Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%

Totaal aantal stemmen: 84

wimpey

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » za mar 27, 2010 3:45 pm

Bertje schreef:Tenzij Ajax en Groningen overeengekomen zouden zijn dat Groningen niet betaalt om Blind tegen Ajax te laten spelen.
Hetgeen blijkbaar niet het geval is.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za mar 27, 2010 4:08 pm

wimpey schreef:
Ajax Rules schreef: Ajax betaalt Blind. De reden dat blind voor Groningen speelt en dat Blind zich uberhaupt moet inspannen voor Groningen, is omdat Ajax dat beter vindt.
Groningen betaalt ook voor Blind. Dus ook voor Blind tegen Ajax.
Dat is simpel te ondervangen door bij de overgang de voorwaarden duidelijk te bespreken en voor mij part een korting te geven voor 2/34e van de huursom (gebaseerd op een verhuur van een heel seizoen).

Over Jol trouwens: er was aardig wat kritiek in de eerste seizoenshelft, maar hij heeft de stijgende lijn goed ingezet, daar kan niemand nog om heen. Menigeen trok halverwege het seizoen veel te snel conclusies, zei ik toen al. Mijn tussentijdse beoordeling in de winterstop was een 6- met nog alle kans op een 5 of een 7. De 6- heeft hij inmiddels uitgebouwd naar een 7-. Met de landstitel kan hij nog een punt extra verdienen, de beker is wat mij betreft slechts een minnetje of een plusje, want het programma was ideaal voor Ajax. Een 8 behoort dus nog tot de mogelijkheden! Kunnen jullie mijn Aad de Mos achtige rekensommen nog volgen?

Mooi voetbal is een doelstelling voor volgend seizoen. Aan het begin van het seizoen 2009/2010 zat dit er echt niet in. Vergeet niet dat Eriksen, Suk en Lodeiro pas net aan het eerste komen ruiken. Dit soort jongens hebben even de tijd nodig om hun stempel op Ajax te drukken, tegen die tijd komt het met het voetbal ook wel goed. Nog niet zo lang geleden drukten Kennedy, Rommedahl en Aissati hun stempel op Ajax, dat is wel een verschil he.
Ajax!

wimpey

Bericht door wimpey » za mar 27, 2010 4:16 pm

Giacomo Puccini schreef: De 6- heeft hij inmiddels uitgebouwd naar een 7-.
Afrekenen doe je bij de kassa, GP. Niet bij het vriesvak midden in de winkel. Die 6- van jou wordt een 4 wanneer Ajax 3e wordt en de bekerfinale verliest.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 27, 2010 4:25 pm

wimpey schreef:Hetgeen blijkbaar niet het geval is.
Jol heeft het dan ook over toekomstige overeenkomsten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » za mar 27, 2010 4:50 pm

Ik vind het echt bizar om een speler die je uitleent niet tegen je te laten spelen. Een beetje kinderachtig.
I think I lost my fucking headache

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za mar 27, 2010 5:01 pm

LucaS schreef:Ik vind het echt bizar om een speler die je uitleent niet tegen je te laten spelen. Een beetje kinderachtig.
Aan de ene kant eisen wij supporters dat spelers betrokken zijn bij de club en dezelfde clubliefde hebben als de supporters. Aan de andere kant doen we niet moeilijk als ze tegen ons spelen?

Hoe zou jij het vinden als we jou een half seizoen zouden uitlenen aan pak em beet de Bunnikside van FC Utrecht, en je werd verplicht om FC Utrecht aan te moedigen tegen Ajax?
wimpey schreef:
Giacomo Puccini schreef: De 6- heeft hij inmiddels uitgebouwd naar een 7-.
Afrekenen doe je bij de kassa, GP. Niet bij het vriesvak midden in de winkel. Die 6- van jou wordt een 4 wanneer Ajax 3e wordt en de bekerfinale verliest.
Heb je gelijk in! Daarom vond ik iedereen zo voorbarig tijdens de winterstop. Het enige wat je tussentijds kunt doen is... een tussenstand geven. En 6 wedstrijden voor het einde zijn we nog in de race voor beide prijzen, dat is waar het om gaat he.
Ajax!

LucaS

Bericht door LucaS » za mar 27, 2010 5:02 pm

Giacomo Puccini schreef:
LucaS schreef:Ik vind het echt bizar om een speler die je uitleent niet tegen je te laten spelen. Een beetje kinderachtig.
Aan de ene kant eisen wij supporters dat spelers betrokken zijn bij de club en dezelfde clubliefde hebben als de supporters. Aan de andere kant doen we niet moeilijk als ze tegen ons spelen?

