Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Adriaanse
19
23%
Advocaat
2
2%
Rijkaard
6
7%
Koeman
3
4%
McClaren
0
Geen stemmen
Laudrup
2
2%
Hiddink
2
2%
Blind
2
2%
van Gaal
3
4%
Olsen
3
4%
Buitenlandse topper
41
49%

Totaal aantal stemmen: 83

Cluijffert

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Cluijffert » ma mei 04, 2009 6:36 am

brigade zuid schreef:
Kowalczyk schreef:
El Clavo schreef:Ik twijfel eerlijk gezegd over de hele staf. Het zijn wat pensionada's die dit volgens mij meer als een tijdverdrijf met wat vriendjes zien. Ik mis die passie in hun ogen, bij allemaal.
Ik ook.

K.
Ik ook.
i hate to say i told you so (en een paar anderen ook)...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mei 04, 2009 6:57 am

Well, don't.

Toppie

Bericht door Toppie » ma mei 04, 2009 7:05 am

Any news , al opgestapt, anders na twente en alle pensionada's terug naar Benidorm.

Maak GVD van Ajax weer een voetbalclub geen praat club we willen de spelpatronen weer terug en echt voetbal. Je mag heus wel een keer verliezen maar niet op de manier onder het seizoen MvB 2008/2009
10 Spelers mogen vertrekken
Bruno Silva, Evander Sno, Dennis Rommedahl, Albert Luque, George Ogararu, Leonardo, Robbert Schilder, Kennedy Bakircioglü, Javier Martina, Dennis Gentenaar.

de vries 3 mei 2009 om 23:58:00 help mods!
Dit bericht is niet volledig. Tien spelers plus een trainer moet het zijn.
Het imago van Ajax brokkelt af
Door MAARTEN WIJFFELS AD

ROTTERDAM - Ajax verspeelde gisteren op Spangen meer dan alleen een plek in de voorronden van de Champions League. Het imago van de club is inmiddels zo aangetast, dat zelfs Nederlandse spelers niet meer staan te springen om in Amsterdam te tekenen.

play
De spelers van Ajax druipen af na de oorwassing van Sparta (4-0). FOTO ANP
Die berichten sijpelden na de 4-0 afgang tegen Sparta al meteen door, bijvoorbeeld vanuit Enschede. Daar viert FC Twente dat het voor het tweede jaar op een rij een beter seizoen draait dan Ajax. Voor alom gewilde talenten zoals Eljero Elia en Marco Arnautovic zijn er deze zomer uitdagender oorden dan de Amsterdam Arena, waar de stress na weer een mislukt seizoen nog verder toeneemt. Ze kunnen aan Champions League-voetbal ruiken in Enschede of zich bijvoorbeeld verder ontwikkelen onder de vleugels van vakman Martin Jol bij het succesvolle Hamburger SV.

De slachtpartij op het Kasteel is er een met impact, zo bleek ook bij terugkeer van de spelersbus van Ajax bij de eigen Arena. Een groep van zo’n 250 woedende fans eiste - en kreeg - uitleg van trainer Marco van Basten en de spelers, die zich een paar uur eerder zielloos naar de slachtbank lieten leiden tegen de nummer 14 van de eredivisie. Met de zege verzekerde het met ziel en zaligheid knokkende Sparta zich van lijfsbehoud.

Om dit seizoen (en hét grote probleem) van Ajax te vatten, is één statistiek voldoende. Sparta was gisteren de zoveelste eredivisietegenstander die won, nadat het op een 1-0 voorsprong was gekomen. In 33 competitiewedstrijden lukte het Ajax slechts twee keer een aanvankelijke achterstand om te buigen in een zege. Beide keren gebeurde dat ook nog tegen dezelfde tegenstander: FC Volendam.

De rest van de tijd zag Van Basten zijn team na een tegenslag vooral weggeveegd worden. 4-0 tegen Sparta, dat sluit naadloos aan op 5-2 verliezen tegen Heerenveen, 6-2 tegen PSV en 4-1 tegen Vitesse.

Op Het Kasteel had een echte clubman als teammanger David Endt tranen in zijn ogen. Van Basten verscheen met een wit weggetrokken gezicht voor de camera’s. Hij liet weten zelf niet aan opstappen te denken. Verder laat hij zijn toekomst over aan het bestuur.

