Wat is er geworden van....

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 28, 2008 9:46 pm

Thomas schreef:Begrijp me niet verkeerd hoor, vanwege z'n gedrag als bankzitter ben ik het eens met de beslissing om hem van de hand te doen, maar wat kwaliteiten betreft is het een zeer bruikbare selectiespeler.
Heeft hij zich dan onder Van Basten misdragen? Is mij niets van bekend.

Perez mist de kwaliteiten voor Ajax. Daarom moet hij weg. Dat lijkt mij tenminste de reden. Ik maak me er dan ook geen seconde druk over dat hij bij de concurrentie zou kunnen opduiken. Sterker nog, ik hoop het zelfs! :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do aug 28, 2008 9:59 pm

Ik denk dat je als trainer binnen no time een indruk hebt van de persoon Perez. Perez voelde al snel dat de concurrentie in de aanval toenam. Hij heeft zich er zelfs over uitgelaten in de media ('het lijkt mij dat de problemen achterin liggen, maar als Ajax het nodig vindt om meer aanvallers te halen dan moet dat maar', of zoiets). Ik denk zeker dat dat heeft meegespeeld.

Puur kwalitatief gezien: Perez is als invaller zo betrokken bij 10 goals in een seizoen. Dat weet jij ook wel, want dat heeft hij onder Ten Cate al laten zien. Nogmaals, ik hoef hem niet bij Ajax te zien, maar hopen dat hij transfervrij naar de concurrent of naar de rivaal vertrekt is sowieso onzin.

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 28, 2008 10:07 pm

Jij kunt het onzin vinden, maar ik zie het zo. Hij is zo dynamisch als een mol in winterslaap. Met een mooie trap alleen kom je niet ver meer in het hedendaagse voetbal.

Lionel

Bericht door Lionel » do aug 28, 2008 10:17 pm

Ben het met Joey eens. Van mij mag Perez overstappen naar PSV!! Graag zelfs.

Perez was 2 jaar geleden een stuk fitter dan hij nu is. Die gast is er ook niet jonger op geworden.....
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do aug 28, 2008 11:22 pm

joey schreef:Jij kunt het onzin vinden, maar ik zie het zo. Hij is zo dynamisch als een mol in winterslaap. Met een mooie trap alleen kom je niet ver meer in het hedendaagse voetbal.
In twee jaar van een speler die je graag bij Ajax zag naar een speler die je graag bij de concurrent ziet. Dan overdrijf je toch een beetje?

Perez is als aanvaller een nuttige selectiespeler. Ik zou het vervelend vinden als hij PSV 10 goals extra oplevert.

Steef was ook altijd weg van Perez. Misschien pikt Feyenoord hem wel op.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do aug 28, 2008 11:33 pm

Ik ben het wel met Thomas eens. Als invaller op een aanvallende positie (dus niet als middenvelder) kan Perez heel erg nuttig zijn. Dan pakt hj inderdaad redelijk wat goals en assists mee. Doen alsog hij niets kan, zoals joey doet, slaat nergens op, daarvoor heeft hij, als aanvaller, te veel laten zien.

Helaas staat zijn persoonlijkheid een rol als invaller in de weg. Want hem op de bank hebben zitten is wachten op problemen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr aug 29, 2008 12:10 am

Ik concludeer nochtans uit jouw post dat jij hem ook ongeschikt acht voor welke rol dan ook bij een topclub.

Perez zou dat zelf ook niet moeten ambieren. Die moet lekker gaan ballen bij Twente, Roda of Vitesse of zo.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » vr aug 29, 2008 12:14 am

Jöhnk schreef:Ik concludeer nochtans uit jouw post dat jij hem ook ongeschikt acht voor welke rol dan ook bij een topclub.

Perez zou dat zelf ook niet moeten ambieren. Die moet lekker gaan ballen bij Twente, Roda of Vitesse of zo.
Voetbaltechnisch zou hij het als aanvallende invaller bij een topclub wel redden. Mentaal gezien kan hij beter meteen een bierteam zoeken, zodat hij de komende jaren veel kan ballen en niet op de bank hoeft te zitten.

