Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Iniesta

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Iniesta » vr dec 27, 2013 5:20 pm

Indien je mentaliteit niet als een van de vaardigheden van een voetballer ziet.

Sent from my GT-I9195 using Tapatalk

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr dec 27, 2013 7:33 pm

Le T. schreef:
Marillion schreef:En wat wil je daarmee zeggen? Dat het inderdaad aan al die andere mensen ligt?
Het toont slechts aan dat het in ieder geval geen onmogelijk figuur is om mee te werken. Wat zijn aandeel is in het niet slagen bij clubs nadat hij Ajax is ontvlucht is moeilijk te beoordelen, feit is dat zijn carriere opwaarts ging tot De Boer alle vertrouwen in hem uitsprak als vleugelspeler maar hem om onduidelijke redenen naar de tribune verplaatste.
Rishi schreef: Want voor de rest liepen er prutsers rond. AZ had toen flink wat knaken.
Ajax gaf dat jaar meer uit aan transfersommen dan de hele begroting van AZ, maar niettemin was het best een aardig elftal ja, maar als je de belangrijkste speler moet aanwijzen dan is dat toch echt El Hamdaoui.
Je krijgt het wat lastig je strot uit he. Face it, El Hamdaoui is een hele modale Eredivisie-voetballer. Bij Spurs mislukt, bij Ajax mislukt, bij Fiorentina mislukt en naar alle waarschijnlijkheid ook mislukt bij Malaga. Hij heeft het fantastisch gedaan bij AZ en dat zal zijn niveau dan ook wel zijn.

Drie jaar na dato (2010/2011) moeten we concluderen dat El Hamdaoui het gewoon niet heeft gemaakt en dat hij er het slechtste op staat van het hele toenmalige elftal (op Enoh na).

jabu

Bericht door jabu » vr dec 27, 2013 7:35 pm

Le T. schreef:Ajax gaf dat jaar meer uit aan transfersommen dan de hele begroting van AZ, maar niettemin was het best een aardig elftal ja, maar als je de belangrijkste speler moet aanwijzen dan is dat toch echt El Hamdaoui.
Nou dat weet ik nog zo net niet. Met Dembele, Martens, Schaars, De Zeeuw, Mendes da Silva, Romero, etc. had AZ een heel aantal meer sterkhouders. Dan had je ook nog Lens, Holman, Ari, Moisander, Swerts, Pocognoli, Moreno. Volgens mij was AZ vooral collectief goed en had El Hamdaoui de mazzel dat hij zich heel veel vrijheid kon permitteren. Daardoor presteerde hij ook uitstekend. Op hoger niveau kan hij zich die vrijheid echter niet permitteren, daar lopen immers betere spelers dan hij rond. Dan past vervolgens zijn attitude niet bij zijn prestaties. Prima speler voor kleinere clubs en het zou ook een prima speler voor grotere clubs kunnen zijn als zijn eigen ego hem niet in de weg zou zitten.

Le T.

Bericht door Le T. » vr dec 27, 2013 8:09 pm

Peter schreef: Je krijgt het wat lastig je strot uit he. Face it, El Hamdaoui is een hele modale Eredivisie-voetballer. Bij Spurs mislukt, bij Ajax mislukt, bij Fiorentina mislukt en naar alle waarschijnlijkheid ook mislukt bij Malaga. Hij heeft het fantastisch gedaan bij AZ en dat zal zijn niveau dan ook wel zijn.
Als je het fantastisch doet bij de allerminst voordehandliggende kampioen ben je meer dan een modale eredivisievoetballer. Spurs was te hoog gegrepen op die leeftijd, AZ was uitstekend en het niveau van Ajax kon hij ook wel aan. Tot de crisis was hij samen met Suarez met afstand de beste voetballer van Nederland. Toen is er wel wat gebeurd natuurlijk, meer dan een jaar aan de kant gehouden terwijl al duidelijk was dat Ajax hem niet meer wilde, en dan bij een heel behoorlijke club in een pittige competitie een basisplaats afdwingen, dat is ook niet heel eenvoudig. Hij is niet eenmaal niet zo goed dat het niet van belang is of hij een jaar geen echte wedstrijd heeft gespeeld en hoe hij ergens binnenkomt.
Jabu schreef:
Le T. schreef:Ajax gaf dat jaar meer uit aan transfersommen dan de hele begroting van AZ, maar niettemin was het best een aardig elftal ja, maar als je de belangrijkste speler moet aanwijzen dan is dat toch echt El Hamdaoui.
Nou dat weet ik nog zo net niet. Met Dembele, Martens, Schaars, De Zeeuw, Mendes da Silva, Romero, etc. had AZ een heel aantal meer sterkhouders. Dan had je ook nog Lens, Holman, Ari, Moisander, Swerts, Pocognoli, Moreno. Volgens mij was AZ vooral collectief goed en had El Hamdaoui de mazzel dat hij zich heel veel vrijheid kon permitteren. Daardoor presteerde hij ook uitstekend. Op hoger niveau kan hij zich die vrijheid echter niet permitteren, daar lopen immers betere spelers dan hij rond. Dan past vervolgens zijn attitude niet bij zijn prestaties. Prima speler voor kleinere clubs en het zou ook een prima speler voor grotere clubs kunnen zijn als zijn eigen ego hem niet in de weg zou zitten.
Bij Ajax was ook meteen het gezeik dat hij en Suarez elkaar niet konden luchten of zien, dat was een pure leugen. Maar dat maakt niet uit, het beeld blijft immers toch wel hangen. Zo werkt dat gewoon, een paar journalisten hebben de pik op een speler en verzinnen van alles, en het gros van het publiek lult dat hersenloos na.

