Dat hij heeft lopen kloten staat vast. Maar waarom investeer je dan niet in zo iemand? Laat hem een opleiding volgen of iets dergelijks. Zeg niet dat je er met alleen voetballers wel komt maar het zou een goede zaak zijn als een clubicoon als Danny Blind de leiding heeft binnen Ajax (en dat op een goede manier zou doen).Bertje schreef:Maar waar baseer je op dat Blind wél een goede organisatie neerzet? Hij heeft al eerder aangekloot in functies als HO en directeur spelersbeleid. Vraag maar aan joey.Rishi schreef:Ergens heeft hij wel een punt. Waarom niet bijvoorbeeld Danny Blind zijn MBA laten halen (als hij daar geschikt voor zou zijn). Ajax geeft zoveel miljoenen weg aan prutsers dat ze misschien eerst eens zouden moeten investeren in een goede organisatie.
De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
IK GELOOF!!!!!!
Ik doe de Master in Sport Management op de Johan Cruyff Institute for Sport studies. Over de Coachingsopleiding kan ik weinig zeggen, alleen dat ik hoorde dat Johan zelf 3 dagen gaat lesgeven binnenkort. Bij ons komt hij binnenkort wat zeggen over Leadership. Van diegene die werkzaam is bij Ajax is Bryan Roy de enige Ajacied de Master Sportmanagement heeft gevolgt en dit was vorig jaar. Het was mooi geweest als er dit jaar ook een Ajacied bij zat, maar helaas. Ik zie een Danny Blind dan ook niet 2 avonden in de week deze opleiding volgen. Verder zijn er een aantal ex-topsporters betrokken bij het management en het lesgeven. Waar wellicht alleen Alyson Annan (manager en ex-hockey international) een bekende van sommige is.
Wat kost dat geintje ?.
Blij met de punten ...
De Master duurt 1 jaar en kost 10.500 euro. Als je een scholarship heb (bijvoorbeeld de Telesportactie of een Scholarship van de Cruyff Foundation) kost het je niets.999 schreef:Wat kost dat geintje ?.
Mag wat kosten, en wat kun je er mee ?.sander schreef:De Master duurt 1 jaar en kost 10.500 euro. Als je een scholarship heb (bijvoorbeeld de Telesportactie of een Scholarship van de Cruyff Foundation) kost het je niets.999 schreef:Wat kost dat geintje ?.
Blij met de punten ...
http://www.cruyffinstitute.org/htdocs/?lang=nl&dir=nl en dan klikken op MISM.999 schreef:Mag wat kosten, en wat kun je er mee ?.sander schreef:De Master duurt 1 jaar en kost 10.500 euro. Als je een scholarship heb (bijvoorbeeld de Telesportactie of een Scholarship van de Cruyff Foundation) kost het je niets.999 schreef:Wat kost dat geintje ?.
Ik, als net afgestudeerde, leer er veel. Qua kennis en denkwijze, maar ook het netwerk dat je opbouwd en de naam van de opleiding helpt mij zeker in een baan/contacten in de sport. Maar dat geldt niet voor iedereen. Misschien dat Blind de module Strategic Management kan volgen

Laatst gewijzigd door sander op ma jan 11, 2010 5:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Okee ...sander schreef:http://www.cruyffinstitute.org/htdocs/?lang=nl&dir=nl en dan klikken op MISM.999 schreef:Mag wat kosten, en wat kun je er mee ?.sander schreef: De Master duurt 1 jaar en kost 10.500 euro. Als je een scholarship heb (bijvoorbeeld de Telesportactie of een Scholarship van de Cruyff Foundation) kost het je niets.
Ik, als net afgestudeerde, leer er veel. Qua kennis en denkwijze, maar ook het netwerk dat je opbouwd en de naam van de opleiding helpt mij zeker in een baan/contacten in de sport. Maar dat geldt niet voor iedereen. Misschien dat Blind de module Stratetic Management kan volgen
Blij met de punten ...
@Luuk: grappig, daar trek ik net de omgekeerde conclusie uit. In 1995 was de hele organisatie opgehangen aan LVG. Iedereen weet wat er gebeurde toen hij vertrok. De boel stortte in elkaar. In feite is Ajax sindsdien op zoek naar de nieuwe LVG. Naar een trainer die álles doet.
Ik vind dat onwenselijk. De organisatie moet staan en de trainer moet een aanvulling zijn. Anders krijgt de trainer (een passant) veel te veel macht. Ze heten nu eenmaal niet allemaal LVG.
Ik vind dat onwenselijk. De organisatie moet staan en de trainer moet een aanvulling zijn. Anders krijgt de trainer (een passant) veel te veel macht. Ze heten nu eenmaal niet allemaal LVG.
Het stinkt aan alle kanten!
Natuurlijk moet de organisatie staan. Maar daar heb je dus organisatiedeskundigen voor nodig en geen oud-voetballers. Zolang die organisatie het voetbaltechnische deel maar overlaat aan degenen die daar wel verstand van hebben.
Overigens stortte de boel al in elkaar toen van Gaal er nog was. Dat lag niet alleen aan de organisatie, maar ook aan Bosman en weinig nieuw talent.
Overigens stortte de boel al in elkaar toen van Gaal er nog was. Dat lag niet alleen aan de organisatie, maar ook aan Bosman en weinig nieuw talent.
I think I lost my fucking headache
- Daily Blind
Hoe bevalt de studie? Is het een beetje van niveau of is het een beetje een iets uitgebreide HBO opleiding? Ik zit namelijk er ook aan te denken om deze opleiding te gaan volgen of de MBA sport management & marketing bij de wagner groep.sander schreef: http://www.cruyffinstitute.org/htdocs/?lang=nl&dir=nl en dan klikken op MISM.
Ik, als net afgestudeerde, leer er veel. Qua kennis en denkwijze, maar ook het netwerk dat je opbouwd en de naam van de opleiding helpt mij zeker in een baan/contacten in de sport. Maar dat geldt niet voor iedereen. Misschien dat Blind de module Strategic Management kan volgen
Heb je een PM gestuurd!Zlatan Son of God schreef:Hoe bevalt de studie? Is het een beetje van niveau of is het een beetje een iets uitgebreide HBO opleiding? Ik zit namelijk er ook aan te denken om deze opleiding te gaan volgen of de MBA sport management & marketing bij de wagner groep.sander schreef: http://www.cruyffinstitute.org/htdocs/?lang=nl&dir=nl en dan klikken op MISM.
Sander, zou je zo goed willen zijn tzt verslag te doen van die bijeenkomst met Cruijff? Ik ben erg benieuwd wat hij te zeggen heeft en wat jij daarvan vindt.
Ik ben daar ook heel benieuwd daar. Een vriendin van mij heeft hem eens meegemaakt bij de opening van een JC-veldje en was onder de indruk van zijn betrokkenheid en persoonlijkheid. En aan de andere kant vind ik zijn ideeen soms zo belegen, boeiende tegenstelling.
Ik kom net terug uit Barcelona voor een studytrip. We hebben in het institute in Spanje ook een aantal lessen gehad. Helaas was Johan daar niet bij, vanwege een vakantie op Mauritius. We hadden gehoopt dat hij er wel was, maar nu komt hij dus ergens de komende maanden een avond langs. Ben benieuwd wat hij te zeggen heeft en kan de aantekeningen hier best posten. Op het forum van 10 jaar JC Institute heeft hij ook gesproken in een interview-vorm. Dat vond ik niet zo bijzonder, maar dat kwam door de interviewer. Hoorde in Barcelona van een van de professoren dat de groep van de Master van Barcelona zelfs een meet and greet hadden met Guardiola en Laporte, helaas wij niet. Had graag hen horen praten. Maargoed, weet dus niet wanneer Johan Cruijff langskomt, maar dat lezen jullie tegen die tijd wel.
Neem het op band op, Sander. En speel het daarna 31 keer af. Bij de 26e keer heb je wellicht een idee van wat ie zou kunnen bedoelen.
JC is als Chauncey Gardener: iedereen denkt te weten waar ie het over heeft en dat ie naar een genie luistert.
JC is als Chauncey Gardener: iedereen denkt te weten waar ie het over heeft en dat ie naar een genie luistert.
Welke spelers heeft Cruijff in zijn tijd als coach van Ajax gehaald? Hij heeft wel Roger aanbevolen bij Ajax in het HtC tijdperk. Was in 1995 niet te spreken, omdat Ajax de CL won en stapte in de jaren '80 uit rancune over naar onze aartsrivaal. En heeft een grote waffel over de opleiding van Ajax, terwijl hij zelf in zijn Barcelona tijdperk helemaal niets van die desbetreffende opleiding heeft gemaakt. 

Wouters en Blind bijvoorbeeld.
Maar goed, dat was een andere tijd. Ajax had toen geen cent te makken.
Maar goed, dat was een andere tijd. Ajax had toen geen cent te makken.

AT5Cruijff erevoorzitter van Barcelona
Johan Cruijff is door de Raad van Bestuur unaniem uitgeroepen tot erevoorzitter van FC Barcelona. Dat meldt de voetbalclub op de website.
Volgens de directie van de club voldoet Nederlands beste voetballer aan alle eisen (als speler en als trainer) om de eretitel te mogen dragen. "Hij is een inspirerende persoonlijkheid en grondlegger van een model waar de club in de afgelopen jaren veel succes mee heeft behaald", aldus Oliver.
Cruijff was na zijn jaren bij Ajax ook bij Barcelona zeer succesvol binnen de lijnen. Onder zijn trainerschap veroverde de Catalaanse club later niet alleen vier titels op rij (1991-1994) maar ook de Europa Cup voor landskampioenen in 1992.
En Guardiola zei onlangs:
Geen toeval dus dat Barcelona zo goed voetbalt.Johan is een grote inspiratie voor me en één van de redenen dat ik hier nu als coach werk.'

Klopt. Inderdaad geen toeval Joey.
Iniesta, Xavi, Messi, Dani Alves, Pique, Puyol, Abidal, Henry, Zlatan, Milito, Maxwel, Busquets, Bojan, Pedro........
Iniesta, Xavi, Messi, Dani Alves, Pique, Puyol, Abidal, Henry, Zlatan, Milito, Maxwel, Busquets, Bojan, Pedro........
IK GELOOF!!!!!!
Allemaal het werk van Cruijff?Rishi schreef:Klopt. Inderdaad geen toeval Joey.

Cruijff is ook de inspiratiebron van Boeve, misschien moeten we die maar ipv Jol aanstellen
I think I lost my fucking headache
Lijkt me dat Rishi bedoelt dat Barcelona niet alleen maar goed voetbalt vanwege Guardiola en zijn Cruijff-adoratie, maar dat het voor handen zijnde materiaal ook wel enige rol van betekenis speelt.wimpey schreef:Allemaal het werk van Cruijff?Rishi schreef:Klopt. Inderdaad geen toeval Joey.
Haha, nee.wimpey schreef:Allemaal het werk van Cruijff?Rishi schreef:Klopt. Inderdaad geen toeval Joey.
Maar je ziet bij Barcelona wel de visie van Cruijff terug.
Waarom zie je bij Barca de visie van Cruijff terug?
Het is ondertussen alweer tijden geleden dat Cruijff daar trainer was, ik vind het daarom nogal onzinnig om hem de eer te geven voor de huidige prestaties.
Het is ondertussen alweer tijden geleden dat Cruijff daar trainer was, ik vind het daarom nogal onzinnig om hem de eer te geven voor de huidige prestaties.
Omdat Cruijff direct betrokken is geweest bij de veranderingen die Laporta heeft doorgevoerd, bij de aanstelling van Rijkaard en de aanstelling van Guardiola. Barcelona speelt echt Cruijff-voetbal, dat is heel duidelijk. Veel oplossingen van Cruijff zie je in dit elftal terug.
Ze zeggen het zelf bij Barcelona. Ze zullen het daar toch wel weten?
Ze zeggen het zelf bij Barcelona. Ze zullen het daar toch wel weten?