We worduh kampioen, we worduh kampioen, we w...

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Worden we kampioen in het seizoen 2012-2013?

Weet niet
0
Geen stemmen
Weet niet
0
Geen stemmen
Weet niet
0
Geen stemmen
Nee
2
17%
Nee
2
17%
Nee
2
17%
Weet niet
2
17%
Weet niet
2
17%
Weet niet
2
17%

Totaal aantal stemmen: 12

LucaS

Re: We worduh kampioen, we worduh kampioen, we w...

Bericht door LucaS » di mar 27, 2012 4:18 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Bij die spelhervattingen zitten ook de balletjes naar de dichtbijstaande Vertonghen of Alderweireld. Zodra hij de ballen een ros geeft (ook als hij alle tijd van de wereld heeft), zijn we 'm kwijt. Ik heb geen tijd om die hele wedstrijd nog eens helemaal te kijken en te gaan turven; maar zowel ik als degenen om mij heen in vak 115, vonden hetzelfde. Zeker in de tweede helft.
Maar Cees, als er iemand is die zou moeten weten dat de meerderheid het niet altijd goed ziet, ben jij het wel. Je bent de laatste die ik zou verdenken van het het gesundes volksempfinden als waarheid aannemen.
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mar 27, 2012 4:51 pm

999 schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Bij die spelhervattingen zitten ook de balletjes naar de dichtbijstaande Vertonghen of Alderweireld. Zodra hij de ballen een ros geeft (ook als hij alle tijd van de wereld heeft), zijn we 'm kwijt. Ik heb geen tijd om die hele wedstrijd nog eens helemaal te kijken en te gaan turven; maar zowel ik als degenen om mij heen in vak 115, vonden hetzelfde. Zeker in de tweede helft.
In deze wedstrijd :

1e Helft 2 * een " ros " naar voren gegeven door Vermeer en alle ballen komen op +- gewoon richting speler 1e ( 33e minuut ) keer vliegt Bouma er als een gek in om de bal weg te koppen voor Eriksen en de 2e ( 34e minuut ) keer kop Lukoki de bal over de zijlijn ..

2e Helft 5 * een " ros " naar voren 1e ( 72e minuut ) weer wordt Eriksen afgetroefd, al is dit een twijfel geval voor mij of dat Eriksen met een beetje meer felheid de bal nog zou kunnen onderscheppen.Dit tel ik al daadwerkelijk een bal die niet aankomt. 2e ( 78e minuut ) " ros " naar Bulykin, wordt koppend afgetroefd door Marcello, Bulykin verzuimd om mee omhoog te springen .. 3e " ros " weer gewoon richting Eriksen die zijn kop intrekt .. en Aissati die staat de dromen. 4e " ros " naar voren, die komt niet aan. 5e " ros " komt gewoon aan bij Bulykin die het kopduel verliest .. ( vergat de tijden ) ..

En dat was het dan ..

En dan te bedenken dat Vermeer dat doet omdat er in de achterste linie niemand zich vrijloopt, of hij een klote terug speelbal krijgt .. en vervolgens genoodzaakt is de bal richting een speler te trappen die in het huidige voetbal in 99,9% van de gevallen gewoon gedekt staat.Overgens zou ik de volgende keer Jantje en Toby hun " rossen " eens in de gaten houden, je zult versteld staan ..
En hoeveel lange ballen van Vermeer zijn aangekomen bij een Ajacied, die er vervolgens iets mee deed?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

999

Bericht door 999 » di mar 27, 2012 5:32 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
999 schreef:
In deze wedstrijd :

1e Helft 2 * een " ros " naar voren gegeven door Vermeer en alle ballen komen op +- gewoon richting speler 1e ( 33e minuut ) keer vliegt Bouma er als een gek in om de bal weg te koppen voor Eriksen en de 2e ( 34e minuut ) keer kop Lukoki de bal over de zijlijn ..

