De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Khraa » vr dec 10, 2010 6:15 pm

joey schreef:Jij denkt dat Jol ontslagen is?

Waarom zeggen ze dat dan niet? :confused.gif:
Afspraak tussen Ajax en Jol. Jol kan makkelijker aan een baan komen als hij niet ontslagen wordt, maar zelf opstapt. Ajax komt waarschijnlijk op deze manier makkelijker van hem af. Volgens mij was de afkoopsom hoger als Ajax hem ontslagen had.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door 999 » vr dec 10, 2010 6:33 pm

joey schreef:
999 schreef:Die paar knaken die ik heb zou ik ook niet door Joey willen laten beheren.Dan ben ik ze ook kwijt aan miskopen, verkeerd ingeschatte trainers enz ..
Ik ben dan ook geen zakenman, beste Voetske.

Vind jij het normaal om een trainer door te betalen die zelf opstapt? :confused.gif:
Neuh, maar misschien was ie anders niet opgestapt .. Maar goed, is dit bevestigd door AJAX ?.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » vr dec 10, 2010 8:58 pm

Khraa schreef:Afspraak tussen Ajax en Jol. Jol kan makkelijker aan een baan komen als hij niet ontslagen wordt, maar zelf opstapt. Ajax komt waarschijnlijk op deze manier makkelijker van hem af. Volgens mij was de afkoopsom hoger als Ajax hem ontslagen had.
Volgens mij hoeft Jol niet te wanhopen. Hij is zo weer onderdak. Jol staat bekend als heel zakelijk. Zou hij een paar miljoen afkoopsom laten lopen? :confused.gif:

Bovendien zou VDB hem niet ontslaan toch? Want er was geen crisis, het ging eigenlijk best goed. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door peter » vr dec 10, 2010 9:13 pm

Ach, die vd Boog kletst maar wat raak. Niemand die hem nog serieus neemt, hoor. Wat een faalhaas.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » vr dec 10, 2010 9:23 pm

In het begin wist hij precies wat de supporters wilden horen, maar inmiddels is hij dat een beetje kwijt.

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat deze man bepaalt wie er trainer wordt. Hij heeft niet meer verstand van voetbal dan jij of ik.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door peter » vr dec 10, 2010 9:25 pm

Rik van den Boog weet er niets van af, maar het wisselt ook nog wel eens. Bij terugtreding van Jol zou Blind het namelijk overnemen, maar dat geldt niet meer. :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » vr dec 10, 2010 9:29 pm

Peter, wist je niet dat Blind de ambitie heeft om TM te worden? Dat weet iedereen, hoor. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door wimpey » vr dec 10, 2010 9:43 pm

joey schreef:Peter, wist je niet dat Blind de ambitie heeft om TM te worden? Dat weet iedereen, hoor. :hypocrite.gif:
Die man is een opportunist pur sang. Iedere passant krijgt de macht binnen de club op een presenteerblaadje aangereikt van Boog. Zou die man niet doorhebben dat hij zichzelf onsterfelijk belachelijk maakt? Hij heeft het steeds over die 'spiegel'. Zou ie er zelf één hebben?

Ik snap dat soort figuren niet. Ik zou zelf geen oog dicht doen in zijn situ en tegen mezelf zeggen: joh, dit kun je niet. Kappen, laat een ander het doen. Maar aan zelfreflectie doet zo'n man dus niet. Zie ook Slop.

23 miljoen verlies: erfenis uit het verleden. Terwijl een groot deel van dat bedrag voor rekening kwam van Jol en verdere familie en van door Boog gefiatteerde miskopen en hun moddervette salarissen.

