Ach, de bal lag voor open doel, dat was makkelijk scoren voor hem.Yopi schreef:Die column is toch niet grappig of zo? En iets nieuws staat er ook niet in. De inspiratie heeft niet willen komen bij Mossou.
De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Waar.
En toch, er zijn ook andere onderwerpen. Weet niet of ze dat bij het AD in de gaten hebben.
En toch, er zijn ook andere onderwerpen. Weet niet of ze dat bij het AD in de gaten hebben.
Het AD zet vol in op Danny. Dan hebben ze tenminste als eerste de opstelling van Oranje.Yopi schreef: En toch, er zijn ook andere onderwerpen. Weet niet of ze dat bij het AD in de gaten hebben.
Ik vind de campagne van het AD (i.s.m. Danny) trouwens niet onder doen voor De T-campagne destijds. Het doel, dag in dag uit, is Hiddink te beschadigen en tot een stap terug te dwingen. De a.s. bondscoach speelt daar een zeer kwalijke rol in. Maar een rol die van hem bekend is, gezien zijn verleden met Koeman en Jol. Misselijk mannetje, slinks type.
-
De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Wat ik in de eerste plaats niet begrijp is dat steeds moet worden benadrukt dat het AD een Rotterdamse krant is. Ze is weliswaar gevestigd daar ergens aan de Maas, maar dat maakt het geen regionale krant.
In de tweede plaats is het een gegeven feit dat het rommelt bij Ajax. Me dunkt dat (ook) het AD daarover wil schrijven, zowel in de berichtgeving als in columns, zoals die van Mossou.
In de derde plaats: Ajax sells. Dus erover schrijven maakt dat meer mensen het lezen, zoals ook op dit forum blijkt. Of zou tout AT behoefte voelen om op zijn column te reageren als ie het over Top Oss had?
In de tweede plaats is het een gegeven feit dat het rommelt bij Ajax. Me dunkt dat (ook) het AD daarover wil schrijven, zowel in de berichtgeving als in columns, zoals die van Mossou.
In de derde plaats: Ajax sells. Dus erover schrijven maakt dat meer mensen het lezen, zoals ook op dit forum blijkt. Of zou tout AT behoefte voelen om op zijn column te reageren als ie het over Top Oss had?
De meeste lezers zitten in die regio.
Verder heeft het AD zwaar ingezet op regionale edities. Een regionale editie van Amsterdam is er niet, omdat er geen markt voor is.
Natuurlijk verkoopt Ajax, en natuurlijk wil het AD daar over schrijven, maar bij gebrek aan bronnen hebben ze er weinig over te vertellen. Het zal de macht der gewoonte zijn, denk ik. In de goede, oude tijd waren ze precies op de hoogte. Toen hadden ze Danny nog.
Verder heeft het AD zwaar ingezet op regionale edities. Een regionale editie van Amsterdam is er niet, omdat er geen markt voor is.
Natuurlijk verkoopt Ajax, en natuurlijk wil het AD daar over schrijven, maar bij gebrek aan bronnen hebben ze er weinig over te vertellen. Het zal de macht der gewoonte zijn, denk ik. In de goede, oude tijd waren ze precies op de hoogte. Toen hadden ze Danny nog.
Het AD is de krant met de grootste sportbijlage van Nederland. Die andere onderwerpen krijgen heus meer dan voldoende aandacht. Verder ben ik het helemaal eens met WkCdWn.Yopi schreef:Waar.
Salvador Dali
Salvador Dali
Het AD heeft niet half zoveel invloed als de T. Dat bleek wel toen de strijd bij Ajax zijn climax bereikte. Het AD en de NOS legden het af tegen het AD en de NOS.
Ajax sells, dat ben ik met Weekend Cees eens. AD, de T, de NOS, de VI, ze doken niet op dat conflict omdat ze het met de voetbalvisie van de een of de ander eens waren, maar om hun belangen en bronnen veilig te stellen.
Mijn mening: het AD is inhoudelijk nog zwakker dan de T. Ook wat de sport betreft.
Ajax sells, dat ben ik met Weekend Cees eens. AD, de T, de NOS, de VI, ze doken niet op dat conflict omdat ze het met de voetbalvisie van de een of de ander eens waren, maar om hun belangen en bronnen veilig te stellen.
Mijn mening: het AD is inhoudelijk nog zwakker dan de T. Ook wat de sport betreft.
Het gaat toch niet over invloed of wat dan ook? En of het AD niet ergens anders over kan schrijven, uiteraard. Maar zoals Cees aangeeft, Ajax verkoopt en bij Ajax is het op dit moment een grote bende, daar wordt dan overgeschreven...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoezo, een grote bende?
Oké, ze zijn het niet eens. Overmars en Jonk zitten op een andere golflengte. Jonk zal vinden dat Overmars niet goed functioneert en Overmars zal vinden dat Jonk overdrijft met zijn 'eigen jeugd eerst'. Er is een patstelling ontstaan. Dus????
Er is een conflict. Hoe erg is dat eigenlijk? Zoals Wimpey eerder aangaf: het wil allerminst zeggen dat het achterliggende idee niet deugt. Het zegt alleen iets over de personele bezetting. Misschien moet deze of gene opstappen. Of vervangen worden. Meest voor de hand ligt dat Overmars vertrekt. Dan komt er een ander, die beter met de een en de ander door een deur kan.
Personele conflicten zijn binnen het voetbal aan de orde van de dag. Moet ik al die trainers, directeuren en bestuursleden opsommen die in de afgelopen twintig jaar na een conflict bij Ajax zijn vertrokken? Elke anderhalf jaar een implosie, zo ging het toch? Het is nu eenmaal verdomd lastig om sterke mensen te vinden die ook nog kunnen samenwerken met andere sterke mensen, en die bereid zijn en in staat zijn zich ondergeschikt te maken aan de filosofie van de club.
Ik stel vast dat het AD en ook het Parool (waar blijft dat artikel nu over de wantoestanden bij de jeugdopleiding?) zichzelf belangrijk proberen te maken door het vuurtje op te porren. Dat mag, maar wellicht is er minder aan de hand dan ze suggereren.
Oké, ze zijn het niet eens. Overmars en Jonk zitten op een andere golflengte. Jonk zal vinden dat Overmars niet goed functioneert en Overmars zal vinden dat Jonk overdrijft met zijn 'eigen jeugd eerst'. Er is een patstelling ontstaan. Dus????
Er is een conflict. Hoe erg is dat eigenlijk? Zoals Wimpey eerder aangaf: het wil allerminst zeggen dat het achterliggende idee niet deugt. Het zegt alleen iets over de personele bezetting. Misschien moet deze of gene opstappen. Of vervangen worden. Meest voor de hand ligt dat Overmars vertrekt. Dan komt er een ander, die beter met de een en de ander door een deur kan.
Personele conflicten zijn binnen het voetbal aan de orde van de dag. Moet ik al die trainers, directeuren en bestuursleden opsommen die in de afgelopen twintig jaar na een conflict bij Ajax zijn vertrokken? Elke anderhalf jaar een implosie, zo ging het toch? Het is nu eenmaal verdomd lastig om sterke mensen te vinden die ook nog kunnen samenwerken met andere sterke mensen, en die bereid zijn en in staat zijn zich ondergeschikt te maken aan de filosofie van de club.
Ik stel vast dat het AD en ook het Parool (waar blijft dat artikel nu over de wantoestanden bij de jeugdopleiding?) zichzelf belangrijk proberen te maken door het vuurtje op te porren. Dat mag, maar wellicht is er minder aan de hand dan ze suggereren.
Het komt naar boven op het moment dat Ajax-1 niet goed presteert. Een wisseling van de wacht na afloop van 2013/14 zou goed geweest zijn. Maar da's achteraf lullen...
Geen zootje? Hmmm, Sjoerd heeft nog veel werk te verrichten. Hij spelt het, maar nog wil je het niet lezen. Maar goed, je zal het waarschijnlijk nooit willen lezen. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Was @Yopi
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Op dat moment komen de ratten uit hun holen. Dat is nu eenmaal zo. De timing is geen toeval.
Wat de toestanden bij Ajax betreft: voor de verantwoordelijken hangt de spiegel vaak iets te hoog.
Marc Overmars heeft zichzelf wijsgemaakt dat het aan de RVC ligt (te zuinig) en niet aan hem dat zijn aankopen niet renderen. Frank de Boer heeft zichzelf wijsgemaakt dat het aan de jeugdigheid van de selectie ligt en niet aan hem dat zijn team het afgelopen seizoen niet presteerde. In mijn ogen zouden ze er goed aan doen een krukje te pakken. Samen hebben ze bedacht dat ze gaan investeren, er is geld genoeg. Op dat moment begint Wim Jonk te mekkeren dat het niet de afspraak was...want de jeugd...enz. Dan denken die twee die geen krukje willen pakken: jij hebt gemakkelijk kletsen.