999

Bericht door 999 » vr aug 29, 2008 1:52 am

Tja, die problemen die Perez dan zou veroorzaken ?.Slaat ie spelers op hun muil ?, geeft ie ze een doodschop op de training, is ie constant aan het mekkeren ?.Wat zijn dan die " problemen " die Perez veroorzaakt ?.Behalve dan dat ie laat merken de bank niet zo fijn te vinden, daar waar anderen er bijkans een slaapplaats van maken en het hun een worst zal wezen of ze nu daar moeten zitten of op de tribune.

Perez heeft in heel zijn carriere regelmatig op de bank gezeten, maar is nadat Derksen hem in het vizier heeft gekregen ( en de overstap naar AJAX ) blijkbaar de " stoorzender " geworden .. ik denk dat dat allemaal zwaar overdreven is ...
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr aug 29, 2008 7:57 am

Cursist Finidi George even terug bij Ajax
Door NIK KOK

AMSTERDAM - Hij verdween in 1996 even snel als hij gekomen was en nu is hij terug. Voor even. Finidi George was donderdag op jeugdcomplex De Toekomst van Ajax om een kijkje te nemen in de keuken waar hij zelf de drie meest succesvolle jaren uit zijn carrière beleefde.

De 37-jarige Nigeriaan is in Nederland voor de International Coaching Course van de KNVB. Een cursus met deelnemers uit alle uithoeken van de wereld. Trainers uit Gambia, India, Zuid-Afrika, Kenia, Zimbabwe, Nigeria, Marokko, Japan, Verenigde Staten, Qatar, Saudi-Arabië, IJsland, Ierland, Engeland en Portugal doen aan de cursus mee. Eerder al gingen ook de Zambiaan Kalusha Bwalya en de Nigerianen Stephen Keshi en Daniel Amokachi, Finidi voor.

Finidi maakte deel uit van het succesvolle Ajax-team dat halverwege de jaren negentig alles won wat er te winnen viel. Opvallend is dat de vleugelaanvaller niet de enige is uit dat vermaarde team, die bij Ajax de eerste stappen in het trainersvak zet. Michael Reiziger en Winston Bogarde zijn via een stageplaats aan de club verbonden. Verder is de aanvoerder van Ajax 95, Danny Blind, bij de club werkzaam als technisch manager en is Frank de Boer trainer van de A1. Mogelijk zal De Boer ook als assistent-trainer bij het eerste elftal worden betrokken. Hij combineert die functies met die van assistent-trainer van het Nederlands elftal.

Finidi werd in 1993 door Ajax gescout en veroverde direct een basisplaats in het team van Louis van Gaal. Drie jaar later, de verloren finale van de Champions League in 1996 tegen Juventus was zijn laatste wedstrijd, verkaste de Afrikaan naar Real Betis Sevilla. Daarna speelde Finidi nog twee perioden bij Mallorca en kwam hij twee jaar uit voor Ipswich Town.

Dit weekeinde bezoekt Finidi met zijn cursusgenoten Vitesse-FC Groningen en FC Utrecht-PSV.
www.sportwereld.nl

Jammer voor Ajax én Finidi dat ie al zo snel gegaan is.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 29, 2008 8:33 am

AD Sportwereld schreef:Kenneth Perez heeft nu alle tijd
Door MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM - Kenneth Perez en Ajax zijn uiteindelijk toch nog snel tot een oplossing in hun conflict gekomen. Club en speler kwamen donderdag overeen dat het contract van de middenvelder per direct wordt ontbonden. Ajax verleent de Deen een transfervrije aftocht uit de Arena.

Perez doet op zijn beurt afstand van een flink deel van het salaris uit zijn contract dat nog tot het einde van dit seizoen doorliep.

Zo is er toch nog een logische oplossing uit de bus gerold, amper drie dagen nadat Perez in Zeist een arbitragezaak tegen Ajax verloor.

De Deense international heeft nu twee opties. Als bij wijze van spreke vandaag een interessante club zich voor hem meldt, kan hij daar al gelijk tekenen. Maar hij kan ook de tijd nemen en afwachten. Als clubloze speler is hij niet meer gebonden aan de tijdslimiet in de zomerse transferperiode. De transfermarkt sluit komende maandag voor de rest van dit kalenderjaar. Perez kan echter ook in september, oktober of nog later daarna instromen bij elke willekeurige club in binnen- of buitenland.

