De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Mwa, als jij igv de Vries niet zou klappen, kun je hem en anderen ook niet kwalijk nemen igv Cruijff niet te klappen. Maar goed waar hebben we het over, het is hier Noord-Korea niet.
I think I lost my fucking headache
Natuurlijk, niemand hoeft te klappen, dit is een vrij land. Maar het is wel erg benepen en ongevoelig om je niet over je gevoelens heen te zetten en je zo demonstratief te gedragen op het moment dat het hele stadion stilstaat bij wat deze ziekte doet. Zoals duidelijk vooraf aangegeven, het was niet alleen voor Cruijff, maar ook voor alle andere mensen die kanker hebben.
Zelfs op zo'n moment wil die enge De Vries in het middelpunt staan. Bah.
Zelfs op zo'n moment wil die enge De Vries in het middelpunt staan. Bah.
Dat kun je tweeledig uitleggen. Stel Peterrrrrr is ziek en 'men klapt'.Yopi schreef: Daarbij, die actie was er nu eenmaal. Even klappen, dat kost niets.
Klappen ze voor Peterrrrrr of klappen ze omdat ie ziek is? Dezelfde vraag lijkt me ook op Cruijff van toepassing.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Binnenkort is niet klappen hetzelfde als iemand doodwensen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Peter zou denken dat ze voor Peter klapten.
Je moet de dingen wel kunnen scheiden. Bijvoorbeeld, ik vind LVG een bullebak. Maar dan heb ik het wel over LVG de trainer, de voetbalpersoonlijkheid, de BN'er. De persoon LVG ken ik niet.
Op het moment dat zoiets gebeurt, hebben we het niet langer over iemands publieke functie. Dan gaat het over de persoon, i.c. over de persoon Cruijff. Over een doodzieke man. Een man met vrouw, kinderen en kleinkinderen.

Je moet de dingen wel kunnen scheiden. Bijvoorbeeld, ik vind LVG een bullebak. Maar dan heb ik het wel over LVG de trainer, de voetbalpersoonlijkheid, de BN'er. De persoon LVG ken ik niet.
Op het moment dat zoiets gebeurt, hebben we het niet langer over iemands publieke functie. Dan gaat het over de persoon, i.c. over de persoon Cruijff. Over een doodzieke man. Een man met vrouw, kinderen en kleinkinderen.
Yopi schreef:Peter zou denken dat ze voor Peter klapten.![]()

Exact. Zo opzichtig niet klappen...

IK GELOOF!!!!!!
Laten we ons lekker bezig houden met Peter R de Vries.
Ik vond het mooi dat de Kuip klapte, toch in de ogen van Feyenoord is Cruijff een Ajacied.
Die tokkies konden wel het verschil zien tussen voetbalvete en de mens

Ik vond het mooi dat de Kuip klapte, toch in de ogen van Feyenoord is Cruijff een Ajacied.
Die tokkies konden wel het verschil zien tussen voetbalvete en de mens

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Eens, schitterend gebaar. Gaf me ook kippenvel.
Prachtige 'hart onder de riem'.
Als ik dat commentaar van Cruijff zie, weet hij dus zelf ook nog niet waar hij aan toe is. Heftig hoor.
Als ik dat commentaar van Cruijff zie, weet hij dus zelf ook nog niet waar hij aan toe is. Heftig hoor.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Zit net de herhaling te kijken, maar dit is wel een erg gekleurde weergave van wat er gezegd:bedoeld werd.Yopi schreef:http://www.telegraaf.nl/prive/24659421/ ... jff__.html
Haha, wat laat hij zich daar kennen.
Moest zo lachen toen ik het begin van Studio Voetbal zag. Die Vermeulen kon geen woord van sympathie over zijn lippen krijgen. Sterker, hij moest even opmerken dat 'zulke dingen bij het leven horen'. Zo van: die Cruijff moet zich niet zo aanstellen met zijn kanker.![]()
Bert van Marwijk zei dat hij enorm geschrokken was van het nieuws. Zoveel medeleven was duidelijk niet de bedoeling. Vermeulen: 'Maar jullie zijn geen vrienden, toch?'
Ach, ach, wat sneu.
Je laat jezelf hier met name kennen in je (terechte overigens) antipathie richting Vermeulen.
1) Vermeulen gaf als voorbeeld een ander schrijnende situatie om aan te geven hoe hard het leven soms is, en hoe hard het nieuws over Cruijf is.
2)niet Vermeulen maar Egbers maakt de opmerking dat van Marwijk niet de allerbeste vrienden zijn.
Daarnaast geeft Egbers het aan om te illustreren waarom het nieuws alsnog zo'n impact heeft. Cruijf heeft nu eenmaal een enorme impact op heel veel mensen.
O sorry, dacht dat het Vermeulen was en niet Egberts.
Tja, een schrijnende situatie, het zal wel. Ook een manier om direct reageren te vermijden.

