Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Martin Jol
5
6%
Jose Mourinho
21
27%
Marco van Basten
14
18%
Louis van Gaal
15
19%
Adrie Koster
3
4%
Co Adriaanse
10
13%
Iemand anders, te weten:
10
13%

Totaal aantal stemmen: 78

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di okt 09, 2007 7:44 pm

Koster: "Ik wil kampioen worden"

dinsdag 09 oktober, door Cruijff4ever, Amsterdam, 20:30u, VoetbalPrimeur
Trainer Adrie Koster hoefde niet lang na te denken toen de clubleiding van Ajax hem benaderde om hoofdtrainer van de Amsterdamse club te worden.

"Het lijkt me duidelijk dat ik dit een enorme uitdaging vind. Ik wil kampioen worden en de beker winnen.''

Koster heeft van technisch directeur Martin van Geel vernomen dat de kans groot is dat hij het seizoen als hoofdtrainer van Ajax afmaakt. "Maar ik kan me ook voorstellen ze misschien eerder de best mogelijke trainer voor Ajax vinden. Ik doe dan zonder problemen een stapje terug en ga met alle plezier weer bij het tweede elftal aan de slag.''

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » di okt 09, 2007 9:13 pm

Koster: "Ik wil kampioen worden"
Ik ook! :confused.gif:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Arthur

Bericht door Arthur » di okt 09, 2007 9:14 pm

Laten we hopen dat hij onze 'Del Bosque' wordt!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di okt 09, 2007 9:49 pm

Co Adriaanse wil terug naar Ajax. Bron: Sportjournaal.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di okt 09, 2007 9:54 pm

Serieus?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di okt 09, 2007 9:57 pm

Ja.

Wil, he. Mocht je daar overheen gelezen hebben.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di okt 09, 2007 9:58 pm

Ja oke. maar dat opzich vind ik al vrij verrassend.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » di okt 09, 2007 9:59 pm

Jaakke, geef Co godverdomme de kans om thuis te komen.

Zo.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di okt 09, 2007 10:03 pm

Joeska schreef:Jaakke, geef Co godverdomme de kans om thuis te komen.
Hij kan zelf toch ook wel een ticket kopen, volgens mij verdiend ie genoeg in Quatar.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » di okt 09, 2007 10:04 pm

brigade zuid schreef:
Joeska schreef:Jaakke, geef Co godverdomme de kans om thuis te komen.
Hij kan zelf toch ook wel een ticket kopen, volgens mij verdiend ie genoeg in Quatar.
:smallgrin.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di okt 09, 2007 10:06 pm

Van mij mag hij terugkomen...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di okt 09, 2007 10:28 pm

Jöhnk schreef:Co Adriaanse wil terug naar Ajax. Bron: Sportjournaal.
:onfire.gif:

M..

Bericht door M.. » di okt 09, 2007 10:33 pm

Liever Jaakke dan cootje

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo okt 10, 2007 12:52 am

Bertje schreef:Van der Zee is juist een enorm goed voorbeeld van Jöhnks stelling. Safer dan Van der Zee vind je ze niet. Ja, Piet de Visser naar eigen zeggen.
Als Van der Zee voor de tropische verrassingen zorgt, heb je een safe bet die voor goed uitpakkende gokjes zorgt. Scouts aanstellen is volgens mij altijd een risico. Alleen kost het salaris je minder dan bij spelers.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo okt 10, 2007 7:40 am

Hiddink zei afgelopen zomer al nee tegen Ajax
10/10/2007 08:00

Ajax blijkt Guus Hiddink afgelopen zomer te hebben gepolst voor een functie bij Ajax, valt te lezen in de nieuwe Voetbal International. Voorzitter John Jaakke heeft de huidige bondscoach van Rusland destijds benaderd om te weten welke ambities Hiddink heeft na afloop van zijn Russische contract in 2008, maar kreeg een nee als antwoord.

Hiddink ging niet op het aanbod in omdat hij het goed naar zijn zin heeft in Rusland. De voormalige trainer van PSV kwam onlangs ook tot een principeakkoord over een contractverlenging tot en met het WK 2010 in Zuid-Afrika.