,,We bekijken de komende dagen wat we gaan doen,’’ stelde zaakwaarnemer Karsten Aabrink donderdagavond. Of er al clubs in de markt zijn die Perez interessant vindt, wilde hij niet zeggen. FC Groningen en Roda JC zijn al met hem in verband gebracht. Perez zelf schatte eerder in dat het als 34-jarige speler niet gemakkelijk zal worden nog op een goed niveau aan spelen toe te komen. Een verhuizing op korte termijn naar een oord als Quatar wil hij zijn gezin niet aan doen.

Na zijn verloren arbitragezaak van afgelopen maandag, trad Perez dinsdagmorgen zelf gelijk weer in contact met Ajax. Zijn zaakwaarnemer meldde zich dinsdagmorgen op de club om de dialoog over een financiële oplossing op gang te houden. Op basis van de uitspraak van de arbitragecommissie was duidelijk dat Perez daarbij het meest zou moeten inbinden. Zijn hele resterende salaris uitbetaald krijgen, zat er niet meer in. Naar verluidt zijn de partijen bij minder dan de helft uitgekomen.

Namens Ajax vindt algemeen directeur ad interim Henri van der Aat dat zijn club de zaak na alle commotie netjes heeft afgehandeld. ,,Bij de arbitragezaak van afgelopen maandag werden we niet blij van de manier waarop werknemers van Ajax zijn neergezet door de advocaat en zaakwaarnemer van Perez. Er zijn pertinente leugens verteld. Maar we vinden ook dat we daarover heen moeten kunnen stappen. We wensen Kenneth succes met wat hij gaat doen.’’

Technisch manager Danny Blind sluit zich daarbij aan. ,,We hebben elkaar de hand geschud en denken dat het voor beide partijen goed is dat deze vervelende periode achter de rug is.’’

Perez werkte donderdagmorgen zijn laatste training af als Ajax-speler. Hij deed dat zoals de laatste weken bij de selectie van Jong Ajax. Volgens zijn zaakwaarnemer is het niet reëel te denken dat hij nog officieel afscheid van de club zal nemen.

De Deen, die vandaag 34 jaar wordt, maakte op 9 augustus 2006 zijn debuut voor Ajax in een wedstrijd in zijn geboortestad tegen FC Kopenhagen (1-2). Aan het begin van het seizoen 2007-08 vertrok Perez naar PSV, waarna Ajax hem in de winterstop weer terughaalde. De middenvelder speelde in totaal 66 officiële duels voor Ajax, daarin maakte hij 26 doelpunten.

Voor de andere uit de A-selectie verwijderde spelers bij Ajax is nog geen concrete belangstelling. Van de overbodige spelers die nog wel met de hoofdmacht meetrainen, staat Leonardo steeds nadrukkelijker in de belangstelling van NEC.
Transfervrij en nog geld toe :confused.gif: , dat vind ik wel wat overdreven. Dat Roda belangstelling heeft vind ik niet raar: vriend van Geel zit er. Heeft al een goed woordje gedaan tijdens de arbitrage zaak. Het zou met niet verbazen.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 29, 2008 8:35 am

Normale procedure, Ajaciedjuh. Aan die transfervrije status heeft hij niet zoveel meer op zijn leeftijd en de afkoopsom compenseert zijn achteruitgang in salaris.

BTW, Kan die Van der Aat niet een keer zijn bek houden? Nu lokt hij weer een reactie uit.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr aug 29, 2008 10:44 am

Inderdaad. die van der Aat is een kloteklapper.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr aug 29, 2008 11:04 am

Perez dus naar Twente.. Die heeft Ajax gewoon belazerd.

Lionel

Bericht door Lionel » vr aug 29, 2008 11:15 am

Hoezo? Twenthe was niet van plan om een transfersom voor hem te betalen en ook nog eens een salaris dat niet gering zal zijn.

