Wordt Ajax Kampioen ?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wordt Ajax kampioen ?

Peiling eindigde op wo sep 10, 2008 8:18 am

Ja
33
65%
Nee
18
35%

Totaal aantal stemmen: 51

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 02, 2008 2:09 pm

Ervaring bij de trainers, ervaring in de spelersgroep, ik hoor Louis er wel vaker over. Maar wie had jij nou concreet als alternatief gezien?

Jim

Bericht door Jim » di sep 02, 2008 2:10 pm

PSV wordt kampioen.
Heeft een krachtiger, degelijker team dat beter in staat is een constante prestatie neer te zetten. Heeft meer no nonsense spelers die weten wat er gevraagd wordt in de top. Heeft in tegenstelling tot Ajax een echte leider en balansbewaker in Timmy Simons, tevens met afstand de beste verdedigende middenvelder van Nederland.
En PSV heeft bovendien simpelweg een op alle fronten betere coach.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » di sep 02, 2008 2:13 pm

Thomas schreef:Ervaring bij de trainers, ervaring in de spelersgroep, ik hoor Louis er wel vaker over. Maar wie had jij nou concreet als alternatief gezien?
Co uiteraard. En anders had ik zelfs liever Foppe gezien. Serieus: dan hadden we tenminste iemand gehad die niet alleen het spel snapt, maar ook nog oog heeft voor didactiek. Maar ja, Foppe is niet cool genoeg voor Ajax. Te braaf, te gewoon en heeft zelf nooit hoog gevoetbald, en al helemaal niet bij Ajax. Dus zetten we liever de zoveelste onervaren ex-international en Ajax-held voor de groep, aangzein we daar al zoveel succes mee hebben geboekt... :confused.gif:

Ik zeg: de macht aan de schoolmeesters!
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 02, 2008 2:20 pm

Ok. Ben het er niet mee eens (zeker niet met Foppe), maar ok. En qua haalbare, ervaren, leidinggevende en nog goede spelers? Ik zie ze niet hoor.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di sep 02, 2008 2:21 pm

Henk ten Cate.

:smallgrin.gif:

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » di sep 02, 2008 2:48 pm

LouisXIV & co schreef:Helaas mag ik hier niet op ingaan van Joey, maar Adriaanse zou een absolute zegen zijn op dit moment. Die zou de ploeg tenminste weer aan het voetballen (kaatsen, vrijlopen, een keer raken, ken je dat nog?)krijgen
In theorie was Co een goede keuze. In de praktijk bleek het toch een kleine man voor kleine clubs (en ik heb Ajax nooit zien kaatsen onder Co en helemaal niet een keer raken...met Galasek. :drecul.gif:) Foppe, een leuk idee, maar die man redt het nooit in Amsterdam (maar misschien ook wel. :smallgrin.gif: ) Ten Cate was in theorie inderdaad een goede keuze.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di sep 02, 2008 5:08 pm

Thomas schreef:
Jöhnk schreef:
joey schreef:Ik zie in de Toto-zone dat maar vijf AT'ers verwachten dat Ajax geen kampioen wordt. Marillion, BZ, Hoeladans, Ajaxmichaelfan en ik. De rest ziet het blijkbaar helemaal zitten. Zelfs Peter?
En ik.
Ik heb PSV weer hoog zitten. Die toto zegt bij mij niets, want daarin ben ik zo chauvinistisch als de pest. Ik zet Ajax altijd bovenaan.

Wie wordt er dan kampioen volgens jou?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di sep 02, 2008 7:09 pm

psv, meer degelijk, een bewezen goed coach en een betere defense als Ajax.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di sep 02, 2008 7:18 pm

Nou met die betere verdediging en toen nog fantastische keeper werden ze anders de afgelopen jaren maar met de hakken over de sloot kampioen.

Een nederlaag en van Basten moet hangen Die strontboeren worden kampioen. Mafketels.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di sep 02, 2008 7:41 pm

Ik vind Stevens geen bewezen goede coach. Hij heeft één keer toevallig de Uefacup gewonnen waarin hij eigenlijk al uitgeschakeld was. En bij Roda doet Atteveld het beter. Not impressed.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di sep 02, 2008 7:43 pm

Deze topic is misschien wel het beste bewijs van het stuitende opportunisme dat in de voetballerij heerst. Na 1 wedstrijd het al zeker weten.... :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 02, 2008 7:45 pm

Yup!

Het gaat kut maar Ajax wordt nog steeds kampioen! PSV is ook gewoon kut. Brechet, Kromkamp, Isaksson...kom op zeg met die stabielere verdediging!

Als Van Basten er nu gewoon wat vastigheden in gaat slijpen (want dat kan nu pas) dan komt het allemaal goed!
IK GELOOF!!!!!!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » wo sep 03, 2008 6:18 am

Neefkens schreef:Deze topic is misschien wel het beste bewijs van het stuitende opportunisme dat in de voetballerij heerst. Na 1 wedstrijd het al zeker weten.... :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif:
nee hoor, daarom het heet ook voorspellen.

en het lijkt, de match tegen WII, het is eerder een bevestig van een angst die sommig van ons al maanden heeft.
lees maar terug: "als de defense niet versterkt wordt, we worden weer geen kampioen"
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo sep 03, 2008 7:39 am

Jöhnk schreef:Ik vind Stevens geen bewezen goede coach. Hij heeft één keer toevallig de Uefacup gewonnen waarin hij eigenlijk al uitgeschakeld was. En bij Roda doet Atteveld het beter. Not impressed.
Ben je zijn 1e Roda periode even vergeten? Toen is hij 2e geworden met een puntentotaal dat in veel andere seizoenen genoeg was geweest voor het kampioenschap. Het is dat Ajax toen zo goed was.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 03, 2008 8:44 am

Stevens is een degelijke coach die heeft bewezen een team te kunnen neerzetten. Van Basten moet nog bewijzen dat hij dat kan.
Het stinkt aan alle kanten!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo sep 03, 2008 9:59 am

Een nieuwe dag, een nieuwe kans dacht Joey terwijl hij zijn pen nog wat dieper in de azijn doopte.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo sep 03, 2008 10:44 am

Marillion schreef:
Jöhnk schreef:Ik vind Stevens geen bewezen goede coach. Hij heeft één keer toevallig de Uefacup gewonnen waarin hij eigenlijk al uitgeschakeld was. En bij Roda doet Atteveld het beter. Not impressed.
Ben je zijn 1e Roda periode even vergeten? Toen is hij 2e geworden met een puntentotaal dat in veel andere seizoenen genoeg was geweest voor het kampioenschap. Het is dat Ajax toen zo goed was.
Jawel, maar dat is alweer 13 jaar geleden. Ik betwijfel of de blaf-methode nog werkt. Zie Van Gaal.

Ik vergeet nog te zeggen dat hij het bij Hertha en HSV slecht heeft gedaan. Ik moet het nog zien.

Baseman

Bericht door Baseman » wo sep 03, 2008 10:52 am

Jöhnk schreef:Ik vergeet nog te zeggen dat hij het bij Hertha en HSV slecht heeft gedaan.
Je vergeet dat hij het bij Hertha net zo goed/slecht heeft gedaan als de coaches voor en na hem, je vergeet dat hij het bij HSV absoluut niet slecht heeft gedaan (integendeel zelfs, hij heeft notabene een bijna onmogelijke prestatie geleverd door na zijn aanstelling vanuit een zekere degradatiepositie uiteindelijk maar net Europees voetbal mis te lopen) en je vergeet dat hij met Köln makkelijk promoveerde naar de Bundesliga.

Je hoeft geen fan te zijn van de persoon Stevens, maar de trainer Stevens is een bewezen vakman. Dat moge ondertussen overduidelijk zijn.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo sep 03, 2008 11:01 am

Hij deed het wel degelijk slecht bij Hertha en HSV. Dat zijn voorgangers/opvolgers het daar ook slecht/iets beter/iets slechter deden doet niet ter zake.

Ik vind Stevens een overschatte trainer. Geen bewezen vakman.

PS: is bijna Europees voetbal halen tegenwoordig al het onmogelijke? Hoe zou je de prestatie van Been dan willen noemen?

Baseman

Bericht door Baseman » wo sep 03, 2008 11:08 am

Jöhnk schreef:PS: is bijna Europees voetbal halen tegenwoordig al het onmogelijke?
Als het team op dat moment een dermate slecht seizoen doormaakt dat ze op degraderen staan wel ja.

Maar goed, als je dat al niet eens weet dan heb je weinig zicht op de prestaties van Stevens. Al verklaart dat wel waarom je hem overschat vindt.
Ik zal je in je waan laten.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo sep 03, 2008 11:10 am

Beantwoord mijn vraag over Been eens. Vreemd spelletje he, soms gaat het opeens lopen.

Stevens deed het in de eerste maanden goed. In zijn tweede seizoen deed hij het ronduit teleurstellend. Al bij al onvoldoende wat mij betreft.

Stevens heeft al jaren niets meer gewonnen. De enige topcoaches in Nederland op dit moment zijn Rijkaard en Advocaat.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 03, 2008 11:15 am

Hiddink telt niet mee? Die steekt er met kop en schouders bovenuit.

Van Gaal vind ik ook beter dan Advocaat of Rijkaard.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo sep 03, 2008 11:17 am

Hiddink komt na Advocaat en Rijkaard inderdaad. Niet geschikt voor de top. Gelukkig weet hij dat zelf. Zou een goede voor Ajax zijn.

Uit de underdogpositie kan hij wel iets.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo sep 03, 2008 11:21 am

Geldt dat voor Advocaat dan ook niet?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 03, 2008 11:25 am

Hiddink niet geschikt voor de top? Ahum.

Plaats reactie