De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door goodfella » wo aug 18, 2010 6:19 pm


Graag gedaan.
Ik zie ook financiële zaken die ik anders in mijn hoofd had zitten. De grote lijn klopt wel, de details niet. :blush.gif:
Ik moet een rapportage voor mijn baas maken en er dan bij vermelden dat de grote lijn wel aardig klopt. Hij vermoordt me. :smallgrin.gif:
Jij zou waarschijnlijk gezellig zijn gaan vissen met allemaal? :ajaxsmiley.gif:
Het is helemaal niet gek om te testen of iemand met de druk om kan gaan, hoe hij leiding geeft aan een groep. Prima zaak dat dit soort zaken nu ook professioneel worden aangepakt.

Ik vond het verhaal over zijn vakantie wel typerend voor de manier hoe er wordt gereageerd op sommige zaken rondom AJAX en ook de privézaken die daardoor in de knel komen. Zo kan je het nooit goed doen.
Ik ben sowieso tegen het gebruik van een selectiebureau. Kom op zeg, er is toch genoeg kennis aanwezig binnen een organisatie als Ajax om te kunnen bepalen of iemand capabel is. Wat een gekkigheid toch.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Neefkens » wo aug 18, 2010 6:22 pm

Gelukkig hebben we een uitstekende financieel directeur die wel alles en detail weet. :1evil.gif:

Wat betreft het voetbalsstuk is voldoende kennis aanwezig, de aspecten die ik noem niet. Wat is de voetbalwereld toch een behoudend wereldje.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Lionel » wo aug 18, 2010 6:53 pm

Als je het interview leest kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat ze weten wat ze doen.

Vijf verdedigers: Van Rhijn, Kappelhof, Boilesen en misschien nog iemand uit de A en B. Zo moeilijk is het niet.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Lionel » wo aug 18, 2010 6:55 pm

Boog vindt Ooijer en Mido geen breedteaankopen. Is wat voor te zeggen. Ik snap wel waarom je iemand voor een jaar wilt halen. Alleen twijfel ik zelf aan Mido en Ooijer.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Thom » wo aug 18, 2010 10:26 pm

Goeie vent, volgens mij! Nog 1 jaar doorbijten en dan is de grootste ellende van de laatste jaren doorstaan.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Yo
Berichten: 168
Lid geworden op: ma sep 29, 2003 2:39 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Yo » wo aug 18, 2010 11:30 pm

Vond het ook geen verkeerd interview.
Alleen een eigen vermogen van 55 miljoen slaat nergens op. Na het verlies van 3 miljoen daalde het eigen vermogen (uit mijn hoofd) van 65 naar 62, dan zou het nu na een verlies van 21 miljoen ongeveer 30 miljoen moeten zijn.
Komt ook allemaal in de jaarrekening te staan dus is makkelijk te verifieren.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Lionel » do aug 19, 2010 11:21 am

Afschrijvingen zijn toch geen uitgaven?
IK GELOOF!!!!!!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door goodfella » do aug 19, 2010 11:27 am

Rishi schreef:Afschrijvingen zijn toch geen uitgaven?
Maar wel kosten. Investeringen zijn de uitgaven.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Kowalczyk » do aug 19, 2010 11:42 am

Yo schreef:Vond het ook geen verkeerd interview.
Alleen een eigen vermogen van 55 miljoen slaat nergens op. Na het verlies van 3 miljoen daalde het eigen vermogen (uit mijn hoofd) van 65 naar 62, dan zou het nu na een verlies van 21 miljoen ongeveer 30 miljoen moeten zijn.
Komt ook allemaal in de jaarrekening te staan dus is makkelijk te verifieren.
Klopt. In zijn interview in De Telegraaf had Slop het ook over een eigen vermogen van ruim 29 miljoen euro.

