De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Yopi
Erelid

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » do okt 22, 2015 9:34 am

Een dode Cruijff is voor veel mensen binnen Ajax de allerbeste Cruijff, Zeux. Dan kunnen ze hem als icoon gebruiken zonder dat hij zijn mond nog open doet.

Hopelijk wint Cruijff deze wedstrijd ook.

Denk het ook, dat gedoe was niet goed voor hem. Hij is natuurlijk al heel lang hartpatiënt.
Laatst gewijzigd door Yopi op do okt 22, 2015 9:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.

zeux

Bericht door zeux » do okt 22, 2015 9:37 am

wimpey schreef:Ik denk dat zijn familie eerdaags zal denken (van de eerste grote schok bekomen): had je nou buiten die slangenkuil gehouden en je ding gedaan met foundation en uni. Stress is een killer. Rechtszaken, ruzies, kampen, noem maar op. Niet bevorderlijk voor de gezondheid. Ronald de Boer bracht het laatst mooi, vond ik: ik wil gewoon relaxed leven. Die stond jl. dinsdag op De Toekomst 100 jochies toe te spreken...
Kanker is toch niet stress-gerelateerd? Dat overkomt je.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano

Bericht door Mano » do okt 22, 2015 9:39 am

Yopi, ik snap dat je emoties hebt maar laten we deze discussie voor wat het is.

Want er gaan ook mensen op staan die vanuit de 'geest van Johan' gaan acteren en dat zijn nu cruijffianen die dan naar de macht grijpen.

Zullen we eerst gewoon afwachten hoe JC deze wedstrijd glansrijk (over)wint :biggthumpup.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 22, 2015 9:39 am

zeux schreef: Kanker is toch niet stress-gerelateerd? Dat overkomt je.
2 pakkies peuken per dag verhogen je kans aanzienlijk. Wagonladingen stress ook.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do okt 22, 2015 9:40 am

Elke ziekte is tot op zekere hoogte stres gerelateerd. Stress ondermijnt de weerstand.

Maar ik denk dat al die gebietste sigaretten er ook iets mee te maken hebben...
Hoewel ze zeggen dat de longen als je ophoudt met roken na tien jaar weer schoon zijn.

zeux

Bericht door zeux » do okt 22, 2015 9:41 am

wimpey schreef:
zeux schreef: Kanker is toch niet stress-gerelateerd? Dat overkomt je.
2 pakkies peuken per dag verhogen je kans aanzienlijk. Wagonladingen stress ook.
Die peuken rookte hij in de kleedkamer, niet in de bestuurskamer (al twintig jaar niet meer).

Maar dat stress kans op kanker vergroot, dat heb ik nog nooit gehoord. Heb je daar meer info over?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do okt 22, 2015 9:42 am

Het zal een strijd zijn die niets met sport te maken heeft, dat maakt de kwaal zo verschrikkelijk, je begint met een grote achterstand, met name de vorm die genoemd wordt in Spanje.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mano

Bericht door Mano » do okt 22, 2015 9:42 am

Is Cruijff het type dat jaarlijks door de bodyscan gaat of meer het type dat pas naar de dokter gaat als ie last heeft?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do okt 22, 2015 9:43 am

Het laatste, Mano. Zijn vrouw moest hem destijds naar het ziekenhuis slepen. Daar kreeg hij met spoed een bypass.

http://genezendvermogen.nl/kennisbank/k ... en-stress/

Lionel

Bericht door Lionel » do okt 22, 2015 9:43 am

Mano schreef:Is Cruijff het type dat jaarlijks door de bodyscan gaat of meer het type dat pas naar de dokter gaat als ie last heeft?
Ik heb zo een gevoel dat hij tot de laatste groep behoort.

Ik snap ergens wel wat Yopi bedoelt maar het uitspreken van zoiets maakt de gehele discussie er niet beter/makkelijker op.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » do okt 22, 2015 9:45 am

Lionel schreef: Ik snap ergens wel wat Yopi bedoelt maar het uitspreken van zoiets maakt de gehele discussie er niet beter/makkelijker op.
Ik vind het onfris om aan te nemen dat mensen binnen Ajax Cruijff daadwerkelijk dood willen zien.

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 22, 2015 9:52 am

zeux schreef: Maar dat stress kans op kanker vergroot, dat heb ik nog nooit gehoord. Heb je daar meer info over?
De een ziet een verband, de ander ontkent dit verband... Stress, frustraties, depressiviteit: een killer voor de cellen.

http://genezendvermogen.nl/kennisbank/a ... angetoond/
http://www.kankervoorbij.com/Stress-en-kanker.html

Ik ga hier trouwens geen welles / nietes discussie van maken, Zeux. Dat is zowel zinloos als ongepast.

Lionel

Bericht door Lionel » do okt 22, 2015 9:55 am

zeux schreef:
Lionel schreef: Ik snap ergens wel wat Yopi bedoelt maar het uitspreken van zoiets maakt de gehele discussie er niet beter/makkelijker op.
Ik vind het onfris om aan te nemen dat mensen binnen Ajax Cruijff daadwerkelijk dood willen zien.
Ik ben het met je eens. Hou er verder ook wel over op. Hopen dat het goedkomt!
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 22, 2015 9:56 am

zeux schreef: Ik vind het onfris om aan te nemen dat mensen binnen Ajax Cruijff daadwerkelijk dood willen zien.
Kaltgestellt, dan... Cruijff is een moeilijk man, die velen in hun bewegingsruimte binnen en rond de club beperkt.

