De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 16, 2009 4:26 pm

Uiteindelijk gaan de resultaten over de trainer. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar zo werkt het.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 16, 2009 9:50 pm

Hij wordt weer doormidden gezegd door Derksen en co.

Ze stellen dat Marco het niet meer weet dus.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 16, 2009 10:26 pm

Van der Gijp zei zeer terecht dat wat vroeger de kracht was van MVB (dat hij poep had aan alles) nu zijn zwakte is.
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma feb 16, 2009 10:32 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 7:50 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 16, 2009 10:33 pm

Het schiet niet zo op met dat mentale systeem. De spelers maken een onzekere indruk.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma feb 16, 2009 10:36 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 7:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di feb 17, 2009 4:44 am

999 schreef:
Monkey Tonk schreef:Ajax is al jaren een puinhoop. Die wordt echt niet telkens opnieuw in scene gezet door de laatste trainer. Die puinhoop is er voordat de trainer binnenkomt. Het patroon is telkens hetzelfde. In grote lijnen: het loopt eerst wel aardig, dan sluipt de twijfel erin, de trainer vecht terug en perst er nog wat resultaatjes uit, waarna het elftal in elkaar stort en de trainer vervangen wordt. Mijn vraag is: waarom sluipt de twijfel er zo snel in? Een beetje tegenslag is normaalgesproken toch geen probleem? Daar wordt je sterker van. Niet bij Ajax. Daar weet de trainer dat hij geen enkele steun krijgt van Ajax op het moment dat morrende fans aan zijn stoelpoten gaan zagen. En dat moment komt steeds sneller, omdat de supporters het helemaal zat zijn om telkens hetzelfde drama te moeten aanschouwen.

Als je denkt dat Ajax steeds gelijk heeft om de ene na de andere trainer op straat te zetten, in een eindeloze herhaling van zetten waarin alleen de namen veranderen, dan moet je ook niet zeuren als het resultaat steeds hetzelfde is. (en daaronder valt ook het zolangzamerhand zeer onoriginele 'zolang we progressie zien is alles ok', want dat betekent dat alles bij de eerste de beste mini-crisis niet meer ok is...)

Als Ajax een ervaren trainer in huis haalt, en die bakt er in twee jaar niks van, heb ik geen enkel probleem met zijn ontslag. Maar als je een nieuwe trainer op die manier behandelt, verwacht je te snel teveel van hem. Het is logisch dat van Basten nog moet groeien als coach. Hem daar de tijd niet voor gunnen is te gek voor woorden.
Tja, als het dan allemaal te gek voor woorden is heb ik dan toch een vraag .. wie moet nu eigenlijk wie opleiden ?.Moet AJAX er zijn, om MVB als beginnende coach, om als leerschool voor diezelfde MVB te fungeren ?.

En wanneer houd dat dan op ?.Wat is/zijn jouw criteria dan om op een gegeven moment de beslissing te nemen van of we stoppen er mee of we gaan door ?.Wanneer mag je dan zeggen prima gedaan MVB, of wanneer zeg je dan tjesus wat een klote seizoen en dito trainer en veldspel.

Met welke meetpunten naar het elftal toe bepaal jij dat MVB op de goede weg is ?.En hoeveel mag dat dan allemaal gaan kosten, ik bedoel volgend jaar ook weer een bak geld investeren en dan maar hopen dat we een keertje kampioen worden ( op de Olsen manier ) .. gewoon net zolang blijven kopen tot dat we een keertje die schaal omhoog mogen houden ?.Of is het alleen maar we moeten MVB zoveel tijd geven, en als het niet lukt pech gehad ?.
Je zit er veel te dicht bovenop, als een schilder met zijn neus tegen het canvas. Neem een paar stappen terug. Het gaat om de algemene vraag of een trainer tijd moet krijgen om een team te bouwen of niet.