Nogmaals: ik vind het heel onnozel dat twee verschillende directeuren zich over deze materie uitlaten in vrijwel gelijktijdige interviews, waarbij ze elkaar op verschillende punten gewoon tegenspreken en er grote gaten zitten tussen wat de een beweert en wat de ander beweert. Heel suf. Amateuristisch ook. De ene directeur noemt een eigen vermogen van 55 miljoen, de ander houdt het op 29. Dan sta je echt voor aap.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door peter » vr aug 27, 2010 9:36 am

Van den Boog: 'We zoeken geen extra spelers voor Ajax'


Vrijdag, 27 augustus 2010 om 10:08Martin Jol hoopt dat hij nog één of meerdere versterkingen mag verwelkomen, maar Rik van den Boog rekent er niet op dat er nog veel zal gaan gebeuren voor Ajax op de transfermarkt. Ondanks het feit dat de groepsfase van de Champions League werd bereikt, zijn de Amsterdammers niet van plan om nog enkele nieuwe krachten te halen.

Van den Boog sluit niet uit dat er niemand meer bijkomt. “We zoeken geen extra spelers, ons elftal is in staat om fantastisch te voetballen”, zei de algemeen directeur in AD/Sportwereld. “Hooguit kijken we rond naar een rechts- of linksbuiten, type Rommedahl. Zo eentje willen we nog wel, maar het is lastig zoeken.”

De kwalificatie voor de Champions League betekende een financiële meevaller voor Ajax. “Op de eerste plaats ben ik heel blij met de manier waarop dit succes woensdagavond gevierd is”, zei Van den Boog. “Ik zag alle Ajacieden om me heen zo ongelooflijk feest vieren. Dat was mooi om te zien. Met dat geld zijn we content, uiteraard zeg, maar ik staar me er niet blind op.”


VZ
Ik ben benieuwd, hoor. Er komt eventueel een buitenspeler bij, maar voor de rest dus niemand. Ach, wat kopen we er voor. Laten we hopen dat die buitenspeler ook niet komt en dat we vasthouden aan Sulejmani.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Rooie » di aug 31, 2010 10:33 am

Rik moet betalen vanwege de TEG-affaire.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door peter » di aug 31, 2010 11:04 am

Heb het zo nog niet ergens gevonden, maar wat ik hoorde was dat het rapport er niet om liegt. Puur wanbeleid door de bestuurders.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » di aug 31, 2010 11:12 am

Blijkbaar hebben de bestuurders drie ton aan het bedrijf onttrokken. Wie die bestuurders zijn? We zullen zien.

De aandeelhouders gaan onder ede gehoord worden, meldt De T. Er is weinig zicht op hoe het zat want de heren zijn met sterk uiteenlopende verklaringen gekomen aangaande de schuldvraag.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Jöhnk » di aug 31, 2010 11:28 am

Schuldvraag? Er is dus toch een strafzaak gestart?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » di aug 31, 2010 11:32 am

Ze willen uitzoeken of er iemand aansprakelijk gesteld kan worden.

Van nu.nl:

'TEG ten onder door wanbeleid'

AMSTERDAM - The Entertainment Group (TEG) is failliet gegaan door wanbeleid. Bestuurders hebben roekeloze overnames gedaan, risicovolle leningen verstrekt en meer dan 300.000 euro aan het bedrijf onttrokken.
© WennDat stelt curator Jan Padberg in een dinsdag verschenen rapport over het artiestenbedrijf van Marco Borsato.

TEG verstrekte de afgelopen jaren grote leningen aan zusterbedrijven zonder na te gaan of die konden worden terugbetaald. Daardoor verloor het bedrijf 5 miljoen euro aan liquiditeit. Er waren geen zakelijke redenen om deze leningen te verstrekken. Volgens de curator is er dan ook sprake van ''ontoelaatbare belangenverstrengeling''.


Verlies

Verder kocht TEG de afgelopen jaren bedrijven die verlies maakten of nauwelijks bijdroegen aan het operationele resultaat. Hierdoor nam de liquiditeit sinds 2006 met 10 miljoen euro af. Volgens de curator heeft een van de bestuurders bovendien ruim 300.000 euro verduisterd en zich schuldig gemaakt aan valsheid in geschrifte. Hij heeft aangifte tegen deze persoon gedaan.


