Scouting, financiele zaken en toekomst
Moderator: mods
Re: Scouting, financiele zaken en toekomst
Het gaat me niet om de poen, zoveel mogelijk leuke spannende Europese wedstrijden. Een kwartfinale tegen Bayern en er 2x met 4-0 af lijkt me helemaal niets.
I think I lost my fucking headache
Precies, dat heb ik ook. Ik ben supporter van Ajax, niet de boekhouder.
Nil volentibus arduum
Dit komt van Ajax Netwerk, dus weet niet hoe betrouwbaar dit is:
Is toch best een mooi bedrag, al blijven we ver achter bij de grote competities natuurlijk.TV-inkomsten leveren Ajax door nieuwe indeling komend seizoen 8 miljoen op
29 mei 2013 -
Met de komst van FOX en de lucratieve tv-deal gaat ook de CPM-ranglijst voor verdeling van de tv-gelden van tafel. De verdediging zal de komende jaren plaatsvinden op basis van een ranglijst van prestaties in de eredivisie in de afgelopen tien seizoenen. De meest recente seizoenen tellen daarbij het zwaarst mee.
Ook op deze ranglijst is Ajax afgetekend koploper. Ajax krijgt daardoor het grootste aandeel uit de pot van tv-rechten, 13% oftewel bijna 8 miljoen euro. Dat meldt TC Tubantia. PSV (7,1 miljoen) en FC Twente (6,4 miljoen) volgen op de tweede en derde plaats.
Blijkbaar gaat het niet om de eindranglijst maar het aantal dagen als koploper. 
Is natuurlijk een fooitje vergeleken met de 140 miljoen die Crystal Palace aan tv gelden gaat ontvangen als promovendus in Engeland. Maar het is niet erg, kijk wat er met QPR is gebeurd.

Ferry schreef: Is toch best een mooi bedrag, al blijven we ver achter bij de grote competities natuurlijk.
Is natuurlijk een fooitje vergeleken met de 140 miljoen die Crystal Palace aan tv gelden gaat ontvangen als promovendus in Engeland. Maar het is niet erg, kijk wat er met QPR is gebeurd.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Nou, het zijn aardige bedragen in the Premier League:
Edit: vond nog een aardig artikel in The Guardian over de TV rechten voor de PL voor het nieuwe seizoen. Het wordt nog gekker daar...
Maar jah, de afzetmarkt is dan ook niet te vergelijken met de Eredivisie.How much money do the Clubs receive from broadcast payments?
Domestic broadcast revenue is divided on a 50:25:25 basis; 50% is divided equally between the clubs; 25% is awarded on a merit basis determined by a club’s final league position and the final 25% is distributed as a facilities fee for the number of matches shown on television involving the club.
International broadcast revenue is distributed equally between all 20 clubs.
The current domestic media rights packages were sold for a total of £1.78bn.
Edit: vond nog een aardig artikel in The Guardian over de TV rechten voor de PL voor het nieuwe seizoen. Het wordt nog gekker daar...
Laatst gewijzigd door ferry op wo mei 29, 2013 1:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij is die 140 euro over meerdere jaren. Mag ik toch hopen?
IK GELOOF!!!!!!
Als iedereen nu een abonnement op Fox neemt, wordt het hier vanzelf ook meer.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Zal een jaar duren, misschien 2 jaar tot Fox door krijgt dat het lucratiever is om de wedstrijden live uit te zenden op prime time.. in China. Daar zitten nu eenmaal veel meer tv kijkers.
- Ajaciedjuh
Ajaxlife
Eerste gesprekken Ajax met mogelijke hoofdsponsoren
Het is geen geheim meer dat Ajax op zoek is naar een nieuwe hoofdsponsor. Het was tot nu toe wel een geheim dat de eerste gesprekken met mogelijke kandidaten zijn gevoerd. Maar dat is dan ook alles wat Michael Kinsbergen op dit moment kan delen. Namen worden niet genoemd.
Internationale belangen
Aegon is sinds 2008 aan Ajax verbonden, maar doet in de zomer van 2014 een stapje terug. Het thuisshirt dat binnenkort wordt gepresenteerd, is de laatste waarop de verzekeraar prijkt. De zoektocht naar een nieuwe hoofdsponsor is een van de taken op het bord van Kinsbergen.
Kinsbergen is sinds een halfjaar de algemeen directeur en moet er zorg voor dragen dat het goed gaat met Ajax. "Het wordt niet gemakkelijk om een fantastische partner als Aegon te vervangen, maar het zal toch moeten," vertelt de baas van de club in ABA Today, een uitgave van Ajax Business Associates.
"Het lijkt me duidelijk dat we ons op een sponsor met internationale belangen richten. We hebben een lijst met mogelijke kandidaten samengesteld en daarmee zijn inmiddels de eerste gesprekken gevoerd. Daar speelt onze directeur marketing Edwin van der Sar een belangrijke rol in."
Kinsbergen heeft zichzelf ten doel gesteld een goede greep op de financiën te krijgen. Zodat Ajax totaal geen risico meer loopt, met welk beleid dan ook. Daarom is de jaarlijkse begroting ook gebaseerd op niet overwinteren in de Europa League. De miljoenen die de Champions League oplevert, vormen dan een leuk extraatje zonder dat de club ervan afhankelijk is.
"Verder vind ik het redelijk uniek dat we de prijs van onze seizoenkaarten niet verhogen. Dat is vijftien jaar niet gebeurd, maar past wel in deze tijd," vindt Kinsbergen. "Vooralsnog proberen we onze financiën via andere kanalen te verhogen en niet via onze supporters. Heb ik persoonlijk een heel goed gevoel bij."
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Het uitblijven van een prijsverhoging was inderdaad netjes. Een zeer te waarderen geste van Ajax. In 2012 281 euro voor mijn seizoenkaart betaald, in 2013 281 euro en dat terwijl ik in 2011 nog 282 euro moest afrekenen. Vorig jaar was de seizoenkaart op mijn tribune herinner ik me wel iets van 9 euro duurder geworden, maar doordat ik op een andere betaalmethode overstapte was ik uiteindelijk toch een euro goedkoper uit dan het jaar ervoor. 
Wat mij betreft mag de nieuwe sponsor Gazprom worden. Of een grote luchtvaartmaatschappij, of een wedkantoor. Als ze maar flink veel betalen en de kenmerken van het heilige Ajax shirt ongemoeid laten.