Op micro-niveau zie je op AT v.w.b. Cruijff hetzelfde. Messias, sekteleider, minderwaardig mens.

Cruijff is een gehaat man. En die haat zit er tot diep in de vezels in. Niemand gaat natuurlijk effe openbaar toegeven dat ie de dood v.w.b. Cruijff wel een mooie oplossing zou vinden...

zeux

Bericht door zeux » do okt 22, 2015 9:56 am

wimpey schreef:
zeux schreef: Maar dat stress kans op kanker vergroot, dat heb ik nog nooit gehoord. Heb je daar meer info over?
De een ziet een verband, de ander ontkent dit verband... Stress, frustraties, depressiviteit: een killer voor de cellen.

http://genezendvermogen.nl/kennisbank/a ... angetoond/
http://www.kankervoorbij.com/Stress-en-kanker.html

Ik ga hier trouwens geen welles / nietes discussie van maken, Zeux. Dat is zowel zinloos als ongepast.
Dat is ook niet mijn bedoeling Wimpey. Ik ben oprecht geïnteresseerd. Niet alles dat ik post is antagonistisch...

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do okt 22, 2015 9:59 am

Ik denk dat jullie voetbal ietswat te serieus nemen als je denkt dat er weldenkende mensen zijn die iemand dood willen hebben omdat ie een andere mening is toegedaan.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

zeux

Bericht door zeux » do okt 22, 2015 10:00 am

wimpey schreef:
zeux schreef: Ik vind het onfris om aan te nemen dat mensen binnen Ajax Cruijff daadwerkelijk dood willen zien.
Kaltgestellt, dan... Cruijff is een moeilijk man, die velen in hun bewegingsruimte binnen en rond de club beperkt.

Op micro-niveau zie je op AT v.w.b. Cruijff hetzelfde. Messias, sekteleider, minderwaardig mens.

Cruijff is een gehaat man. En die haat zit er tot diep in de vezels in. Niemand gaat natuurlijk effe openbaar toegeven dat ie de dood v.w.b. Cruijff wel een mooie oplossing zou vinden...
Er zullen absoluut mensen zijn die het fijn zullen vinden als Cruijff van het toneel is, maar hem actief dood willen? Nee. Grotesk.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do okt 22, 2015 10:01 am

Laat dit niet ontaarden, AT'ers mogen het oneens zijn over Ajax, maar niemand zal een ander zoiets wensen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

LucaS

Bericht door LucaS » do okt 22, 2015 10:03 am

Wat een onzin allemaal. De meeste beschaafde mensen haten iemand niet vanwege zijn opvattingen over voetbal. Longkanker gun je helemaal niemand.

Laten we hopen dat hij de ziekte overwint.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do okt 22, 2015 10:04 am

Raymon schreef:Ik denk dat jullie voetbal ietswat te serieus nemen als je denkt dat er weldenkende mensen zijn die iemand dood willen hebben omdat ie een andere mening is toegedaan.
Hoezo? Dit komt toch zo vaak voor? Er zijn mensen die Obama dood willen, of de Paus, of Wilders. NIets nieuws onder de zon.

Zoals Wimpey zegt: veel mensen binnen Ajax hebben last van Cruijff. Die zijn blij als hij op welke manier dan ook van het toneel verdwijnt.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » do okt 22, 2015 10:11 am

Vreselijk om een ziekte te hebben, hopelijk slaan de (eventuele?) behandelingen goed aan bij ons icoon.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 22, 2015 10:12 am

Yopi schreef: Hoezo? Dit komt toch zo vaak voor? Er zijn mensen die Obama dood willen, of de Paus, of Wilders. NIets nieuws onder de zon.
Idd. De een z'n dood... Beetje naïef om te veronderstellen dat de Cruijff-haat zich slechts tot het voetbal beperkt en niet de 'totale mens' betreft.

Rooie

Bericht door Rooie » do okt 22, 2015 10:17 am

Bewaar deze discussies lekker voor volgende week. Nu de beste man gewoon het allerbeste wensen en hopen dat het meevalt.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do okt 22, 2015 10:37 am

Yopit schreef:
Raymon schreef:Ik denk dat jullie voetbal ietswat te serieus nemen als je denkt dat er weldenkende mensen zijn die iemand dood willen hebben omdat ie een andere mening is toegedaan.
Hoezo? Dit komt toch zo vaak voor? Er zijn mensen die Obama dood willen, of de Paus, of Wilders. NIets nieuws onder de zon.

Zoals Wimpey zegt: veel mensen binnen Ajax hebben last van Cruijff. Die zijn blij als hij op welke manier dan ook van het toneel verdwijnt.
Inderdaad. Ajax Rules doet hier toch overduidelijk een impliciete doodswens? Zoals hij dat al eerder, zelfs in fellere bewoordingen, heeft gedaan. Lijkt me geen enkele discussie over mogelijk.

Johan, sterkte!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do okt 22, 2015 10:41 am

Yopi schreef:

Je draaft door. Het gaat over voetbal. Niet over POTUS, Pope of Populist. Niet dat die dood moeten overigens, maar daar kun je in ieder geval nog bij voorstellen dat die zulke sterke emotionele gevoelens oproepen dat je denkt dat dat de enige oplossing is. Maar niet bij voetbal. Kom op zeg.

Cruijff moet beter worden, daar gaat het om.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie