De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Bert » wo feb 09, 2011 11:09 am

GangstaRiB schreef:En dat vind je miskopen?
Hij heeft ze toch gehaald? En iemand als Aissati is natuurlijk minder miskoop dan Lodeiro. Net als Cvita meer gepresteerd heeft dan Verhoeven. Ook Sulejmani had onder Van Basten nog prima statistieken.

Punt is dat het onzin is om te zeggen dat Jol niets gekost heeft.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo feb 09, 2011 11:11 am

joey schreef:Zé Eduardo is door zijn zaakwaarnemer nu bij de volgende club ondergebracht. Ook daar speelt hij nooit. Hij kan er namelijk weinig van. En ja, dus liep hij in de weg. Op zijn plek had een andere jongen kunnen spelen, die wel toekomst had bij Ajax.

Verder vertel je het hele verhaal. VDB was wanhopig op zoek naar een trainer en dus kon Jol vragen wat hij wilde. Maar sommige dingen mág je niet weggeven. Anders veeg je je kont af aan het rapport-Coronel.

Welke aankopen hebben dan een hoofdrol gespeeld? :confused.gif:
Rommedahl en Pantelic (ik weet even niet of Rommedahl er al eerder was, maar die ging wel goed spelen onder Jol).

Van den Boog was niet wanhopig op zoek. Van den Boog wilde een ervaren coach en heeft doelbewust Jol losgeweekt van HSV. Als Van den Boog wanhopig was, had hij 10 goedkopere opties kunnen kiezen. Het rapport Coronel is in zoverre gevolgd dat Jol een zwaargewicht (letterlijk en figuurlijk) als coach was die het hele technisch gedeelte voor z'n rekening nam. Het rapport Coronel bevat 2 opties: of een zware jongen als TD en een trainer daaronder, óf een coach die alles voor z'n rekening neemt.
Whitey on the moon.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo feb 09, 2011 11:16 am

Bertje schreef:
GangstaRiB schreef:En dat vind je miskopen?
Hij heeft ze toch gehaald? En iemand als Aissati is natuurlijk minder miskoop dan Lodeiro. Net als Cvita meer gepresteerd heeft dan Verhoeven. Ook Sulejmani had onder Van Basten nog prima statistieken.

Punt is dat het onzin is om te zeggen dat Jol niets gekost heeft.
Nou ja.. het lijkt me toch vrij duidelijk dat Jol eventjes wat beter z'n zaakjes op orde had. Die vergelijkingen hierboven gaan toch nergens over? Hoe kan je een spits nou met een keeper vergelijken? En over de prestaties van Cvita wil ik graag wat meer weten, want hij heeft denk ik 4x gescoord tegen De Graafschap ofzo. Te verwaarlozen.

Lodeiro heeft pech met blessure's gehad, maar ik ben benieuwd hoeveel beide spelers hebben gekost (salaris en transfersom) want dat ligt volgens mij vrij dicht bij elkaar. En van Aisattie weten we nu zeker dat hij het niveau niet aankan, Lodeiro kan het nog allemaal bewijzen.
Whitey on the moon.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo feb 09, 2011 11:26 am

Ja, zo is er geen discussie mogelijk. Zoek gewoon even op tegen wie Cvitanich gescoord heeft. Het waren in ieder geval meer dan vier doelpunten. Maar goed, als alle aankopen van Van Basten tot op de dag van vandaag geblesseerd waren geweest dan was er dus geen vuiltje aan de lucht geweest.

Daaaaag.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 09, 2011 11:28 am

GangstaRiB schreef:Rommedahl en Pantelic (ik weet even niet of Rommedahl er al eerder was, maar die ging wel goed spelen onder Jol).
Rommedahl was zelfs nog een aankoop van Martin van Geel!
Van den Boog was niet wanhopig op zoek. Van den Boog wilde een ervaren coach en heeft doelbewust Jol losgeweekt van HSV.
Ja, nadat hij eerst bij Adriaanse had aangeklopt. Die in alles het tegenovergestelde is van Jol. VDB wilde een ervaren coach, ja. Verder had hij blijkbaar niet echt een idee. Ja, Ajax moest kampioen worden. Voor de rest maakte het niet uit. Kijk, dan kom je jezelf dus keihard tegen.
Als Van den Boog wanhopig was, had hij 10 goedkopere opties kunnen kiezen.
Hij wilde een grote naam.
Het rapport Coronel is in zoverre gevolgd dat Jol een zwaargewicht (letterlijk en figuurlijk) als coach was die het hele technisch gedeelte voor z'n rekening nam. Het rapport Coronel bevat 2 opties: of een zware jongen als TD en een trainer daaronder, óf een coach die alles voor z'n rekening neemt.
Een zwaargewicht is Jol zeker, letterlijk dan. :smallgrin.gif:

Juist als je de trainer alle macht geeft, moet je vooraf héél duidelijk maken dat hij wel moet werken binnen de marges die de club aangeeft. In dit geval dus binnen de kaders van het rapport-Coronel. Jol zei op een gegeven moment dat hij **** had aan dat hele rapport. Dat kán toch niet?
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo feb 09, 2011 11:34 am

Bertje schreef:Ja, zo is er geen discussie mogelijk. Zoek gewoon even op tegen wie Cvitanich gescoord heeft. Het waren in ieder geval meer dan vier doelpunten. Maar goed, als alle aankopen van Van Basten tot op de dag van vandaag geblesseerd waren geweest dan was er dus geen vuiltje aan de lucht geweest.

Daaaaag.
Dat is snel. Je probeert Jol te vergelijken met Van Basten. Dezelfde Van Basten die in het rijtje historisch slechte managers gezet kan worden. Van Basten is voor mij niet eens een graadmeter, want hij was té slecht bezig.

Het gaat erom dat Jol wordt beschuldigd dat hij zowat heel Ajax heeft geruineerd, maar volgens mij ligt dat wat genuanceerder. Dat ene talentje dat bij Jong Ajax wordt gestald... nou nou... liever zien we naturlijk Sno, Aisatti en Wielaert daar acteren.

Theorie en praktijk zijn verschillende dingen. Van den Boog heeft met Jol gekozen voor stabiliteit in roerige tijden. Jol heeft grotendeels aan die opdracht voldaan: selectie werd uitgedund en prestaties gingen omhoog. Dan kun je op papier nog zo hard roepen dat de Ajax filosofie niet uitgedragen wordt, maar Jol en Van den Boog worden ook afgerekend op prestaties. Geen Champions League betekende nóg rodere cijfers en het vertrek van meerdere sterkhouders.
Whitey on the moon.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » wo feb 09, 2011 11:35 am

GangstaRiB schreef:Jol is gekomen, Jol is een ervaren coach die Ajax binnen 1 jaar bijna kampioen maakte, CL heeft gehaald met minimale middelen. Een aantal van Jol's aankopen hebben een hoofdrol in die opleving gespeeld.
Ben het redelijk met je eens, zie alleen niet de toegevoegde waarde van het "met minimale middelen". Want die "minimale" middelen, zijn t.o.v. alle andere clubs in Nederland nog altijd behoorlijk maximaal. Als je de nadruk legt op hoeveel geld er beschikbaar is vind ik dat Ajax elk jaar kampioen hoort te zijn, en dus CL haalt.

We weten natuurlijk dat dat niet het enige is dat telt, dus hij heeft het aardig gedaan met de groep. Maar juist door je toevoeging 'viel ik er over'.
Op naar de vierde ster!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo feb 09, 2011 11:49 am

Pride of Amsterdam schreef:
GangstaRiB schreef:Jol is gekomen, Jol is een ervaren coach die Ajax binnen 1 jaar bijna kampioen maakte, CL heeft gehaald met minimale middelen. Een aantal van Jol's aankopen hebben een hoofdrol in die opleving gespeeld.
Ben het redelijk met je eens, zie alleen niet de toegevoegde waarde van het "met minimale middelen". Want die "minimale" middelen, zijn t.o.v. alle andere clubs in Nederland nog altijd behoorlijk maximaal. Als je de nadruk legt op hoeveel geld er beschikbaar is vind ik dat Ajax elk jaar kampioen hoort te zijn, en dus CL haalt.

We weten natuurlijk dat dat niet het enige is dat telt, dus hij heeft het aardig gedaan met de groep. Maar juist door je toevoeging 'viel ik er over'.
Klopt, alleen zijn onze maximale middelen nogal slecht geinvesteerd..... Spelers als Enoh (ik noem hem even willekeurig) zal beter verdienen dan z'n collega's bij Twente en PSV terwijl het kwaliteitsverschil nihil is. Sno pakt 1,2 miljoen per jaar... tja... dan kun je wel een kampioenschap eisen omdat we het meeste geld hebben... maar dat gaat em niet worden.
Whitey on the moon.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 09, 2011 11:50 am

GangstaRiB schreef:Het gaat erom dat Jol wordt beschuldigd dat hij zowat heel Ajax heeft geruineerd, maar volgens mij ligt dat wat genuanceerder. Dat ene talentje dat bij Jong Ajax wordt gestald... nou nou... liever zien we naturlijk Sno, Aisatti en Wielaert daar acteren.

Dat is precies wat er gebeurde onder Jol. En dat terwijl Jong Ajax een opleidingsteam moet zijn. Maar dat terzijde.

Leg mij maar eens uit waarom dat ene talentje is gekomen. Of Kerlon. Of Atouba. Of Tainio.
Theorie en praktijk zijn verschillende dingen. Van den Boog heeft met Jol gekozen voor stabiliteit in roerige tijden. Jol heeft grotendeels aan die opdracht voldaan: selectie werd uitgedund en prestaties gingen omhoog. Dan kun je op papier nog zo hard roepen dat de Ajax filosofie niet uitgedragen wordt, maar Jol en Van den Boog worden ook afgerekend op prestaties. Geen Champions League betekende nóg rodere cijfers en het vertrek van meerdere sterkhouders.
En daarom kan Frank de Boer opnieuw beginnen. Zo bouw je nooit wat op.

Jol heeft 'gewoon' een hoop geld uitgegeven. In zijn eerste seizoen vijftien miljoen, heb ik ergens gelezen. Meer dan welke andere Nederlandse club dan ook. Er werd bovendien meer uitgegeven aan salarissen.

Kijk, ik neem het Jol niet kwalijk. Hij is zoals hij is. En dat hij een ongezonde belangstelling voor de spelershandel had, wisten we ook van tevoren. Jol had niet aangesteld mogen worden. Hij past niet bij Ajax. Jol moest bij Ajax áltijd winnen, anders was het afgelopen. Dat is geen goede basis.

LucaS

Bericht door LucaS » wo feb 09, 2011 11:50 am

Buiten de discussie over of spelers geslaagd zijn, is het natuurlijk feitelijk gewoon onjuist om te beweren dat de spelers die Jol gekocht heeft maar 2 miljoen hebben gekost. EH, Lodeiro en de Zeeuw samen hebben toch echt tussen de tien en vijftien miljoen gekost.
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo feb 09, 2011 12:00 pm

LucaS schreef:Buiten de discussie over of spelers geslaagd zijn, is het natuurlijk feitelijk gewoon onjuist om te beweren dat de spelers die Jol gekocht heeft maar 2 miljoen hebben gekost. EH, Lodeiro en de Zeeuw samen hebben toch echt tussen de tien en vijftien miljoen gekost.
Die 2 miljoen sloeg op miskoop Atouba, terwijl Van Basten 30 miljoen aan miskopen heeft gedaan.

De bedragen die voor De Zeeuw, El H en Lodeiro zijn neergeteld bedragen inderdaad minimaal 12 miljoen, maar 66,6% van die aankopen is geslaagd en 33,3% is pending.
Whitey on the moon.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 09, 2011 2:36 pm

GangstaRiB schreef:Die 2 miljoen sloeg op miskoop Atouba, terwijl Van Basten 30 miljoen aan miskopen heeft gedaan.

De bedragen die voor De Zeeuw, El H en Lodeiro zijn neergeteld bedragen inderdaad minimaal 12 miljoen, maar 66,6% van die aankopen is geslaagd en 33,3% is pending.

Over je laatste bewering kunnen we twisten. Ik denk dat we best zonder alle drie die spelers hadden gekund.

Dat Van Basten geen succes was, doet voor de discussie niet ter zake. Geen enkele trainer hoort een zak met geld te krijgen. Jol heeft vijftien tot twintig miljoen uitgegeven en toch wilde hij meer en meer en meer. Die man interesseerde zich geen zak voor de jeugd en dus paste hij niet bij Ajax.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo feb 09, 2011 2:48 pm

joey schreef:
GangstaRiB schreef:Die 2 miljoen sloeg op miskoop Atouba, terwijl Van Basten 30 miljoen aan miskopen heeft gedaan.

Over je laatste bewering kunnen we twisten. Ik denk dat we best zonder alle drie die spelers hadden gekund.

Dat Van Basten geen succes was, doet voor de discussie niet ter zake. Geen enkele trainer hoort een zak met geld te krijgen. Jol heeft vijftien tot twintig miljoen uitgegeven en toch wilde hij meer en meer en meer. Die man interesseerde zich geen zak voor de jeugd en dus paste hij niet bij Ajax.
Mwah... hij heeft Toby en Anita vast in z'n eerste elf opgesteld. Voor de rest zag hij weinig in de jeugd en terecht moeten we concluderen. Want De Boer heeft nu in alle haast een aantal spelers overgeheveld, maar geen van allen voldoen. Het team was al jong (onder zowel Jol als FdB) en als je het nog jonger maakt, zet je je sportieve ambities overboord.
Whitey on the moon.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 09, 2011 2:52 pm

Anita op de positie van Atouba, ja. :smallgrin.gif:

Vind alleen El Hamdaoui kwalitatief gezien van toegevoegde waarde. Maar die is de gemakkelijkste niet en bovendien past hij niet zo goed in het Ajaxsysteem.

wimpey

Bericht door wimpey » wo feb 09, 2011 7:52 pm

Van den Boog: "Cruijff wordt waarschijnlijk een klankbord op technisch gebied"
Ajax is flink bezig met veranderingen doorvoeren in de top van de club. Zo moet er komend seizoen een technisch manager komen, waar huidig assistent-trainer Danny Blind kandidaat voor is. Dat bevestigde algemeen directeur Rik van den Boog tegenover NUsport.