Hij speelt de rol die bij de situatie van het moment past. Een geweldige kameleon, situation management beheerst ie perfect. Ik ben bang dat die man de nagel aan Ajax' doodskist is.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » za dec 11, 2010 12:27 pm

In het rapport-Coronel stond dat de AD een zwaargewicht op voetbalgebied moest zijn, om tegenwicht te geven aan de trainer/TD. Dat was niet zonder reden zo opgeschreven. Jammer dat Coronel zich niet aan zijn eigen aanbeveling heeft gehouden. Want de afgelopen anderhalf jaar zijn we gewoon verder gegaan met wat juist afgelopen moest zijn: de macht op technisch gebied en dus de portemonnee in handen geven van een passant, met alle gevolgen van dien. Nu zitten we wéér opgescheept met spelers die bij de nieuwe trainer niet aan de bak zullen komen.

VDB kan alleen blijven zitten als er een goede TD komt. En dan bedoel ik dus niet Danny Blind.
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » wo dec 22, 2010 3:40 pm

In de nieuwe VI een interview met VDB. Ik heb het (nog) niet helemaal gelezen, maar een passage viel me meteen op. Een passage die denk ik veel zegt over VDB. De journalist herinnert hem aan wat Coronel twee maanden geleden heeft gezegd, namelijk dat hij niet met Cruijff wilde praten, 'want wij zijn geen masochisten'. Hoe zit dat nou, vraagt de journalist, want nu praten jullie wél met Cruijff. Waarop VDB antwoordt (ik parafraseer): 'Het kan wel zijn dat Coronel dat heeft gezegd, maar toen wilden we ook al met Cruijff praten.'

Verder doet hij net alsof híj wel met Cruijff wilde praten maar Cruijff niet met hem. Geconfronteerd met het feit dat Cruijff gewoon bij Ajax op de tribune zat, zegt hij dat hij niet op Cruijff wilde afstappen want dat had voor een hoop tumult gezorgd.

Hahahaha. Wat een draaier. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Lionel » wo dec 22, 2010 3:55 pm

Hahahaha ik vond dat hele interview onzin. Deze man is 1 grote grap. Dat wist ik al langer (al vond ik hem in het begin helder overkomen) en dat bevestigt dit interview.

Hij wilde met JC praten maar omdat alles via via ging kwamen de boodschappen niet aan. En toen JC op de tribune zat wilde hij hem ook niet aanspreken omdat er anders een circus zou ontstaan :drecul.gif:

Ik denk dat ik JC nog te pakken zou krijgen als ik met hem wil praten over voetbal, laat staan de voorzitter of directeur of weet ik wat die vent is van Ajax. Als Ajax morgen Mourinho zou aanstellen zou hij zeggen dat Mourinho aan alle eisen zou voldoen, als hij overmorgen Pep zou aanstellen zou hij weer hetzelfde zeggen. :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door LucaS » wo dec 22, 2010 4:05 pm

Bijzonder, dat geldt voor Cruijff natuurlijk evenzeer.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » zo dec 26, 2010 11:42 am

Van den Boog blij met kritiek Cruijff

AMSTERDAM - Rik van den Boog heeft aangegeven blij te zijn met de kritiek die Johan Cruijff de laatste maanden uitte op Ajax. De legendarische nummer veertien was kritisch over alle geledingen binnen de club.

De algemeen directeur vond de manier waarop Cruijff zich roerde minder positief, maar begrijpt wel het punt dat hij wilde maken. “Kritiek is altijd goed. Wie niet kritisch is, bereikt de top niet”, vertelt Van den Boog aan Ajax TV.

“Kritiek is bij uitstek het middel om iemand van gedachten te veranderen. Maar de manier waarop verdient niet de schoonheidsprijs. Daarom ben ik blij dat we nu op een goede manier met elkaar in gesprek zijn.”

Duidelijk

Inhoudelijk was de boodschap van Cruijff altijd duidelijk, meende Van den Boog. De oud-Ajacied vond dat er van de peilers – topspelers uit de eigen jeugd, goed positiespel – waar Ajax om bekend stond niets meer over was.
“Zodra specifieke eigenschappen van spelers wegvielen, vielen we terug naar bedenkelijk niveau”, gaf Van den Boog aan. Uiteindelijk leidde dit zelfs tot het vertrek van trainer Martin Jol. “Martin gaf om moverende redenen aan: ik zie die rechterspits uit de eigen jeugd nog niet.”