Nu hij transfervrij is en ook nog eens een vergoeding heeft gehad is hij wel haalbaar voor Twenthe..
IK GELOOF!!!!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 29, 2008 11:17 am

Rishi schreef:Hoezo? Twenthe was niet van plan om een transfersom voor hem te betalen en ook nog eens een salaris dat niet gering zal zijn.

Nu hij transfervrij is en ook nog eens een vergoeding heeft gehad is hij wel haalbaar voor Twenthe..
Denk je nu echt dat er geen communicatie op de achtergrond is geweest!? Natuurlijk wel, al is die niet te controleren.

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr aug 29, 2008 11:17 am

En Twente maar roepen dat ze geen interesse hadden in spelers die bij Ajax weg mochten ten tijde van de Wielaert transfer.

Flikkers zijn het. Wel goede zakenlui. Ach, wij zijn hem kwijt en hebben Aissati.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 29, 2008 11:25 am

Dan had Ajax moeten vastleggen dat een en ander niet doorging als Perez (op de korte termijn) een andere club had. Maar Rishi zegt het terecht: Twente was eerder niet in staat om Perez te halen.

Wat is het probleem? Het was toch duidelijk dat Perez zou proberen snel een club te vinden?

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr aug 29, 2008 11:25 am

Precies en de salarissen bij Twente tegenwoordig zijn echt niet zo slecht dat Ajax een flinke vergoeding plus transfervrije status aan hem heeft moeten geven.

In dit geval was transfervrij voldoende geweest (dus alleen de afschrijving)

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr aug 29, 2008 11:31 am

joey schreef:Dan had Ajax moeten vastleggen dat een en ander niet doorging als Perez (op de korte termijn) een andere club had. Maar Rishi zegt het terecht: Twente was eerder niet in staat om Perez te halen.

Wat is het probleem? Het was toch duidelijk dat Perez zou proberen snel een club te vinden?
Doe niet zo naief Joey. Je weet zelf net zo goed dat het een groot spel is geweest en Twente allang contact met Perez heeft gehad. Zijn zielige verhaal is gewoon een leugen geweest, welke nu uitkomt.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 29, 2008 11:34 am

Ik naïef? Ik denk eerder dat Ajax naïef is geweest. Het is een fluitje van een cent om in een overeenkomst op te nemen dat het salaris niet langer wordt doorbetaald als de werknemer een nieuwe baan heeft. Dit gebeurt in het bedrijfsleven zo vaak.

Tenminste, als Ajax bezwaar heeft tegen deze gang van zaken. Dat denk ik dus helemaal niet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr aug 29, 2008 11:35 am

Waarom is Ajax dan naief?

Jij dacht dat Ajax de arbitragezaak zou verliezen.

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr aug 29, 2008 11:35 am

Ik zeg alleen dat het een flikkerige manier van zakendoen is. Slim, maar flikkerig.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 29, 2008 11:39 am

Jöhnk schreef:Waarom is Ajax dan naief?
Ik zeg niet dat Ajax naïef was, ik zeg dat áls het zo is dat Ajax verrast is door het feit dat Perez al een club had, dat dat wel heel naïef zou zijn. Maar ik denk dus dat ze dat bij Ajax zeker niet uitsloten en dat ze hebben gedokt om een transfer van Perez mogelijk te maken. Zonder tegemoetkoming van Ajax had hij te veel moeten inleveren.
Jij dacht dat Ajax de arbitragezaak zou verliezen.
Ik wist niet dat die bepaling in het contract stond.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 29, 2008 11:40 am

joey schreef:Ik naïef? Ik denk eerder dat Ajax naïef is geweest. Het is een fluitje van een cent om in een overeenkomst op te nemen dat het salaris niet langer wordt doorbetaald als de werknemer een nieuwe baan heeft. Dit gebeurt in het bedrijfsleven zo vaak.

Tenminste, als Ajax bezwaar heeft tegen deze gang van zaken. Dat denk ik dus helemaal niet.
Wie zegt dat dat niet gebeurd. We hebben alleen een bericht gezien in AD. VD Aat als toekomstig zakelijk directeur moet hieraan gedacht hebben. In ieder geval hebben afgewogen. Wij zijn niet bij de besprekingen geweest, dus het is allemaal speculatief. Ajax afrekenen op basis van speculatie slaat nergens op.

Gesloten