Verantwoord

Verder was de administratie van TEG ''fundamenteel ondeugdelijk'', aldus Padberg. De boeken boden onvoldoende inzicht in de financiële situatie. Het bedrijf verstrekte grote leningen en deed overnames, terwijl volkomen onduidelijk was of dat wel verantwoord was.

Volgens de curator is er sprake van onbehoorlijk bestuur en heeft dit tot het faillissement van TEG geleid. Hij stelt de bestuurders hiervoor aansprakelijk. Dat gebeurt eventueel ook met anderen die het beleid bepaalden.

Recessie

Eerder stelden betrokkenen dat TEG failliet is gegaan door de economische recessie en negatieve berichtgeving in de media. Padberg concludeert dat het bedrijf hier wel last van heeft gehad, maar dat dit geen oorzaken voor het faillissement waren.

De rechtbank verklaarde de onderneming van Borsato op 22 september vorig jaar failliet.
Laatst gewijzigd door joey op di aug 31, 2010 11:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door goodfella » di aug 31, 2010 11:40 am

Dit soort dingen is vrijwel niet hard te maken. Hij zal altijd verklaren naar goeddunken te hebben gehandeld. En daarmee is de kous af.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » di aug 31, 2010 12:18 pm

Het is wel treurig. Borsato staat zich jaar in jaar uit de blubber te zingen en dan wordt zijn geld verbrast door een paar handige jongens. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Alexander » di aug 31, 2010 12:51 pm

Is dat verslag nog ergens te lezen?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » di aug 31, 2010 1:09 pm

Het stinkt aan alle kanten!

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Alexander » di aug 31, 2010 1:40 pm

Is voor iedereen een aanradertje om te lezen... Dat deze man onze club leidt is schokkend.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Duke » di aug 31, 2010 1:45 pm

joey schreef:Het is wel treurig. Borsato staat zich jaar in jaar uit de blubber te zingen en dan wordt zijn geld verbrast door een paar handige jongens. :aai.gif:
Zoals ik het artikel in het AD van vanochtend las, acteerde Borsato ook niet al te handig.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Ronald! » di aug 31, 2010 1:56 pm

Duke schreef:
joey schreef:Het is wel treurig. Borsato staat zich jaar in jaar uit de blubber te zingen en dan wordt zijn geld verbrast door een paar handige jongens. :aai.gif:
Zoals ik het artikel in het AD van vanochtend las, acteerde Borsato ook niet al te handig.
Uiteindelijk is het Borsato zelf die anderen het beheer over zijn geld geeft. Zuur, maar hij was er zelf bij....

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Rooie » zo dec 05, 2010 2:10 pm

Rik 'November was eigenlijk een uitstekende maand' van den Boog:
Column Rik van den Boog

04 december 2010
Rik van den Boog heet voor aanvang van de thuiswedstrijd tegen NEC alle supporters welkom met een column. Lees hier de bijdrage van de algemeen directeur.
Beste Ajacieden,

Afgelopen weekend hebben wij goede zaken gedaan. Bijna alle concurrenten lieten punten liggen, waardoor de top weer dichter naar elkaar toegekropen is. Ondanks de lage klassering van VVV-Venlo was het niet gemakkelijk in De Koel. Ik ben blij dat wij de wedstrijd winnend hebben afgesloten.

Iedereen is het erover eens dat november sportief gezien geen goede maand was voor Ajax. Het was mede daardoor erg onrustig rondom de club. Ik heb zelf bewust een paar keer gezegd dat het géén crisis was, al deed de buitenwereld soms anders vermoeden. Nu de stofwolken grotendeels zijn opgetrokken, loont het om rustig naar de feiten te kijken.

We maken een goede kans om te overwinteren in Europa. We waren nog niet zo lang geleden allemaal in euforische stemming omdat we ten koste van PAOK en Dinamo Kiev de UEFA Champions League haalden. Bij de loting van de poulefase was iedereen zich ervan bewust dat we ons moesten richten op plaats 3. AC Milan en Real Madrid zijn in de huidige voetbaleconomie te groot en dus normaal gesproken te sterk.

