De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door wimpey » vr nov 20, 2015 2:28 pm

Alexander schreef:Hmm, een aanvallende speelstijl. Erge is dat hij het dus echt meent.
Of hij is gewoon een slechte spin doctor. Hij mag van mij gisteren weg, al moet je altijd maar afwachten wat je dan weer krijgt...

Benieuwd wie het straks voor het zeggen krijgt op De Toekomst (behalve visionair Overmars natuurlijk) en wat die persoon met het personeelsbestand aldaar en de speelwijze van de jeugd gaat doen. Zou jammer zijn wanneer veranderingen, die zich m.i. op het veld als verbeteringen doen aanzien, zouden worden teruggedraaid omdat ze evt. met de anti-christ Jonk zouden kunnen worden geassocieerd...

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Rednose » vr nov 20, 2015 3:01 pm

De Boer: "Op een gegeven moment houdt het op, Ik kan mij voorstellen, als directie zijnde, dat op een gegeven moment de maat vol is".
Lijkt mij duidelijk.
Ik begrijp echt niet dat er een soort cultus rond Jonk is ontstaan, terwijl het toch behoorlijk duidelijk is dat hij een soort fundamentalist is :confused.gif:
Nou ja....dat soort figuren spelen wel vaker een rol bij een cultus....
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door wimpey » vr nov 20, 2015 3:44 pm

Rednose schreef:De Boer: "Op een gegeven moment houdt het op, Ik kan mij voorstellen, als directie zijnde, dat op een gegeven moment de maat vol is".
V.w.b. FdB is de maat m.i. ook al wel effe vol... Hoeveel miskopen en slechte wedstrijden onder zijn leiding hebben we nog voor de boeg, eer de directie een keer ingrijpt?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door peter » vr nov 20, 2015 3:56 pm

Maar wie is de directie bij Ajax? :biggrin.gif:

Wel goed dat de maat vol is, hoor. Kunnen we eindelijk de busladingen miskopen weer stallen in Jong Ajax. Zo'n Sanogo mag bijvoorbeeld bijna nooit mee doen omdat die achterlijke Jonk denkt dat hij wat te zeggen heeft over Jong Ajax. Nou dat is dus mooi afgelopen binnenkort! Wat dat betreft is het ook doodzonde dat we Zimling niet verlengd hebben, want die had er ook prima zijn wedstrijdjes kunnen afdraaien.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Le T. » vr nov 20, 2015 4:00 pm

Demosthenes schreef:
Volgens mij treft degene die het zo heeft georganiseerd heel veel blaam, net als degenen die daaraan meegewerkt hebben.
Mee eens, ware het niet dat de kracht van het TH volgens JC nou juist was, dat het niet georganiseerd was, topvoetballers kunnen immers alles, hebben geen "organisatie" nodig. Je kunt JC niet de verkeerde contracten verwijten, want hij regelt dat niet, je kunt hem niet de slechte uitvoering verwijten, want hij daar is hij niet bij betrokken (geweest) en je kunt hem het slechte voetbal niet verwijten, want daar gaat hij niet over. De kampioenschappen, ja die wel, las ik na een paar van die kampioenschappen op AT.
Het was gedoemd te mislukken zoals elke 'organisatie' met of volgens Cruijff is gedoemd te mislukken bij gebrek aan het concept van verantwoordelijkheid en de corresponderende bevoegdheden. De enige uitzondering is als hij zelf trainer is. Niettemin is dat idee van een technisch hart niet helemaal onzin, op zich is het best een goed idee dat de technische verantwoordelijkheden wekelijks bij elkaar komen om elkaar over elkaars afdeling te informeren en die kennis bij hun besluitvorming over de eigen afdeling te betrekken. Maar dat is dan iets wat zich in de hoedanigheid van hart vormt wanneer dat goed loopt en ze vaak overeenstemmen, binnen een structuur waar ze allemaal gewoon hun eigen terrein beheren met bijpassende bevoegdheid en verantwoordelijkheid.
Wollt ihr den totalen Mensch?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door LucaS » vr nov 20, 2015 4:10 pm

