Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr jan 30, 2009 10:48 am

Haar 6e voetbalvriendje, maar ze viel op zijn verlegen kant? :drecul.gif: Hoe oud is dat kind? 30?

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jan 30, 2009 11:12 am

Dit is échte liefde, Spijker, dat zie je zo... :hypocrite.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

999

Bericht door 999 » vr jan 30, 2009 11:24 am

Lijkt we een omgebouwde ...
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 30, 2009 11:57 am

999 schreef:Lijkt we een omgebouwde ...
In ieder geval een verbouwde :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 30, 2009 12:08 pm

Jöhnk schreef:Brouwer was een uiterst matig talent. Voor hem was het een unieke kans om te cashen.
Zo is dat. Wat Liverpool in hem zag is mij een raadsel.

Ajax Dossier: Van Ajax via Liverpool naar RKC

Jordy Brouwer wist zelf ook wel dat het moeilijk zou worden door te breken bij een club die van Babel een bankzitter maakt en elk seizoen voor miljoenen investeert in de selectie. Foto ANP
Ajax is een club met een rijke historie. Het Parool zoekt naar verhalen in de kantlijn en zag de voormalige Ajacied Jordy Brouwer (20) na een avontuur bij Liverpool terugkeren in Nederland. Bij RKC.

Hans Mulder, Frank van Mosselveld en Ruud Berger. Het zijn geen spelers als Steven Gerrard, Ryan Babel of Dirk Kuijt, maar Jordy Brouwer is blij dat hij met de lokale sterren van de club uit Waalwijk op het veld staat. Na twee jaar Liverpool is hij toe aan iets anders. En eerlijk is eerlijk, hij trainde veel vaker met de Reserves, Liverpools beloftenteam, dan met de wereldberoemde selectie.

In de winter van 2007 vertrok Brouwer naar Engeland. Waar Ajax aan zijn teamgenoten Jeffrey Sarpong, Siem de Jong en Gregory van der Wiel al een contract had aangeboden, meldde Liverpool zich voor de contractloze Brouwers. Voor een geringe opleidingsvergoeding verkaste de topscorer van de A1 naar Engeland. De voormalige spits van het Nederlands elftal onder 17 en onder 19 tekende een contract voor vierenhalf jaar.

''Ik kwam van de A1 en plotseling stond ik op het veld met spelers die ik van de televisie kende. Dat was wel speciaal. Maar het zijn aardige jongens en je went er snel aan.''

Brouwer mocht sporadisch aantreden bij het team van Rafael Benítez. De reserves trainen op hetzelfde complex als de selectie en als er een mannetje tekort was, stapte de Hagenaar geregeld over. Maar lid van de selectie was hij nog nooit. En de jongens die in Brouwers tijd wel de overstap maakten en officieel een rugnummer kregen toegewezen, zullen bij het grote publiek niet erg bekend zijn: Nabil El Zhar en Emiliano Insua. Liverpool heeft een kleine zeventig spelers onder contract.

Brouwer wist zelf ook wel dat het moeilijk zou worden door te breken bij een club die van Babel een bankzitter maakt en elk seizoen voor miljoenen investeert in de selectie. ''Maar ik heb het wel geprobeerd,'' zegt hij. ''Zo'n kans was misschien nooit meer gekomen.''
En het avontuur is feitelijk nog niet ten einde. Want hij is verhuurd aan RKC en aan het einde van dit seizoen moet hij zich weer melden in Liverpool. Maar de kans dat hij in Waalwijk wordt klaargestoomd voor de Engelse en Europese top lijkt niet zo groot.

In Liverpool is hij wel een betere spits geworden, vindt Brouwer. De balvaste, kopsterke maar niet al te snelle aanvaller van 1,90 meter heeft er geleerd om in een 4-4-2 systeem te spelen en te scoren. ''We zijn vorig seizoen kampioen geworden van de Reserves en ik heb best veel gescoord. Ik heb ze niet geteld, maar ik denk dat ik vijftien doelpunten heb gemaakt. We hebben zo'n dertig wedstrijden gespeeld en ik liep één op twee.''