Feit is dat hij gewoon een uitblinker was bij Ajax. En daarna begon voor hem de ellende, met een vormcrisis van het elftal zoals we er sindsdien nog een aantal hebben gezien, maar wat toen reden tot paniek was. Zoals een kampioen wordende trainer altijd gelijk heeft is het prima om dan door te gaan met een ander type speler en hem dan te laten vertrekken (dat tweede jaar op de bank was dat een wraakoefening? Of een statement?). Maar de modale voetballers en benedenmodale voetballers kregen juist daarna bij Ajax vrij baan, het kon niet modaal genoeg zijn. Daar zijn dan toch nog genoeg punten uitgeperst, maar ga met Sigthorsson, Hoesen en VdHoorn in de spits roepen dat het niveau van Ajax te hoog voor hem is.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Iniesta

Bericht door Iniesta » vr dec 27, 2013 8:21 pm

Volgens mij ontkent niemand dat hij technische kwaliteiten heeft. Dat maakt hem echter niet geschikt voor top voetbal.
Uit de selectie worden gezet vanwege overgewicht!, wat is daar je commentaar op?

Sent from my GT-I9195 using Tapatalk

Le T.

Bericht door Le T. » vr dec 27, 2013 8:45 pm

Iniesta schreef:Volgens mij ontkent niemand dat hij technische kwaliteiten heeft. Dat maakt hem echter niet geschikt voor top voetbal.
Uit de selectie worden gezet vanwege overgewicht!, wat is daar je commentaar op?
Meestal duidt het op niet zo'n professionele instelling. Maar de verontwaardiging daarover is meestal nogal selectief. Bij Sneijder wordt het bijna doodgezwegen, bij Janssen hoorde het nou eenmaal bij hem, en bij El Hamdaoui werd het al zowat verondersteld terwijl hij helemaal afgetraind was.

Maar ik ben hier niet om te verkondigen dat El Hamdaouis carriere niet in het slop is geraakt, dat is die wel. Dat lijkt me echter geen reden om allerlei onzin en onwaarheden over hem te blijven uitkramen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr dec 27, 2013 9:02 pm

Ondertussen gebruik je dan zelf wel Van der Hoorn als spits in een poging om je gelijk te halen.
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » za dec 28, 2013 9:00 am

Volgens mij is juist Jansen ook door de Boer aan de kant geschoven vanwege het gebrek aan pure topsport mentaliteit. Qua puur voetbalvermogen hadden we hem er destijds nog prima bij kunnen hebben, maar de Boer zag hem als een belemmering om verder te groeien.
Hetzelfde geldt voor El Ham. Met z'n gedrag en mentaliteit belemmerde hij het proces dat de Boer wilde inzetten.

LucaS

Bericht door LucaS » za dec 28, 2013 9:10 am

Jansen hoefde toch niet weg?
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za dec 28, 2013 10:31 am

LucaS schreef:Jansen hoefde toch niet weg?

Klopt, maar hij zat voornamelijk op de bank aan het begin van dat seizoen voordat hij wegging.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 28, 2013 10:33 am

Hij zat de eerste wedstrijd tegen AZ op de bank. Daarna was hij weg.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za dec 28, 2013 10:46 am

Bert schreef:Hij zat de eerste wedstrijd tegen AZ op de bank. Daarna was hij weg.

De week erna (weet niet meer uit m'n hoofd wie de tegenstander was) was hij daar ook nog volgens mij. Dan pas ging hij weg.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za dec 28, 2013 3:28 pm

Vitesse speelt beter nu Febo Theo geblesseerd is. Vast geen toeval.

Hij heeft een mooie trap, maar is erg lui en hij zeurt een hoop.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za dec 28, 2013 7:03 pm

Davids stelt zichzelf niet meer op na derde rode kaart van seizoen
Zaterdag, 28 december 2013 om 18:29

Edgar Davids heeft mogelijk zijn laatste wedstrijd van het seizoen gespeeld. De middenvelder is speler/trainer bij Barnet FC, dat in de Engelse vijfde divisie speelt, en kreeg zaterdag een rode kaart tegen Salisbury City. Dit betekende voor Davids al zijn derde rode kaart van het seizoen en zijn vierde in zijn laatste zeventien wedstrijden. De Nederlander voelt zich gezocht door de scheidsrechters.

Na de wedstrijd tegen Salisbury, die met 2-1 verloren werd, kondigde Davids aan dat hij zichzelf dit seizoen niet meer zal opstellen bij Barnet. De middenvelder zei dat hij denkt dat arbiters het op hem voorzien hebben en dat het daarom geen zin meer heeft om wedstrijden te gaan spelen. Naast Davids werd zaterdag overigens ook Carl Fletcher weggestuurd.

Barnet degradeerde vorig seizoen uit de League Two en speelt zijn wedstrijden nu in de Conference Premier. De ploeg van de veertigjarige Davids hoopt dit seizoen weer te kunnen promoveren en kan de nederlaag van zaterdag dus niet gebruiken. Barnet staat in de middenmoot van de ranglijst.
Bron: www.voetbalzone.nl

LucaS

Bericht door LucaS » za dec 28, 2013 9:55 pm

De godenzoon met littekens: Jari Litmanen
BEWAAR
Ronald Ockhuysen
28-12-13 - 16:46 bron: Het Parool
Jari Litmanen © Pim Ras.
INTERVIEW Jari Litmanen, de legendarische Ajacied, is 42 en voetbalt nog steeds. Maar het einde van zijn carrière nadert en het trainersschap lonkt. Hij sluit een nieuwe periode in Amsterdam als lid van de trainersstaf niet uit. 'Ajax blijft voor mij altijd speciaal.'
Jari Litmanen is opnieuw herstellende. In 2012 had hij een probleem met de meniscus in de rechterknie, en enkele maanden geleden was de linkerknie aan de beurt. "Ik train voorzichtig, bouw weer op. Maar ik weet niet wanneer ik weer fit ben. Mijn lichaam gaat zijn eigen gang. Nog meer dan vroeger. Nu ik ouder ben, moet ik vooral geduld hebben."

De oud-Ajacied uit Finland is en blijft een voetballer. Altijd en overal. Ook nu, 42 jaar oud, praat hij over 'herstellen' en 'trainen' alsof zijn carrière nog maar net op stoom is. Het woord 'stoppen' neemt hij bewust niet in de mond. "Ik heb altijd gevoetbald. Het blijft het mooiste wat ik doe. Dus focus ik op de dag dat ik weer het veld op kan. Dat gevoel wil ik nog altijd niet kwijt. "

Amsterdamse tongval
Natuurlijk, zegt hij in helder Nederlands waar een Amsterdamse tongval doorheen klinkt, houdt het voor hem als voetballer ook een keer op. "Ik heb in 2004 al afscheid genomen van het topvoetbal. In 2008 is de knop nog verder omgegaan. Toen ben ik opnieuw in Finland bij Lahti gaan spelen. Alles was anders dan in de goede jaren daarvoor. De organisatie, de spelers, de middelen, noem maar op. Maar mijn plezier is er nooit door aangetast. Het gaat er sinds die tijd om ervaring over te dragen en te helpen. Dat is belangrijker geworden dan scoren."

Litmanen woont momenteel in Tallinn, de hoofdstad van Estland. Daar bereidt hij zich voor op een volgende fase in zijn loopbaan, die toch naast het veld zal plaatsvinden. Af en toe is hij analist bij grote voetbalwedstrijden op de Finse televisie, en hij denkt na over het trainerschap. "Ik moet op een gegeven moment mijn diploma's halen. Zover is het nog niet. In mijn hoofd, bedoel ik dan. Maar in het voetbal kan alles snel veranderen."

Bergkamp
Hij wil niet koffiedik kijken, maar hij zou liegen als hij een nieuwe periode bij Ajax als lid van de trainersstaf uitsluit. "Ajax blijft voor mij altijd speciaal, ook op deze manier. Als het zover komt, moet ik er klaar voor zijn." Heeft hij zelf al een datum in het hoofd? Lachend: "Ik brak bij Ajax door als de opvolger van Bergkamp. Dus mocht hij op een dag ergens anders trainer worden, dan kan ik hem opnieuw opvolgen. Dat zou natuurlijk een prachtig verhaal zijn."
www.AD.nl
I think I lost my fucking headache

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo dec 29, 2013 11:13 am

Bijzonder einde aan de loopbaan van Davids. Ik schat zo in dat hij het pak 'm beet 10 jaar geleden niet zo had verwacht. Hij is wel bezig op het terrein van de liefhebber van het betere cultvoetbal. Degraderen uit League two naar de conference. Veel beter gaat het op dat gebied niet worden. Misschien wel leuk om eens een potje te bezoeken daar.