2e Helft 5 * een " ros " naar voren 1e ( 72e minuut ) weer wordt Eriksen afgetroefd, al is dit een twijfel geval voor mij of dat Eriksen met een beetje meer felheid de bal nog zou kunnen onderscheppen.Dit tel ik al daadwerkelijk een bal die niet aankomt. 2e ( 78e minuut ) " ros " naar Bulykin, wordt koppend afgetroefd door Marcello, Bulykin verzuimd om mee omhoog te springen .. 3e " ros " weer gewoon richting Eriksen die zijn kop intrekt .. en Aissati die staat de dromen. 4e " ros " naar voren, die komt niet aan. 5e " ros " komt gewoon aan bij Bulykin die het kopduel verliest .. ( vergat de tijden ) ..

En dat was het dan ..

En dan te bedenken dat Vermeer dat doet omdat er in de achterste linie niemand zich vrijloopt, of hij een klote terug speelbal krijgt .. en vervolgens genoodzaakt is de bal richting een speler te trappen die in het huidige voetbal in 99,9% van de gevallen gewoon gedekt staat.Overgens zou ik de volgende keer Jantje en Toby hun " rossen " eens in de gaten houden, je zult versteld staan ..
En hoeveel lange ballen van Vermeer zijn aangekomen bij een Ajacied, die er vervolgens iets mee deed?
Het zal wel Cees ..

Vermeer zoekt steeds de opbouwende voetballende oplossing bij collega spelers .. tja en soms rost ie dan de bal naar voren en waarom hij dat doet staat er ook bij .. Maar kijk anders vanavond naar de Champions L. clubs wat er gebeurt als hun keeper de bal noodgedwongen naar voren moet " rossen " ..
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mar 27, 2012 6:57 pm

Dat is inderdaad nog best interessant vergelijkingsmateriaal het opbouwen van spelers en de uittrappen van keepers van Ajax te vergelijken met een CL wedstrijd of bijvoorbeeld zogenaamde topwedstrijden in de Premier League. Afgelopen zaterdag Chelsea - Spurs zitten kijken, Ajax - PSV was voetbaltechnisch niet erg hoogstaand, maar Chelsea - Tottenham was zeker niet van een hoger niveau.

Daarom zie je dat Ajax in Europese wedstrijden vaak aardig kan ballen, onze spelers zijn positioneel en technisch zelden van minder materiaal dan spelers van andere grote clubs, de Xavi's, Iniesta's en Messi's uiteraard nagelaten. Dat zie je nu aan de prestaties van Urby in Italië maar dat zag je bij Urby ook al met Ajax tegen AC Milan en eerder tegen o.a. HSV, Fiorentina en Olympique Marseille.

gaizka

Bericht door gaizka » wo mar 28, 2012 9:03 am

999 schreef:
In deze wedstrijd :

En dat was het dan ..

Ik heb Erik Pieters ook een keer of 5 een lange bal zien geven waar werkelijk niemand stond, best wel treurig om te zien. De opbouw van achteruit met Vermeer gaat steeds beter, Barcelona is het ultieme voorbeeld qua opbouw van achteruit, Valdes schiet zelden een bal blind naar voren maar kiest altijd voor balbezit met een pass naar 1 van de verdedigers of Xavi die zich komt aanbieden.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo mar 28, 2012 10:34 am

Ajaciedjuh schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Als ik het resterende programma zo bekijk, hebben PSV en de kakkies het eenvoudigste programma. We zijn er nog niet!
Zeker nog niet! Maar het is wel lekker om 4 punten voorsprong te hebben. Ik weet niet of iemand nog snel de ranglijst na de winterstop tevoorschijn kan halen, maar het zou raar zijn als die ploegen (az, twente, psv) nu in een keer wel de volle punten gaan halen.

As zondag is weer een lastige wedstrijd. Achterin / middenveld zit het goed in elkaar, maar voorin is het zwaar behelpen. Gelukkig staat er telkens weer een andere speler op die beslissend is. De afgelopen wedstrijden waren dat Aissati, Lukoki, Ebecillio en Aras. Hopelijk zet het herstel van Kolbeinn zich door, dat zou al een heel stuk schelen. We snakken ook naar Boerrigter (kwaliteit op de flanken), maar dat zie ik niet meer gebeuren dit jaar.

Heracles thuis, Heerenveen, twente en Vitesse uit worden de key-wedstrijden. Als we de komende 2 wedstrijden winnen (Heracles en Heerenveen), dan gaat het er heel positief uitzien. :smile-ajax.gif:
Om mezelf maar even te quoten:
In de VI van vandaag staat de ranglijst van de laatste 7 wedstrijden:
1. Ajax, 21 punten
2. Feyenooit, 14 punten
3. az, 14 punten
4. Heerenveen, 14 punten
7. Twente, 10 punten
12. psv, 9 punten.

Laat deze tendens zich maar even doorzetten! :ajaxscarf.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

gaizka

Bericht door gaizka » wo mar 28, 2012 11:58 am

PSV 9 punten uit 7 wedstrijden, oei oei oei!!!

'Normaal gesproken' staan we na zondag 1e, zelf thuis winnen en AZ gaat punten verspelen in Arnhem na de slijtageslag van morgen tegen Valencia, heerlijk :ajaxscarf.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo mar 28, 2012 12:30 pm

Laten we hopen dat onze spelers er niet zo makkelijk over denken als wij hier. :blush.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jesse

Bericht door Jesse » wo mar 28, 2012 1:03 pm

Dat zou inderdaad wel weer typisch Ajax zijn. :blush.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo mar 28, 2012 1:17 pm

Nee hoor, niet in deze fase van de competitie.

gaizka

Bericht door gaizka » wo mar 28, 2012 1:41 pm

El Clavo schreef:Nee hoor, niet in deze fase van de competitie.
Geloof ik ook niet, spelers hebben de afgelopen weken laten zien dat ze gretig zijn en er alles voor over hebben om weer kampioen te worden,

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo mar 28, 2012 1:46 pm

Precies, zeker zondag merkte ik echt een soort omslag. Al zie ik de spelers alleen na de wedstrijd en was dit natuurlijk een gewonnen topper.

Maar waar iedereen na die wedstrijden tegen Roda en RKC gewoon vrij neutraal naar binnen liep was het nu toch anders, je merkte bij iedereen dat de titel nu voor het grijpen ligt en we moeten doorpakken.

Het enige wat wij als supporters kunnen doen is op de tribunes alles geven. Thuis, maar vooral uit. Overvolle uitvakken en 90 minuten die longen uit ons lijf schreeuwen. Kan niet wachten om naar Heerenveen te gaan!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo mar 28, 2012 1:54 pm

Heerenveen uit wordt een hele belangrijke. Als je die wint kun je Twente uit eventueel nog verliezen ook.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo mar 28, 2012 2:04 pm

Grappig om de eerste pagina van deze topic (uit augustus) terug te lezen. :smile-ajax.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo mar 28, 2012 2:05 pm

Precies, Heerenveen-uit is het sleutelduel naar de titel. Na Heracles moet de focus daar gewoon 10 dagen vol op Heerenveen liggen.

We weten vooraf dat onze concurrenten (PSV, AZ, Twente) hopen dat we het daar laten liggen. We kunnen niet alleen onszelf een grote dienst bewijzen, maar ook een flinke klap uitdelen aan de rest. Zij hopen puntverlies, komt niet, wij krijgen twee easy thuiswedstrijden, zij moeten hun eigen speelronde nog maar zien te winnen en die twee rondes daarna ook.

Na een winst op Heerenveen ligt de weg he-le-maal open naar de 31e titel. Want bedenk wel dat dan voor Twente-Ajax nog de volgende wedstrijden worden gespeeld:
Vitesse - AZ
AZ - Twente
PSV - AZ
RKC - PSV
Los van hun andere vrij gemakkelijke wedstrijden. Die gaan de titelkandidaten niet allemaal winnen, temeer omdat ze tegen elkaar moeten.

Wint AZ thuis van Twente en verspeelt het punten bij Vitesse en/of PSV kunnen we helemaal vrijuit knallen in Enschede, want tijdens die wedstrijd heb je ook nog Roda JC - PSV en Feyenoord - AZ.

Kortom, mijn voorspelling: Winst in Heerenveen = de titel binnen handbereik.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo mar 28, 2012 2:19 pm

Klopt Thijs, dat programma van AZ is loodzwaar, in de maand april uit naar Vitesse, PSV en Feyenoord + thuis tegen Twente. Ze kunnen na een paar weken wellicht al 5 of 6 verliespunten bijschrijven en over een hele maand gezien wellicht zelfs nog een stuk meer.