Ervaring

“Hij was bezig orde op zaken te stellen – daarvoor haal je zo'n man met ervaring binnen – maar heeft het karwei niet kunnen en willen afmaken.” Van den Boog heeft er geen spijt van dat hij Jol niet tijdens de zomer al de wacht aanzegde, toen de trainer opzichtig flirtte met Fulham.

“Dat gebeurde kort voor we moesten aantreden in de voorronde van de Champions League. Na een fantastische reeks in de tweede helft van het vorige seizoen en met een team dat volledig vertrouwen had in de trainer, vond ik dat we niet moesten zeuren, maar doorgaan.”
nu.nl


Die kritiek van Cruijff werd een paar maanden geleden nog door de top van Ajax weggehoond.

Wie nu nog niet ziet dat deze man met alle winden meewaait...
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door peter » zo dec 26, 2010 12:03 pm

Van den Boog is een overlever. Hij gaat nu volledig mee met de huidige trainer en de nieuwe koers. Het is niet voor niets dat hij nu weer zo vaak de media moet op zoeken. Zieltjes winnen en hopen dat het gemor rondom zijn positie verstomd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » zo dec 26, 2010 1:05 pm

Verstomt, Peter. :smallgrin.gif:

VDB weet precies wat de achterban wil horen. Maar daarvoor zit hij er dus niet. Hij moet beleid maken.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door D_skilled » zo dec 26, 2010 1:10 pm

Je zegt de top? Coronel was het volgens mij vooral niet eens met de manier waarop Johan Cruijff zijn onvrede communiceerde. vd Boog was degene die de kritiek van Cruijff pareerde en de beste man moeilijk serieus kon nemen.

De koersverandering is inderdaad opvallend te noemen. Ze zullen vast gezwicht en geschrokken zijn van het aantal leden die pro-Cruijff hebben gestemd. Dan moet je wel heel eigenwijs en arrogant zijn wil je dan niet met Cruijff in dialoog gaan.

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Jeroen126 » zo dec 26, 2010 1:35 pm


Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Cruijff » zo dec 26, 2010 2:36 pm

Zei deze zelfde Rik van de Boog een jaar of twee terug ook niet dat Marco van Basten technisch en tactisch briljant was?

Of noemde hij MvB GENIAAL ?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door peter » zo dec 26, 2010 3:01 pm

Zie de eerste pagina van dit prachtige topic.
Ajax heeft al de beste trainer. Een verder onderscheid kun je maken door je te focussen. Bijvoorbeeld op de jeugdopleiding. En ik moet zorgen voor duidelijkheid in de beslissingscultuur.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » zo dec 26, 2010 4:12 pm

Technisch en tactisch briljant. Dat was Van Basten. Toen VDB deze uitspraak deed, was mijns inziens het tegendeel allang duidelijk. Kort daarop spiegelde en kaatste Rikkie Van Basten de deur uit. :smallgrin.gif:

Over Cruijff: wat VDB over hem gezegd heeft is duidelijk genoeg. Cruijff niet serieus te nemen? Dan ga je niet twee maanden later doen wat zo iemand zegt. VDB is niet serieus te nemen, dus.

Ben heel benieuwd wat er terechtkomt van al die geniale plannen mbt de jeugdopleiding die een tijdje terug gepresenteerd zijn. Iets zegt mij dat we er nooit meer wat van horen. :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door jabu » ma jan 17, 2011 9:52 am

Maar in deze topic en niet die van Jol:
Vd Boog neemt het op voor Jol: "Hij deed het goed"
17 januari 2011

Na zijn vertrek bij Ajax is er van alle kanten kritiek geuit op Martin Jol, maar Rik van den Boog is het daar niet mee eens. De algemeen directeur van Ajax neemt het in De Telegraaf op voor zijn voormalig trainer. Dat Ajax onder leiding van de Scheveninger niet het typische 'Ajax-voetbal' speelde, was voor hem geen probleem.