De timing van Jaakke is opmerkelijk, want op dat moment was er nog helemaal geen sprake van een vertrek van Henk ten Cate naar Chelsea en moest er nog worden gesproken over een eventuele contractverlenging van de trainer na de zomer van 2008.

De gang van zaken geeft aan dat Ajax op de achtergrond al langer bezig is zich te oriënteren op een nieuwe sterke man, die de club uit het slop kan trekken. Hiddink is iemand die bewezen heeft een club succesvol naar zijn hand te kunnen zetten.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo okt 10, 2007 8:04 am

Prima zaak dat Jaakke dat doet, alle opties alvast verkennen voor het volgend seizoen. Dus niets "opmerkelijk", zoals VI maar al te graag concludeert.

LucaS

Bericht door LucaS » wo okt 10, 2007 8:17 am

Ten Cate heeft veel vriendjes. Van Gelder zat ook prachtige voorzetten te geven gisteren in het interview met henk.

Zo konden we ook horen dat Ten Cate absoluut onschuldig is in het vertrek van perez
Adriaanse staat open voor trainerspost Ajax
dinsdag 9 oktober 2007 23:00

(Novum) - Co Adriaanse staat open voor een terugkeer bij Ajax. Dat heeft de trainer dinsdag aan de NOS laten weten. De omroep maakt op dit moment een reportage in Qatar over Adriaanse bij zijn club Al-Sadd en vroeg hem om een reactie over de openstaande vacature van hoofdcoach bij Ajax. Bij de Amsterdammers vertrok trainer Henk ten Cate maandag naar Chelsea.

Adrie Koster werd dinsdag tot interim-hoofdtrainer van Ajax benoemd. De trainer van Jong Ajax blijft waarschijnlijk tot het einde van dit seizoen aan het roer bij het eerste elftal. Wel verklaarde hij geen moeite te hebben zijn oude functie weer op te pakken als Ajax sneller dan verwacht een vaste vervanger voor Ten Cate zou vinden.

Adriaanse tekende eind augustus een contract bij Al-Sadd. De oud-coach van Ajax legde eerder deze zomer aanbiedingen van Feyenoord en FC Utrecht naast zich neer nadat hij voortijdig was opgestapt bij het Oekraïense Metallurg Donetsk. Onlangs zei Ajax-voorzitter John Jaakke bij NOS Studio Voetbal stellig dat Adriaanse geen optie is om Ten Cate op te volgen als diens contract aan het einde van dit seizoen zou aflopen.

www.elsevier.nl
Dat is dan duidelijk, Van Geel wil de beste, de beste wil naar Ajax!
I think I lost my fucking headache

Duke

Bericht door Duke » wo okt 10, 2007 8:39 am

Ik zal de laatste zijn om te beweren dat Ten Cate hier de schoonheidsprijs verdient, maar de actie van Jaakke is ook weinig chique. Om nu een half jaar voor de evaluatie van de huidige trainer plaatsvindt al te informeren of zijn opvolger al beschikbaar is....Nee.

Tenzij men natuurlijk al besloten had dat het contract met Ten Cate niet verlengd zou worden, maar goed, dan zou Van Geel gelogen hebben.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » wo okt 10, 2007 8:40 am

Schaduwlijstje voor het geval dat! :1evil.gif:

Duke

Bericht door Duke » wo okt 10, 2007 8:43 am

LucaS schreef:Schaduwlijstje voor het geval dat! :1evil.gif:
Tja, Ten Cate werkte ook aan zijn schaduwlijstje. En met succes! :biggrin.gif:

Salvador Dali

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo okt 10, 2007 8:47 am

Duke schreef:Ik zal de laatste zijn om te beweren dat Ten Cate hier de schoonheidsprijs verdient, maar de actie van Jaakke is ook weinig chique. Om nu een half jaar voor de evaluatie van de huidige trainer plaatsvindt al te informeren of zijn opvolger al beschikbaar is....Nee.