Tja, een schrijnende situatie, het zal wel. Ook een manier om direct reageren te vermijden.
Vermeulen is natuurlijk ook een harteloze lul met zijn voortdurende inhoudelijke kritiek op die flutrevolutie.Yopi schreef:O sorry, dacht dat het Vermeulen was en niet Egberts.![]()
Wollt ihr den totalen Mensch?
Waar is Joey gebleven Yopi?Yopi schreef:O sorry, dacht dat het Vermeulen was en niet Egberts.![]()
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Viel alleen op dat er bij Vermeulen geen woord van sympathie af kon.
Vermeulen is inderdaad een harteloze lul.
Waarom zit die man überhaupt in de studio? Hij benoemt zichzelf tot analist.
Sportjournalisten hebben zo vaak een dubbele agenda. Pierre van Hooijdonk gaf er gisteren nog een voorbeeld van. Hij had het spel van Robin Van Persie bekritiseerd op televisie. Dat stond Robin van Persie niet aan. Vervolgens kwamen 'huisvriend' Spaan en zijn maat Hugo Borst met een opzetje: Van Persie kreeg de gelegenheid om Van Hooijdonk frontaal aan te vallen.
Het is een harde strijd om lijntjes en om bronnen. De NOS had ooit Cruijff als analist. Toen kuste Vermeulen de voeten van Cruijff. Er zal wel iets voorgevallen zijn. Cruijff heeft erover gezegd dat hij er geen zin meer in had omdat het in de Nederlandse voetbaljournalistiek alleen nog over bijzaken ging. Sindsdien laat Vermeulen geen kans onbenut om Cruijff zwart te maken. Mijn gok: Cruijff heeft Vermeulen in zijn gezicht gezegd: jij hebt de ballen verstand van voetbal.
Waarom zit die man überhaupt in de studio? Hij benoemt zichzelf tot analist.

Sportjournalisten hebben zo vaak een dubbele agenda. Pierre van Hooijdonk gaf er gisteren nog een voorbeeld van. Hij had het spel van Robin Van Persie bekritiseerd op televisie. Dat stond Robin van Persie niet aan. Vervolgens kwamen 'huisvriend' Spaan en zijn maat Hugo Borst met een opzetje: Van Persie kreeg de gelegenheid om Van Hooijdonk frontaal aan te vallen.
Het is een harde strijd om lijntjes en om bronnen. De NOS had ooit Cruijff als analist. Toen kuste Vermeulen de voeten van Cruijff. Er zal wel iets voorgevallen zijn. Cruijff heeft erover gezegd dat hij er geen zin meer in had omdat het in de Nederlandse voetbaljournalistiek alleen nog over bijzaken ging. Sindsdien laat Vermeulen geen kans onbenut om Cruijff zwart te maken. Mijn gok: Cruijff heeft Vermeulen in zijn gezicht gezegd: jij hebt de ballen verstand van voetbal.

