Het Bestuur met de rug tegen de muur

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door brigade zuid » di sep 09, 2014 2:11 pm

Marillion schreef: Of we dat netwerk ook op de juiste manier gebruiken is een andere vraag. Maar een club als Ajax ontbreekt het echt niet aan een netwerk.
Dat mogen ze dan wel eens beter gaan gebruiken. Als men gevraagd wordt waarom er niks gekocht wordt krijg je als antwoord .. 'Wie dan?'. Sorry hoor maar dat soort antwoorden verwacht je hier op een forum maar toch niet van Overmars. Schone schijnt ze op Zimling geantendeerd te hebben en de rest is bijna allemaal Studio Sport gescout.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Lionel » di sep 09, 2014 2:37 pm

Ook nog eens dramatisch gescout. Van der Hoorn.... wie verzint het om die lantaarnpaal op voetbalschoenen voor miljoenen te kopen? Of Duarte?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Duke » di sep 09, 2014 2:42 pm

Blijkbaar is het lastig om goede spelers binnen te halen als je niet samenwerkt met makelaars. Dan kom je uit bij spelers als Zimling, van wie Overmars overigens ook beweert dat ze hem al langer volgen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Le T. » di sep 09, 2014 7:26 pm

Duke schreef:Blijkbaar is het lastig om goede spelers binnen te halen als je niet samenwerkt met makelaars. Dan kom je uit bij spelers als Zimling, van wie Overmars overigens ook beweert dat ze hem al langer volgen.
Het lijkt me toch dat er genoeg betere spelers dan Zimling zijn die niet bij zo'n makelaar zitten.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Mano » wo sep 10, 2014 8:03 am

Baseman schreef:Van Gelder zal het netwerk met de makelaars bedoelen, dat staat los van eventuele connecties die directieleden en/of oud-spelers hebben. De scouts zouden wel bekend moeten zijn met (een aantal) makelaars.

Maar ik dacht dat Lemic betrokken is bij Ajax, of is die weer vertrokken na Jol?
Hij is in ieder geval een makelaar met veel connecties en kan daarom veel geregeld krijgen, al krijg je dan wel zaken als spookrekeningen er gratis bij.
Dat is het meer. Ajax heeft afstand genomen van die makelaars die overal aan verdienen zoals Raiola. (spookrekeningen)
Maar deze makelaars hebben wel de beste stal. Wil je serieuze spelers aangeboden krijgen moet je met de duivel naar bed :666.gif: en dus sterk in je schoenen staan.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Yopi » wo sep 10, 2014 6:15 pm

Ajax Rules schreef:Frank de Boer had graag met Narsingh en Maher gewerkt. En die spelers wilden ook naar Ajax. Maar Ajax heeft die spelers op relatief kleine bedragen laten lopen, terwijl het armere PSV ze wel kocht EN Ajax enorme winsten boekte in die jaren.
Narsingh? Maher? :confused.gif:
Dan kan Wim zeggen dat deze aankopen mislukt zijn (bij FdB/Ajax weet je dat overigens niet, andere situatie), maar FEIT is dat Ajax deze spelers intrinsiek wilde, maar het financiele liet prevaleren.
Gered door het financiële, dus. Maher bakt er weinig van en Narsingh is een beperkte hardloper.

Geen feit, maar wel een mening is dat Ajax een belabberde scouting heeft. En wederom, ook in combinatie met kruideniersmentaliteit.


Mwah, het wisselt nogal. Schöne, Poulsen, Moisander, niet alles is slecht. Muric is een toptalent.


Volgens mij is Bony ook bij Ajax aangeboden, maar men schrok men terug van de 6M. Terwijl Ajax al jaren zonder spits speelt en dat de belangrijkste positie in het elftal is.


Bony past niet bij Ajax. En of hij haalbaar was? Vitesse = Chelsea.

