Daar wonen gangsters.GangstaRiB schreef:Wat had je tegen Purmerend???Wouter schreef:Bovendien moet ik er niet aan denken dat al die tokkies uit Purmerend en Almere in Arnhem feest gaan vieren of juist de boel af komen breken.Peter schreef:Zit tegen VVV in het vliegtuig terug naar Nederland.![]()
Dat zou dramatisch zijn, zeg. Aan de andere kant wil ik het ook niet verzetten naar de zondag haha. Vitesse-uit is zo makkelijk nog niet.![]()
![]()
![]()
Ik hoop dat ik kaarten kan krijgen voor Twente-Ajax. Ik werk bij de hoofdsponsor van Twente namelijk.![]()
We worduh kampioen, we worduh kampioen, we w...
Moderator: mods
Re: We worduh kampioen, we worduh kampioen, we w...
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Goed dat je het zegt Wouter. Vitesse gaat ongetwijfeld lopen miemelen over clubcards enzo op de laatste speeldag. Je zou zeggen dat ze blij zijn als er uberhaupt iemand in dat lelijke stadion wil zitten, maargoed.
Vraag nu alvast (om argwaan te voorkomen) dus je Vitesse fankaart aan via http://www.vitesse.nl/fankaart/bestellen .
Doe dit op naam van je ouders/familie, anders wordt 'ie niet geaccepteerd. Het is gratis, dus je kunt in mei gewoon lekker met je fankaart kaartjes kopen voor Vitesse - Ajax.
Vraag nu alvast (om argwaan te voorkomen) dus je Vitesse fankaart aan via http://www.vitesse.nl/fankaart/bestellen .
Doe dit op naam van je ouders/familie, anders wordt 'ie niet geaccepteerd. Het is gratis, dus je kunt in mei gewoon lekker met je fankaart kaartjes kopen voor Vitesse - Ajax.

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
is dit een officieel ajax statement 

NOOIT meer Seedorf a.u.b.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
We worduh kampioen, we worduh kampioen, we w...
Laten we nou ook weer niet al te hoge verwachtingen van Boilesen hebben; hoeveel potjes heeft die jongen nou heel in het eerste meegedaan?Ajax Rules schreef:Eens.Jesse schreef:Belangrijkste zijn Boilesen en met name Boerrigter.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Hij is echt stukken beter dan wat er nu loopt. Vooral aanvallend.
IK GELOOF!!!!!!
Hoe langer hij niet speelt. hoe beter hij wordt. Feit is dat Boilesen een wedstrijd of 9 heeft gespeeld, en een groot talent is. Niet meer dan dat.
I think I lost my fucking headache
Hij is inderdaad een groot talent. Niet meer dan dat. Dat ik zijn rentree belangrijker vind dan die van Janssen of VDW heeft te maken met hun alternatieven.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Boilesen heeft straks twee seizoenen achter de rug waarin hij nauwelijks heeft gespeeld. En dit zijn wel jaren die erg belangrijk zijn voor de ontwikkeling van een speler. Ik hoop dat hij straks eindelijk echt fit is en dat ook blijft zodat hij zich weer kan ontwikkelen. Maar ik verwacht van hem voorlopig geen wonderen.
Boerrigter terug zou ik erg blij mee zijn. Die jongen is echt een klasse beter dan al onze andere buitenspelers bij elkaar. Maar ook bij hem ben ik nog wat huiverig over zijn terugkeer. Lastige blessure en het kan zomaar zijn dat hij daarvoor erg gevoelig zal blijven.
Boerrigter terug zou ik erg blij mee zijn. Die jongen is echt een klasse beter dan al onze andere buitenspelers bij elkaar. Maar ook bij hem ben ik nog wat huiverig over zijn terugkeer. Lastige blessure en het kan zomaar zijn dat hij daarvoor erg gevoelig zal blijven.
Nil volentibus arduum
- AT Toto winner 09/10
Als ik het resterende programma zo bekijk, hebben PSV en de kakkies het eenvoudigste programma. We zijn er nog niet!
- Ajaciedjuh
Zeker nog niet! Maar het is wel lekker om 4 punten voorsprong te hebben. Ik weet niet of iemand nog snel de ranglijst na de winterstop tevoorschijn kan halen, maar het zou raar zijn als die ploegen (az, twente, psv) nu in een keer wel de volle punten gaan halen.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Als ik het resterende programma zo bekijk, hebben PSV en de kakkies het eenvoudigste programma. We zijn er nog niet!
As zondag is weer een lastige wedstrijd. Achterin / middenveld zit het goed in elkaar, maar voorin is het zwaar behelpen. Gelukkig staat er telkens weer een andere speler op die beslissend is. De afgelopen wedstrijden waren dat Aissati, Lukoki, Ebecillio en Aras. Hopelijk zet het herstel van Kolbeinn zich door, dat zou al een heel stuk schelen. We snakken ook naar Boerrigter (kwaliteit op de flanken), maar dat zie ik niet meer gebeuren dit jaar.
Heracles thuis, Heerenveen, twente en Vitesse uit worden de key-wedstrijden. Als we de komende 2 wedstrijden winnen (Heracles en Heerenveen), dan gaat het er heel positief uitzien.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ach, als men gelijk speelt, welke club dat ook mag zijn, gaat het ook hard kwa punten ..
Blij met de punten ...
- AT Toto winner 09/10
Daar had ik het zondag nog met mijn gabbers over. We hebben de mazzel dat sinds ongeveer half februari er steeds een speler is, die boven zichzelf uit stijgt. Raar verschijnsel..Ajaciedjuh schreef:Gelukkig staat er telkens weer een andere speler op die beslissend is. De afgelopen wedstrijden waren dat Aissati, Lukoki, Ebecillio en Aras.
- Ajaciedjuh
Flow noemen ze zoietsWie kent Cees de Wolf nog schreef:Daar had ik het zondag nog met mijn gabbers over. We hebben de mazzel dat sinds ongeveer half februari er steeds een speler is, die boven zichzelf uit stijgt. Raar verschijnsel..Ajaciedjuh schreef:Gelukkig staat er telkens weer een andere speler op die beslissend is. De afgelopen wedstrijden waren dat Aissati, Lukoki, Ebecillio en Aras.

Daarnaast hebben we gewoon een aantal zekerheden: Jantje en Toby als centraal blok, een geweldige Anita daarvoor. van Rhijn die het uitstekend doet (hopelijk gaat hij niet zweven), Siem die stabiel is en ik zag de 'oude' Eriksen afgelopen zondag weer. Bovendien moet ik een compliment maken aan Vermeer. Ik ben geen voorstander van Vermeer, maar de laatste wedstrijden keept hij uitstekend.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Het wordt zeker niet eenvoudig, maar gezien het programma van AZ moet het raar lopen als thuis alles winnen (waarom niet?) en uit 1x winnen en 2x gelijk spelen, niet volstaat. Maar goed, is eenvoudiger gezegd dan gedaan.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Als ik het resterende programma zo bekijk, hebben PSV en de kakkies het eenvoudigste programma. We zijn er nog niet!
I think I lost my fucking headache
- AT Toto winner 09/10
Keepen redelijk, maar zijn spelhervattingen zijn ronduit dramatisch. Bijna altijd balverlies.Ajaciedjuh schreef:Flow noemen ze zoietsWie kent Cees de Wolf nog schreef:Daar had ik het zondag nog met mijn gabbers over. We hebben de mazzel dat sinds ongeveer half februari er steeds een speler is, die boven zichzelf uit stijgt. Raar verschijnsel..Ajaciedjuh schreef:Gelukkig staat er telkens weer een andere speler op die beslissend is. De afgelopen wedstrijden waren dat Aissati, Lukoki, Ebecillio en Aras..
Daarnaast hebben we gewoon een aantal zekerheden: Jantje en Toby als centraal blok, een geweldige Anita daarvoor. van Rhijn die het uitstekend doet (hopelijk gaat hij niet zweven), Siem die stabiel is en ik zag de 'oude' Eriksen afgelopen zondag weer. Bovendien moet ik een compliment maken aan Vermeer. Ik ben geen voorstander van Vermeer, maar de laatste wedstrijden keept hij uitstekend.
Huh ?. Hoe kom je daar nu bij ..Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Keepen redelijk, maar zijn spelhervattingen zijn ronduit dramatisch. Bijna altijd balverlies.
Blij met de punten ...
- AT Toto winner 09/10
Eigen waarneming, Voetske.999 schreef:Huh ?. Hoe kom je daar nu bij ..Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Keepen redelijk, maar zijn spelhervattingen zijn ronduit dramatisch. Bijna altijd balverlies.
Afgelopen zondag viel me (weer) op, dat zodra Vermeer de bal in de diepte schiet, richting middenlijn, de bal bijzonder vaak bij de tegenstander terecht komt.