Tja, dubbele agenda's in de voetbaljournalistiek, daar zijn legio voorbeelden van te geven.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Beetje ironisch, aangezien ik hem samen met Derksen Van Persie nog laf in de rug aan zag vallen. En de NOS heeft ook boter op het hoofd met hun keuze van 'analisten' en selectie van beelden. Vermeulen zegt nog wel eens wat zinnigs, en blijkt itt tot de meesten af en toe tot daadwerkelijke analyse in staat.Yopi schreef:Viel alleen op dat er bij Vermeulen geen woord van sympathie af kon.
Waarom zit die man überhaupt in de studio? Hij benoemt zichzelf tot analist.![]()
Wellicht vond Vermeulen Cruijff een uitstekend analist en een waardeloos bestuurder/bemoeial. Ook dat is weer een blijk dat hij niet zwakzinnig is.Het is een harde strijd om lijntjes en om bronnen. De NOS had ooit Cruijff als analist. Toen kuste Vermeulen de voeten van Cruijff. Er zal wel iets voorgevallen zijn. Cruijff heeft erover gezegd dat hij er geen zin meer in had omdat het in de Nederlandse voetbaljournalistiek alleen nog over bijzaken ging. Sindsdien laat Vermeulen geen kans onbenut om Cruijff zwart te maken. Mijn gok: Cruijff heeft Vermeulen in zijn gezicht gezegd: jij hebt de ballen verstand van voetbal.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Cruijff een bemoeial? Goh...
Het zal aan mij liggen, maar ik hoor Vermeulen zelden iets zeggen dat hout snijdt. Maar ik geef onmiddellijk toe dat ik niet vaak naar dat programma kijk. En dat zijn aanwezigheid voor mij reden is om de tv snel uit te zetten. Ik vind Vermeulen een vervelende man omdat hij zichzelf zo serieus neemt. Geen greintje zelfspot, en hij lijkt oprecht te denken dat hij heel veel verstand van voetbal heeft. Hij heeft niet in de gaten dat geen zichzelf respecterend sportprogramma van een andere zender hem ooit zou uitnodigen. Hij schuift alleen aan bij SV omdat hij zichzelf uitnodigt.
Zondag ging het meteen over Cruijff en Ajax, dat heb ik nog uitgezeten. Daarna ben ik afgehaakt. Zo'n programma, daar kijk je toch niet voor je lol naar?
Zeg ik dat andere journalisten zich niet aan dit soort gedrag bezondigen? Het probleem is juist: het gaat zelden over de inhoud. Iedereen is bezig zichzelf waar te maken op zijn eigen postzegel. Die analisten zeker ook, die moeten wel in de pas lopen. Anders worden ze niet meer uitgenodigd. Door de inteeltcultuur van de Nederlandse sportjournalistiek zijn de meeste sportjournalisten en analisten een karikatuur van zichzelf geworden.

Het zal aan mij liggen, maar ik hoor Vermeulen zelden iets zeggen dat hout snijdt. Maar ik geef onmiddellijk toe dat ik niet vaak naar dat programma kijk. En dat zijn aanwezigheid voor mij reden is om de tv snel uit te zetten. Ik vind Vermeulen een vervelende man omdat hij zichzelf zo serieus neemt. Geen greintje zelfspot, en hij lijkt oprecht te denken dat hij heel veel verstand van voetbal heeft. Hij heeft niet in de gaten dat geen zichzelf respecterend sportprogramma van een andere zender hem ooit zou uitnodigen. Hij schuift alleen aan bij SV omdat hij zichzelf uitnodigt.
Zondag ging het meteen over Cruijff en Ajax, dat heb ik nog uitgezeten. Daarna ben ik afgehaakt. Zo'n programma, daar kijk je toch niet voor je lol naar?

Zeg ik dat andere journalisten zich niet aan dit soort gedrag bezondigen? Het probleem is juist: het gaat zelden over de inhoud. Iedereen is bezig zichzelf waar te maken op zijn eigen postzegel. Die analisten zeker ook, die moeten wel in de pas lopen. Anders worden ze niet meer uitgenodigd. Door de inteeltcultuur van de Nederlandse sportjournalistiek zijn de meeste sportjournalisten en analisten een karikatuur van zichzelf geworden.
Er zijn van die stickers voor op de auto met de tekst: Ik rem niet voor Arno Vermeulen 

IK GELOOF!!!!!!
Pas op wat je zegt: dat is bijna zo erg als niet klappen voor Johan Cruijff.Lionel schreef:Er zijn van die stickers voor op de auto met de tekst: Ik rem niet voor Arno Vermeulen

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ik rem voor mens en dier, maakt niet uit.
Maar voor mijn wiskundeleraar van vroeger, mwah...
Maar voor mijn wiskundeleraar van vroeger, mwah...

Ik vind het wel komisch. Bijna iedereen heeft een hekel aan de Arno Vermeulen die bij Studio Voetbal aan tafel komt.
IK GELOOF!!!!!!
Da's prima in zo'n praatprogramma, zo'n steen des aanstoots. Als er een zinnig en onbevooroordeeld geluid uit komt tenminste...Lionel schreef:Ik vind het wel komisch. Bijna iedereen heeft een hekel aan de Arno Vermeulen die bij Studio Voetbal aan tafel komt.
Ja, maar dat is dus helemaal het punt bij die Arno Vermeulen. Hij is totaal niet objectief en onbevooroordeeld en bepaald zinnige dingen zegt hij doorgaans ook niet.
Vermeulen is dus anti-Cruijff. Wat is zijn kamp?
LvG?

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Hij uit zich doorgaans niet zo pro-Cruijff, maar dat maakt mij verder niet zoveel uit.Mano schreef:Vermeulen is dus anti-Cruijff. Wat is zijn kamp?LvG?
Storend is vooral dat hij, vooral direct op de momenten dat het inhoudelijk op voetbal ingaat, een enorme partij onzin uitkraamt op een toon die doet vermoeden dat hij een voetbalgoeroe pur sang is.