Het grootste verwijt dat je Overmars mag maken, is dat hij geen direct inzetbare spits heeft kunnen vinden. Maar eerlijk gezegd denk ik ook niet dat het gemakkelijk is. Had je Luuk de Jong graag gehad?
Namelijk van spelers, die kwaliteit hebben, wel wat kosten, maar wel haalbaar zijn voor Nederlandse clubs omdat ze uit kleinere competities komen (Afrika, Tjechie, Z-Amerika, Scandinavie, etc.)
Daar heb je op zich gelijk in, maar weet je wat het is? Garanties krijg je niet. Het blijft de vraag of die spelers zich kunnen aanpassen aan een hoger niveau. De toptalenten komen normaal gesproken niet, je zit dan in de categorie daaronder of daar weer onder.
Feit is ook dat men regelmatig weigert te anticiperen, b.v. op het vertrek van Blind.


Dat vind ik een onterecht verwijt. Ajax heeft al aan het begin van de transferperiode Viergever gehaald. Daarnaast is Bazoer nog in huis.
Want oh, oh, oh.... het zou toch een ramp zijn als je een half jaar of een half jaar met twee verdedigende middenvelders in je selectie zit (terwijl de een notabene multiinzetbaar is).
Met Blind, Viergever én Moisander heb je geen extra linksbenige verdediger/middenvelder nodig.

Overmars is een beginnende TD, hij is nog bezig zijn netwerk op te bouwen. In Scandinavië en tegenwoordig ook in ex-Joego heeft hij goede contacten. De vraag is, in hoeverre ben je bereid met investeringsmaatschappijen en netwerken/makelaars samen te werken? Ik zou niet te licht denken over de consequenties. Misschien wil Ajax een alternatief zijn, en lukt dat niet van de ene op de andere dag?

Ik ben er trouwens niet van overtuigd dat onze selectie minder is dan die van vorig seizoen. Schöne en Moisander zijn gebleven, en voorin heeft De Boer nu meer mogelijkheden.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door zeux » wo sep 10, 2014 6:23 pm

Yopi schreef: Het blijft de vraag of die spelers zich kunnen aanpassen aan een hoger niveau.
Want Ajax is a priori een hoger niveau?
Ik denk dat die arrogantie steeds harder wordt geloochenstraft.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Yopi » wo sep 10, 2014 6:30 pm

Je weet toch dat de Eredivisie in technisch en tactisch opzicht top is? :666.gif:

Hoger niveau dan in genoemde landen, ja. Bij Ajax wordt wel iets verwacht. Zelfs Zlatan had moeite met de overgang van Zweden naar Nederland. Het is om te beginnen al niet gemakkelijk om elke week voor 50.000 mensen te spelen én te moeten winnen, als je anders gewend bent.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door zeux » wo sep 10, 2014 6:37 pm

Yopi schreef:Bij Ajax wordt wel iets verwacht. Zelfs Zlatan had moeite met de overgang van Zweden naar Nederland.
Want Ajax staat op hetzelfde niveau als toen Zlatan binnen kwam (2001)? Ik denk het niet.

In het hoofd ja. Niet op het veld.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door DelToro » wo sep 10, 2014 6:39 pm

Oude AT poster Thomas beweert dat hij overal waar hij komt scouts van Ajax tegenkomt.
Ik vraag me dan altijd af, waarom heb je ze in dienst als je er geen gebruik van maakt? Dan heb ik het overigens over aankopen voor het eerste. Over het scouten van spelers die direct een versterking moeten zijn.

Er wordt vrijwel alleen in Nederland gewinkeld en de spelers die uit het buitenland komen, lijken over het algemeen niet door één van de scouts aangedragen. Of het waar is weet ik niet, maar de scouting zou niet achter de komst van Milik staan, terwijl Schöne zou Ajax hebben getipt over Zimling.