Het was in plan Cruijff ook niet zo belangrijk om die taken en verantwoordelijkhden vast te leggen. In ogen van de wat wereldvreemde JC zouden de oud-voetballers middels een TH gezamenlijk over alle technische zaken praten en gezamenlijk beslissingen nemen. Directie en RvC die moesten in deze dwaze visie faciliteren en het vooral niet wagen zich in voetbalinhoudelijke beslissingen te mengen. Nou we hebben gezien hoe goed die oud-voetballers die technische beslissingen nemen. Degene die de grootste fundamentalist is, wil bij nader inzien toch ook maar dat dat TH niets over 'zijn' toko te vertrellen heeft. Maar uiteraard wil hij wel meebeslissen over de toko van de anderen. Maar das logisch.

Overigens blijkt uit de persconferentie voor de wedstrijd van morgen, dat de Boer, in tegenstelling tot de Cruijff aanhangers hier, van mening is dat Tete, Riedewald en Bazoer geen exponenten zijn van de vernieuwde opleiding.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Yopi » vr nov 20, 2015 4:40 pm

Het plan-Cruijff is he-le-maal geweldig, Luuk. Iedereen bij Ajax staat erachter en iedereen voert het volledig uit. Helaas heeft Cruijff dat niet in de gaten. :smallgrin.gif:

Nu nog even wachten tot hij dood is. Dan houdt hij tenminste zijn kop.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door LucaS » vr nov 20, 2015 4:54 pm

Cruijff gaat het om loyaliteit toch? Vandaar de keuze achter Jonk te blijven staan.

De Boer: 'Lichting van Van de Beek en Nouri eerste exponenten van de revolutie'


20 november 2015 - NOS.nl

Frank de Boer liet tijdens de persconferentie weten dat de kritiek op de uitvoering van het Plan Cruijff met betrekking tot de ontwikkeling van de eigen talenten te vroeg is. "Dat kunnen we pas bekijken bij de lichting Abdelhak Nouri en Donny van de Beek. Een speler als Jaïro Riedewald komt nog niet uit de revolutie voort. We willen het instapniveau van de jeugd bij het eerste verder verhogen." Daar wordt volgens De Boer hard aan gewerkt. Of hij zelf daar de vruchten van zal plukken zal nog moeten blijken. "Als ik het niet ben gun ik het een ander van harte daar de vruchten van te plukken."
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » vr nov 20, 2015 4:55 pm

LucaS schreef:Overigens blijkt uit de persconferentie voor de wedstrijd van morgen, dat de Boer, in tegenstelling tot de Cruijff aanhangers hier, van mening is dat Tete, Riedewald en Bazoer geen exponenten zijn van de vernieuwde opleiding.
Ja ik zag het ook, zeker Bazoer heeft niets met de Ajax opleiding te maken, je kan er makkelijk uit lezen dat hij van Beek, Nouri en Cerni als van na de revolutie beschouwd en Riedewald en Tete niet.
Spelers die van na de revolutie zijn, zoals Donny van de Beek, Abdelhak Nouri en Vaclav Cerny, komen er nu pas aan. Je kunt nu nog helemaal niet beoordelen of het nut gehad heeft. Het plan was ook om met meer eigen jeugd te spelen. Dat heb ik gedaan en dat is niet slecht gegaan, want we zijn vier keer kampioen geworden.'
YNWA

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Jöhnk » vr nov 20, 2015 5:08 pm

Tja, In hetzelfde interview zegt De Boer dat Ajax aantrekkelijk voetbalt.

Uiteraard zijn Riedewald, Tete en Bazoer exponenten van de revolutie. Fysiek kunnen ze gemakkelijk mee, mede dankzij het performance team.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door LucaS » vr nov 20, 2015 5:20 pm

Ik heb dan toch net iets meer vertrouwen in wat de Boer daarover vindt.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Marillion » vr nov 20, 2015 5:20 pm

Nou, het lijkt me op z'n minst dubieus om het volledig aan de nieuwe inrichting van de opleiding toe te schrijven.

Ze zullen best van een aantal onderdelen van de opleiding hun voordeel hebben gehad maar ze zijn van een leeftijd dat ze ook een stuk van hun jeugdopleiding op een andere manier hebben gewerkt. Sterker nog, Bazoer zit natuurlijk pas relatief kort bij Ajax. Dat wil niet zeggen dat hij daar niets heeft geleerd. De verhuizing naar het middenveld lijkt een hele belangrijke stap. Maar een aantal zaken waren bij die jongen al op orde. Ze wilden 'm niet voor niets zo graag hebben. Om zo'n jongen nou een exponent van de nieuwe opleiding te noemen lijkt me niet terecht.

Eerlijk gezegd ben ik er ook niet zo in geïnteresseerd. Ik heb zeker het idee dat er een aantal goede ontwikkelingen zijn ingezet. Maar het verhaal is nu eenmaal zelden echt zwart/wit. Ook al willen we dat in discussies hier soms graag doen geloven.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Yopi » vr nov 20, 2015 6:02 pm

Goede jeugdspelers kopen hoort er ook bij.

Dan begeleid je die jongens zo dat ze vroeg debuteren en ook presteren. Dat was het idee.

Lukte niet zo voor de FR.

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Rednose » vr nov 20, 2015 6:29 pm

wimpey schreef:
Rednose schreef:De Boer: "Op een gegeven moment houdt het op, Ik kan mij voorstellen, als directie zijnde, dat op een gegeven moment de maat vol is".
V.w.b. FdB is de maat m.i. ook al wel effe vol... Hoeveel miskopen en slechte wedstrijden onder zijn leiding hebben we nog voor de boeg, eer de directie een keer ingrijpt?
Net zoals de meesten op dit forum verbaas ik me over zowel het aankoopbeleid als over het spel.
Zo erger ik me al jaren aan het voor "een dubbeltje op de eerste rang" beleid (zie mijn onderschrift). Als je aankoopt moet het beter zijn en geen " net-niet" voetballer voor een koopje.

Maar dat is een heel ander onderwerp dan een arbeidsconflict met een soort jehova getuige die alleen maar in zijn eigen werkelijkheid leeft. Ik ken dat soort mensen van mijn werk (gelukkig grote uitzonderingen) en dan is het inderdaad af en toe.....einde verhaal.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Marillion » vr nov 20, 2015 7:06 pm

Yopi schreef:Goede jeugdspelers kopen hoort er ook bij.

Dan begeleid je die jongens zo dat ze vroeg debuteren en ook presteren. Dat was het idee.

Lukte niet zo voor de FR.
Prima om jeugdspelers te halen. Ben ik helemaal niet op tegen. Maar daar zet ik dan uit de periode voor de wijziging Eriksen tegenover.

Laat ik het zo zeggen. Als we een speler als Bazoer, die een relatief korte periode in de opleiding heeft gezeten, als een exponent van de nieuwe opleiding gaan benoemen dan krijg ik het gevoel dat het kennelijk nodig is om die opleiding van wat kleur op de wangen te voorzien.

Moraal van het verhaal. Ook al heb ik de indruk dat er een aantal positieve ontwikkelingen in gang zijn gezet is het allemaal niet zo zwart wit. En als je een voorstander van de nieuwe koers bent pleit het in mijn ogen niet voor je verhaal om dan uitgerekend iemand te pakken die slechts kort in de opleiding zit. Sowieso moet het niet gaan om die ene speler (Bazoer) waar je dan de andere (Eriksen) tegenover kunt zetten. De vraag is vooral of er nu veel méér talentvolle spelers door gaan breken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Trab » vr nov 20, 2015 7:08 pm

