Flauw Johnk om over Blind en Van Basten te beginnen. Ik probeer echt te discussiëren. Ben benieuwd wat je van mijn post vindt.Jöhnk schreef:Je bent zo positief over het werk van Jonk dat je vindt dat vrijwel elke willekeurige andere voetbalman (Ouali of Peereboom, maar misschien ook wel Van Basten of Danny Blind?) hetzelfde werk zou kunnen leveren.
Maar noem eens namen. Wie moeten er allemaal uit om schoon schip te maken?
Het nieuwe hoofdopleidingen moet zich conformeren aan de ontwikkelingen van de laatste jaren. Die ontwikkelingen kun je zelfs ergens vastleggen en institutionaliseren. Mijn aanname is inderdaad wel dat Jonk niet de enige persoon op aarde is die dit zou kunnen. Dat klopt. Als helder is wat het plan Cruijff (Van der Veen - Michels) behelst, dan kan elke goede manager met een voetbalachtergrond en het Ajax-DNA dat "uitrollen".
En zelfs als Jonk unieke skills zou hebben en de meest geschikte kandidaat zou zijn, denk ik dat je niet teveel moet marchanderen en je ogen moet sluiten voor wat er allemaal gebeurd is. Is gewoon een stukje elementair management. Als je dit laat doorsudderen ben je zo weer jaren verder.
Denk jij echt dat het tandem Jonk-Cruijff kan zorgen voor stabiliteit en een werkbare organisatie waarin het gezeik eindelijk op gaat houden?