Ze konden als spelers prima samenwerken maar toen was iemand anders de baas.
Wat de toestanden bij Ajax betreft: voor de verantwoordelijken hangt de spiegel vaak iets te hoog.
Marc Overmars heeft zichzelf wijsgemaakt dat het aan de RVC ligt (te zuinig) en niet aan hem dat zijn aankopen niet renderen. Frank de Boer heeft zichzelf wijsgemaakt dat het aan de jeugdigheid van de selectie ligt en niet aan hem dat zijn team het afgelopen seizoen niet presteerde. In mijn ogen zouden ze er goed aan doen een krukje te pakken. Samen hebben ze bedacht dat ze gaan investeren, er is geld genoeg. Op dat moment begint Wim Jonk te mekkeren dat het niet de afspraak was...want de jeugd...enz. Dan denken die twee die geen krukje willen pakken: jij hebt gemakkelijk kletsen.
Ze konden als spelers prima samenwerken maar toen was iemand anders de baas.

Is er nu wel een baas bij Ajax?
Salvador Dali
Salvador Dali
Part time.Duke schreef:Is er nu wel een baas bij Ajax?

Vergeet de opstapeling van commissies niet. :-)
Een krant schrijft over een ruzie bij Ajax die momenteel gaande is. Hoe lang geleden werd Ling benoemd? Bizar dat dat wordt omschreven als ratten die uit holen komen. Kranten zijn ervoor om over actualiteiten te schrijven. Of moeten we bij de volgende column over het midden-Oosten ook opmerken dat we het AD (T, VK, NRC of welke dan ook) niet nodig hebben om te weten dat het een teringzooi is in het Midden-Oosten?
En waarom Blind er weer bij gehaald moet worden als er een stuk over de puinhopen van de FR wordt geschreven, is me een compleet raadsel. Het lijkt er een beetje op dat een aantal mensen juist aan datgene lijdt waar ze het AD (of een andere krant die iets schrijft dat niet in de kraam van pas komt) beschuldigen.
En waarom Blind er weer bij gehaald moet worden als er een stuk over de puinhopen van de FR wordt geschreven, is me een compleet raadsel. Het lijkt er een beetje op dat een aantal mensen juist aan datgene lijdt waar ze het AD (of een andere krant die iets schrijft dat niet in de kraam van pas komt) beschuldigen.
I think I lost my fucking headache
-
- AT Toto winner 15/16
Volgens mij deugd er op het moment niks bij Ajax, behalve misschien de jeugdopleiding. Maar het is geen zooitje hoor. 

-
- AT Toto winner 15/16
En dat niks deugen bestaat o.a. uit:
- verschillende kampen die tegenover elkaar staan
- slecht aankoopbeleid
- slechte scouting
- Al lange tijd slecht voetbal
- Frank de Boer over de houdbaarheid (?)
- Overmars functioneert niet
- Ling kan misschien geschikt zijn maar een aanstelling op vrijblijvendheid heb je niks aan.
- verschillende kampen die tegenover elkaar staan
- slecht aankoopbeleid
- slechte scouting
- Al lange tijd slecht voetbal
- Frank de Boer over de houdbaarheid (?)
- Overmars functioneert niet
- Ling kan misschien geschikt zijn maar een aanstelling op vrijblijvendheid heb je niks aan.
Dat gaat allemaal over Ajax 1, terwijl hervorming van de jeugdopleiding hét speerpunt van de FR was.
Dat ontkennen zou zinloos zijn. Net zo zinloos als een kollum van een jaar of 4 geleden wat editen en plaatsen. Ik zie er de toegevoegde waarde niet van in.brigade zuid schreef: Maar het is geen zooitje hoor.
Ze kunnen zich beter bezig houden met hun hoofdtaak, die in dit topic niet benoemd mag worden.

Het kan niet belabberd gaan met Ajax-1 en mieters met de opleiding. Dat bestaat niet. Ajax-1 is en zal altijd het eindproduct zijn wat be- / veroordeeld wordt.Yopi schreef:Dat gaat allemaal over Ajax 1, terwijl hervorming van de jeugdopleiding hét speerpunt van de FR was.
Tja, je zult toch moeten wachten op resultaten. De spelers die nu in Ajax 1 lopen komen (op Bazoer na) nog uit de oude opleiding.
-
- AT Toto winner 15/16
De jeugdopleing is belangrijk maar Ajax 1 is waar het om gaat natuurlijk.
Natuurlijk, maar zonder topspelers uit de opleiding geen topprestaties. Dat wijst de geschiedenis uit.