De Boer lult uit zijn nek. Tete,Bazoer en Riedewald hebben zelf in interviews aangegeven baat te hebben gehad bij de nieuwe fysiek trainingen. Voor mij blijft Frank de Boer de hoofdoorzaak van de mislukte revolutie en niemand anders. Ten eerste door zijn 'controle voetbal' wat niet om aan te gluren is. Het is precies waar Cruijff zo op tegen is (breedtevoetbal,slecht positiespel) en waarom hij o.a.de revolutie gestart is. Ten tweede door veels te lang vast te houden aan spelers die het niveau niet hebben zoals Van Rhijn en Serero. Het had maar een haar gescheeld of Tete en Bazoer waren vertrokken. Gelukkig wisten Jaap Stam en Ronald de Boer ze te overtuigen om toch te wachten. Ten derde door zijn gezeik om aankopen. Meneer wou meer energie in zijn elftal omdat hij het er zelf niet in kreeg. Dus haalt hij Gudelj als rechtshalf. De best bezette positie binnen Ajax met Klaassen,Bazoer en Van Beek. Hulde! Ten vierde kan hij niet overweg met mondige/creatieve spelers zoals Kishna.
Als De Boer gewoon aantrekkelijk voetbal had gespeeld (zoals de A1 van Jonk), niet zolang vast zou houden aan spelers die het niveau niet hebben en niet van die domme aankopen er door zou drukken als Zimling,Viergever en Gudelj, dan waren de problemen met Jonk ook nooit ontstaan. Jonk kon 2 dingen doen: zijn kop in het zand steken en doen alsof er niks aan de hand is, of zijn poot stijf houden en trouw blijven aan het plan Cruijff. Ik ben blij dat hij het laatste heeft gedaan. Ook al kost het hem zijn kop. Voor de rest wens ik iedereen nog veel plezier met het kutvoetbal van Frank de Boer.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Dubbel » vr nov 20, 2015 7:15 pm

Maar Trab, ik heb sinds kort juist geleerd dat het helemaal niet uitmaakt wie de scepter zwaait in Amsterdam Zuid-Oost. vd Boog, Sturkenboom, Sar, FDB, Collee.... ze voeren allemaal het plan uit van Cruijff. Het enige dat wel heel belangrijk is is dat daarbij netjes gestructureerd vergaderd wordt, dan komt het allemaal goed met jouw wensen! Je kunt rustig gaan slapen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Marillion » vr nov 20, 2015 7:26 pm

Trab schreef:De Boer lult uit zijn nek. Tete,Bazoer en Riedewald hebben zelf in interviews aangegeven baat te hebben gehad bij de nieuwe fysiek trainingen........
Ergens baat bij hebben (op zichzelf positief, moeten ze dus zeker mee doorgaan) is nog iets anders dan exponent zijn van de nieuwe opleiding.

Maar goed, de discussie is niet zuiver te voeren zo lijkt het. Want ieder heeft toch al hoog en breed zijn standpunt ingenomen en zoekt daar afhankelijk van de situatie de argumenten wel bij.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door wimpey » vr nov 20, 2015 8:04 pm

Trab schreef: Als De Boer gewoon aantrekkelijk voetbal had gespeeld (zoals de A1 van Jonk), niet zolang vast zou houden aan spelers die het niveau niet hebben en niet van die domme aankopen er door zou drukken als Zimling,Viergever en Gudelj, dan waren de problemen met Jonk ook nooit ontstaan. Jonk kon 2 dingen doen: zijn kop in het zand steken en doen alsof er niks aan de hand is, of zijn poot stijf houden en trouw blijven aan het plan Cruijff. Ik ben blij dat hij het laatste heeft gedaan. Ook al kost het hem zijn kop. Voor de rest wens ik iedereen nog veel plezier met het kutvoetbal van Frank de Boer.
:biggthumpup.gif: FdB had na de 4e titel moeten wieberen. Dat laatste halve seizoen richting titel 4 was al een kwelling. Daarna werd het nóg slechter, met dank aan een nieuwe sloot miskopen en allerlei tactische misbaksels. Dan moet je m.i. bij "de Arena" zijn en niet iemand van De Toekomst slachtofferen.

Jonk kwam op mij niet over als een trainer/coach, maar hij leek qua opleiden de wind eronder te hebben. Het gros van de jongens die instromen zijn fluitend beter dan de pareltjes die het TH weghaalt bij AZ, Utrecht, Heracles enzo. Dan moet er toch een keer een belletje gaan rinkelen in "de Arena"? Jonk wilde enkele miljoenen meer voor De Toekomst, het TH haalt voor dat geld liever Viergever, Hoorn of Gudelj. Dan kan Jonk allerlei verschrikkelijke mensonterende dingen hebben gedaan, zoals pleiten voor aantrekkelijk voetbal en ageren tegen miskopen, maar sportief spreekt er dan weinig in het voordeel van het TH...

Ik hoop dat Eiting, Dolberg, De Ligt e.c. post-Jonk (en Jongkind, want die riekt naar Jonk en moet er dus ook uit) zich op dezelfde wijze kunnen doorontwikkelen. Maar dat lijkt me niet, de nieuwe baas van De Toekomst zal natuurlijk een etnische zuivering door moeten (willen) voeren. De eeuwige rondo en het klassikale i.p.v. het individuele zullen ongetwijfeld weer opgeld gaan doen. Dat zou erg jammer zijn, want Ajax heeft een fantastisch aanbod 16-18 jarigen (die door de volgende spilzieke trainer van Ajax-1 in combi met een incompetente TD natuurlijk easy de nek om kan worden gedraaid).

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » vr nov 20, 2015 8:08 pm

Marillion schreef:Maar goed, de discussie is niet zuiver te voeren zo lijkt het. Want ieder heeft toch al hoog en breed zijn standpunt ingenomen en zoekt daar afhankelijk van de situatie de argumenten wel bij.
Zou je denken......... :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Marillion » vr nov 20, 2015 8:16 pm

Mwah, het is maar een ideetje. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Le T. » za nov 21, 2015 2:04 pm

Spelers die van na de revolutie zijn, zoals Donny van de Beek, Abdelhak Nouri en Vaclav Cerny, komen er nu pas aan. Je kunt nu nog helemaal niet beoordelen of het nut gehad heeft. Het plan was ook om met meer eigen jeugd te spelen. Dat heb ik gedaan en dat is niet slecht gegaan, want we zijn vier keer kampioen geworden.'
Speelt De Boer met meer eigen jeugd dan zijn voorganger?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Yopi » za nov 21, 2015 3:09 pm

Ladru loopt zich al warm. Hij geeft in Het Parool aan waar zijn prioriteiten liggen: meer teamgericht opleiden en minder trainers op de Toekomst. Dat weten we het wel. :biggrin.gif:

Meer teamgericht trainen is in het geheel niet nodig. De A1 bijvoorbeeld is ook als team zeer goed. Er gene enkel teken dat de individuele trainingen de spelers minder geschikt maken voor teamspel.

Minder trainers, dat kan alleen betekenen: óf minder mensen in het Performance Team, of minder individuele trainers. Elke team heeft sowieso een trainer nodig.

De open sollicitatie van Ladru wijst erop dat hij in elk geval denkt een kans te maken met deze visie. Als ze hem inderdaad nemen, gaan we terug in de tijd.

Verder erger ik me kapot aan al die lafbekken binnen Ajax die beweren dat ze het Plan-Cruijff uitvoeren. Donder toch op, zeg! Als je je niet langer wilt committeren aan dat plan, wees dan een kerel. En lieg de supporters niet voor, gadverdamme. :1evil.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Jöhnk » za nov 21, 2015 3:29 pm

Had het ook gelezen. Die Ladru moet je buiten de deur houden met zijn middeleeuwse ideeën.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Yopi » za nov 21, 2015 3:36 pm

Dat mag je hopen, Jöhnk. Maar hij zou best wel eens de opvolger van Jonk kunnen worden. De aanval op Jongkind is inmiddels ingezet. Die moet ook weg. Dan weten we dat de dagen van het performance team zijn geteld.

Het performance team heeft vanaf het begin veel weerstand opgeroepen. Zal wel komen doordat er daardoor veel pottenkijkers de opleiding van Ajax binnenkwamen. Die bovendien nog eens pal achter het plan-Cruijff stonden.

Plaats reactie