Vorige zomer verkaste hij bijna naar FC Utrecht, maar de club koos voor Ali Boussaboun. Eenmaal terug in Nederland moet Brouwer erg wennen aan de trainingsintensiteit. Want moe van een training, dat is hij lang niet geweest. ''Bij RKC ben ik kapot als ik van het veld stap. De trainingen in Engeland duurden maar een uurtje en waren niet zo intensief. Ik vind het wel weer lekker om hard te trainen.''

Vanavond speelt Brouwers RKC tegen de Go Ahead Eagles. (JOP VAN KEMPEN)
Parool
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 30, 2009 8:46 pm

999 schreef:Lijkt we een omgebouwde ...
Die borsten!! :drecul.gif:

Wordt dit 'the wife of Ryan'? :smallgrin.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » vr jan 30, 2009 10:39 pm

Teddy Sheringham is toch in de 40 nu ofzo? WTF?
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » za jan 31, 2009 12:19 am

Neefkens schreef:Zou het dan toch gewoon een eerlijke trainer zijn?

Er blijft echt niets over van al die complotachtige lulverhalen.
Waar worden HTC en Van Geel dan geciteerd ?.Zijn zaakwaarnemer voelt zich blijkbaar geroepen om weer eens van zich te laten horen .. WIE zegt u ?, Jurgen Colin ?, pffffffffft ...
Blij met de punten ...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma feb 02, 2009 3:12 pm

Onze ouwe Harry speelt de rest van het seizoen voor Bayer Leverkusen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma feb 09, 2009 11:35 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di jan 05, 2010 9:59 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 09, 2009 11:36 am

Volgens mij begint het qua doelpunten in ieder geval te lopen.

Ruud Kras heeft gisteren voor 4 jaar getekend bij FC Zwolle.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » ma feb 09, 2009 11:44 am

'Huntelaar wil weg bij Real Madrid'
Uitgegeven: 9 februari 2009 11:26
Laatst gewijzigd: 9 februari 2009 11:30

MADRID - Klaas-Jan Huntelaar wil volgens de Spaanse sportkrant AS weg bij Real Madrid. De voormalige aanvaller van Ajax komt weinig in actie en is door zijn club ook niet ingeschreven voor de Champions League. Hij speelde tot nu toe pas 151 minuten in het eerste elftal.

Huntelaar zou zijn onvrede in zijn directe omgeving al een paar keer hebben geuit. ''Ik kan niet meer tegen deze situatie'', laat AS Huntelaar maandag in de krant zeggen.

''Ze hebben me niet ingeschreven voor de Champions League en ik speel niet in de competitie. Trainer Juande Ramos heeft geen vertrouwen in mij. Ik wil weg bij Madrid. Ik hou dit niet meer vol.''

Huntelaar verhuisde in de winterstop van Ajax naar Real Madrid.

Bron: www.nu.nl

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 09, 2009 11:48 am

Ik geloof hier weinig van. Ik vind het niets voor Klaas om zo snel op te geven.
Het stinkt aan alle kanten!

Ramona

Bericht door Ramona » ma feb 09, 2009 11:48 am

Heb ook mijn twijfels...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma feb 09, 2009 11:49 am

Zie ook de Spanje-topic.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ramona

Bericht door Ramona » ma feb 09, 2009 4:10 pm

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo feb 11, 2009 12:11 pm

Wat is er gebeurd met Hatem Trabelsi...
Hatem Trabelsi: een doos vol herinneringen
Printversie
Door Willem Vissers
gepubliceerd op 10 februari 2009 19:13, bijgewerkt op 11 februari 2009 09:01

AMSTERDAM - Hij kwam uit het niets en verdween in het nergens. Misschien is Hatem Trabelsi vandaag toeschouwer bij het oefenduel tussen Tunesië en Nederland. Een verhaal over slechte knieën, geld en de harde wereld van het voetbal.

Hatem Trabelsi (Guus Dubbelman / de Volkskrant) Opeens was hij daar, tijdens het trainingskamp van Ajax in De Lutte, jaargang 2001. Weinigen hadden gehoord van Hatem Trabelsi, een gitzwarte, goedlachse Tunesiër, een vrolijkmakende rechtsachter die spoedig de harten van trainer Co Adriaanse en de supporters stal.

‘Een fantastische aanwinst’, zei toenmalig technisch directeur Leo Beenhakker. Publiekslieveling, razendsnel, opportunistisch, en soms een beetje naïef. Opstomend langs de zijlijn, het publiek in de Arena verleidend tot imitaties van een brommer, een beetje zoals bij Overmars vroeger.

Acht jaar later staat de brommer zonder benzine. Althans, de brommer denkt nog te kunnen crossen langs de zijlijnen van het internationale topvoetbal, maar de clubs beschouwen hem als een versleten, te duur model.

Niemand hoort meer van Hatem Ben Belgacem Trabelsi, die net zo snel is verdwenen uit het topvoetbal als hij kwam.

Oefenduel
Misschien, zo stelt de Tunesische journalist Kamel Zaiem, chef-sport van dagblad Le Quotidien, komt hij vandaag kijken naar het oefenduel tussen Tunesië en Nederland in Tunis. Maar misschien ook niet. Ook de Tunesiërs zijn hem uit het oog verloren, nu hij geen ster meer is van de nationale ploeg en zonder club is. ‘We denken dat het gebeurd is met hem’, zeggen ze in Tunis. Onlangs vierde Trabelsi zijn 32ste verjaardag. Hij heeft slecht kraakbeen in de knieën. Hij is versleten en dus vergeten. Of toch niet?

Hij is misschien ook een beetje het slachtoffer van de vooruitgang van de medische wetenschap, die elk fysiek mankement eenvoudig blootlegt met nietsontverhullende röntgenfoto’s. Wie durft dan nog een risico te nemen, al gaat het om een voetballer die een paar jaar geleden een van de beste rechtsachters van Europa was?

Trabelsi werd met Ajax kampioen in 2002 en 2004, en bekerwinnaar in 2002 en 2006. Trabelsi, zo blijkt tijdens een zoektocht, is ook gek gemaakt door het grote geld dat het voetbal beheerst. Geld, altijd maar geld. Meer geld vooral.

Zaakwaarnemer Franklin Sedoc is na de eerste telefonische toenadering achterdochtig. Hij vraagt zich eerst af of de verslaggever wel bij de Volkskrant werkt en wat voor zin het heeft een artikel over Trabelsi te schrijven. Hij heeft telkens het telefoonnummer van Trabelsi net niet bij zich, en hij zit trouwens niet te wachten op een huilverhaal, hoewel hij verdrietig is over het lot van Trabelsi.

Later is hij toch meegaander. ‘Clubs schrikken zich dood als ze foto’s van zijn knieën zien. Zijn kraakbeen is heel dun en er zit af en toe een gaatje in. Maar dat was al zo bij zijn geboorte. Hij heeft er geen last van. Het is oneerlijk. Ik heb voetballers met veel slechtere knieën gezien dan die van Hatem, maar zij spelen gewoon. Eigenlijk wordt Hatem behandeld als een stuk vee. Na keuringen doen clubs opeens heel raar, alsof het om een invalide gaat.’

Losse eindjes
Het verhaal van Trabelsi is ook een verhaal van talloze losse eindjes, van een speler die niet alleen slechte knieën heeft, maar ook steeds vettere contracten najoeg. Misschien wel in het besef dat hij niet tot zijn 38ste zou voetballen, en ook omdat hij zich mogelijk ondergewaardeerd voelde ten opzichte van beter betaalde, maar kwalitatief mindere voetballers.

Zijn voormalige trainer bij Ajax Danny Blind kent het probleem. ‘Hatem had af en toe vocht in de knie. Soms kon hij niet meedoen, maar meestal speelde hij gewoon. Hij was een echte prof en een goede rechtsback. Zijn rendement was niet altijd groot, maar hij was altijd in beweging en dreigend. Vooral de samenwerking met Pienaar verliep uitstekend.’ Financieel directeur Slop: ‘Hatem was een lieve, zachte jongen die beter Nederlands sprak dan hij deed voorkomen.’

Talloze via andere wegen verkregen telefoonnummers die naar Trabelsi moeten leiden, geven geen gehoor, tot de panden in de Tunesische stad Sfax toe, waar hij officieel woont. ‘Nee, hij is er niet’, zegt een vrouwenstem één keer.

Doos
In Amsterdam herinnert een doos vol spullen bij gerechtsdeurwaarder Van Roon aan zijn verblijf. Het is een overblijfsel van een ontruiming van Trabelsi’s appartement in Amsterdam. Hij was in 2006 bij Ajax vertrokken, met achterlating van een huurachterstand van bijna dertigduizend euro.

De inhoud van de doos tekent een leven.

Een kerstkaart van Ajax voor relaties, waarop hij naast Wamberto zit en onder Zlatan.

Aanmaningen, rekeningen.

Een fotoboek over de gewonnen Afrika Cup in 2004.

Een in het Engels gestelde brief van toenmalig technisch directeur Beenhakker, dat hij na het WK van 2002 de training mag hervatten op 8 in plaats van 3 juli.

Foto’s van zijn in Zaandam geboren zoon Adam.

Plannen voor de opening van een zaak met duurdere kleding in Tunis.

Notariële geschriften voor de start van een zaak in onroerend goed, Adamsworld, op naam van zijn toenmalige vrouw.

De mededeling dat hij, als Man of the Match tijdens Ajax – Celtic in augustus 2001, een reischeque van 250 euro heeft gewonnen.

Een foto van de sinterklaasviering bij Ajax.

Honderden bankafschriften, waaruit blijkt dat het geld met bakken binnenkwam en ook met bakken verdween (36 duizend euro in één keer, voor de aanschaf van kleding en textiel, plus veel uitgaven aan auto’s).

Brieven van de salarisontwikkeling bij Ajax, waar het loon opliep tot 800 duizend euro in 2005-2006, zijn laatste seizoen in Amsterdam. Dat was exclusief premies: ruim negenduizend euro voor een gewonnen wedstrijd in de competitie, tot 45.378 euro voor het eventueel bereiken van de finale in de Champions League.

Faxen
In de stapel zit ook de verbintenis met het inmiddels niet meer bestaande bedrijf van Sedoc, International Sports Advice, en faxen van Arsenal, dat hem wilde kopen maar onder meer wachtte op een werkvergunning. En opeens liet Ajax hem niet meer vertrekken, volgens Sedoc, omdat Zlatan Ibrahimovic net was verkocht.

Sedoc: ‘De vorige voorzitter John Jaakke heeft de transfer persoonlijk tegengehouden.’

Jaakke: ‘Daar kan ik me niets van herinneren.’

En volgens Sedoc is het de schuld van Trabelsi’s ex-vrouw, dat het kwam tot een ontruiming van het appartement aan de Rheastraat en een zeldzame veiling van voetbalspullen in Amsterdam, eind 2007. Zij had na de scheiding de huur moeten opzeggen.

Een Tunesiër kocht tijdens de veiling persoonlijke zaken als een armband met de naam van Trabelsi’s zoon en gebedskleedjes van de moslim. De heer Brahmi beloofde ze een keer terug te geven. Fans rukten uit voor het aanschaffen van shirts (dat van Nedved leverde het meest op, 450 euro), kampioensmedailles, een replica van de KNVB-beker, een Armani-pak, zonnebrillen, horloges en fotocollages van wedstrijden. De strijkplank ging voor twee euro weg. De veiling van 232 artikelen bracht 8.500 euro op. Wat overbleef, zit in de doos bij de deurwaarder.

Trabelsi voetbalde inmiddels bij Manchester City, destijds een middenmoter in Engeland. Een overgang naar topclub Arsenal ketste een paar keer af. Dat kwam mede door een hoogoplopend conflict met Ajax, dat een eenzijdige optie voor contractverlenging had gelicht. Daardoor was Trabelsi niet transfervrij en minder interessant voor clubs.

De voetballer bleef door blessures en de ruzie acht maanden aan de kant en verloor een arbitragezaak bij de KNVB. Maar Trabelsi, de optimist, verzoende zich met trainer Koeman en maakte zijn rentree. Totdat hij uiteindelijk naar City vertrok.

Held
Manchester City was een mindere ploeg dan Ajax en andere clubs van zijn dromen. Trabelsi liet in Manchester geen onuitwisbare indruk achter. Kevin Parker, secretaris van de fanclub: ‘Hij scoorde een keer, herinner ik me, in de belangrijkste wedstrijd van het jaar, tegen Manchester United. We verloren met 3-1. Als we hadden gewonnen, was hij nu nog een held geweest.’

Sedoc vertelt dat de toenmalige trainer Pearce financiële afspraken niet nakwam, en dan is het gebeurd met het vertrouwen van Trabelsi. Hij vertrok na een jaar. Weer ruzie, weer om geld.

Sindsdien is hij zonder club. Hij zou in dienst treden van Al Hilal, in Saoedi-Arabië. Nooit gebeurd. Hij stond in de belangstelling van meerdere clubs, maar uiteindelijk durfden die niet.

Een stroming binnen Ajax wilde hem terughalen, maar trainer Henk ten Cate was onverbiddelijk. Hij hoefde geen voetballer met een rotte knie. Ajax heeft intussen alweer miljoenen uitgegeven aan afgeschreven rechtsachters: Ogararu en Silva.

Trabelsi, zo bezweert Sedoc, wil graag weer voetballen, na anderhalf seizoen stilstand. Het komt er maar niet van. Hij woont officieel in Sfax, op een paar uur rijden van Tunis, en verblijft veelvuldig in Frankrijk.

Misschien treedt hij weer in dienst van zijn oude club, Club Sportif Sfaxien, waar het allemaal begon, waar hij voetbalde toen Ajax hem in 2001 naar De Lutte haalde. Danny Blind: ‘Het is zo jammer dat hij sportief te weinig uit zijn loopbaan heeft gehaald.’

En wanneer haalt iemand die doos van zijn leven op?

Volkskrant.

gaizka

Bericht door gaizka » wo feb 11, 2009 5:38 pm

Toch wel een triest verhaal, heb wel van hem genoten destijds. Herinner me nog dat hij in een CL wedstrijd een bal bij de zijlijn inhield middels een omhaal, dat is inzet! Mooie tijd :ajaxscarf.gif:

wizard_w

Bericht door wizard_w » wo feb 11, 2009 7:57 pm

Inderdaad vond het een leuke voetballer...maar zoals het vaak gaat met goeie voetballers....helaas :ajax.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » wo feb 11, 2009 8:00 pm

Hij is pas 32 natuurlijk, terughalen? :blush.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo feb 11, 2009 8:01 pm

Tja als ik dit zo lees zeg ik waarom niet een prestatiecontractje, als het idd meevalt met zn knie.

999

Bericht door 999 » wo feb 11, 2009 8:28 pm

Mooi laten zitten waar ie zit ...
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo feb 11, 2009 8:32 pm

Je hoopt dat die oude tijden terugkomen, maar als je reëel bent weet je dat het niet gebeurt. Niet met Kluivert, niet met Kanu, niet met Trabelsi.

Triest verhaal.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 11, 2009 9:48 pm

Ik hoor nog Beenhakker zeggen dat hij zo'n mooie Afrikaanse tackle had. :blush.gif:

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » do feb 12, 2009 12:55 am

Las ook vandaag dat stuk over Trabelsi in de Volkskrant...
Triest verhaal... Die man had zoveel meer uit zijn carriere kunnen halen.
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Plaats reactie