"Martin was niet aangesteld om het Ajax-spel te spelen, maar om resultaat te boeken. In een kalenderjaar hebben we nog nooit zoveel punten gehaald, we bereikten de Champions League, wonnen de beker en het publiek was tevreden. Dus deed hij het goed. Maar de breedte-aanwinsten pakten dit jaar verkeerd uit", zegt hij.

Van den Boog verving Jol half december door Frank de Boer. Onder diens leiding lijkt er direct een frisse wind te waaien in de ArenA. "Achteraf kun je zeggen: ’had hem eerder neergezet’. Maar met de huidige wijsheid is dat makkelijk. Aan de andere kant denk ik, dat Frank er anderhalf jaar geleden nog niet klaar voor was."
Het kan aan mij liggen, maar ik begrijp niet helemaal wat Van den Boog hier wil zeggen. Heeft hij het hier over breedte-aankopen die Ajax niet meer zou doen.... :hypocrite.gif: :
RvdB in april 2009 schreef: - 'Geen breedte-aankopen meer'

Algemeen directeur Rik van den Boog laat in de nieuwe uitgave van Voetbal International, waarin hij een kijkje geeft in de plannen en visie van Ajax, weten dat Ajax geen breedte-aankopen meer zal doen voor de selectie. 'Wij zoeken het niet in een enorm grote spelersgroep. In plaats van veel A-contracten gaan we meer besteden aan de contracten van de jeugd, vanaf zestien jaar dus. Spelers zullen we op die leeftijd al vastleggen met driejarige contracten. Aankopen voor de breedte, dat zullen we niet meer doen. We zullen eerst in onze eigen jeugd kijken, pas daarna bij andere clubs. Als er een speler gaat, ligt er een schaduwplan. Voor acht plekken in ons elftal is het mogelijk om eigen jeugd te laten doorstromen. En er zijn dus maar een paar uitzonderingsposities waarvoor we de markt op zouden moeten.'

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » ma jan 17, 2011 1:10 pm

Geen breedte-aankopen, dat was een van de aanbevelingen van het rapport-Coronel. VDB heeft deze aanbeveling aan zijn laars gelapt. En nu geeft hij Jol de schuld.

Jol is slachtoffer geworden van het warrige beleid van Ajax. VDB vond eerst alles best, maar later, onder druk van buiten, veranderde hij opeens van mening. Jol kun je weinig kwalijknemen. Hij heeft bij Ajax op dezelfde manier gewerkt als bij andere clubs. VDB wist wat hij in huis haalde.

Dus: VDB keek alleen naar de resultaten. Hij begrijpt niet waar Ajax voor staat.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door GangstaRiB » ma jan 17, 2011 1:23 pm

Die arme Van den Boog kan niks goed doen.

Ik denk dat de situatie na het rapport Coronel niet te behappen was (mede doordat Cruijff als een olifant door de porseleinkast ging). Van Basten heeft zich in die chaotische situatie een aantal privileges toegeïgend waar Ajax veel slechter van geworden is. Van den Boog heeft Van Basten gesteund (zoals het hoort als bestuur) en heeft nooit de indruk gewekt hem te ontslaan (het bleef relatief rustig in de media ondanks de slechte resultaten van Bassie). Van Basten gooide het bijltje erbij neer en liet een financieel gapend gat achter (daar heeft VDB volgens mij niks aan kunnen doen, die kwam ten tijde van de hele chaos in dienst). Daarna heeft VDB ervoor gezorgd dat Jol bij Ajax kwam. Iedereen vond dit een goede zet, want hij was ervaren etc etc. Ajax stond er alleen financieel dusdanig slecht voor, dat Jol creatief aan zijn spelers moest komen. Ik vind dat opzich te bilijken. Wat je VDB hooguit kan verwijten is dat Jol teveel macht greep met z'n broer Cock. Dat sloeg nergens op.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » ma jan 17, 2011 1:31 pm

Ik begrijp het, het was overmacht. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Lionel » ma jan 17, 2011 2:21 pm

En nu gaan we ook voortaan onze eigen trainers opleiden... Frank zit er net! :hypocrite.gif:

Die Boog is gek!
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie