Wat is er geworden van....

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo mei 21, 2008 10:41 pm

Benitez staat er toch niet echt bekend om dat hij jonge talenten gelijk een lange reeks in 't elftal geeft.

Riise heeft te maken met Fabio Aurelio. Ook geen topper.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mei 21, 2008 10:43 pm

OT: Van der Sar heeft net de CL gewonnen. :headbang.gif:

jabu

Bericht door jabu » wo mei 21, 2008 10:45 pm

Met een oud-teamgenoot van hem die belangrijk was bij zijn vorige CL winst gaat het nu wat minder:
Lille gaat verder zonder Kluivert

Lille heeft het aflopende contract van Patrick Kluivert niet verlengd. Dat maakte trainer Claude Puel van de Franse voetbalclub woensdag bekend. Kluivert kwam in zijn debuutseizoen door blessures niet heel vaak in actie. De 31-jarige spits kan volgens de trainer van de nummer zeven uit de Franse competitie in de toekomst wel een goede trainer worden. "Hij is een voorbeeld voor de jongere spelers in de groep. Hij zou een goede leermeester kunnen zijn.

"Ik weet echter niet of hij nog verder wil voetballen of dat hij misschien een trainerscarrière ambieert", aldus Puel. De topscorer aller tijden van het Nederlands elftal meldde zich aan voor de verkorte opleiding van de cursus coach betaald voetbal.

Kluivert speelde dit seizoen dertien competitieduels, waarvan acht in de basis, en scoorde vier keer. Eerder stond hij onder meer onder contract bij Barcelona, PSV, AC Milan en Newcastle United.
voetbalzone

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo mei 21, 2008 10:45 pm

Kan ie full-time met die trainerscursus aan de slag!
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

jabu

Bericht door jabu » wo mei 21, 2008 10:48 pm

Patje houdt ook wel van lekker eten en drinken en dat schijn je als coach in Spanje te kunnen doen:
Joaquín: 'Koeman dacht alleen aan wijn'

Ondanks het feit dat Ronald Koeman inmiddels alweer een maand Valencia-trainer af is, blijft het moddergooien onverminderd doorgaan in de sinaasappelstad. Nadat Koeman in het televisieprogramma Het Gesprek Joaquín hevig bekritiseerde beet de aanvaller woensdag fel van zich af in de Spaanse media. Volgens Koeman was Joaquín 30 miljoen euro waard, maar was zijn rendement nog geen 30 euro. De Spaanse flankspeler haalde op verschillende Spaanse radiostations vervolgens uit naar de voormalig Valencia-trainer. "Het enige wat Koeman interesseerde waren de vijf of zeven flessen wijn bij het avondeten, zodat hij lekker warm naar bed kon”, aldus Joaquín.

Ook de manier waarop Koeman afscheid nam van Valencia is tekenend volgens Joaquín. “Toen Koeman vertrok heeft hij niet eens afscheid genomen van de spelers, terwijl hij toch lekker zes of zeven miljoen euro in zijn zak kon steken. Voro (nieuwe trainer Valencia, red.) heeft in vijf wedstrijden betere resultaten behaald dan Koeman in vijf maanden.”

Joaquín geeft de Nederlander tevens de schuld van het missen van het EK. Bondscoach Luis Aragonés besloot de rappe aanvaller niet mee te nemen naar Oostenrijk en Zwitserland vanwege het geringe aantal wedstrijden die hij in actie kwam onder Koeman. “Koeman is iemand die slechts over je schouder kijkt, hij durft je nooit in de ogen te kijken, niks recht in je gezicht te zeggen, terwijl ik dat wel deed”.
voetbalzone

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » wo mei 21, 2008 11:54 pm

Jabu schreef:
Lille gaat verder zonder Kluivert

Lille heeft het aflopende contract van Patrick Kluivert niet verlengd. Dat maakte trainer Claude Puel van de Franse voetbalclub woensdag bekend. Kluivert kwam in zijn debuutseizoen door blessures niet heel vaak in actie. De 31-jarige spits kan volgens de trainer van de nummer zeven uit de Franse competitie in de toekomst wel een goede trainer worden. "Hij is een voorbeeld voor de jongere spelers in de groep. Hij zou een goede leermeester kunnen zijn.

"Ik weet echter niet of hij nog verder wil voetballen of dat hij misschien een trainerscarrière ambieert", aldus Puel. De topscorer aller tijden van het Nederlands elftal meldde zich aan voor de verkorte opleiding van de cursus coach betaald voetbal.

Kluivert speelde dit seizoen dertien competitieduels, waarvan acht in de basis, en scoorde vier keer. Eerder stond hij onder meer onder contract bij Barcelona, PSV, AC Milan en Newcastle United.
voetbalzone
Hihi, eenjaartje bankzitten bij Newcastle en PSV wél vermelden, maar de club waar hij is opgeleid, doorgebroken en de CL mee heeft gewonnen niet?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 22, 2008 8:45 pm

Onvoorstelbaar eigenlijk. Die jongen is 31 en kennelijk gewoon helemaal op. Als je een paar jaar geleden aan mij had gevraagd of ik Kluivert op zijn 31e graag zou zien terugkeren bij Ajax dan had ik blind ja gezegd. Nu denk ik dat hij er beter aan zou doen om er definitief mee te stoppen.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » vr mei 23, 2008 5:15 pm

Sneijder verkozen in het Marca Team van het Jaar in Spanje.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » vr mei 23, 2008 7:51 pm

Was dat niet die voetballer die niet kan omschakelen?
I think I lost my fucking headache

Lionel

Bericht door Lionel » vr mei 23, 2008 9:48 pm

Zou kunnen
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mei 23, 2008 10:05 pm

LucaS schreef:Was dat niet die voetballer die niet kan omschakelen?
Volgens Van Basten wel, maar die werd voor gek verklaard.