Wat mij betreft mag de nieuwe sponsor Gazprom worden. Of een grote luchtvaartmaatschappij, of een wedkantoor. Als ze maar flink veel betalen en de kenmerken van het heilige Ajax shirt ongemoeid laten.
Ajaxlife schreef: Kinsbergen heeft zichzelf ten doel gesteld een goede greep op de financiën te krijgen. Zodat Ajax totaal geen risico meer loopt, met welk beleid dan ook.

Haha het staat er een beetje lullig. Maar het is gewoon een prima beleid.wimpey schreef:Ajaxlife schreef: Kinsbergen heeft zichzelf ten doel gesteld een goede greep op de financiën te krijgen. Zodat Ajax totaal geen risico meer loopt, met welk beleid dan ook.
IK GELOOF!!!!!!
Haha dat vond ik ook al erg knullig uitgedrukt. 
Wel heel voorzichtig om te begroten op een situatie waarin Ajax in de Europa League nog nieteens overwintert. Zul je zien dat als gevolg hiervan wij over een paar jaar één van de grootste straffen nav Financial Fair Play voorgeschoteld krijgen...

Wel heel voorzichtig om te begroten op een situatie waarin Ajax in de Europa League nog nieteens overwintert. Zul je zien dat als gevolg hiervan wij over een paar jaar één van de grootste straffen nav Financial Fair Play voorgeschoteld krijgen...
Is toch gewoon prima? Zo weet je zeker dat je niet teveel salaris betaalt aan spelers. De jeugd moet gewoon zo goed worden dat de nummers 17 t/m 25 ook mee kunnen in de Eredivisie.
IK GELOOF!!!!!!
Ja, maar blijkbaar houden die Fair Play regeltjes in dat je als club wel een paar miljard euro schuld mag hebben, zodra je jaarlijks maar een beetje winst maakt of net doet alsof dat het geval is.
Wanneer Ajax op deze manier doorgaat met de sportieve prestaties en de hand op de knip gaat het niet lang meer duren voor we 85 of 90 miljoen euro in de kas hebben. Stel je investeert dan een keer flink om je selectie een top impuls te geven... gaat de UEFA Ajax dan op de vingers tikken omdat er veel meer geld uit gaat dan erin komt?
Wanneer Ajax op deze manier doorgaat met de sportieve prestaties en de hand op de knip gaat het niet lang meer duren voor we 85 of 90 miljoen euro in de kas hebben. Stel je investeert dan een keer flink om je selectie een top impuls te geven... gaat de UEFA Ajax dan op de vingers tikken omdat er veel meer geld uit gaat dan erin komt?
Nee natuurlijk niet. Het is toch eigen geld?
IK GELOOF!!!!!!
Ja, ik weet het niet. Bij de UEFA sporen ze sowieso niet dus ze zullen er ben ik bang eerder een nog veel grotere puinhoop van gaan maken dan een eerlijkere situatie. Eigenlijk zijn de huidige extreem scheve verhoudingen voor een groot deel de schuld van Johan Cruijff en de uitspraak die hij in 1991 over Real Madrid deed.
Meneer vond het nodig om een typisch Cruiffiaanse reactie te geven op een vraag van een Spaanse sportjournalist. In Spanje was het een groot issue dat Real Madrid te grote schulden maakte in de jaren 80 en 90. Er werd gesproken over de sanctie om ze, net als Juventus in 2006, een divisie omlaag te zetten en strafpunten te geven.
Een journalist vraagt Cruijff naar zijn mening. Die stelt als wedervraag "kun jij je de competitie zonder Real Madrid voorstellen?" De journalist zegt nee en Cruijff vervolgt "nou, dan is het probleem bij voorbaat opgelost."
Vervolgens ging Real Madrid vrolijk door met kopen en kopen en kopen en kopen en kopen. Niet dat hun successen uit de jaren '50 en '60 niet ook al bij elkaar gekocht zijn trouwens...
Een journalist vraagt Cruijff naar zijn mening. Die stelt als wedervraag "kun jij je de competitie zonder Real Madrid voorstellen?" De journalist zegt nee en Cruijff vervolgt "nou, dan is het probleem bij voorbaat opgelost."
Vervolgens ging Real Madrid vrolijk door met kopen en kopen en kopen en kopen en kopen. Niet dat hun successen uit de jaren '50 en '60 niet ook al bij elkaar gekocht zijn trouwens...

Maar waarom is het nou Cruijff zijn schuld?
IK GELOOF!!!!!!
Omdat zijn mening er bij Spanjaarden in gaat als Gods woord bij een ouderling. Vanaf het moment dat de trainer van Barcelona, de grote legende met nummer 14, liet doorschemeren dat er in de Primera Division met Real Madrid dient te worden doorgevoetbald, is het nooit meer een issue geweest om Real aan te pakken voor hun financiële wandel en handel.
Voor een klein gedeelte maar. Ik ben zelf ook een beetje een Ron Willems.