De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma feb 23, 2009 4:11 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 8:16 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » ma feb 23, 2009 4:12 pm

Jabu schreef:
joey schreef:Rotte appels? Voor 34 miljoen kon Van Basten vervangen wie hij wilde.
Hoe verklaar jij dan dat Ajax al jaren onderpresteert? Ligt dat telkens aan de trainer?
Tja Jabu, zo kun je natuurlijk aan de gang blijven.Ik bedoel onder enkele trainers was best acceptabel voetbal te zien.Sommige pakten ook nog een paar prijzen mee.

Ik bedoel, dat AJAX nu onderpresteert kan toch aan deze trainer liggen ?.Maar dan nog, hoeveel mag het dan kosten, want daar komt het dan wel op neer, dat DEZE trainer dan de boel op de rails gaat zetten zou ie dat kunnen.

Ik bedoel, dan had MVB in het begin van het seizoen een ander plan van aanpak moeten hebben en nog meer spelers die niet voldoen er uit moeten kieperen en geen 16,5 miljoen moeten neer tellen voor Su. maar andere prioriteiten ( versterkingen ) moeten kiezen.Of is het van, volgend seizoen maar weer 30 miljoen er tegen aan en dan maar hopen dat MVB wel ziet waar de pijntjes zitten ?.

Maar goed, mijn mening is dat MVB veel te vlug is ingestapt in het grote jongens club trainen ( om het kort samen te vatten ) ... en dat zie je in alles terug ...
Blij met de punten ...

jabu

Bericht door jabu » ma feb 23, 2009 4:33 pm

Misschien heeft Van Basten de problemen van deze spelers groep in eerste instantie onderschat. Vraag is of andere trainers dat niet gedaan hadden. De afgelopen paar trainers bakten er iig niet veel meer van.
Jabu schreef:
joey schreef:Rotte appels? Voor 34 miljoen kon Van Basten vervangen wie hij wilde.
Hoe verklaar jij dan dat Ajax al jaren onderpresteert? Ligt dat telkens aan de trainer?
brigade zuid schreef:Ja denk het wel ja.. gewoon eens een geschikte trainer aanstellen is mijn advies.
Dat waren Olsen, Adriaanse, Koeman en Ten Cate in mijn ogen in eerste instantie ook.
joey schreef:Gedeeltelijk. Waarom stelt Ajax steeds beginnelingen of omhooggevallen subtoppers aan?

Van Basten maakt aan de lopende band fouten. Hij rommelt maar wat aan met spelers en opstellingen en tactieken en als het fout gaat, geeft hij de spelers de schuld. Een speler hoeft geen rotte appel te zijn om zich daaraan te storen.

Ik heb geen medelijden met Van Basten. Hij had ook elke dag golf kunnen gaan spelen, dan was de mythe in stand gebleven.
Wat zijn in jullie ogen dan geschikte trainers voor Ajax? Van Gaal? Dat gaat dan in ieder geval niet samen met Cruijff.

Het gaat niet om medelijden. Er zijn overigens anderen die wel voor de veilige weg kiezen om de mythe in stand te houden.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 23, 2009 4:42 pm

Wat heeft Cruijff er mee te maken?

Verder vind ik Olsen en Adriaanse niet mislukt. Dat waren trainers die op het veld wel presteerden, maar in extreme bestuurlijke situaties terecht kwamen.

Juist daarna was het devies bij Ajax: zoveel mogelijk rust, want ze hadden wel geleerd van die affaires waarbij bestuurders en/of spelers voor hun beurt praatten.

Tegenwoordig krijgen trainers als Blind en Van Basten téveel krediet, dat opzich wel goed is, maar we geven (denk ik) teveel krediet aan de verkeerde mensen.

Als Adriaanse in deze rust zou mogen werken of Olsen... dan had het er anders uit gezien. Daar ben ik van overtuigd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma feb 23, 2009 4:47 pm

GangstaRiB schreef: Verder vind ik Olsen en Adriaanse niet mislukt. Dat waren trainers die op het veld wel presteerden, maar in extreme bestuurlijke situaties terecht kwamen.
Koeman ook niet vind ik.

Marco heeft als bondscoach weet niet hoe vaak op de tribune gezeten bij AJAX.. dus hij zou moeten weten waar het bij AJAX aan zou schorten, zelfs wij hier op AT kunnen de pijnpunten vaak wel aanwijzen.. vervolgens krijgt ie een dikke zak met geld om te investeren.. en kan hij in alle rust bij AJAX werken, Coronel zei laatst nog hoe rustig het wel niet was binnen AJAX, kortom iedereen binnen AJAX staat gewoon achter Marco. Nou volgens mij is Marco dan gewoon verantwoordelijk voor zoals het er nu voorstaat.. en al zag je maar iets van progressie ofzo.. maar het lijkt wel of het alleen maar slechter wordt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 23, 2009 4:59 pm

Van Basten werkte niet met deze groep toen hij bondscoach was, dus mochten de spelers elkaar inderdaad niet liggen, dan kon hij dat moeilijk weten.

Van Basten mag van mij ook best tactische dingen bespreken met de supporters. Het lijkt mij vrij onzinnig, maar het is ook onschuldig. Het is namelijk heel iets anders dan om tactisch advies vragen. Als dat het geval is geweest gaat het natuurlijk nergens meer over.

Maar goed, Ajax is verrot. De scouting en jeugdopleiding moeten aangepakt worden. In die zin is het meest zorgwekkende van de huidige situatie dat het er op lijkt (let op: ik zeg dat het daar op lijkt) dat dáár niets mee gebeurt. Dat de prestaties op het veld matig zijn heeft daar indirekt mee te maken. En op het veld wordt er stelselmatig maar wat aangeklooit. Of dat nu onder Koeman, Wouters, Blind, Ten Cate, Koster of Van Basten was (wat die laatste betreft ben ik het vrijwel geheel met Wimpey eens).

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 23, 2009 7:17 pm

Enganche schreef:Van Basten werkte niet met deze groep toen hij bondscoach was, dus mochten de spelers elkaar inderdaad niet liggen, dan kon hij dat moeilijk weten.
Hij heeft niet eens een gesprek gehad met Bloempot?
Van Basten mag van mij ook best tactische dingen bespreken met de supporters. Het lijkt mij vrij onzinnig, maar het is ook onschuldig. Het is namelijk heel iets anders dan om tactisch advies vragen. Als dat het geval is geweest gaat het natuurlijk nergens meer over.
Of vragen of de supporters de spelers willen corrigeren die hij niet kan bereiken? :confused.gif:

Maar goed, Ajax is verrot. De scouting en jeugdopleiding moeten aangepakt worden. In die zin is het meest zorgwekkende van de huidige situatie dat het er op lijkt (let op: ik zeg dat het daar op lijkt) dat dáár niets mee gebeurt.
Is het nu te laat voor. Nu heeft hij het draagvlak niet meer. Hij heeft nu al zijn energie nodig om te overleven.

Van Basten maakt veel te veel fouten. Hij kan wel een tijdje op zijn prestige teren, maar ooit is dat voorbij.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 23, 2009 7:41 pm

Ach, nu is Shaar11amici al een betrouwbare bron. Het moet toch niet gekker worden
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 23, 2009 8:50 pm

Als het waar is dan zit je natuurlijk wel met een groot probleem. Het enige wat je dan kunt doen is de rotte appels eruit gooien.

Ik mag het zeker niet zeggen, maar had AZ ook niet zoiets?

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 23, 2009 9:22 pm

Volgens mij kan van Basten prima hard zijn, hij had zulke spelers al lang terug gezet naar het tweede

MVH

Bericht door MVH » ma feb 23, 2009 9:33 pm

POSITIE KLINSMANN BIJ BAYERN WANKELT
Niet alleen oud-bondscoach Marco van Basten ondervindt hevige kritiek bij Ajax, bij onze Oosterburen krijgt beginnend clubtrainer Jurgen Klinsmann ook bakken met kritiek. Het Duitse Bild meent zelfs dat Klinsi voor onstlag moet vrezen. rn

Bayern verloor afgelopen weekend in eigen huis, wat de derde nederlaag in de laatste vier wedstrijden betekende. De club is zelfs gezakt naar de vierde plaats op de ranglijst. Vanuit de spelersgroep begint ook kritiek door te sijpelen.

Zo zou Klinsmann zich te veel focussen op de fitheid van de spelers, een van de stokpaardjes van de tot voor kort in Amerika wonende coach van Bayern Munchen. Tegelijkertijd zou er te weinig geoefend worden op standaardsituaties en wordt de tactische keuzes van Klinsmann in twijfels getrokken door de spelersgroep. De leiding van FC Hollywood zou zich vooral zorgen maken over de vele wijzigingen die de voormalig bondscoach in zijn elftal aanbrengt.

Klinsmann zelf maakt zich voorlopig nog geen zorgen. ‘Ik heb geen angst voor ontslag, ik probeer gewoon elke dag het beste te geven. De spelersgroep weet dat. We werken erg intensief met elkaar.’

Manager Uli Hoeness van Bayern München lijkt zich ook zorgen te maken over de situatie. ‘Na de wedstrijd tegen Herta BSC, hebben we de situatie nog gelaten aangekeken. Maar dat kan nu niet meer, er valt niets meer te relativeren.’

Bron: Sport1

Toch een paar opvallende overeenkomsten. Weet overigens niet hoe betrouwbaar dit verhaal is.

Jesse

Bericht door Jesse » di feb 24, 2009 1:12 am

LucaS schreef:Volgens mij kan van Basten prima hard zijn, hij had zulke spelers al lang terug gezet naar het tweede
Exact. Ik denk dat niemand hier twijfelt over de hardheid van v. Basten. Die doet alles om kampioen te worden.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 24, 2009 9:47 am

Maar wat als de spelers die hij 'niet kan bereiken' bijvoorbeeld Suarez en Sulejmani zijn?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 24, 2009 11:36 am

joey schreef:
Enganche schreef:Van Basten werkte niet met deze groep toen hij bondscoach was, dus mochten de spelers elkaar inderdaad niet liggen, dan kon hij dat moeilijk weten.
Hij heeft niet eens een gesprek gehad met Bloempot?
Heb destijds gelezen dat dat gesprek wel heeft plaatsgevonden, maar ik kan me zo voorstellen dat een en ander langs Koster heen is gegaan. :wink.gif:

Of vragen of de supporters de spelers willen corrigeren die hij niet kan bereiken? :confused.gif:
Slaat ook nergens op.

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 24, 2009 11:52 am

Enganche schreef:Heb destijds gelezen dat dat gesprek wel heeft plaatsgevonden, maar ik kan me zo voorstellen dat een en ander langs Koster heen is gegaan. :wink.gif:
Koster heeft meer ervaring in het werken met groepen dan Van Basten.
Slaat ook nergens op.
O, jij bent bij die bijeenkomst geweest? Zeg dat dan meteen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 24, 2009 12:53 pm

Uh, ik zeg dus dat als Van Basten dat heeft gedaan het ook (vandaar dat woordje) nergens op slaat.

Koster heeft meer ervaring, maar dat betekent nog niet dat hij wel goed is in het leiden van een groep. Ik heb weinig vertrouwen in die man. Het lijkt me sterk dat hij alles door had.

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 24, 2009 12:59 pm

Enganche schreef:Uh, ik zeg dus dat als Van Basten dat heeft gedaan het ook (vandaar dat woordje) nergens op slaat.
O, bedoel je dat? Sorry. :blush.gif:
Koster heeft meer ervaring, maar dat betekent nog niet dat hij wel goed is in het leiden van een groep. Ik heb weinig vertrouwen in die man. Het lijkt me sterk dat hij alles door had.
Alles misschien niet, maar zelfs een matige coach weet na bijna een jaar wel wie de rotte appels zijn, mochten die erbij zitten. En anders had Van Basten altijd nog kunnen praten met de keeperstrainer, de fysiotherapeut, enz. Zulke mensen zien ook een hoop. Heb ik het er nog niet over dat hij ruim een maand met deze groep heeft kunnen werken voor hij die saneerde. Dat is langer dan de nieuwe coach gemiddeld heeft, want Ajax speelde geen VCL en de competitie begon pas laat.

Andere mogelijkheid: er zijn geen rotte appels, maar wel spelers die Van Basten niet kan raken omdat hij zwak is in de communicatie.

Toppie

Bericht door Toppie » di feb 24, 2009 3:27 pm

Van Basten moet nog een hoop leren en die tijd zal die bij Ajax niet krijgen iig geen 4 jaar.

jabu

Bericht door jabu » di feb 24, 2009 5:41 pm

joey schreef:Andere mogelijkheid: er zijn geen rotte appels, maar wel spelers die Van Basten niet kan raken omdat hij zwak is in de communicatie.
Dan waren alle voorgaande coaches waarschijnlijk zwak in de communicatie.

Het zou ook kunnen zijn dat Van Basten eerst zelf met de spelers wilde werken en ze een eerlijke kans wilde geven. Dat is wel zo eerlijk, helaas kost dat vervolgens wel weer extra kostbare tijd.

wimpey

Bericht door wimpey » di feb 24, 2009 8:04 pm

joey schreef: Andere mogelijkheid: er zijn geen rotte appels, maar wel spelers die Van Basten niet kan raken omdat hij zwak is in de communicatie.
Volgens jouw grote vrind was Perez een rotte appel. En wie heeft MVB eruit gemikt: Perez!

Luie Luque brak alleen in zweet uit wanneer ie een medespeler een schop gaf, ook die rotte appel heeft MVB eruit gewerkt.

LucaS

Bericht door LucaS » di feb 24, 2009 8:06 pm

Yep, van Basten doet het prima met zijn aan- en verkopen

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di feb 24, 2009 8:31 pm

Dan doet blijkbaar toch iets anders wel fout, anders zou het wel beter gaan.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di feb 24, 2009 8:36 pm

wimpey schreef:
joey schreef: Andere mogelijkheid: er zijn geen rotte appels, maar wel spelers die Van Basten niet kan raken omdat hij zwak is in de communicatie.
Volgens jouw grote vrind was Perez een rotte appel. En wie heeft MVB eruit gemikt: Perez!

Luie Luque brak alleen in zweet uit wanneer ie een medespeler een schop gaf, ook die rotte appel heeft MVB eruit gewerkt.
Tsja en dan nog loopt het allemaal niet. Alles is zo tiptop voor mekaar, maar voetbal ho maar. Verder moesten we met deze aankopen ook kampioen worden, maar daar wordt ook afstand van gedaan.

wimpey

Bericht door wimpey » di feb 24, 2009 8:41 pm

Peter schreef: Tsja en dan nog loopt het allemaal niet. Alles is zo tiptop voor mekaar, maar voetbal ho maar. Verder moesten we met deze aankopen ook kampioen worden, maar daar wordt ook afstand van gedaan.
Ajax moet altijd kampioen worden. Lukt alleen niet zo vaak meer...

We hebben nog 10 wedstrijden te gaan en doen nog europees mee. Zoals MVG zei: aan het eind maken we de balans op. :hypocrite.gif:

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di feb 24, 2009 9:25 pm

ach worden we 4e maar winnen we de uefa cup, dan zal je mij niet horen klagen hoor...

Plaats reactie