Litmanen ooit nog eens langs de lijn in Amsterdam zou mooi zijn. Maar dan wel in een rol met jeugd of als assistent die bijvoorbeeld vooral bezig is met ontwikkeling van individuele spelers. Ik zie geen hoofdtrainer in hem. En ik zou het ook niet willen. Stel dat het dan niet goed gaat en je zo'n aftocht krijgt als Van Basten of Blind. Daar zit ik niet op te wachten. Mijn favoriete spelers wil ik eigenlijk gewoon vooral onthouden in die rol.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 29, 2013 6:06 pm

Yopi schreef:Vitesse speelt beter nu Febo Theo geblesseerd is. Vast geen toeval.

Hij heeft een mooie trap, maar is erg lui en hij zeurt een hoop.
Vervang Janssen door EH en je slaat 2 vliegen in één klap. Local heroes.

Technisch kunnen (konden?) ze top eredivisie aan, mentaal niet. In zichzelf investeren, zelfreflectie: te veel gevraagd. There's no 'I' in team. Die jongens trekken het niet wanneer ze niet de grootste vis in de vijver zijn.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo dec 29, 2013 7:24 pm

Uit de tijd ook. Ze vinden zichzelf belangrijker dan wie of wat dan ook. Dat kan in het moderne voetbal niet meer.

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma dec 30, 2013 12:27 pm

Onze Greg is inmiddels onbetwist bij PSG en wordt zelf erkend door het Franse publiek en pers. Als hij Janmaat niet uit de basis houdt in Brazilie eet ik mijn schoen op.
gepikt van nieuws.nl

Van der Wiel in Frans elftal van het jaar L'Équipe

Gregory van der Wiel heeft een plekje gekregen in het Ligue 1-elftal van het jaar opgesteld door journalisten van L'Équipe. Dat maakte de Franse sportkrant maandag bekend. De Nederlander staat op de rechtsbackpositie. In totaal zijn acht spelers van PSG geselecteerd.

Naast de journalisten mochten ook de lezers van L'Équipe hun favoriete team samenstellen. Ook in dat elftal werd Van der Wiel opgenomen. De oud-Ajacied is bezig aan zijn tweede seizoen in de Franse hoofdstad. PSG wist afgelopen seizoen de titel en de beker te veroveren.

Opvallend is dat AS Monaco geen spelers levert aan het door journalisten gekozen elftal. De Monegasken spendeerden afgelopen zomer meer dan 170 miljoen euro aan nieuwe spelers als Radamel Falcao en James Rodriguez. Laatstgenoemde werd wel door de lezers geselecteerd.

Het elftal van de journalisten bestond naast Van der Wiel uit Alex, Thiago Silva, Maxwell, Thiago Motta, Blaise Matuidi, Edinson Cavani en Zlatan Ibrahimovic van PSG, Victor Enyeama van Lille en Florian Thauvin en Matthieu Valbuena van Olympique Marseille.

Bij het elftal van de lezers kregen Nicolas Nkoulou van Marseille, Alexandre Lacazette van Olympique Lyon en James Rodriguez van AS Monaco de voorkeur boven Alex, Thauvin en Valbuena.

Door: Novum
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 30, 2013 1:55 pm

Janmaat is natuurlijk 3 klassen beter :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Khraa

Bericht door Khraa » ma dec 30, 2013 2:12 pm

Wel leuk dat Maxwell het nog zo goed doet. Ik had nooit verwacht dat hij nog zo hoog zou spelen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma dec 30, 2013 2:24 pm

Wie zijn die drie prutsers van PSG die het elftal niet hebben gehaald? :smallgrin.gif:

Maar Van der Wiel is daar dus inmiddels wel echt basisspeler? Ik zag 'm af en toe al voorbij komen als er wat beelden van Zlatan op tv waren. Toch leuk voor hem.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 30, 2013 3:04 pm

Zo zie je maar: over het algemeen komt kwaliteit wel bovendrijven. :biggthumpup.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma dec 30, 2013 3:15 pm

beelzebub schreef:Onze Greg is inmiddels onbetwist bij PSG en wordt zelf erkend door het Franse publiek en pers. Als hij Janmaat niet uit de basis houdt in Brazilie eet ik mijn schoen op.
Eet smakelijk! :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 30, 2013 3:34 pm

De vraag is natuurlijk wel of hij goed genoeg is om naar het WK te gaan. :hypocrite.gif:

Plaats reactie