Tja, dan zou ik toch maar een een ander plaats aanvragen .. Zijn spelhervattingen zijn goed, af en toe als Vermeer dat bal MOET wegschieten komen ze niet aan, daarin moet Vermeer nog beter rustiger worden.Maar om nu te zeggen dan BIJNA al zijn spelhervattingen balverlies tot resultaat hebben is gewoon onzin ..Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Eigen waarneming, Voetske.999 schreef:Huh ?. Hoe kom je daar nu bij ..Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Keepen redelijk, maar zijn spelhervattingen zijn ronduit dramatisch. Bijna altijd balverlies.
Afgelopen zondag viel me (weer) op, dat zodra Vermeer de bal in de diepte schiet, richting middenlijn, de bal bijzonder vaak bij de tegenstander terecht komt.
Laatst gewijzigd door 999 op di mar 27, 2012 1:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
De spelhervattingen van Vermeer waren zondag juist vrij goed. Natuurlijk is een directe bal op de spitsen negen van de tien keer balverlies. Dat is namelijk niet alleen een hele moeilijke bal om te geven, ook is een verdediger dan altijd in het vooral ten opzichte van de aanvaller omdat de bal heel lang onderweg is. Het zijn de ballen naar de linksback als de bal van rechts komt die moeten aankomen (en vice versa).
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
WitteKaas had een interessante link in het wedstrijd topic: http://11tegen11.wordpress.com/2012/03/ ... no-chance/Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Eigen waarneming, Voetske.999 schreef:Huh ?. Hoe kom je daar nu bij ..Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Keepen redelijk, maar zijn spelhervattingen zijn ronduit dramatisch. Bijna altijd balverlies.
Daar word verwezen naar de spelhervattingen van Vermeer in de 1e helft: "Vermeer completed all but one of his 18 first half passes, while Tyton failed to complete a single passing attempt out of eleven."
Geen wonder dat je van die lastige vragen van je welpje krijgt als je naar het verkeerde team zit te kijken!

Zonder dollen: ik hou ook altijd m'n hart vast bij de spelhervattingen van Vermeer, maar afgelopen zondag was het prima. Het enge is dat het de volgende wedstrijd opeens weer ruk kan zijn bij hem, maar voorlopig gaat het de goede kant op!
- AT Toto winner 09/10
Bij die spelhervattingen zitten ook de balletjes naar de dichtbijstaande Vertonghen of Alderweireld. Zodra hij de ballen een ros geeft (ook als hij alle tijd van de wereld heeft), zijn we 'm kwijt. Ik heb geen tijd om die hele wedstrijd nog eens helemaal te kijken en te gaan turven; maar zowel ik als degenen om mij heen in vak 115, vonden hetzelfde. Zeker in de tweede helft.
Maar Cees, tegenover een PSV dat zich massaal terugtrekt en weinig druk zet op de bal is het toch niet meer dan logisch dat je als keeper liever kort speelt? Voorin zijn de ruimtes klein, dus kun je beter vanuit positiespel proberen op te bouwen. Daar komt bij dat de voorste vijf spelers van Ajax Aissati, De Jong, Lukoki, Enoh en Eriksen waren, waarvan alleen De Jong boven de anderhalve meter uitkomt (en dan hebben we het nog niet eens over fysieke kracht). Nogal logisch dat lange ballen vooruit balverlies opleveren.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Mwja bij diverse keepers en elftallen heb je vaak het idee dat ze bij vrijwel elke uittrap de bal kwijtraken, de statistieken worden af en toe ook officieel in kaart gebracht, maar vaak krijg je dan gekke metingen die regelmatig een subjectieve uitkomst geven. Zo was eens in kaart gebracht dat Van der Sar bij 73% van zijn spelhervattingen de bal kwijtraakt. Achteraf bleek men alleen de EK 2008 onder de loep te hebben genomen, waarbij hij 3 van de 4 wedstrijden van Oranje speelde. Kenneth heeft regelmatig wat ongelukkige trappen richting de zijkant, maar dit seizoen ook niet bepaald de teamgenoten aan wie hij de bal voorin goed kwijt kan. In de opbouw zag het er zondag vond ik wel goed uit, vrij snel openen op een back of op Anita die de positie van Jan of Toby eventjes overnam.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Bij die spelhervattingen zitten ook de balletjes naar de dichtbijstaande Vertonghen of Alderweireld. Zodra hij de ballen een ros geeft (ook als hij alle tijd van de wereld heeft), zijn we 'm kwijt. Ik heb geen tijd om die hele wedstrijd nog eens helemaal te kijken en te gaan turven; maar zowel ik als degenen om mij heen in vak 115, vonden hetzelfde. Zeker in de tweede helft.
Een échte koning in spelhervattingen is en blijft in mijn ogen toch Maarten Stekelenburg, zowel zijn trap als uitgooi is vaak volledig op maat, hij kan zo op de helft van de tegenstander een medespeler als Suárez, Robben of Boerrigter lanceren. Dat is een serieus wapen, zeker bij ploegen die zo voetballen als Ajax en Oranje. Ben benieuwd hoe goed we er in de race voor de titel voor zouden hebben gestaan met Steek in het doel. Zowel Maarten als Ajax waren er echt bij gebaat geweest als hij zijn 2010 en 2011 vorm nog een jaar had doorgetrokken. Ajax 1 of 2 rondes verder brengen in de CL, een overtuigende titel en een goed EK in Polen en Oekraïne en Maarten zou echt dé klapper naar elke droomclub kunnen maken. Bovendien zijn veel Eredivisiewedstrijden toch heus wel een uitdaging, bepaalde clubs in dit land zouden hem sterker testen dan in veel Italiaanse wedstrijden en potjes als NAC thuis van dit seizoen zijn een stevige concentratieoefening. Als je in de laatste 10 minuten die paar lastige ballen pakt dán ben je echt een goede keeper.
- AT Toto winner 09/10
Precies; daarom snap(te) ik niet dat hij toch vaak voor de lange (tot balverlies gedoemde) oplossing koos in plaats van het dichtbij te houden. Zou hij veel vaker moeten doen, in ieder geval tegen een ploeg die zich op eigen helft ingraaft.Bertje schreef:Maar Cees, tegenover een PSV dat zich massaal terugtrekt en weinig druk zet op de bal is het toch niet meer dan logisch dat je als keeper liever kort speelt? Voorin zijn de ruimtes klein, dus kun je beter vanuit positiespel proberen op te bouwen. Daar komt bij dat de voorste vijf spelers van Ajax Aissati, De Jong, Lukoki, Enoh en Eriksen waren, waarvan alleen De Jong boven de anderhalve meter uitkomt (en dan hebben we het nog niet eens over fysieke kracht). Nogal logisch dat lange ballen vooruit balverlies opleveren.
In de thuiswedstrijd tegen de kakkies was het juist andersom; die stoorden extreem vroeg en toch moest en zou de bal naar de bijna op de achterlijn geparkeerde Jan en Toby gaan, vermoedelijk in opdracht van FdB.Dat was juist een wedstrijd waarin de lange bal gehanteerd kon worden omdat er meer ruimte op het middenveld lag.
In deze wedstrijd :Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Bij die spelhervattingen zitten ook de balletjes naar de dichtbijstaande Vertonghen of Alderweireld. Zodra hij de ballen een ros geeft (ook als hij alle tijd van de wereld heeft), zijn we 'm kwijt. Ik heb geen tijd om die hele wedstrijd nog eens helemaal te kijken en te gaan turven; maar zowel ik als degenen om mij heen in vak 115, vonden hetzelfde. Zeker in de tweede helft.
1e Helft 2 * een " ros " naar voren gegeven door Vermeer en alle ballen komen op +- gewoon richting speler 1e ( 33e minuut ) keer vliegt Bouma er als een gek in om de bal weg te koppen voor Eriksen en de 2e ( 34e minuut ) keer kop Lukoki de bal over de zijlijn ..
2e Helft 5 * een " ros " naar voren 1e ( 72e minuut ) weer wordt Eriksen afgetroefd, al is dit een twijfel geval voor mij of dat Eriksen met een beetje meer felheid de bal nog zou kunnen onderscheppen.Dit tel ik al daadwerkelijk een bal die niet aankomt. 2e ( 78e minuut ) " ros " naar Bulykin, wordt koppend afgetroefd door Marcello, Bulykin verzuimd om mee omhoog te springen .. 3e " ros " weer gewoon richting Eriksen die zijn kop intrekt .. en Aissati die staat de dromen. 4e " ros " naar voren, die komt niet aan. 5e " ros " komt gewoon aan bij Bulykin die het kopduel verliest .. ( vergat de tijden ) ..
En dat was het dan ..
En dan te bedenken dat Vermeer dat doet omdat er in de achterste linie niemand zich vrijloopt, of hij een klote terug speelbal krijgt .. en vervolgens genoodzaakt is de bal richting een speler te trappen die in het huidige voetbal in 99,9% van de gevallen gewoon gedekt staat.Overgens zou ik de volgende keer Jantje en Toby hun " rossen " eens in de gaten houden, je zult versteld staan ..
Blij met de punten ...