Hoe zou jij het vinden als we jou een half seizoen zouden uitlenen aan pak em beet de Bunnikside van FC Utrecht, en je werd verplicht om FC Utrecht aan te moedigen tegen Ajax?
Dat lijkt me heel wat anders. Een speler is geen supporter.

Het gaat overigens niet alleen om de prijzen. Jol transformeert Ajax in PSV II

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za mar 27, 2010 5:08 pm

Ajax doet sinds 6 jaar weer eens mee om de prijzen, maar er zijn nog steeds personen hier die maar niet willen toegeven dat Ajax stappen vooruit heeft gemaakt.

Iedere uitspraak van Jol wordt op een goudschaaltje gewogen en negatief uitgelegd. Ik bedoel, Jol is niet de eerste die met de opmerking over huurlingen komt.

Af en toe zijn Ajax supporters de grootste tegenstanders van Ajax zelf.
Whitey on the moon.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za mar 27, 2010 5:20 pm

LucaS schreef:
Giacomo Puccini schreef:

Dat lijkt me heel wat anders. Een speler is geen supporter.
Een speler is geen supporter? Dat zou ik maar niet te hard roepen. Daley Blind is er natuurlijk wel een, met zo een vader kan dat niet anders!

Veel spelers zijn inderdaad geen supporter, vooral buitenlandse spelers hebben volgens mij weinig binding met de club. Maar natuurlijk zijn veel Nederlandse spelers wel supporters van Ajax! De zelf opgeleide spelers helemaal.

Maar los daarvan, iedere club moet gewoon zijn belangen verdedigen. Ajax dus ook. Als ik Ajax was zou ik mijn eigen spelers alleen maar verhuren op voorwaarde dat de speler niet wordt opgesteld tegen Ajax. Het gaat me dus niet specifiek om de case Daley Blind, dit moet Ajax voor alle spelers afspreken. Het is gewoon onprofessioneel van Ajax dat ze hier nooit afspraken over hebben gemaakt. In Engeland is het heel normaal.
Ajax!

Rooie

Bericht door Rooie » za mar 27, 2010 5:22 pm

Giacomo Puccini schreef:Maar los daarvan, iedere club moet gewoon zijn belangen verdedigen. Ajax dus ook. Als ik Ajax was zou ik mijn eigen spelers alleen maar verhuren op voorwaarde dat de speler niet wordt opgesteld tegen Ajax. Het gaat me dus niet specifiek om de case Daley Blind, dit moet Ajax voor alle spelers afspreken. Het is gewoon onprofessioneel van Ajax dat ze hier nooit afspraken over hebben gemaakt. In Engeland is het heel normaal.
Het is verboden in Nederland.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za mar 27, 2010 5:25 pm

Gentlemens Agreement.
Ajax!

LucaS

Bericht door LucaS » za mar 27, 2010 5:28 pm

Ik hoop dat de KNVB dat nooit zal accepteren, het is namelijk competitievervalsing.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za mar 27, 2010 5:32 pm

Ik zou die bal in eigen doel schieten als ik Blind was. :neutral.gif:

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za mar 27, 2010 5:33 pm

Who cares. Het gaat toch om Ajax, niet om de competitie? Stel dat Blind morgen 'toevallig' twee slippertjes maakt, is dat geen competitievervalsing dan? Je haalt de schijn van vervalsing juist weg als je een verhuurde speler die 1-2 wedstrijden per jaar buiten de ploeg houdt.
Ajax!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za mar 27, 2010 5:38 pm

Jöhnk schreef:Ik zou die bal in eigen doel schieten als ik Blind was. :neutral.gif:
Ik ook! :ajaxscarf.gif:

Of minstens oppassen dat ik niet te goed zou spelen. Sprintjes op 90%, wat minder hoog springen bij de kopduels. Bij 3-0 voor Ajax laat ik uiteraard nog even mijn beste spel zien, als ik tenminste nog niet gewisseld ben.
Ajax!

goodfella

Bericht door goodfella » za mar 27, 2010 8:08 pm

GangstaRiB schreef:Ajax doet sinds 6 jaar weer eens mee om de prijzen, maar er zijn nog steeds personen hier die maar niet willen toegeven dat Ajax stappen vooruit heeft gemaakt.

Iedere uitspraak van Jol wordt op een goudschaaltje gewogen en negatief uitgelegd. Ik bedoel, Jol is niet de eerste die met de opmerking over huurlingen komt.

Af en toe zijn Ajax supporters de grootste tegenstanders van Ajax zelf.
Ajax heeft de afgelopen 6 jaar het kampioenschap tweemaal gemist op respectievelijk een doelpunt en een punt. We staan nu nog gewoon 4 punten achter Twente.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 27, 2010 8:10 pm

Maar betekent het niet halen van het kampioenschap ook automatisch dat je als trainer faalt?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

goodfella

Bericht door goodfella » za mar 27, 2010 8:22 pm

Bertje schreef:Maar betekent het niet halen van het kampioenschap ook automatisch dat je als trainer faalt?
Mocht Ajax de resterende wedstrijden winnen dan hebben ze en 86 punten behaald, een waanzinnig goed doelsaldo en tot en met het einde meegedaan om de titel. Ongeacht of Ajax met dergelijke cijfers kampioen wordt, zijn het natuurlijk wel prima cijfers.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za mar 27, 2010 9:53 pm

Giacomo Puccini schreef:Who cares. Het gaat toch om Ajax, niet om de competitie? Stel dat Blind morgen 'toevallig' twee slippertjes maakt, is dat geen competitievervalsing dan? Je haalt de schijn van vervalsing juist weg als je een verhuurde speler die 1-2 wedstrijden per jaar buiten de ploeg houdt.
Ten eerste zou ik als ik Jans zou zijn nooit Blind opstellen tegen z'n werkgever in deze fase van de competitie. Zeker ook gezien het feit dat z'n vader op de bank zit bij de tegenpartij. Zo'n jongen loopt toch met een dubbel gevoel. Wat dat betreft is zo'n uitspraak van Jol erg handig gedaan een paar dagen voor deze confrontatie. Niet toevallig natuurlijk.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za mar 27, 2010 10:49 pm

Ik dacht precies hetzelfde.
Ajax!

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » zo mar 28, 2010 10:35 am

Wie was ook alweer die speler die ooit juichend door de Galgenwaard rondrende toen ie z'n vader (die trainer van Utrecht was) met zijn goal een gevoelige thuisnederlaag toebracht? Scoren tegen je vader is toch de droom van iedere voetballende puber?

Contracten of afspraken om verhuurde spelers niet op te stellen... belachelijk! Een club moet gewoon met z'n sterkste elftal spelen zonder de sportieve belangen te laten verneuken door bijzaken als een huurcontract. Als verhuurde spelers last hebben van belangenconflicten lijkt me dat eerder een reden om geen spelers te verhuren aan clubs die in dezelfde competitie uitkomen als jezelf. Als Jol bang is voor gedetacheerde ajacieden verhuurt ie ze volgende keer maar aan een club in België.

Blind moet gewoon z'n stinkende best doen tegen Ajax, en Ajax moet nog beter spelen zodat ze Groningen inclusief huurling alle hoeken van de Arena laten zien.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

beelzebub

Bericht door beelzebub » zo mar 28, 2010 11:19 am

Was dat niet Rick Kruys vs Gert Kruys?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mar 28, 2010 11:30 am

Klopt. Kruys sr. was toen overigens trainer van de Graafschap.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mar 28, 2010 11:39 am

Verhuurde spelers moeten gewoon kunnen spelen tegen de club waar ze onder contract staan. Laat maar zien wat je in huis hebt. Als je als club bang bent dat die speler zo goed is dat hij je in de problemen brengt dan had je 'm wellicht niet moeten verhuren maar zelf moeten opstellen. Ik ben absoluut tegen dit soort beperkende voorwaarden bij verhuur. Je wilt dat de speler in kwestie ervaring gaat opdoen. Nou, laat hem dat dan ook doen. Van een wedstrijd op hoog niveau (wat tegen Ajax het geval zou moeten zijn) kan een speler alleen maar beter worden.
Nil volentibus arduum

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma mar 29, 2010 8:27 pm

Als Sarpong Ajax de laatste wedstrijd van de titel houdt door een doelpunt en NEC daarmee lijfsbehoud laat houden, dan heeft Jol dikke pech gehad... onzin allemaal.

Dan zou NEC niet de beste 11 op mogen stellen omdat ze tegen Ajax moeten die kampioen kan worden en NEC misschien kan degraderen...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Plaats reactie