Winnen bij Heerenveen zal een enorme boost aan de titelkansen geven, maar wanneer we daar een uitglijder maken zijn de kansen voor de titel ook nog volledig aanwezig. In ieder geval een stuk groter dan vorig jaar het geval was na Ado uit en het huidige Ajax oogt veel sterker dan de ploeg die eind vorig seizoen ploeterde tegen Heracles (thuis), Heerenveen (uit), Excelsior (thuis) en NEC (uit). Bij de Bookmakers is Ajax de laatste weken geklommen en geklommen en nu de grote favoriet:
Duke schreef:Grappig om de eerste pagina van deze topic (uit augustus) terug te lezen. :smile-ajax.gif:
Nog grappiger vind ik deze thread:
http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... 16&start=0

Door mijn stem uit te brengen hebben de Nee-stemmers van dit referendum eindelijk geen meerderheid meer.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo mar 28, 2012 4:28 pm

Ik ben het niet zo met jullie eens dat Heerenveen de sleutelwedstrijd is. Oh cliché, maar álle resterende wedstrijden zijn even belangrijk. Ik wil het helemaal niet over Heerenveen hebben. Ik wil een 100% complete en ondubbelzinnige focus op Heracles thuis. Voorkomen dat je tegen een zeperd oploopt als bijvoorbeeld tegen NAC of Utrecht thuis. Gewoon iedere wedstrijd als ultieme finale beschouwen. Volgens mij heeft dit team dat ook nodig. Op de automatische piloot thuiswedstrijden winnen, daar geloof ik niet zo in, omdat we voor het scorend vermogen (ondanks het feit dat we het meest hebben gescoord in de eredivisie) nogal afhankelijk zijn van individuele oprispingen. Of hadden we, om maar een voorbeeld te noemen, in de rust tegen Roda allemaal een "kat in het bakkie" gevoel? Onze topscorer staat op 11 treffers. Kortom; vol-le-di-ge concentratie voor Heracles thuis. Dan kijken we weer verder.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

999

Bericht door 999 » wo mar 28, 2012 4:53 pm

Tja, in mijn tijd was het heel simpel .. de eerst volgende wedstrijd is het belangrijkst ..
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 28, 2012 9:42 pm

Als Ajax druk zet zoals tegen PSV sta je met de rust met 3-0 voor.
IK GELOOF!!!!!!

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » do mar 29, 2012 5:58 am

Duke schreef:Grappig om de eerste pagina van deze topic (uit augustus) terug te lezen. :smile-ajax.gif:

Yep :ajaxscarf.gif:
Thijs schreef:Ik denk het wel, maar het gaat lang niet zo gemakkelijk als veel mensen denken en er komen uiteindelijk weer genoeg momenten waarop je jezelf van de Westertoren wil werpen.

Dit klopt ook als een bus tot nu toe :smallgrin.gif:
Vakkie 129

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mar 29, 2012 7:50 am

Blijkt wel weer dat ik er kijk op heb. :smallgrin.gif:

jabu

Bericht door jabu » do mar 29, 2012 9:17 am

Je zag het iig mbt Twente een stuk beter dan anderen die veel stelliger waren!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do mar 29, 2012 10:26 am

Heeft Bertje het ook al teruggelezen? :smallgrin.gif:

elliquido

Bericht door elliquido » zo apr 01, 2012 7:57 pm

Nav het programma kom ik tot de volgende stand indien iedereen de kleine wedstrijden wint en de topwedstrijden gelijk speelt.

conclusie nav dit statement: ajax doet hele goede zaken :ajaxsmiley.gif:

AJAX 72
PSV 69
AZ 69
FEIJENOORD 68
TWENTE 67
HEERENVEEN 66
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 01, 2012 10:38 pm

We staan er ineens echt heel goed voor. Winst in Heerenveen zou goud waard zijn. Overigens wel erg jammer dat die wedstrijd niet 'gewoon' volgende week zondag is. We zitten in een prima ritme. Nu duurt het net even wat langer en bovendien is het een avondwedstrijd in de provincie.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie