De Rik van den Boog-topic
Moderator: mods
-
Re: De Rik van den Boog-topic
Ik geef niemand mijn portemonnee, maar ik vertrouw Van den Boog wel genoeg als directeur van Ajax.
Beantwoord mijn vraag eens: Van den Boog heeft er met het aantrekken van Jol voor gezorgd dat we bijna kampioen zijn geworden en heeft CL voetbal gerealiseerd. Waarom wordt hem dat niet nagedragen? Ik lees alleen maar dingen die hij fout gedaan schijnt te hebben, maar het totale plaatje: Ajax staat er financieel en sportief weer aardig voor, lijken sommigen niet te (willen) zien.
Trouwens... ik kan me nog een incidentje in Barcelona herinneren waarbij de muren van het huis van Cruijff beklad werden met de teksten: "Cruijff houd je mond eens en ga weg bij Barca". Dat was in het begin van het Guardiola-tijdperk toen Cruijff ook voornamelijk in de media zat te zeiken.
Beantwoord mijn vraag eens: Van den Boog heeft er met het aantrekken van Jol voor gezorgd dat we bijna kampioen zijn geworden en heeft CL voetbal gerealiseerd. Waarom wordt hem dat niet nagedragen? Ik lees alleen maar dingen die hij fout gedaan schijnt te hebben, maar het totale plaatje: Ajax staat er financieel en sportief weer aardig voor, lijken sommigen niet te (willen) zien.
Trouwens... ik kan me nog een incidentje in Barcelona herinneren waarbij de muren van het huis van Cruijff beklad werden met de teksten: "Cruijff houd je mond eens en ga weg bij Barca". Dat was in het begin van het Guardiola-tijdperk toen Cruijff ook voornamelijk in de media zat te zeiken.
Whitey on the moon.
We zijn met de aanstelling van Jol niets opgeschoten. De problemen zijn blijven liggen.
Ach, het is dat Liverpool voor Suarez gekomen is. Dat zijn van die dingen... Alsof een andere directeur Suarez niet had kunnen verkopen. Ik heb begrepen dat VDB dat niet eens zelf geregeld heeft, maar de hulp heeft moeten inroepen van Rob Jansen (zo ook bij de transfer van Dost).
Ach, het is dat Liverpool voor Suarez gekomen is. Dat zijn van die dingen... Alsof een andere directeur Suarez niet had kunnen verkopen. Ik heb begrepen dat VDB dat niet eens zelf geregeld heeft, maar de hulp heeft moeten inroepen van Rob Jansen (zo ook bij de transfer van Dost).
Het stinkt aan alle kanten!
-
In Nusport geeft Van den Boog commentaar op de transfer van Suarez en daar wordt niet gesproken over Jansen als hulp. Hij geeft wel aan dat de zaakwaarnemer van Suarez de tranfer liever wilde dan Luis zelf en dat de zaakwaarnemer (broer van Pepe) Luis gek gemaakt heeft. Dat verhaal kende ik niet eerlijk gezegd.joey schreef:We zijn met de aanstelling van Jol niets opgeschoten. De problemen zijn blijven liggen.
Ow ja, welke problemen zijn blijven liggen met de aanstelling van Jol?
Whitey on the moon.
En dat schuldenvrij na dit seizoen kun je ook met een kruiwagen zout nemen. Het is niet zijn verdienste dat er allerlei contracten aflopen.joey schreef: Ach, het is dat Liverpool voor Suarez gekomen is. Dat zijn van die dingen... Alsof een andere directeur Suarez niet had kunnen verkopen. Ik heb begrepen dat VDB dat niet eens zelf geregeld heeft, maar de hulp heeft moeten inroepen van Rob Jansen (zo ook bij de transfer van Dost).
Beter is om ons af te vragen wat Boog eigenlijk voor Ajax betekend heeft. Ik kom tot: niets. Geen idee waarmee ik de naam Boog sinds zijn intrede bij Ajax zou moeten associeren.
OK, met dat idiote plan om via de satelliet talent in bijv. Eritrea op te sporen. Nooit meer iets van gehoord trouwens. Afgeschoten proefballon?
Hahaha, natuurlijk niet. VDB eist de credits op, maar het was echt Jansen die het heeft geregeld, hoor. Lees maar. En de VI meldt, dat Jansen ook betrokken is geweest bij de mislukte transfer van Dost. Misschien is hij zelfs een happie Chinees gaan eten met VDB.GangstaRiB schreef:In Nusport geeft Van den Boog commentaar op de transfer van Suarez en daar wordt niet gesproken over Jansen als hulp.

Jeugdopleiding en scouting. Het aanstellen van een technische man, zodat we voor voetbaltechnische zaken niet hoefde terug te vallen op de supportersinzichten van VDB.Ow ja, welke problemen zijn blijven liggen met de aanstelling van Jol?
Horen we vast weinig meer van, Wimpey. En of ze bij de jeugdopleiding nog langer de looplijnen vande spelers op de video gaan vastleggen?

- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
uit de telegraaf van vandaag... Volgens en als dit klopt dan moet ie opstappen.
Patroon in 'leugens' Van den Boog'
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Na de beschuldiging van Harro Knijff – advocaat van Hans van der Zee – dat Ajax-directeur Rik van den Boog de ledenraad verkeerd heeft voorgelicht omtrent het vertrek van de hoofdscout bij Ajax, lieten diverse mensen binnen Ajax aan Telesport weten dat deze ’leugen’ niet op zichzelf staat. Zij zien een patroon. Iets wat eerder werd vastgesteld door Van den Boogs ex-collega’s van het failliete TEG.
Rik van den Boog, de algemeen directeur bij Ajax. Foto: Fotopersbureau Dijkstra
Toen Van den Boog in januari bij de ledenraadsvergadering werd gevraagd waarom hij Frank de Boer een 3,5-jarig contract had gegeven, vertelde hij tot die beslissing te zijn gekomen na advies te hebben ingewonnen bij bondscoach Bert van Marwijk, Guus Hiddink, Piet Keizer en Theo van Duivenbode. Het kwartet ontkende echter daarover contact te hebben gehad met Van den Boog. Later kwam de directeur erop terug en zei hierover terloops met deze vier mensen gesproken te hebben. Iets wat ook wordt ontkend door het kwartet.
Verder vertelde de directeur dat hij De Boer een 3,5-jarig contract had gegeven met een evaluatiemoment na anderhalf jaar, waarbij partijen zonder financiële consequenties afscheid van elkaar konden nemen. Daarop aangesproken door diverse leden, paste Van den Boog zijn versie toen aan voor de ledenraad. Hij zei een contract te hebben gesloten met de nieuwe hoofdtrainer met daarin een gefixeerde afkoopsom. Zo kunnen Ajax en De Boer elk moment tijdens de contractduur tot 2014 afscheid van elkaar nemen
------------------------------------------------------------------------------------
Patroon in 'leugens' Van den Boog'
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Na de beschuldiging van Harro Knijff – advocaat van Hans van der Zee – dat Ajax-directeur Rik van den Boog de ledenraad verkeerd heeft voorgelicht omtrent het vertrek van de hoofdscout bij Ajax, lieten diverse mensen binnen Ajax aan Telesport weten dat deze ’leugen’ niet op zichzelf staat. Zij zien een patroon. Iets wat eerder werd vastgesteld door Van den Boogs ex-collega’s van het failliete TEG.
Toen Van den Boog in januari bij de ledenraadsvergadering werd gevraagd waarom hij Frank de Boer een 3,5-jarig contract had gegeven, vertelde hij tot die beslissing te zijn gekomen na advies te hebben ingewonnen bij bondscoach Bert van Marwijk, Guus Hiddink, Piet Keizer en Theo van Duivenbode. Het kwartet ontkende echter daarover contact te hebben gehad met Van den Boog. Later kwam de directeur erop terug en zei hierover terloops met deze vier mensen gesproken te hebben. Iets wat ook wordt ontkend door het kwartet.
Verder vertelde de directeur dat hij De Boer een 3,5-jarig contract had gegeven met een evaluatiemoment na anderhalf jaar, waarbij partijen zonder financiële consequenties afscheid van elkaar konden nemen. Daarop aangesproken door diverse leden, paste Van den Boog zijn versie toen aan voor de ledenraad. Hij zei een contract te hebben gesloten met de nieuwe hoofdtrainer met daarin een gefixeerde afkoopsom. Zo kunnen Ajax en De Boer elk moment tijdens de contractduur tot 2014 afscheid van elkaar nemen
------------------------------------------------------------------------------------
Weer op zoek naar een Interim coach..
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
GangstaRiB wil dat we vdBoog credits geven voor het niet verlengen van de contracten van oa Sno, Wielaert, Luque, Donald, Oleguer en Atouba. Laatstgenoemde heeft hij dan wel eventjes zelf gehaald, maar het is me wel een prestatie dat hij in ziet dat hij de optie niet moet lichten. Als je het de gemiddelde AT'er vraagt, dan zal deze roepen dat we Oleguer gewoon met twee jaar moeten verlengen a 2 miljoen per jaar, maar slimme Rikkie ziet dat toch heel goed en steekt hier een stokje voor. Gimme a break, zeg. Overigens vind ik ook dat we Slop dan moeten complimenteren voor de gang van zaken, want dit is ook zijn prestatie. Hij was overigens betrokken bij alle getekende contracten, maar toen was dat toch nog even....anders.....ofzo.
Hij is minder gul geweest met dikke contracten. In het verleden zouden Mido/Ooijer/Tainio gelijk tot de grootverdienens hebben behoord, maar nu kregen ze een prestatiecontract.
Ach, vd Boog moet gewoon hangen. Tja, hij heeft als voetballer geen geweldige verdiensten gehad voor Ajax en hij heeft ook geen vriendjes bij de T en VI.
I think I lost my fucking headache
Keizer: ik heb me nog niet beschikbaar gesteld voor de commissie
Vrijdagavond kwamen de verhalen naar buiten dat Piet Keizer na een dag al zou hebben afgezegd voor de klankbordgroep Technische Zaken. In het Algemeen Dagblad nuanceert hij dat enigszins. De berichtgeving van Ajax dat hij plaats zou nemen in de klankbordgroep zou volgens Keizer al niet kloppen. "Ik heb me nog niet beschikbaar gesteld," aldus Keizer. "Dat kan overigens nog wel komen, maar tijdens de vergaderingen heb ik vragen gesteld waarop nog geen bevredigend antwoord is gekomen. Ik heb wel het idee dat ze daarmee aan de slag zijn, maar nog onvoldoende voor mij."
Blij met de punten ...
- Daily Blind
OP-ROT-TEN met die gast!
- peter
Ook bij VI hebben ze de aanval ingezet. VdBoog is klaar, hoor.
Walgelijk, een gecoordineerde aanval op de man die Cruijff blijkbaar in de weg zit. Karaktermoord en riooljournalistiek. Zum kotzen die Cruijff met zijn lakeien
I think I lost my fucking headache
- peter
Het kan natuurlijk ook zijn dat die vdBoog echt een flagrante leugenaar is.
-
Die credits hoef je van mij niet te geven, maar het zijn wel feiten. Van de zaak Atouba maak je een karikatuur, ga ik verder niet op in.Peter schreef:GangstaRiB wil dat we vdBoog credits geven voor het niet verlengen van de contracten van oa Sno, Wielaert, Luque, Donald, Oleguer en Atouba. Laatstgenoemde heeft hij dan wel eventjes zelf gehaald, maar het is me wel een prestatie dat hij in ziet dat hij de optie niet moet lichten. Als je het de gemiddelde AT'er vraagt, dan zal deze roepen dat we Oleguer gewoon met twee jaar moeten verlengen a 2 miljoen per jaar, maar slimme Rikkie ziet dat toch heel goed en steekt hier een stokje voor. Gimme a break, zeg. Overigens vind ik ook dat we Slop dan moeten complimenteren voor de gang van zaken, want dit is ook zijn prestatie. Hij was overigens betrokken bij alle getekende contracten, maar toen was dat toch nog even....anders.....ofzo.
Het lijkt me trouwens evident dat aan Van den Boog's stoelpoten gezaagd wordt. Hij heeft zelf amper verklaard dat er klankborden ingesteld worden (met Cruijff en Keizer) en Keizer zegt dat ie nooit gevraagd is. Van den Boog is natuurlijk niet compleet achterlijk en zal Keizer echt wel gepolst hebben, maar tegen de VI/Telegraaf/Cruijff gaat Van den Boog niet winnen. Ook het feit dat Hiddink ineens z'n keutel intrekt mbt Frank de Boer is een teken dat de aanval ingezet is.
Mocht Van den Boog dit inderdaad niet gaan winnen, ben ik zeer benieuwd hoe we de boel dan weer gaan organiseren. Ik zeg het je, we zijn echt niet zo slecht af met Van den Boog.
Whitey on the moon.
Het is gewoon wederom, of beter gezegd nog steeds, een enorme slangenkuil. En er spelen weer allerlei belangen mee maar ik vraag me af of het belang van Ajax er ook bij zit.
Nil volentibus arduum
- Ajaciedjuh
Idd walgelijk.LucaS schreef:Walgelijk, een gecoordineerde aanval op de man die Cruijff blijkbaar in de weg zit. Karaktermoord en riooljournalistiek. Zum kotzen die Cruijff met zijn lakeien
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
De term "fluwelen revolutie" is inmiddels wat achterhaald, denk ik.
Geweldig, al deze shit vlak voor Anderlecht uit. Maar daar zal onze mentaal zo sterke selectie zich vast niet door laten afleiden?
Geweldig, al deze shit vlak voor Anderlecht uit. Maar daar zal onze mentaal zo sterke selectie zich vast niet door laten afleiden?

“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Dat cafe-orkest is al net zo erg als wat er aan die tafel zit ..
Blij met de punten ...
Wat een ellende idd weer.Marillion schreef:Het is gewoon wederom, of beter gezegd nog steeds, een enorme slangenkuil. En er spelen weer allerlei belangen mee maar ik vraag me af of het belang van Ajax er ook bij zit.

Of AJAX er beter van wordt, hangt helemaal af van wie er voor terug komt.
Dat vdBoog een zaak tegen vdZee aan spant, betekent toch dat hij wel een zaak heeft. Hij kon verwachten dat er gezeik van zou komen.
Dat hij wat los is met de waarheid over de benoeming van vdBoer, is gewoon erg stom want dat komt altijd uit.
Wat los is? Dat hij liegt, bedoel je.
Heel jammer dat dit allemaal op straat ligt, inderdaad. Aan de andere kant, nu weten we tenminste wat er gebeurt.
Heel jammer dat dit allemaal op straat ligt, inderdaad. Aan de andere kant, nu weten we tenminste wat er gebeurt.
Maar wordt het er beter van? Ik word steeds meer benieuwd naar de plannen van JC. 

Als JC zijnde doe je dit niet via de pers. Alhoewel, kakkerlak in schaapskleren...?joey schreef:Wat los is? Dat hij liegt, bedoel je.