlatan, een speler die graag vrijuit en met expressie speelt, hebben ze weggedaan bij Barca omdat hij niet in de structuur daar paste. Pep heeft daarna werkpaard David Villa gekocht. The rest is history..

Pep heeft ook een hoop geleerd van Louis van Gaal, maar dat zal Cruijff nooit zeggen.

wimpey
Berichten: 52109
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door wimpey » vr nov 27, 2015 9:18 am

bryan schreef: Zlatan, een speler die graag vrijuit en met expressie speelt, hebben ze weggedaan bij Barca omdat hij niet in de structuur daar paste. Pep heeft daarna werkpaard David Villa gekocht. The rest is history..

Pep heeft ook een hoop geleerd van Louis van Gaal, maar dat zal Cruijff nooit zeggen.
Eens, Bryan. Guardiola is m.i. geen manager van vrijheid, blijheid. Meer een man van controle en structuur. Hij heeft het meer op Lahm dan op Müller, Lewandowski.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Mano » vr nov 27, 2015 9:31 am

Puur op basis van Sanogo moet je Overmars ontslaan. Je kan het mis hebben, gebeurd de besten.... maar zo'n slechte aankoop (huur) dat is onmogelijk :confused.gif: :excited.gif:



(ik kan maar op 1 reden komen, diep in zijn hart is Overmars een psv'er of feyenoorder en probeert Ajax van binnenuit te ontwrichten)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Yopi » vr nov 27, 2015 10:33 am

Jonk moet eruit, hoor. Die is te kritisch. :hypocrite.gif:

wimpey
Berichten: 52109
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door wimpey » vr nov 27, 2015 10:40 am

Yopi schreef:Jonk moet eruit, hoor. Die is te kritisch. :hypocrite.gif:
Zondag tegen PEC mogen de miskopen weer bewijzen dat ze kwalitatief duidelijk onder doen voor de jongens van De Toekomst.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door zeux » vr nov 27, 2015 10:47 am

Yo, Waldorf & Statler, gaan jullie deze dialoog nu iedere dag copypasten?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Chris » vr nov 27, 2015 10:59 am

zeux schreef:Yo, Waldorf & Statler, gaan jullie deze dialoog nu iedere dag copypasten?
Hear, hear. De lol van AT is weg...
Chris a.k.a Giiser

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Yopi » vr nov 27, 2015 11:07 am

Zeux heeft boter op zijn hoofd.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door zeux » vr nov 27, 2015 11:12 am

Yopi schreef:Zeux heeft boter op zijn hoofd.
Teveel eer Yopi, ik kan niet tippen aan de diepe lagen van chagrijn die jij hebt weten aan te boren sinds Jonk de wacht is aangezegd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Yopi » vr nov 27, 2015 11:14 am

Persoonlijke aanvallen dragen niets bij.
zeux schreef:
Yopi schreef:Zeux heeft boter op zijn hoofd.
Teveel eer Yopi, ik kan niet tippen aan de diepe lagen van chagrijn die jij hebt weten aan te boren sinds Jonk de wacht is aangezegd.
Dit bedoel ik dus. :smallgrin.gif:

Plaats reactie