Moderator: mods
Overmars schijnt nog altijd nauw contact te hebben met Peter Bosz.GangstaRiB schreef: ↑vr jan 22, 2021 8:35 pmHoop niet dat ie weggaat. Ik zou niet weten wie het zou moeten overnemen. Ongelofelijk resultaten, baken van rust.... it was fun while it lasted. Straks krijgen we een paljas waar de Telegraaf wel goeie lijntjes mee heeft. Zij blij, wij niet.
Peter Bosz ben ik fan van, maar vond de finale een aanfluiting wat was dat slecht ! Ik heb wel genoten van de CL wedstrijden onder Ten Hag en Schreuder, mss was dat wel het probleem, dat dIe weg is gegaan...
Tja, selectief... uiteindelijk was 18-19 een fantastisch seizoen met een enkele zwakke wedstrijd. 19-20 daarentegen was een zwak seizoen met een enkele fantastische wedstrijd. Een wereld van verschil, vind ik. 20-21 is tot nu toe een zwak seizoen zonder positieve uitschieters.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑za jan 23, 2021 10:56 amHet beste voetbal onder Ten Hag zagen we thuis tegen Utrecht en de Kakkies in oktober 2019. Als Ajax toen in de tweede helft tegen die havenslaven had doorgedrukt was er een historische uitslag in de boeken terecht gekomen. Toen was Schreuder al weg. En ook met Schreuder erbij gebeurde gekke dingen, we konden soms geen voorsprong vasthouden; denk aan Heerenveen (4-4) en de kakkies (6-2). We noemden dat op AT een borderlineseizoen. Laten we niet te selectief terugdenken aan dat jaar.
Vitesse - Ajax van begin seizoen 18/19 staat me nog goed bij. Ik wist niet wat ik zag! Geweldig voetbal. Volgens mij werd Neres toen voor het eerst echt goed gebruikt. 0-3 binnen 20 minuten. Mopperen dat die Vitesse supporters op de tribune dedenJöhnk schreef: ↑za jan 23, 2021 12:22 pmTja, selectief... uiteindelijk was 18-19 een fantastisch seizoen met een enkele zwakke wedstrijd. 19-20 daarentegen was een zwak seizoen met een enkele fantastische wedstrijd. Een wereld van verschil, vind ik. 20-21 is tot nu toe een zwak seizoen zonder positieve uitschieters.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑za jan 23, 2021 10:56 amHet beste voetbal onder Ten Hag zagen we thuis tegen Utrecht en de Kakkies in oktober 2019. Als Ajax toen in de tweede helft tegen die havenslaven had doorgedrukt was er een historische uitslag in de boeken terecht gekomen. Toen was Schreuder al weg. En ook met Schreuder erbij gebeurde gekke dingen, we konden soms geen voorsprong vasthouden; denk aan Heerenveen (4-4) en de kakkies (6-2). We noemden dat op AT een borderlineseizoen. Laten we niet te selectief terugdenken aan dat jaar.
Mijn punt is dat de selectie in 18-19 totnutoe de sterkste van deze eeuw was en dat ook die soms hele rare uitslagen bij elkaar speelde. Kortom: dat de invloed van Schreuder niet overschat moet worden.Jöhnk schreef:Tja, selectief... uiteindelijk was 18-19 een fantastisch seizoen met een enkele zwakke wedstrijd. 19-20 daarentegen was een zwak seizoen met een enkele fantastische wedstrijd. Een wereld van verschil, vind ik. 20-21 is tot nu toe een zwak seizoen zonder positieve uitschieters.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑za jan 23, 2021 10:56 amHet beste voetbal onder Ten Hag zagen we thuis tegen Utrecht en de Kakkies in oktober 2019. Als Ajax toen in de tweede helft tegen die havenslaven had doorgedrukt was er een historische uitslag in de boeken terecht gekomen. Toen was Schreuder al weg. En ook met Schreuder erbij gebeurde gekke dingen, we konden soms geen voorsprong vasthouden; denk aan Heerenveen (4-4) en de kakkies (6-2). We noemden dat op AT een borderlineseizoen. Laten we niet te selectief terugdenken aan dat jaar.
Bij nader inzien denk ik dat hij blind kon varen op de wedstrijdanalyses van Tonny BS. Als die ervoor zorgden dat het liep (en dat was vaak zo), prima. Liep het niet, dan had Ten Hag een probleem.Ajax Rules schreef: ↑za jan 23, 2021 11:32 amIk vind Ten Hag in theorie tactisch ook wel goed, alleen heeft hij weinig intuitie voor of dingen echt gaan werken of niet.
Manager? Mwah...Ten Hag de veldtrainer en Ten Hag de manager vind ik sowieso top.
Heel af en toe een rare uitslag, ja.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑za jan 23, 2021 5:02 pmMijn punt is dat de selectie in 18-19 totnutoe de sterkste van deze eeuw was en dat ook die soms hele rare uitslagen bij elkaar speelde. Kortom: dat de invloed van Schreuder niet overschat moet worden.Jöhnk schreef:Tja, selectief... uiteindelijk was 18-19 een fantastisch seizoen met een enkele zwakke wedstrijd. 19-20 daarentegen was een zwak seizoen met een enkele fantastische wedstrijd. Een wereld van verschil, vind ik. 20-21 is tot nu toe een zwak seizoen zonder positieve uitschieters.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑za jan 23, 2021 10:56 amHet beste voetbal onder Ten Hag zagen we thuis tegen Utrecht en de Kakkies in oktober 2019. Als Ajax toen in de tweede helft tegen die havenslaven had doorgedrukt was er een historische uitslag in de boeken terecht gekomen. Toen was Schreuder al weg. En ook met Schreuder erbij gebeurde gekke dingen, we konden soms geen voorsprong vasthouden; denk aan Heerenveen (4-4) en de kakkies (6-2). We noemden dat op AT een borderlineseizoen. Laten we niet te selectief terugdenken aan dat jaar.
'Marc Overmars hoopt heel erg op Peter Bosz als vervanger van Erik ten Hag'
23 januari 2021 09:49 - Kick-off Podcast
Foto: Pro Shots
"Marc Overmars hoopt heel erg op Peter Bosz als vervanger van Erik ten Hag"; image source: Pro Shots
In de Kick-off podcast van De Telegraaf meldt Mike Verweij dat Marc Overmars heel erg hoopt op de terugkeer van Peter Bosz bij Ajax indien Erik ten Hag vertrekt bij de club. "Dat is ook geen geheim denk ik in en rondom Amsterdam", aldus Verweij. "Of dat gaat lukken? Peter Bosz zit heel erg goed bij zijn club en doet het ook heel erg goed."
Volgens Valentijn Driessen zal het ook aan Marc Overmars zelf liggen wat hij gaat doen. "Wij hebben toch wel geluiden gehoord, en Mike in het bijzonder, dat hij na dit seizoen misschien afzwaait", zo geeft hij aan. "Dan komt misschien de weg vrij voor Wim Jonk. Ik heb Volendam tegen PSV gezien. Dat was echt geweldig om te zien. Die manier van spelen is helemaal des Ajax."
999 schreef: ↑zo jan 24, 2021 11:48 am
Volgens Valentijn Driessen zal het ook aan Marc Overmars zelf liggen wat hij gaat doen. "Wij hebben toch wel geluiden gehoord, en Mike in het bijzonder, dat hij na dit seizoen misschien afzwaait", zo geeft hij aan. "Dan komt misschien de weg vrij voor Wim Jonk. Ik heb Volendam tegen PSV gezien. Dat was echt geweldig om te zien. Die manier van spelen is helemaal des Ajax."