Wat is er geworden van....

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 10, 2008 11:26 am

In de VI zegt Danny Blind dat hij Shota naar Ajax had willen halen, maar LVG had hem al ingepikt.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jul 10, 2008 2:41 pm

Heitinga is vandaag gepresenteerd in Madrid:

Afbeelding

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 10, 2008 2:42 pm

Mooi tenue hoor!
IK GELOOF!!!!!!

jabu

Bericht door jabu » do jul 10, 2008 2:44 pm

Zal Heitinga blij geworden zijn van het bericht dat Atletico ook Ujfalusi gehaald heeft?

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 10, 2008 2:49 pm

Voor 10 miljoen haal je toch geen vervanger? En volgens mij zitten hun ook niet goed in de verdedigende middenvelders.. Die Assuncao van Porto is ook niet alles. Of rechtsback...
IK GELOOF!!!!!!

jabu

Bericht door jabu » do jul 10, 2008 2:52 pm

Misschien hebben ze ook het EK gekeken? :hypocrite.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 10, 2008 2:53 pm

:ajaxsmiley.gif:
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 10, 2008 3:49 pm

Jöhnk schreef:Heitinga is vandaag gepresenteerd in Madrid:

Afbeelding
Een vreemd gezicht, 'onze' John in zo'n raar shirt. :excited.gif:

Leon

Bericht door Leon » do jul 10, 2008 3:55 pm

Hij heeft volgens mij al een tijdje in het Spaanse zonnetje gezeten.. Ik vind het trouwens een prachtig tenue. Hopen voor John dat het hem geluk brengt!

Heitinga :worshippy.gif:
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

999

Bericht door 999 » do jul 10, 2008 4:10 pm

Dat shirt lijkt wel een wikkel van een snoepje ...
Blij met de punten ...

Kaboem

Bericht door Kaboem » do jul 10, 2008 4:12 pm

Ik vind Heitinga allerminst een snoepje!
Bertje for President!

Jesse

Bericht door Jesse » vr jul 11, 2008 2:14 am

Ondanks dat er blijkbaar in voetballend opzicht een hoop op hem is aan te merken blijft Big John voor mij een held!

Ik vraag me af of we ooit nog zo iemand uit de opleiding krijgen. :worshippy.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jul 11, 2008 8:30 am

Boukhari kan naar Saoedi-Arabië
ROTTERDAM - Sparta dreigt na Marvin Emnes opnieuw een aanvaller te verliezen. Nourdin Boukhari verblijft momenteel in Saoedi-Arabië. Daar onderhandelt hij met topclub Al Ittihad. Emnes vertrok onlangs voor miljoenen naar Middlesbrough.

Boukhari heeft bij de Rotterdamse club nog een contract tot medio 2010. Daarin heeft hij een gelimiteerde transfersom laten opnemen. Al Ittihad is bereid om dat bedrag te betalen. Coach Booy is niet blij met het naderende vertrek van Boukhari. ,,Hij is een belangrijke speler voor Sparta,’’ aldus de ontstemde Booy.

www.ad.nl
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jul 11, 2008 10:48 am

Lerby ontkent transfer Van der Vaart
MADRID - Spelersmakelaar Sören Lerby heeft de berichten ontkend dat Rafael van der Vaart, één van de voetballers die hij vertegenwoordigt, een akkoord zou hebben bereikt met Real Madrid.

De Spaanse sportkrant Marca schreef donderdag dat de Oranje-middenvelder de volgende vijf seizoenen voor de Koninklijke zal spelen, mits de Madrilenen het met Hamburger SV eens worden over de transfersom, die rond de 20 miljoen euro zou moeten bedragen. ,,Er zijn veel clubs die belangstelling hebben voor Rafael en we zijn dat allemaal aan het bestuderen.

Maar Rafael is op dit moment op vakantie en er is nog niets besloten,'' zei Lerby, die donderdag toevallig in Madrid was en direct op de grote kop op de voorpagina van Marca ('Real strikt Van der Vaart') kon reageren. Lerby was aanwezig bij de officiële presentatie van één van zijn andere cliënten, John Heitinga, bij Atlético Madrid.

De Deense oud-voetballer voegde er wel aan toe dat Van der Vaart een voorkeur heeft voor de Spaanse competitie. Een jaar geleden belette HSV hem voor Valencia te tekenen, deze zomer heeft vooral Atlético Madrid serieuze belangstelling getoond. De voorkeur van de international gaat echter uit naar een grote club als Real Madrid of Barcelona.

,,Rafa zal het vanzelfsprekend leuk vinden in de Primera División te spelen, maar ik verwacht het besluit niet binnen een week,'' aldus Lerby.

Mocht de 25-jarige speler uit Heemskerk, zoon van een Spaanse moeder, voor Real tekenen, dan wordt hij daar de vijfde Nederlander na Ruud van Nistelrooy, Wesley Sneijder, Royston Drenthe en Arjen Robben.
Heitinga Spaanse clichés al machtig
Door EDWIN WINKELS

BARCELONA - Al eind juni, kort na de uitschakeling van het Nederlands elftal op het EK, pakte John Heitinga de auto en reed hij naar Madrid. Zoveel spullen wilde hij meenemen, inclusief zijn twee labradors, Baloe en Boemba, dat hij er de rit van 1800 kilometer over Parijs, Bordeaux en San Sebastian wel voor over had.

De avond na zijn aankomst zou hij op televisie het duel tussen Spanje en Rusland gaan bekijken. ,,Op de Spaanse tv, want na twee jaar les moet ik het commentaar wel kunnen volgen,’’ zo schreef hij op zijn website.

Donderdag bewees Heitinga dat hij die taal ook zelf kan spreken. In correct Spaans lanceerde hij tegenover de bestuursleden van Atlético Madrid en de journalisten de clichés die je op een officiële presentatie als nieuwe speler hoort te zeggen.

,,Ik ben heel blij voor Atlético te kunnen spelen, een grote club met een grote geschiedenis en een mooie aanhang. Ik kom hier om veel prijzen te winnen.’’

Na Wesley Sneijder en Arjen Robben vorige zomer bij Real Madrid had ook Heitinga zijn volledige familie en halve vriendenkring naar de Spaanse hoofdstad laten komen om het theater rond de eerste grote stap uit zijn carrière van dichtbij mee te maken. De Nederlandse taal en de blonde koppen overheersten bijna in het Estadio Vicente Calderón.

Het eerste wat Heitinga en zijn aanhang ontdekten, was dat het begin juli in Madrid zomaar 35 graden kan worden. Binnen in het stadion functioneerde de airconditioning echter naar behoren.

Strak gekleed in een zwart pak, wit overhemd en zwarte stropdas legde de 24-jarige Alphenaar uit waarom hij deze stap heeft gemaakt. ,,Ik heb zeventien mooie jaren bij Ajax meegemaakt, maar er kwam een moment dat ik een verandering nodig had. Ik wilde graag in de Spaanse competitie spelen, één van de sterkste ter wereld. Dat ik voor Atlético heb gekozen is omdat ik mijn hart heb laten spreken. Vanaf de dag dat ik het contract tekende, voelde ik me al van Atlético,’’ aldus de Nederlandse verdediger.

In principe zal Heitinga de volgende vijf seizoenen bij de tweede club van Madrid spelen, die de bijnaam Los Colchoneros draagt. Dat betekent matrassenverkopers, omdat vroeger alle matrassen in Spanje rood-wit gestreept waren.

Kort na zijn officiële praatje deed een gebruinde Heitinga voor het eerst zijn nieuwe shirt aan. De verdediger, die onder de Mexicaanse trainer Javier Aguirre centraal in de defensie zal komen te spelen, heeft het geluk dat hij met Atlético dit seizoen wél in de Champions League zal spelen, mits de ploeg de voorronde doorkomt.

Dat is voor de Spanjaarden voor het eerst sinds 1997, toen toevallig Ajax de laatste tegenstander van Atlético in het Europese kampioenenbal was. ,,Dat we ons met Ajax nu niet gekwalificeerd hebben deed heel veel pijn, maar nu richt ik me volledig op Atlético.’’

Voorzitter Enrique Cerezo, die bereid was de gelimiteerde transfersom van tien miljoen euro aan Ajax te betalen, had donderdag niets dan lof voor Heitinga én diens vorige werkgever. ,,Het stempel van Ajax is een referentie in de hele wereld. Sommige noemen hun jeugdopleiding een paradijs, een kampioenenfabriek, waar ze heel erg op het individuele talent letten. Heitinga is daar een groot voorbeeld van en onder grote trainers heeft hij heel veel geleerd,’’ aldus de preses.

Heitinga komt in het Calderón te spelen in een kleurrijk elftal waarvan drie spelers ook op het EK aanwezig waren: de Tsjech Ujfalusi zal vandaag worden gepresenteerd en de Portugees Simao en de Griek Seitaridis speelden al bij Atlético.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr jul 11, 2008 10:57 am

Nou John, beschaam de naam van Ajax niet aub....... :smallgrin.gif:

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr jul 11, 2008 11:10 am

dat deed-ie al met het tekenen voor Atlético...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jul 11, 2008 12:41 pm

Op www.as.com onderaan de pagina kun je een filmpje met beelden van de presentatie van Heitinga aanklikken.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr jul 11, 2008 1:00 pm

laat me raden: Als kind was hij al voor Atlético...

Nihad

Bericht door Nihad » vr jul 11, 2008 1:05 pm

Wie Heitinga eigenlijk? :smallgrin.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Duke

Bericht door Duke » vr jul 11, 2008 5:27 pm

Ipswich Town mag Charisteas proberen te verleiden
11/07/2008 16:06

Angelos Charisteas mag zich verheugen op de belangstelling van Ipswich Town, dat met 1. FC Nürnberg dicht bij een akkoord is over een afkoopsom.

'We hebben gesproken met 1. FC Nürnberg', zegt algemeen directeur Derek Bowden op de website van The Tractor Boys. 'We hebben nog geen afspraken gemaakt over een afkoopsom, maar we zijn er niet ver vanaf.'

'Ze hebben ons in elk geval toestemming gegeven te gaan praten met Charisteas', vervolgt Bowden. 'We hebben met zijn zaakwaarnemer gesproken en zullen zeker nog een keer met elkaar praten.'

De 28-jarige Charisteas degradeerde afgelopen seizoen met 1. FC Nürnberg uit de Bundesliga. Ipswich Town speelt evenmin op het hoogste niveau. The Tractor Boys eindigden afgelopen seizoen als achtste in het Championship.
www.vi.nl

Het begint een beetje triest te worden, de carriere van Charisteas.

Salvador Dali

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jul 11, 2008 5:30 pm

Dat vind ik niet. Die man heeft de winnende gemaakt in de EK-finale. Dat is al tien keer meer dan je op basis van zijn talent zou mogen verwachten.
Ik hoop dat hij dat zelf ook beseft.

Duke

Bericht door Duke » vr jul 11, 2008 5:33 pm

Op dat gedeelte van zijn carriere zal hij ook wel trots zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat hij dat is op hoe het sindsdien met hem is gegaan.

Salvador Dali

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr jul 11, 2008 5:40 pm

kwaliteiten tellen, niet die ene toevalstreffer in het allerslechtste EK allertijden.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jul 11, 2008 5:40 pm

Duke schreef:Op dat gedeelte van zijn carriere zal hij ook wel trots zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat hij dat is op hoe het sindsdien met hem is gegaan.
Nee, dat denk ik ook niet.

Ik vind het trouwens nog steeds stom van zowel Ajax als Feyenoord om hem te laten gaan. Onderschatte speler.

@DS: Griekenland was redelijk ongenaakbaar op dat EK. Ook tegen een sterk Portugal.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr jul 11, 2008 5:45 pm

het aantrekken van charisteas was de enige onbegrijpelijke, Jöhnk.

Gesloten