Van den Boog zag in het rapport-Coronel dat er twee modellen zijn opgenomen. Het ene model is met een sterke trainer, de ander met een sterke technisch directeur. De Amsterdammer ziet echter dat een tussenweg beter is. "Mijn persoonlijke mening is een tussenmodel waarbij de directie alles te vertellen heeft, maar vanuit de voetbaltak gevoed wordt met de juiste informatie. Ik vind: er kan niet ineens een technisch directeur komen die zegt: we gaan het totaal anders doen. Dat wil ik niet. Liever heb ik iemand die uitvoert wat de directie voorstaat."

Johan Cruijff krijgt waarschijnlijk weer een functie binnen Ajax. "Johan wordt waarschijnlijk een klankbord op technisch gebied en daar zijn we erg blij mee. Maar Cruijff gaat niet over de aanstelling van de hoofdtrainer of de technisch manager", zei Van den Boog, die ontkende dat anderen dan het bestuur belangrijke beslissingen nemen. "We zijn een beursgenoteerd bedrijf, dan kan ik wel ophouden als statutaire bestuurder."

Een klankbord. Maar een klankbord. Dus iemand die je vrijblijvend om advies kan vragen.

Boog zet de hakken in het zand. Hij zal Ajax wel effe runnen. :1evil.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 10, 2011 10:03 am

Dan gaat het niet lukken. Cruijff is zo weer weg als VDB niet luistert.

Misschien ook de bedoeling?

Ik hoop er maar het beste van.

VDB is heel erg met zichzelf bezig. Ik baas, ik baas.

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 10, 2011 8:19 pm

joey schreef: VDB is heel erg met zichzelf bezig. Ik baas, ik baas.
JC heeft het Ajax nog nooit zo easy gemaakt als nu. Hij staat bijkans te popelen.

Maar ik zie Boog ertoe in staat dat hij een rentree van JC weet te verklooien dan wel verhinderen.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do feb 10, 2011 9:00 pm

Toch zie ik iemand als Van de Boog graag op de centjes passen. Daar is Johan niet zo goed in.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 10, 2011 9:01 pm

Op de centjes passen?

Hij heeft een vermogen uitgegeven aan spelers die geen seconde gespeeld hebben..
IK GELOOF!!!!!!

Arthur

Bericht door Arthur » do feb 10, 2011 9:34 pm

joey schreef:Dan gaat het niet lukken. Cruijff is zo weer weg als VDB niet luistert.
Ik hoop dat Cruijff deze keer blijft bij de eerste tegenwind. Met de draagkracht die hij nu heeft kan hij een machtspel met VdB makkelijk winnen en daarna heeft hij vrij spel.

999

Bericht door 999 » vr feb 11, 2011 9:06 am

Maar eens kijken wat dat klankbord gebeuren van JC in gaat houden.Zal wel zoiets worden als my way en anders de highway.Overgens is het F.d.B. tot nu toe de enige die heeft laten weten met een belangrijk punt ( de jeugdopleiding ) van JC standpunten het niet eens te zijn en dat ook in de media heeft laten weten ..
Blij met de punten ...

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » vr feb 11, 2011 9:09 am

Bijzonder ja. We weten dus van twee Cruijff adepten die onlangs in de jeugdopleiding hebben gewerkt (de Boer en van Basten) dat ze het absoluut niet met JC eens zijn m.b.t. de jeugdopleiding.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr feb 11, 2011 10:40 am

Hoe lang mag deze man nog blijven zitten?

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 11, 2011 11:13 am

Vraag ik me ook nog iedere dag af.
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr feb 11, 2011 12:16 pm

SylvievdVaart schreef:Bijzonder ja. We weten dus van twee Cruijff adepten die onlangs in de jeugdopleiding hebben gewerkt (de Boer en van Basten) dat ze het absoluut niet met JC eens zijn m.b.t. de jeugdopleiding.
Ik ben ook erg benieuwd hoe dat gaat uitwerken...
Face your fears and live your dreams, No Fear

Plaats reactie