Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Martin Jol
5
6%
Jose Mourinho
21
27%
Marco van Basten
14
18%
Louis van Gaal
15
19%
Adrie Koster
3
4%
Co Adriaanse
10
13%
Iemand anders, te weten:
10
13%

Totaal aantal stemmen: 78

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo okt 10, 2007 11:37 am

Met Adriaanse haal je dezelfde soort trainer binnen als Ten Cate. Sterk in de training, belabberd naar de buitenwereld toe. Beiden kunnen ze niet tegen kritiek en dat is lastig bij een club als Ajax.

Misschien moeten wij ook eens gaan denken aan het aannemen van een manager. Eentje met een groot tactisch inzicht en die goed met de pers kan omgaan?

Van Basten/ Adriaanse bijvoorbeeld?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS

Bericht door LucaS » wo okt 10, 2007 11:38 am

Ik zat te denken aan zo'n soort constructie als van hanegem bij Utrecht. Adriaanse gewoon de baas, maar contacten met de pers via Spijkerman/groenendijk
I think I lost my fucking headache

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » wo okt 10, 2007 11:39 am

stel je voor dat we het nog eens eens worden.. :666.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo okt 10, 2007 11:42 am

Alleen is Adriaanse natuurlijk ook een moeilijke in de omgang met de mensen binnen Ajax.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » wo okt 10, 2007 11:44 am

Arwin schreef:Na een aantal jaren zijn de meesten toch wel weer vergeten hoe een trainer bij Ajax gepresteerd heeft blijkbaar.
Ik ben niks vergeten. Adriaanse deed het toen ook al prima. Alleen weigerden de meesten om dat te zien en is hij gewoon het slachtoffer geworden van een hetze aangevoerd door de WiWi's, die na zijn vertrek ook nooit meer een bal geraakt hebben.

Uiteindelijk is hij gestruikeld over een vrij onschuldige opmerking over paard en ruiter. En idereen die Van Basten nu ziet coachen weet wie er met terugwerkende kracht gelijk heeft gekregen. Not to mention zijn revanche bij AZ en Porto.

Co is gewoon een topper! Altijd geweest, altijd gevonden. Mijn nick heb ik zelfs al uit de tijd vóórdat ie naar Ajax ging. Om maar even de verhoudingen te schetsen. Niks achterafwijsheid dus of verkeerd geheugen.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

999

Bericht door 999 » wo okt 10, 2007 11:45 am

Maar Adriaanse lijkt me een stuk wijzer zijn geworden, en meer ervaring.AJAX heeft na de succes jaren van van Gaal steeds maar weer z'n geld gezet op trainers die bijna tot geen ervaring hadden als eindverantwoordelijke van een topclub.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » wo okt 10, 2007 11:46 am

We liggen niet zover uit elkaar, Ray!

999

Bericht door 999 » wo okt 10, 2007 11:47 am

LouisXIV & co schreef:
Arwin schreef:Na een aantal jaren zijn de meesten toch wel weer vergeten hoe een trainer bij Ajax gepresteerd heeft blijkbaar.
Ik ben niks vergeten. Adriaanse deed het toen ook al prima. Alleen weigerden de meesten om dat te zien en is hij gewoon het slachtoffer geworden van een hetze aangevoerd door de WiWi's, die na zijn vertrek ook nooit meer een bal geraakt hebben.

Uiteindelijk is hij gestruikeld over een vrij onschuldige opmerking over paard en ruiter. En idereen die Van Basten nu ziet coachen weet wie er met terugwerkende kracht gelijk heeft gekregen. Not to mention zijn revanche bij AZ en Porto.

Co is gewoon een topper! Altijd geweest, altijd gevonden. Mijn nick heb ik zelfs al uit de tijd vóórdat ie naar Ajax ging. Om maar even de verhoudingen te schetsen. Niks achterafwijsheid dus of verkeerd geheugen.
Nou, ik kan me ook veel wedstrijden van Co herinneren waar de tactiek bestond uit het allemaal naar voren rennen ... en dan maar kijken hoever men kwam ...
Blij met de punten ...

Arwin

Bericht door Arwin » wo okt 10, 2007 11:50 am

Voetske schreef:
LouisXIV & co schreef:

Nou, ik kan me ook veel wedstrijden van Co herinneren waar de tactiek bestond uit het allemaal naar voren rennen ... en dan maar kijken hoever men kwam ...
Zoals Celtic thuis...

Ik ben helemaal geen tegenstander per se van Adriaanse, zulke trainers heb ik juist het liefst: Adriaanse, Ten Cate, mannen die aanvallend voetbal willen spelen. Maar ik ben er niet zo'n voorstander van een oud trainer nog een keer de kans te geven, zeker niet als de eerste periode niet bepaald succesvol is beeindigd.

Los van het feit dat Ajax duidelijk heeft aangekondigd dat Adriaanse niet meer binnen komt.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo okt 10, 2007 11:51 am

Precies. Begrijp je niet verkeerd, dat Co iets heel goed kan staat als een paal boven water, maar je moet wel iets verzinnen om te voorkomen dat het weer fout gaat als de vorige keer.

999

Bericht door 999 » wo okt 10, 2007 11:54 am

AJAX kennende kiezen ze voor het duo Van Basten en van het Schip.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » wo okt 10, 2007 11:56 am

We zouden toch de beste nemen?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo okt 10, 2007 11:56 am

Voetske schreef:AJAX kennende kiezen ze voor het duo Van Basten en van het Schip.
Dat zou me niets verbazen. Dat zou wel betekenen dat ze pas na het EK aan de slag kunnen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Arwin

Bericht door Arwin » wo okt 10, 2007 11:56 am

Voetske schreef:AJAX kennende kiezen ze voor het duo Van Basten en van het Schip.
Dat lijkt me ook vrij zeker ondertussen. Ik hoorde Van Geel ook van de week zeggen: we wachten tot de zomer met de aanstelling als eerder onmogelijk blijkt. Dit lijkt me direct op Van Basten/Van 't Schip te slaan, die ze al in Januari willen aanstellen als trainer van Ajax, omdat ze toch alleen nog maar oefenwedstrijden hoeven te spelen met Oranje tot het EK.

De KNVB heeft deze optie echter al duidelijk uitgesloten, dus zullen Van Basten/Van 't Schip vanaf de zomer wel de nieuwe trainers worden en maakt Koster dit seizoen af.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo okt 10, 2007 12:00 pm

Arwin schreef:
Dat lijkt me ook vrij zeker ondertussen. Ik hoorde Van Geel ook van de week zeggen: we wachten tot de zomer met de aanstelling als eerder onmogelijk blijkt. Dit lijkt me direct op Van Basten/Van 't Schip te slaan, die ze al in Januari willen aanstellen als trainer van Ajax, omdat ze toch alleen nog maar oefenwedstrijden hoeven te spelen met Oranje tot het EK.

De KNVB heeft deze optie echter al duidelijk uitgesloten, dus zullen Van Basten/Van 't Schip vanaf de zomer wel de nieuwe trainers worden en maakt Koster dit seizoen af.
Dan heeft van Geel gelogen door te zeggen dat ze de beste willen nemen... van Basten/ Schip is een enorm risico omdat hij nog niets heeft laten zien met het Nl-elftal...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

999

Bericht door 999 » wo okt 10, 2007 12:01 pm

LucaS schreef:We zouden toch de beste nemen?
Doen we dat niet altijd dan ?.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » wo okt 10, 2007 12:02 pm

Het zou wel de bedoeling zijn denk ik

Arwin

Bericht door Arwin » wo okt 10, 2007 12:02 pm

banjavi schreef:
Arwin schreef:

Dan heeft van Geel gelogen door te zeggen dat ze de beste willen nemen... van Basten/ Schip is een enorm risico omdat hij nog niets heeft laten zien met het Nl-elftal...
Als Ajax hen de beste optie vindt, heeft van Geel niet gelogen hoor..

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo okt 10, 2007 12:03 pm

Tot nu toe wel natuurlijk, Voetske, maar als je van Basten aanneemt wijken ze daar toch echt vanaf.. :)

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo okt 10, 2007 12:04 pm

Arwin schreef:
banjavi schreef:
Arwin schreef: Dat lijkt me ook vrij zeker ondertussen. Ik hoorde Van Geel ook van de week zeggen: we wachten tot de zomer met de aanstelling als eerder onmogelijk blijkt. Dit lijkt me direct op Van Basten/Van 't Schip te slaan, die ze al in Januari willen aanstellen als trainer van Ajax, omdat ze toch alleen nog maar oefenwedstrijden hoeven te spelen met Oranje tot het EK.

Als Ajax hen de beste optie vindt, heeft van Geel niet gelogen hoor..
dan had hij moeten zeggen dat ze gaan voor de beste optie... de beste optie is nog niet per definitie de beste coach.. :p...

Er zijn betere coaches, maar die zijn niet haalbaar voor Ajax... :)

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » wo okt 10, 2007 12:09 pm

Ben er ook bang voor. Wordt dan de de vierde relatief onervaren trainer in tien jaar tijd. Leuk, als je van gokken houdt. Ik hou meer van professionele oplossingen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo okt 10, 2007 12:13 pm

Pffff Co Griezel terug, succestrainertje bij Ajax. :drecul.gif:
YNWA

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » wo okt 10, 2007 12:44 pm

Arwin schreef: De KNVB heeft deze optie echter al duidelijk uitgesloten, dus zullen Van Basten/Van 't Schip vanaf de zomer wel de nieuwe trainers worden en maakt Koster dit seizoen af.
De KNVB heeft wel vaker iets 'uitgesloten' terwijl de desbetreffende bondscoach niet veel later toch naar de club van z'n dromen vertrekt, dus dat zegt me niet zoveel.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » wo okt 10, 2007 1:01 pm

Als Van Basten nu naar Ajax wil, dan laat de knvb hem echt wel gaan. De KNVB zit net zo met Bassie in zijn maag als Ajax zat met HTC - neem dat maar van mij aan. Het zou dus voor de knvb ideaal zijn als Bassie naar Ajax wil. Dan kunnen ze zonder gezichtsverlies afscheid nemen en Foppe aanstellen. Zolang dit niet gebeurt, mag je ervan uitgaan dat Bassie niet wil, maar graag het EK wil halen.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » wo okt 10, 2007 1:02 pm

1000e post!

(sorry, kon het niet laten... :hypocrite.gif: )

Gesloten