Las dit net aan de Engelse kant. Van een week geleden...
Kowalczyk schreef:There's an interview with Co in this month's issue of Elf ('Eleven') football magazine. He's apparently very happy in Austria, they're top of the league and he said something like: "I never want to work at Ajax anymore. They were going to give me the time to build a team, but they sacked me..."

K.

Toppie

Bericht door Toppie » di feb 17, 2009 8:35 am

'Van Basten ontslaat buschauffeur spelersbus'
17-02-09
Marco van Basten heeft er persoonlijk voor gezorgd dat de chauffeur van de spelersbus van Ajax ontslagen is, zo meldt Peter van de Rijt in zijn column op Highlow.nl vandaag. Na de wedstrijd tegen Vitesse moesten niet de spelers maar de chauffeur het ontgelden. Via een fax bij zijn baas; busbedrijf OAD, kreeg hij te horen dat de technische staf niet meer met hem verder wilde. Gerard Kuijt heet de goede man en hij is verslagen door het nieuws dat hij zonder uitleg na acht jaar trouwe dienst weg moet.
Wie word de volgende de ballen jongens :excited.gif:

999

Bericht door 999 » di feb 17, 2009 9:00 am

En wat was de reden ?.
Blij met de punten ...

jabu

Bericht door jabu » di feb 17, 2009 9:19 am

Hij heet Kuijt.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di feb 17, 2009 9:31 am

Voor de liefhebbers: hier staat de hele column.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

jabu

Bericht door jabu » di feb 17, 2009 9:37 am

Bestaan er liefhebbers van de columns van Van de Rijt :eusa_silenced.gif: ?

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 17, 2009 9:58 am

Kowalczyk schreef:There's an interview with Co in this month's issue of Elf ('Eleven') football magazine. He's apparently very happy in Austria, they're top of the league and he said something like: "I never want to work at Ajax anymore. They were going to give me the time to build a team, but they sacked me..."

K.
Afgesproken! :headbang.gif:

Beloki

Bericht door Beloki » di feb 17, 2009 11:24 am

Toppie schreef:
'Van Basten ontslaat buschauffeur spelersbus'
17-02-09
Marco van Basten heeft er persoonlijk voor gezorgd dat de chauffeur van de spelersbus van Ajax ontslagen is, zo meldt Peter van de Rijt in zijn column op Highlow.nl vandaag. Na de wedstrijd tegen Vitesse moesten niet de spelers maar de chauffeur het ontgelden. Via een fax bij zijn baas; busbedrijf OAD, kreeg hij te horen dat de technische staf niet meer met hem verder wilde. Gerard Kuijt heet de goede man en hij is verslagen door het nieuws dat hij zonder uitleg na acht jaar trouwe dienst weg moet.
Wie word de volgende de ballen jongens :excited.gif:
Ik heb van joey vernomen dat we die van de Rijt niet zo serieus moeten nemen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di feb 17, 2009 11:24 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 7:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 17, 2009 11:27 am

Ik neem Van der Rijt zeker niet serieus. En dat is nog zwak uitgedrukt. :excited.gif:

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di feb 17, 2009 1:54 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 7:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Beloki

Bericht door Beloki » di feb 17, 2009 2:23 pm

Hoe triest ben je dan, haha!
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

999

Bericht door 999 » di feb 17, 2009 4:08 pm

Monkey Tonk schreef:
999 schreef:
Monkey Tonk schreef:Ajax is al jaren een puinhoop. Die wordt echt niet telkens opnieuw in scene gezet door de laatste trainer. Die puinhoop is er voordat de trainer binnenkomt. Het patroon is telkens hetzelfde. In grote lijnen: het loopt eerst wel aardig, dan sluipt de twijfel erin, de trainer vecht terug en perst er nog wat resultaatjes uit, waarna het elftal in elkaar stort en de trainer vervangen wordt. Mijn vraag is: waarom sluipt de twijfel er zo snel in? Een beetje tegenslag is normaalgesproken toch geen probleem? Daar wordt je sterker van. Niet bij Ajax. Daar weet de trainer dat hij geen enkele steun krijgt van Ajax op het moment dat morrende fans aan zijn stoelpoten gaan zagen. En dat moment komt steeds sneller, omdat de supporters het helemaal zat zijn om telkens hetzelfde drama te moeten aanschouwen.

Als je denkt dat Ajax steeds gelijk heeft om de ene na de andere trainer op straat te zetten, in een eindeloze herhaling van zetten waarin alleen de namen veranderen, dan moet je ook niet zeuren als het resultaat steeds hetzelfde is. (en daaronder valt ook het zolangzamerhand zeer onoriginele 'zolang we progressie zien is alles ok', want dat betekent dat alles bij de eerste de beste mini-crisis niet meer ok is...)

Als Ajax een ervaren trainer in huis haalt, en die bakt er in twee jaar niks van, heb ik geen enkel probleem met zijn ontslag. Maar als je een nieuwe trainer op die manier behandelt, verwacht je te snel teveel van hem. Het is logisch dat van Basten nog moet groeien als coach. Hem daar de tijd niet voor gunnen is te gek voor woorden.
Tja, als het dan allemaal te gek voor woorden is heb ik dan toch een vraag .. wie moet nu eigenlijk wie opleiden ?.Moet AJAX er zijn, om MVB als beginnende coach, om als leerschool voor diezelfde MVB te fungeren ?.

En wanneer houd dat dan op ?.Wat is/zijn jouw criteria dan om op een gegeven moment de beslissing te nemen van of we stoppen er mee of we gaan door ?.Wanneer mag je dan zeggen prima gedaan MVB, of wanneer zeg je dan tjesus wat een klote seizoen en dito trainer en veldspel.

Met welke meetpunten naar het elftal toe bepaal jij dat MVB op de goede weg is ?.En hoeveel mag dat dan allemaal gaan kosten, ik bedoel volgend jaar ook weer een bak geld investeren en dan maar hopen dat we een keertje kampioen worden ( op de Olsen manier ) .. gewoon net zolang blijven kopen tot dat we een keertje die schaal omhoog mogen houden ?.Of is het alleen maar we moeten MVB zoveel tijd geven, en als het niet lukt pech gehad ?.
Je zit er veel te dicht bovenop, als een schilder met zijn neus tegen het canvas. Neem een paar stappen terug. Het gaat om de algemene vraag of een trainer tijd moet krijgen om een team te bouwen of niet.

Las dit net aan de Engelse kant. Van een week geleden...

K.
Tja, jij beantwoord mijn vragen niet ..
Blij met de punten ...

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di feb 17, 2009 4:24 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 7:51 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » di feb 17, 2009 4:31 pm

Vedette-10- schreef:Laat ik de moeite nemen:
Als het goed is, staat het clubbelang voorop. Als jij denkt dat Van Basten heel belangrijk voor de club kan zijn met zijn status, dan vertrouw je erop dat hij een goede trainer wordt waardoor hij ook de capaciteiten krijgt om de ploeg grandioos te maken. Als jij denkt dat hij geen goede trainer gaat worden, waardoor Ajax niet boven komt drijven dan moet je de conclusies trekken: hij is niet de geschikte man. Maar je kan er ook alles aan doen om hem te laten slagen, door goed personeel aan te nemen die hem behoedt voor fouten. Dan krijg je geloof in de mythe!

Een ploeg wordt onzeker als ze merken dat ze niet in staat zijn tegenstand te verwerken, zeker als ze zichzelf al overschatten raken ze helemaal in de war.
A.u.b. niet zeg ..
Blij met de punten ...

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di feb 17, 2009 4:33 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 7:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » di feb 17, 2009 4:37 pm

... de moeite nemen ...
Blij met de punten ...

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di feb 17, 2009 4:40 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 7:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » di feb 17, 2009 4:42 pm

Jij bent te goed voor me .. dan gaat het boven mijn pet, snapje ...
Blij met de punten ...

Plaats reactie