Tenzij men natuurlijk al besloten had dat het contract met Ten Cate niet verlengd zou worden, maar goed, dan zou Van Geel gelogen hebben.
En als Jaakke het over een half jaar had gedaan, was hij weer te laat geweest. Zo is er altijd gelul.
Het is toch belangrijk om de opties te weten? Stel dat HtC een zesje had gehad als rapportcijfer en dat Hiddink eventueel beschikbaar zou zijn dan en die vind je beter, dan neem je die toch? Niets verwijtbaars aan, geen contractbreuk, alleen kwaliteit binnenhalen als het beschikbaar is. we willen toch beter worden?

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » wo okt 10, 2007 10:05 am

LucaS schreef:Dat is dan duidelijk, Van Geel wil de beste, de beste wil naar Ajax!
Yep! Maar ja, Jaakke zit vuistdiep in de reet van Cruijff en die wil niet. Dus gebeurt het niet.

Ineens bedenk ik dat dát wel eens gewoon de constante factor kan zijn van het gekloot van de afgelopen jaren: de invloed van Cruijff. Niks verkeerde TD's en trainers. Niks slechte jeugdopleiding of matige scouts. Niks beursgang of verhuizing naar de ArenA. Het is Johan die iedere bestuurder lam legt en die ervoor zorgt dat elke wijze, professionele beslissing wordt tegengehouden.

Na het nooit meer gebruiken van het shirt nummer 14, zou ik willen opteren voor het nooit meer gebruiken van het advies van Cruijff. Laat die Barcelona en Oranje maar lekker kapot maken met zijn columnpies en gezeur op tv over de beperktheid van Van Nistelrooy.

Top-voetballer, top-coach en top-Ajacied. Maar als Ajax nu echt vooruit wil, zullen we hem een keertje los moeten laten. Hij doet op dit moment meer kwaad dan goed.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

LucaS

Bericht door LucaS » wo okt 10, 2007 10:11 am

Helemaal eens Louis!

Overigens is Jaakke commissaris en dient hij zich bezig te houden met het controleren van de directie, niet met het nemen van dit soort beslissingen

Thom

Bericht door Thom » wo okt 10, 2007 10:32 am

LucaS schreef:Ten Cate heeft veel vriendjes. Van Gelder zat ook prachtige voorzetten te geven gisteren in het interview met henk.

Zo konden we ook horen dat Ten Cate absoluut onschuldig is in het vertrek van perez
Adriaanse staat open voor trainerspost Ajax
dinsdag 9 oktober 2007 23:00

(Novum) - Co Adriaanse staat open voor een terugkeer bij Ajax. Dat heeft de trainer dinsdag aan de NOS laten weten. De omroep maakt op dit moment een reportage in Qatar over Adriaanse bij zijn club Al-Sadd en vroeg hem om een reactie over de openstaande vacature van hoofdcoach bij Ajax. Bij de Amsterdammers vertrok trainer Henk ten Cate maandag naar Chelsea.

Adrie Koster werd dinsdag tot interim-hoofdtrainer van Ajax benoemd. De trainer van Jong Ajax blijft waarschijnlijk tot het einde van dit seizoen aan het roer bij het eerste elftal. Wel verklaarde hij geen moeite te hebben zijn oude functie weer op te pakken als Ajax sneller dan verwacht een vaste vervanger voor Ten Cate zou vinden.

Adriaanse tekende eind augustus een contract bij Al-Sadd. De oud-coach van Ajax legde eerder deze zomer aanbiedingen van Feyenoord en FC Utrecht naast zich neer nadat hij voortijdig was opgestapt bij het Oekraïense Metallurg Donetsk. Onlangs zei Ajax-voorzitter John Jaakke bij NOS Studio Voetbal stellig dat Adriaanse geen optie is om Ten Cate op te volgen als diens contract aan het einde van dit seizoen zou aflopen.

www.elsevier.nl
Dat is dan duidelijk, Van Geel wil de beste, de beste wil naar Ajax!
Hij mag van mij morgen komen. :welcome: back!

Arwin

Bericht door Arwin » wo okt 10, 2007 11:36 am

Na een aantal jaren zijn de meesten toch wel weer vergeten hoe een trainer bij Ajax gepresteerd heeft blijkbaar. Nu is Adriaanse de beste en de verlosser. Straks als hij trainer zou zijn speelt hij weer antivoetbal in de uitwedstrijden, krijgt hij ruzie met de media en gaan er weer koppen rollen..

Gesloten