Maar al met al kun je zeggen dat het aankoopbeleid zo weinig inventief is, dat het haast onmogelijk lijkt dat ze goed gebruik maken van hun scouts. Hetgeen scout voor Ajax zijn dan gelijk één van de meest frustrerende beroepen ter wereld maakt. Uren per dag geconcentreerd naar flutpotten voetbal kijken en dan vervolgens tig verslagen uittikken waar nooit iets mee gedaan wordt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Marillion » do sep 11, 2014 3:08 pm

Opgeruimd. Hier graag weer verder on topic. Herhaling van zetten kan verder gaan in het rommelhok.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr sep 12, 2014 11:43 pm

Ik hou van Marillion en de opening van het stokpaardjes topic.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Ajaciedjuh » za sep 13, 2014 5:35 am

Telesport
'Keuze Vermeer getuigt van lef'

Van onze speciale verslaggever
AMSTERDAM – Marc Overmars had een transfer van Kenneth Vermeer niet geblokkeerd als hij wist dat de keeper naar Feyenoord wilde. „Omdat we wisten hoeveel moeite het hem heeft gekost een club te vinden. Mensen roepen dat ik me harder had moeten opstellen, maar dat vind ik niet. Vanwege zijn verdiensten voor Ajax hebben we vanaf het begin gezegd dat Ajax zich coulant zou opstellen, met één miljoen euro misschien wel te coulant. Feyenoord is Kenneths keuze en die getuigt wel van lef.”
Zimling uit koker De Boer

Van onze speciale verslaggever
AMSTERDAM – Niet de fel bekritiseerde Marc Overmars maar Frank de Boer zelf stond aan de basis van de huur van Niki Zimling van Mainz 05. „Ik heb bij Ajax mijn vinger opgestoken dat we eens aan Zimling moesten denken”, zei de trainer van de Amsterdammers.

„Toen we helemaal rond waren met Christian Poulsen, kwam ook de naam Zimling ter sprake. Morten Olsen zei me dat hij toch eerder voor Zimling had gekozen, voor een jongere versie van Poulsen. Die deed het op dat moment heel goed bij Club Brugge en het Deense nationale elftal. Dus hij is altijd in mijn achterhoofd blijven hangen.”
KOP-VAN-JUT OVERMARS: ’FANS OVERTUIGEN DAT SELECTIE STERK IS’

ZEGE ALS MEDICIJN


AMSTERDAM – Na de nederlaag bij FC Groningen wist Marc Overmars het al. De directeur voetbalzaken van Ajax zou door zijn keuze ’slechts’ Niki Zimling aan te trekken bij de fans de kop-van-jut zijn. Vlak voor de start van de Champions League, waarin overwintering opnieuw een mission impossible lijkt, legde TELESPORT de Ajax-directeur zeven stellingen voor. „Als er weer een Huntelaar of Suarez rondloopt, staan we vooraan.”

’Ajax blijft baas in eigen huis en zegt dus nee tegen investeringsmaatschappij’

De onvrede bij de seizoenkaarthouders is logisch. Elk jaar vertrekken de beste spelers en Ajax slaagt er niet in pareltjes te behouden of toppers aan te trekken.

„EENS. Natuurlijk snap ik de supporters. Het is niet leuk om bijvoorbeeld Daley Blind te zien gaan. En grote aankopen worden inderdaad niet veel gedaan. Het vertrek van Blind vind ik ook zonde, want Ajax had het geld van zijn transfersom niet nodig. Daarom hebben we hem ook voorgesteld volgend jaar onder heel gunstige voorwaarden te mogen vertrekken. Maar als dat niet helpt, moet je hem deze fantastische transfer gunnen. Het chagrijn bij de fans werd versterkt door de nederlagen tegen PSV en FC Groningen. Krijgt Kolbeinn Sigthorsson tegen PSV gewoon de penalty die hij verdient of scoort Niklas Moisander 2-2, dan is het gevoel heel anders. Een zege dient altijd als medicijn.”

Ook met deze selectie wordt Ajax kampioen.