Daniel

Bericht door Daniel » za mei 24, 2008 1:02 am

Van Basten was dan ook wel degene die de desbetreffende speler zelfs met de punt naar achteren liet spelen op het middenveld tijdens een WK.. :confused.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » za mei 24, 2008 7:04 am

Nou en?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Daniel

Bericht door Daniel » za mei 24, 2008 10:19 am

Beetje vreemd als je een speler waarvan je zelf vind dat ie niet kan omschakelen met de punt naar achteren laat spelen op het middenveld.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mei 24, 2008 10:31 am

Je leest niet goed.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » za mei 24, 2008 12:38 pm

Litmanen moet weg bij Fulham
LONDEN - Jari Litmanen vertrekt bij Fulham. De middenvelder en aanvoerder van het Finse nationale elftal krijgt geen contractverlenging op Craven Cottage.

Afbeelding

Litmanen (37) kwam in januari naar Londen om de club van degradatie uit de Premier League te behoeden. Fulham slaagde hier op de laatste speeldag in, maar Litmanens aandeel was nihil. De blessuregevoelige 'nummer 10' speelde geen enkele wedstrijd in het shirt van The Cottagers.

De oud-Ajacied, die in Amsterdam in de jaren negentig alles won wat er te winnen viel en op dat moment tot de beste spelers van de wereld behoorde, speelde hiervoor in Zweden bij Malmo FF.

Ook Carlos Bocanegra, Philippe Christanval, Simon Elliott, Ian Pearce, Michael Timlin, Ismael Ehui en Bjorn Runstrom hebben te horen gekregen dat zij Fulham moeten verlaten.
Tja, Jari voetbalt nog, maar toch, wat is er geworden van de Litmanen zoals we hem zagen schitteren bij AJAX, tot nu bij Fullham via de achterdeur af.Begint een beetje zielig te worden .. als je het mij vraagt ...
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » za mei 24, 2008 1:13 pm

Bertje schreef:Je leest niet goed.
Als ik zoiets zeg dan ben ik persoonlijk maar zelf doe je het ook steeds...
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mei 24, 2008 3:55 pm

Jöhnk zegt gewoon wat anders, namelijk dat Sneijder volgens Van Basten wel kon omschakelen.

En met niemand anders!

Daniel

Bericht door Daniel » za mei 24, 2008 4:48 pm

Nee hoor, dat hoef je helemaal niet zo te interpreteren.
Ik interpreteerde het op deze manier;
LucaS stelt de vraag (waarschijnlijk sarcastisch) of Sneijder niet die speler was die niet kon omschakelen. Jöhnk antwoord bevestigend, met dat Van Basten dat inderdaad wel vond (dat Sneijder niet kon omschakelen) en dat de rest hem voor gek verklaarde. Als hij het niet zo bedoelde staat het er vreemd naar mijn gevoel.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mei 24, 2008 4:55 pm

Het gaat om het contrast tussen de woordjes niet en wel.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za mei 24, 2008 5:00 pm

Ik formuleerde het wat slordig. Volgens Van Basten kon Sneijder wel omschakelen, bedoelde ik dus.

Daniel

Bericht door Daniel » za mei 24, 2008 5:28 pm

Ok, prima Jöhnk, dat is tenminste duidelijk. :biggthumpup.gif: Volgens Bert doe je het dan direct altijd weer fout..

Lionel

Bericht door Lionel » za mei 24, 2008 6:02 pm

Vind het ook bloedirritant!
IK GELOOF!!!!!!

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » za mei 24, 2008 7:08 pm

'Grant en Ten Cate moeten weg bij Chelsea'

Niet alleen Avram Grant, maar ook de assistenten Henk ten Cate (foto) en Steve Clarke moeten weg bij Chelsea. The Times meldt zaterdag dat de Londenaren het volgende seizoen willen beginnen met een geheel nieuwe technische staf. Volgens de Engelse krant praatte Grant vrijdag op Stamford Bridge over zijn toekomst en kondigt hij binnenkort zijn afscheid aan.

Een rol als directeur, zoals eerder werd gesuggereerd, zit er volgens The Times niet in voor Grant. Ten Cate heeft nog minder krediet bij de clubleiding. De Amsterdammer zou met zowel spelers, manager als collega Clarke een stroeve relatie onderhouden en te veel mensen bij de club tegen zich in het harnas hebben gejaagd. 'Ten Cate werd gehaald als de 'bad cop' om balans in de technische staf te brengen, maar hij heeft zijn rol iets te serieus genomen,' schrijft The Times. De oud-trainer van Ajax zou inmiddels in de spelersgroep de bijnaam Mad Dog hebben.
Bron: Sportweek.

Goed nieuws, ik koester de nodige wrok jegens onze enge vriend.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mei 24, 2008 7:10 pm

Kunnen we nog een assistentje gebruiken? Hoeven Schip en Witschge zich tenminste niet met de hesjes en de pilonnen bezig te houden. :hypocrite.gif:

En met niemand anders!

Gesloten