We zitten bij de laatste 16 van het nationale bekertoernooi. Vlak voor Kerst spelen we thuis tegen AZ en hopen we de laatste 8 te bereiken. En de stand op de ranglijst van de Eredivisie vorig jaar na 16 speelronden? De top 4 bestond respectievelijk uit FC Twente (44 punten), PSV (42), Ajax (35) en Feyenoord (31). Kortom, waar we momenteel 3 punten achter staan op FC Twente en PSV, ging het toen om 9 en 7 punten die we in moesten lopen.

Enkele weken terug zag het er veel minder florissant uit. Vorig jaar hadden wij aan het eind van de rit maar liefst 85 punten. Als ik kijk naar het huidige verloop van de Eredivisie dan zou dat puntenaantal zeker goed genoeg zijn om het 30ste landskampioenschap uit de historie bij te mogen schrijven. Het verschil is nu veel kleiner en het sterkt me te weten dat wij vorig jaar in de tweede seizoenshelft pas echt goed op stoom kwamen.

Het is natuurlijk erg jammer dat we onze aanvoerder Luis Suarez voorlopig kwijt zijn. Hij heeft sinds zijn komst naar Ajax in 2007 zijn waarde voor het team heel vaak bewezen. Als ik om me heen kijk zie ik dat ook FC Twente en PSV belangrijke spelers zullen moeten missen. De Eindhovenaren zijn na de winterstop Ibrahim Afellay kwijt. De Tukkers zullen de geblesseerde Bryan Ruiz een tijdje moeten missen. Het wordt interessant om te zien hoe de drie clubs met deze situatie om gaan.

Vorig seizoen eindigde de thuiswedstrijd tegen NEC in een 3-0-overwinning. Dat was eveneens begin december. Alhoewel morgen pas het Sinterklaasfeest is, zou ik het heerlijk vinden om vanavond alvast een presentje te krijgen, in de vorm van 3 punten. Ik denk dat dit voor alle supporters geldt. Na het eindsignaal is het afwachten hoe de andere clubs het hebben gedaan.

Voor ik afsluit en iedereen een fijne wedstrijd wens, blik ik graag nog even kort vooruit naar aankomende dinsdag. Vanavond is namelijk de generale repetitie voor het UEFA Champions Leagueduel tegen AC Milan. Onze gastheren zijn verzekerd van de 2de plaats in poule G. Samen met AJ Auxerre strijden wij om de 3de plaats, die na de winterstop recht geeft op deelname aan de Europa League. Het is belangrijk dat Ajax straks met een goed gevoel richting Italië afreist. Dus moedig het team weer met veel passie aan, dan is het aan de spelers om de rest te doen.

Heel veel plezier en een fijne wedstrijd!

Rik van den Boog
Algemeen directeur

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » zo dec 05, 2010 2:29 pm

Van den Boog is op zich niet belangrijk. Hij mag van mij zwetsen en spiegelen en kaatsen wat hij wil, zolang de technische functies maar op de juiste manier ingevuld zijn. Helaas is dat niet het geval. Dat is het probleem.

Het gebrek aan voetbalknowhow binnen Ajax is schrijnend. In de bestuurlijke organen dan. Directie, bestuur, ledenraad. Dan zijn er twee mogelijkheden: of de trainer bepaalt alles met alle risico's van dien, of mensen met niet bijzonder veel verstand van voetbal (laat ik beleefd blijven) gaan voetbaltechnische beslissingen nemen, met alle gevolgen van dien. Of misschien is het een combinatie van beide in dit geval, want Van den Boog (geen voetbalman) heeft Jol aangesteld, terwijl Jol niet bij Ajax past, en vervolgens krijgt Jol teveel ruimte, want Van den Boog weet niet hoe het verder moet zonder Jol.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door peter » ma dec 06, 2010 9:31 pm

Mag deze oelewapper nu weer een nieuwe trainer aanstellen of wordt er nu ook daar ingegrepen?

Plaats reactie