„EENS. Dat is ons realistische doel. Frank de Boer en ik denken dat we heel veel kwaliteit in de selectie hebben, misschien wel meer dan de laatste jaren. De talenten zullen hopelijk dit seizoen doorbreken. Met de vijfde titel zullen we geschiedenis schrijven. En de selectie is daar absoluut sterk genoeg voor. Al moeten de supporters daarvan nog worden overtuigd.”

Met het huidige beleid zal Ajax Europees nooit meer een rol van betekenis spelen.

„ONEENS. We zijn er met langdurige contracten voor Jasper Cillessen, Joël Veltman, Ricardo van Rhijn, Nicolai Boilesen, Davy Klaassen, Viktor Fischer en Jairo Riedewald in geslaagd om de vaste kern aan ons te binden. En op korte termijn gaan we om tafel met Anwar El Ghazi. Voeg dat bij alle talenten die gaan doorbreken en ik zie mooie dingen gebeuren.”

Ajax wil wel veel geld uitgeven, maar alleen als het Technisch Hart, de directie en rvc honderd procent zijn overtuigd van de meerwaarde van een speler. Suarez’en en Huntelaars, die Ajax voor veel geld kocht, maar nog duurder verkocht, lopen op dit moment niet rond.

„ EENS. Als er weer een Huntelaar of Suarez rondloopt, staan we vooraan, zullen we niet schromen om flink de knip te trekken en zorgen we dat ze naar Ajax komen. Ik reken erop dat een jongen als Daley Sinkgraven van SC Heerenveen voor ons kiest. Bij een spits ligt het op dit moment wat moeilijker. Dat zag je ook bij Feyenoord. Bij ons hebben tientallen spitsen de revue gepasseerd. De afkoopsom of het salaris was te hoog, ze wilden niet naar de eredivisie of waren gewoon niet goed genoeg.”

De scouting moet beter. Spelers als Zlatan, Chivu, Maxwell en Trabelsi moeten op jonge leeftijd weer voor Ajax kiezen.

„ EENS. Al kostte Zlatan ook heel veel geld en werd hij in het begin uitgejouwd. Ik denk dat we met Vaclav Cerny, Nathan Leyder en Markus Bay jonge toppers uit het buitenland hebben gehaald die net zo goed kunnen worden als de namen die je net noemde. In het voetbal heb je echter geen tijd. Geduld bestaat niet. Maar ik denk dat de supporters zullen worden verrast.”

Al heeft Ajax een half miljard op de bank. Het geld alleen is nooit een reden om lukraak te gaan uitgeven.

„ EENS. En daarnaast willen we baas in eigen huis blijven. In het voetbal duiken steeds meer investeringsmaatschappijen op. En die benaderen ons ook. Ajax had een heel goede spits kunnen krijgen, waardoor ik achterover had kunnen leunen in mijn tribunestoel. Hij was een schot in de roos geweest, maar slechts voor een klein gedeelte van ons. Dan bied je een fantastisch podium en gaat de investeringsmaatschappij met het grote geld aan de haal. Dus zeggen we in zo’n geval: nee.”

Komende winterstop gaat Ajax de markt op.

„ EENS. Elke transferperiode kijken we heel goed waar en hoe we ons kunnen versterken. Of en hoeveel spelers we kopen, hangt af van de ontwikkeling van onze talenten.”
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Demosthenes » za sep 13, 2014 9:51 am

Een zegen als medicijn? Ik mag hopen dat Overmars een zegen op PSG bedoekt, want het effect van zo'n zege is te vergelijken met de 5-1 zege van het Nederlands elftal op Spanje. Hij zal toch niet een zege op Heracles bedoelen.
Ook met deze selectie wordt Ajax kampioen.

„EENS. Dat is ons realistische doel. Frank de Boer en ik denken dat we heel veel kwaliteit in de selectie hebben, misschien wel meer dan de laatste jaren.
Volgens mij moet die extra kwaliteit dan gezocht worden in de spelers die al in Ajax 1 stonden, want het elftal zal niet veel verschillen van dat van vorig seizoen. Vermeer en De Jong deden nauwelijks mee, Sightorsson was al spits, m.a.w. alleen Blind moet worden vervangen (Fischer deed ook al sinds februari? niet meer mee) en daar is Zimling voor gehaald en ineens lees ik ook Viergever! Ik mag aannemen dat Overmars niet doelt op El Ghazi, de man met vier of vijf officiële wedstrijden op zijn naam.

De supporters die vertrouwen hebben in het beleid van het TH hoeven niet te mopperen op het transferbeleid, "Er komen betere tijden" volgens het rapport.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door peter » za sep 13, 2014 10:32 am

Goede observatie Demos. Het kan heel goed dat jongens als Klaassen, Veltman, Boilesen, van Rhijn, Serero, Cillessen, etc. etc. zich verder ontwikkelen en dat ze kwalitatief betere spelers worden. Zoals het ook gebeurde met Vertonghen, Eriksen, Blind, De Jong. Ten opzichte van begin vorig jaar heeft een Veltman zich natuurlijk al gigantisch ontwikkeld. Hij speelde rond deze periode nog in Jong Ajax zijn wedstrijdjes.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11442
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Toppie » za sep 13, 2014 10:34 am

We hadden een topspits kunnen halen Marco Netto in de T. Flikker toch op, Eto O en dan dit roepen :excited.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11442
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Toppie » za sep 13, 2014 10:37 am

We hadden een topspits kunnen halen Marco Netto in de T. Flikker toch op, Eto O en dan dit roepen :excited.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16903
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door GangstaRiB » za sep 13, 2014 12:41 pm

Hij kan dat soort uitlatingen beter achterwege laten (mbt de spits). Een paar weken geleden was Sigtorsson namelijk ineens het gouden idee, nadat er in de tussentijd 3 spitsen zijn aangetrokken (en afgestoten): Hoesen, Milik en Zivkovic. Dat stukje over Ziemling is ook wel grappig, nietwaar? Ineens de gedroomde vervanger van Poulsen, terwijl ie letterlijk 2 voor 12 gehaald is. :smallgrin.gif:

De Telegraaf helpt weer mee aan de damage control en zolang het publiek pikt dat al strompelend de puntjes verzameld worden, heeft Overmars het laatste woord.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Le T. » za sep 13, 2014 4:57 pm

Ajax wil wel veel geld uitgeven, maar alleen als het Technisch Hart, de directie en rvc honderd procent zijn overtuigd van de meerwaarde van een speler. Suarez’en en Huntelaars, die Ajax voor veel geld kocht, maar nog duurder verkocht, lopen op dit moment niet rond.

„ EENS. Als er weer een Huntelaar of Suarez rondloopt, staan we vooraan, zullen we niet schromen om flink de knip te trekken en zorgen we dat ze naar Ajax komen.
Dat is ook niet erg hoopgevend.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Le T. » za sep 13, 2014 5:13 pm

Ajax wil wel veel geld uitgeven, maar alleen als het Technisch Hart, de directie en rvc honderd procent zijn overtuigd van de meerwaarde van een speler. Suarez’en en Huntelaars, die Ajax voor veel geld kocht, maar nog duurder verkocht, lopen op dit moment niet rond.

„ EENS. Als er weer een Huntelaar of Suarez rondloopt, staan we vooraan, zullen we niet schromen om flink de knip te trekken en zorgen we dat ze naar Ajax komen.
Dat is ook niet erg hoopgevend.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Yopi » za sep 13, 2014 11:12 pm

Een bericht twee keer plaatsen maakt het niet geloofwaardiger. :hypocrite.gif:

Ik geloof best dat investeringsmaatschappijen graag zaken met Ajax willen doen. Een betere etalage krijg je niet. Tegelijk ben ik er mordicus tegen dat Ajax met zo'n club in zee gaat.

Wij zijn supporters, en supporters zijn groot geworden met het gezelschapsspel dat transfermarkt heet. Ajax doet amper mee aan dat spel. Is dat erg? De keren dat de supporters stonden te juichen (Blind/Wouters; Blind/Van Basten) omdat er zo goed was ingekocht, zaten ze een paar maanden later met de kater.

Is het ondenkbaar dat Ajax dit seizoen gewoon kampioen wordt?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Demosthenes » za sep 13, 2014 11:41 pm

Yopi schreef:Een bericht twee keer plaatsen maakt het niet geloofwaardiger. :hypocrite.gif:

Ik geloof best dat investeringsmaatschappijen graag zaken met Ajax willen doen. Een betere etalage krijg je niet. Tegelijk ben ik er mordicus tegen dat Ajax met zo'n club in zee gaat.

Wij zijn supporters, en supporters zijn groot geworden met het gezelschapsspel dat transfermarkt heet. Ajax doet amper mee aan dat spel. Is dat erg? De keren dat de supporters stonden te juichen (Blind/Wouters; Blind/Van Basten) omdat er zo goed was ingekocht, zaten ze een paar maanden later met de kater.

Is het ondenkbaar dat Ajax dit seizoen gewoon kampioen wordt?
Een investeringsmaatschappij maakt het niet uit welke naam er gebruikt wordt, het gaat om het hoogste rendement, een naam zegt niet veel en supporters willen succes, maakt niet uit wie ervoor zorgt. De tribunes bij Chelsea, MC, Barcelona, MU, RM, ze zitten vol. Waarom kijkt iedereen?

Ajax doet niet mee aan het spel van de transfermarkt? Ajax heeft toch van zomer 2011 tot deze zomer 21 volwassen spelers gekocht? Dan doe je juist volop mee aan dat spel.

Ajax betaalt niet het hoogste bedrag (staat niet in het citaat)? Waren er clubs die meer dan 4,5 miljoen wilden betalen voor Van der Hoorn, of 3(?) miljoen voor Duarte of ... Ajax doet volop mee, maar is misschien minder interessant geworden.

Ajax kan door verkeerd inkopen met een kater komen te zitten, de eerste JC-revolutie is daar inderdaad een goed voorbeeld van.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Le T. » zo sep 14, 2014 7:41 am

Yopi schreef:Een bericht twee keer plaatsen maakt het niet geloofwaardiger. :hypocrite.gif:
Excuus, ik moet iets voorzichtiger zijn met 'terugbladeren' met de browser.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Demosthenes » zo sep 14, 2014 11:04 am

Le T. schreef:
Yopi schreef:Een bericht twee keer plaatsen maakt het niet geloofwaardiger. :hypocrite.gif:
Excuus, ik moet iets voorzichtiger zijn met 'terugbladeren' met de browser.
Twee keer hetzelfde bericht plaatsen is kwalijk, ik vind je knieval nog steeds erg gewoontjes. Doe inspiratie op in Azië:
Afbeelding

Steeds na slechte resultaten wijzen op de jeugdopleiding van voor de JC-revolutie, ook al doen er negen spelers mee die nooit in die jeugdopleiding hebben gevoetbald, dat is voetbalinzicht. :blush.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door peter » ma sep 15, 2014 12:49 pm

Yopi schreef: Is het ondenkbaar dat Ajax dit seizoen gewoon kampioen wordt?
Natuurlijk niet. Ik denk dat we wel te maken hebben met opstartproblemen, maar ik heb er alle vertrouwen in dat deze selectie weer gaat draaien eigenlijk. De juiste combinatie op het middenveld is nog niet gevonden, in de spitspositie is het nog zoeken en de verdediging zakt bij tijd en wijle door de ondergrens. Genoeg werk aan de winkel, maar ik zie wel mogelijkheden.

Jammer is wel dat we in de CL spelen tegen twee van de sterkste ploegen, hoor. Daar valt gewoon weinig eer te behalen.

Plaats reactie