,,Er komen ongetwijfeld gesprekken met het bestuur,’’ zei hij. ,,Dat is logisch. De wisselwerking tussen de staf en de spelers is niet voldoende als je nederlagen lijdt zoals wij die lijden. Als ze niet tevreden zijn over mij en volgend seizoen niet verder willen dan ben ik daar redelijk in. Het is aan het bestuur.’’

Algemeen directeur Rik van den Boog liet gisteravond weten dat de nederlaag ‘een grote teleurstelling is’, maar dat de situatie niet verandert. De directie staat achter de trainer, ook omdat men de visie deelt die Van Basten op Spangen nog eens liet doorklinken. ,,Dit is een Ajax-onwaardig jaar, ja,’’ zei Van Basten. ,,Dat is het de laatste jaren steeds, hoor je van iedereen. Maar er verandert weinig.’’

Wat Van Basten bedoelt, is dat in de afgelopen tien jaar alleen Ronald Koeman met Ajax kampioen is geworden. Voor de rest beet een keur van coaches - jong, oud, ervaren, onervaren - de tanden stuk op het feit dat Ajacieden als ze ruimte krijgen weliswaar nog steeds aardig kunnen tikken, maar geen andere wapens kunnen aanspreken als het voetballend niet lukt.

Vorig seizoen werd de landstitel verspeeld door achter elkaar zielloos gelijk te spelen tegen VVV en te verliezen van Excelsior, de twee degradanten van dat jaar.

Van Basten is er als coach niet in geslaagd een ‘team’ te maken van een selectie zonder hiërarchie. Dat die hiërarchie er niet is, is deels zijn fout. Hij is te lang blijven wisselen in zijn opstelling en dat had niet altijd te maken met blessures.

Maar het is ook zo dat natuurlijke leiders in de gehele eredivisie bijna niet te vinden zijn. Ajax zou zichzelf nu belachelijk maken als er een jaar na het rapport van de commissie Coronel wéér een trainer werd geofferd. In het rapport, dat de leidraad is voor het huidige bestuur, worden die voortdurende wisselingen juist finaal veroordeeld.

Voor de langere termijn werkt Ajax inmiddels aan veranderingen in de wijze waarop jeugdige talenten worden gescout en opgeleid. Er komt meer aandacht voor fysieke en mentale weerbaarheid. Directeur Van den Boog noemde onlangs Sven Kramer als lichtend voorbeeld voor spelers van Ajax. ,,Als Kramer op zijn twintigste wereldkampioen wordt en alles aan flarden schaatst, waarom zou een voetballer dan geen topprestatie op die leeftijd kunnen leveren? Dat vergt wel stappen in de begeleiding. Daar moet je van kinds af aan mee beginnen.’’

Op de korte termijn zal het echter moeilijk worden een cultuuromslag te maken. Niet alleen omdat de beste spelers niet meer voor Ajax kiezen. De club moet zelf ook nog tien voetballers kwijt zien te raken. Volgend seizoen wil Van Basten werken met een A-selectie van hooguit 24 man.

999

Bericht door 999 » ma mei 04, 2009 7:35 am

De Jonge wil vertrek van Van Basten

ROTTERDAM, maandag

Freek de Jonge, prominent lid van Ajax, ziet Marco van Basten liever vandaag dan morgen vertrekken als trainer van de Amsterdammers. De cabaretier was aanwezig bij de oorwassing bij Sparta (4-0) en liet in de perskamer op Het Kasteel ondubbelzinnig zijn onvrede blijken. „Heren van de pers, even goed doorbeuken. Dan stopt hij er vanavond nog mee”, uitte hij zijn frustratie, nadat hij het commentaar van Van Basten op tv had gezien.

Nadat ontevreden supporters na de ontluisterende nederlaag bij Vitesse bij de Amsterdam ArenA de spelersbus al tot stoppen dwongen, was het gisteren weer raak. Danny Blind, de trainer zelf en een aantal spelers stonden de boze fans te woord. „We zitten in een groeiproces en werken keihard om stappen te maken”, probeerde de trainer de gemoederen te bedaren. Maar met name bij dat laatste zetten de fans openlijk vraagtekens.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » ma mei 04, 2009 7:37 am

Wanprestatie Ajax

AMSTERDAM, maandag

Met alle schijnwerpers gericht op de wanprestaties van Ajax ontsnapt PSV afgelopen tijd bij de seizoensevaluatie aan een harde veroordeling. De top 2 (zesmaal afgelopen zeven jaar) kan elkaar evenwel een hand geven betreffende het ondermaatse seizoen, wat zeer waarschijnlijk eindigt in een derde en vierde plaats. Geen Champions League, zelfs niet de voorronde, maar slechts de Europa League als ’prijs’.

In Amsterdam en Eindhoven zagen ze goede spelers (Heitinga, Huntelaar, Gomes, Farfan) vertrekken, maar kochten ze er ter compensatie lustig op los vorige zomer en afgelopen winter. Waar Huub Stevens geen uitweg meer zag en halverwege vertrok, beleefde Marco van Basten zelf én met Ajax een totale ontmaskering in de tweede seizoenshelft.
Wie met een ploeg op het moment suprème verliest bij PSV (6-2), tegen de uitgespeelde kampioen AZ 1-1 speelt en een pak slaag krijgt bij Sparta (4-0) moet ernstig bij zichzelf te rade gaan. Natuurlijk bezit Ajax voldoende voetbalkwaliteit, maar het komt er niet uit omdat het geen team is, de mentaliteit te wensen over laat en de beleving ontbreekt. Dat is een proces en op die belangrijke onderdelen valt Van Basten aan te spreken.

Hij bezit gewoonweg niet de kwaliteiten om een ploeg op scherp te zetten, om ze te motiveren. Komt bij dat Van Basten een team heeft gecreëerd zonder hiërarchie, waardoor geen enkele Ajacied een wedstrijd kan doen kantelen. Niet voor niets heeft FC Twente-aanvaller Eljero Elia van enkele Ajacieden al het specifieke advies gekregen niet voor de klinische Van Basten te kiezen.

Van Basten roept dat de huidige problemen van de laatste seizoenen zijn, maar dat mag geen excuus zijn. Integendeel, hij is juist door Ajax ingehuurd om die problemen te tackelen. Hij moest voor de omslag zorgen. Maar in z’n eerste seizoen als clubtrainer is Van Basten onderdeel van het Ajax-probleem geworden, waar evolutie voor revolutie gaat en waarin de trainer vol wordt gesteund door de nieuwe directeur Rik van den Boog.

Tekenend daarvoor is dat vanuit Ajax geen enkele poging is ondernomen een brug te slaan naar erelid Johan Cruyff, nota bene de belangrijkste adviseur van Barcelona-voorzitter Joan Laporta en trainer Pep Guardiola. Terwijl Cruyff zich daar voor openstelde, nadat hij vorig jaar teleurgesteld Ajax achter zich liet, nadat Van Basten zijn voor de jeugdopleiding geplande revolutie weigerde uit te voeren.

Moet Van Basten vertrekken? Nee, Louis van Gaal werd vorig seizoen elfde met AZ en nu kampioen. Als Van Basten blijft, begint hij direct aan z’n laatste kans als trainer van Ajax. Daarvoor dient hij ditmaal wel een evenwichtige staf en selectie samen te stellen, waarmee hij zijn eigen beperkingen camoufleert.

Valentijn Driessen
Blij met de punten ...

Harm

Bericht door Harm » ma mei 04, 2009 7:49 am

MVH schreef:
Harm schreef:Nou is het mooi weer en dan krijgt zijn team van mooiweervoetballers wéér op de kloten :smallgrin.gif:

Sorry, maar die man had nooit een trainersdiploma moeten krijgen.
En toch staan ze nog boven jullie :smallgrin.gif:
Maar wij zitten in een tussenjaar, niet in een oogstjaar. :drecul.gif:

En zo'n tussenjaar is een stuk makkelijker te accepteren als Ajax dan naast de eerste plaatsen grijpt. Het moet alleen niet te slecht gaan, want Van Basten moet volgend jaar natuurlijk weer coach zijn.

Toppie

Bericht door Toppie » ma mei 04, 2009 8:15 am

Directie Ajax staat achter Van BastenDoor Carlo Willemsen
Maandag, 04 mei 2009, 08:57

De directie van Ajax staat nog voor de volle honderd procent achter trainer Marco van Basten. De oefenmeester, die zijn ploeg zondag met 4-0 zag verliezen van Sparta Rotterdam, hoeft dan ook niet te vrezen voor een ontslag. Dat laat algemeen directeur Rik van den Boog tegenover AD Sportwereld weten.

Ook Van Basten heeft nog vertrouwen in een goede toekomst bij Ajax. "Ik wil zelf niet weg. Of de directie moet anders willen. Dat kan natuurlijk. Er komen ongetwijfeld gesprekken met het bestuur, maar dat is logisch. Het was dit seizoen vooral heel wisselvallig. We speelden soms goed en dan weer heel slecht. We hebben het dus niet goed gedaan. Ik ben daar verantwoordelijk voor. Ik zal mezelf dus ook vragen moeten stellen."

Ja, maar wij niet achter van Basten dus kan ook straks de directie opstappen ,deze man in incapabel om een team te smeden daar hoef je geen voetbalkunde alla Cruijff voor te hebben gestudeerd

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mei 04, 2009 8:33 am

Het valt me op dat de gehele media, zonder uitzondering, over Van Basten heen valt. Meestal heb je 2 kampen in dit soort situaties. Het ene kamp is genadeloos, het andere ziet excuses voor het slechte presteren. Maar over Van Basten is iedereen het eens, hij heeft het verkloot en niemand ziet het goed komen. Het aankoopbeleid is twijfelachtig, progressie op het veld is niet te zien en Van Basten straalt niks uit.

Die man is ten dode opgschreven als hij blijft zitten.
Whitey on the moon.

Toppie

Bericht door Toppie » ma mei 04, 2009 8:40 am

http://www.ajaxfotoside.net/0809uit/sparta/sparta.html

Vooral die laatste foto's met Silva en Suarez daar heb je wel een tolk voor nodig :smallgrin.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mei 04, 2009 8:52 am

Vanochtend hoorde ik op Radio 1 een klein interview tussen Ten Napel en Van Basten. En ik blijf me keer op keer verbazen dat mensen hem nog goed vinden overkomen in de pers. Het was weer verschrikkelijk oppervlakkig en als uitschieter was er weer de totale verbazing. Van Basten wist niet waarom zijn spelers gisteren zo slecht speelden. Was het een mentaal probleem? Dat wist van Basten niet. Wat het een fysiek probleem? Ook dat wist ie niet. Wat het een kwalitatief probleem? Dat wist ie ook al niet.

Toen ik nog een studie volgde, hadden we toetsen waar de zogenaamde gokkans geelimineerd werd. Maar voor Van Basten geldt dat niet. Die denkt iedere keer het ei van Columbus te hebben gevonden, maar als ie daarna 3x verliest is ie verbaasd dat het mislukt. Aisatti (vóór z'n knieblessure) bestond af en toe niet voor van Basten, maar daarna is hij het missende puzzelstukje.
Whitey on the moon.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mei 04, 2009 9:05 am

Van Basten blijft uiterlijk in ieder geval altijd rustig, daar zal die goede omgang met de pers wel mee te maken hebben. Ik hoop alleen dat ie in de kleedkamer iets meer passie toont.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

martijn401

Bericht door martijn401 » ma mei 04, 2009 9:08 am

Ik ben er nog niet over uit of van Basten niet juist wel de aangewezen man is.
Ben het helemaal eens met de uiteenzetting die Ko doet in het topic "Willen we Voorronde CL halen?"
Zolang Ajax niet beseft dat er een heel andere benadering nodig is ,zal het verkrampt vast houden aan het verleden, iedere trainer de das om doen.
Ik ben er zo klaar mee. Ik wil in de eerste plaats lekker combinatie voetbal zien, spelvreugde, team spirit en beleving.Laten ze nu dat eens als basis nemen.

Jesse

Bericht door Jesse » ma mei 04, 2009 9:32 am

jamie schreef:Sorry hoor maar die deden het toch echt beter dan Marco. Er staan 11 spelers op het veld elke keer en absoluut geen team. Dat kan je toch echt op Marco afrekenen.
Van Basten heeft het inderdaad niet goed gedaan, maar ook bij al die andere trainers zag ik geen team.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma mei 04, 2009 9:33 am

999 schreef:
Wanprestatie Ajax

AMSTERDAM, maandag

Wie met een ploeg op het moment suprème verliest bij PSV (6-2), tegen de uitgespeelde kampioen AZ 1-1 speelt en een pak slaag krijgt bij Sparta (4-0) moet ernstig bij zichzelf te rade gaan. Natuurlijk bezit Ajax voldoende voetbalkwaliteit, maar het komt er niet uit omdat het geen team is, de mentaliteit te wensen over laat en de beleving ontbreekt. Dat is een proces en op die belangrijke onderdelen valt Van Basten aan te spreken.

Hij bezit gewoonweg niet de kwaliteiten om een ploeg op scherp te zetten, om ze te motiveren. Komt bij dat Van Basten een team heeft gecreëerd zonder hiërarchie, waardoor geen enkele Ajacied een wedstrijd kan doen kantelen. Niet voor niets heeft FC Twente-aanvaller Eljero Elia van enkele Ajacieden al het specifieke advies gekregen niet voor de klinische Van Basten te kiezen.

Moet Van Basten vertrekken? Nee, Louis van Gaal werd vorig seizoen elfde met AZ en nu kampioen. Als Van Basten blijft, begint hij direct aan z’n laatste kans als trainer van Ajax. Daarvoor dient hij ditmaal wel een evenwichtige staf en selectie samen te stellen, waarmee hij zijn eigen beperkingen camoufleert.

Valentijn Driessen
Vooral dat stukje van advies gekregen.. Wie A zegt moet ook B zeggen.... komt het van Ex spelers van Ajax af of van het huidige Ajax?

De vergelijking v. Gaal van Basten gaat hier volgens mij niet helemaal op... Tenslotte heeft v. Gaal zijn sporen als trainer dacht ik wel verdient.

Ajax moet zich 1 ding afvragen... Ja of Nee MvB met alle risico's vandien en het gevaar dat als ik de berichten mag geloven zo links en rechts dat je volgend jaar wel eens met een minder aantal "sup". in de Arena kan zitten.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mei 04, 2009 9:47 am

GangstaRiB schreef:Vanochtend hoorde ik op Radio 1 een klein interview tussen Ten Napel en Van Basten. En ik blijf me keer op keer verbazen dat mensen hem nog goed vinden overkomen in de pers. Het was weer verschrikkelijk oppervlakkig en als uitschieter was er weer de totale verbazing. Van Basten wist niet waarom zijn spelers gisteren zo slecht speelden. Was het een mentaal probleem? Dat wist van Basten niet. Wat het een fysiek probleem? Ook dat wist ie niet. Wat het een kwalitatief probleem? Dat wist ie ook al niet.

Toen ik nog een studie volgde, hadden we toetsen waar de zogenaamde gokkans geelimineerd werd. Maar voor Van Basten geldt dat niet. Die denkt iedere keer het ei van Columbus te hebben gevonden, maar als ie daarna 3x verliest is ie verbaasd dat het mislukt. Aisatti (vóór z'n knieblessure) bestond af en toe niet voor van Basten, maar daarna is hij het missende puzzelstukje.
Je hoort net zoals wij allen echt wat je wil horen. :ajaxsmiley.gif:
Als hij de oplossing had, waren we niet zo ver afgezakt. Dus heel normaal dat hij geen antwoord wist.
Aissati heeft hij altijd laten spelen in de voorbereiding, alleen de eerste wedstrijd in de competitie stond hij ernaast. Wel heel iets anders dan dat hij "niet bestond voor van Basten".

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mei 04, 2009 9:50 am

GangstaRiB schreef:Het valt me op dat de gehele media, zonder uitzondering, over Van Basten heen valt. Meestal heb je 2 kampen in dit soort situaties. Het ene kamp is genadeloos, het andere ziet excuses voor het slechte presteren. Maar over Van Basten is iedereen het eens, hij heeft het verkloot en niemand ziet het goed komen. Het aankoopbeleid is twijfelachtig, progressie op het veld is niet te zien en Van Basten straalt niks uit.

Gewoon niet waar, je wilt het zo graag dat je het gaat "zien".
Er zijn nog steeds die weliswaar zeggen dat het uien was (wie niet eigenlijk?), maar dat hem ontslaan helemaal van de gekke zou zijn. Kijk maar naar het stukje van Driessen een stukje eerder in de topic.

Toppie

Bericht door Toppie » ma mei 04, 2009 10:07 am

Neefkens schreef:
GangstaRiB schreef:Het valt me op dat de gehele media, zonder uitzondering, over Van Basten heen valt. Meestal heb je 2 kampen in dit soort situaties. Het ene kamp is genadeloos, het andere ziet excuses voor het slechte presteren. Maar over Van Basten is iedereen het eens, hij heeft het verkloot en niemand ziet het goed komen. Het aankoopbeleid is twijfelachtig, progressie op het veld is niet te zien en Van Basten straalt niks uit.

Gewoon niet waar, je wilt het zo graag dat je het gaat "zien".
Er zijn nog steeds die weliswaar zeggen dat het uien was (wie niet eigenlijk?), maar dat hem ontslaan helemaal van de gekke zou zijn
. Kijk maar naar het stukje van Driessen een stukje eerder in de topic.
Ik vraag me soms af van welke planeet je bent gekomen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mei 04, 2009 10:10 am

Staat het in het stukje van Driessen of niet?

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma mei 04, 2009 10:17 am

Harm schreef:Maar wij zitten in een tussenjaar, niet in een oogstjaar.
Wij zitten in een overgangsdecennium.

Om precies te zijn het overgangsdecennium tussen een 'gouden decennium' en het decennium waarin we definitief de aansluiting met de Europese top kwijt zijn.

K.
Still alive...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mei 04, 2009 10:21 am

Volgens mij is er geen overgang, hoor. Bij een overgang heb ik het idee dat we nationaal nog wel prijzen pakken door kampioen te worden, maar dat is zelfs al niet meer het geval. Ik vind namelijk dat we nationaal incidenteel mee doen om de titel en als ze de ingeslagen koers vBasten blijven volgen, dan denk ik dat we op de lange termijn kapot gaan.

Toppie

Bericht door Toppie » ma mei 04, 2009 10:21 am

Voor Neefkens
Wij staan niet meer achter de trainer!!Door: SamVR Beste Marco van Basten, Net als alle andere Ajacieden begon ik vol goede moed aan het seizoen 2008/2009. Er was een nieuwe trainer, niet zomaar eentje, nee, u was het: clubheld en voetballegende Marco van Basten. Er was een nieuw bestuur, niet zomaar een bestuur, nee op vrijwel elke positie kwam iemand met een Ajax verleden. Er waren nieuwe spelers, niet zomaar spelers, nee de duurste spelers die er te vinden waren. Het zou een prachtseizoen worden, daar was geen twijfel over mogelijk. Daar staan wij Ajacieden nu dan. Het seizoen is (zo goed als) ten einde. Het voetbal was wederom vaak niet om aan te zien. We doen nergens meer om mee. Niet meer om het kampioenschap, niet meer om de tweede plek. Niks doet er meer toe. Weer een voetbalseizoen naar de klote. Sterker nog: Ajax is een emotieloze subtopper geworden. Niet eens een van het kaliber FC Twente of SC Heerenveen, nee, daar wordt tenminste nog gevoetbald. Ik denk dat ik namens vele Ajacieden spreek als ik zeg dat ik geen Ajax zoals in 1995 verwacht. Ik verwacht ook geen jarenlange alleenheerschappij zoals PSV dat had. Ik verwacht niet eens meer om de twee seizoenen een kampioenschap. Ik verwacht zelfs niet altijd die felbegeerde tweede plek. Alles wat ik verdomme verwacht is een Ajax dat strijd levert. Een Ajax dat voor de winst gaat. Een Ajax waar ik me niet meer voor hoef te schamen. Een Ajax dat zich wil bewijzen. Is dat dan echt te veel gevraagd? De tamme wedstrijden vol puntverlies tegen achtereenvolgend PSV, AZ en Sparta deden bij ons Ajax supporters ontzettend veel pijn. Na elke wedstrijd zagen we u rustig zeggen dat het allemaal erg ´spijtig´of ´jammer´was. Dit riep bij mij de brandende vraag op: Doet het u allemaal wel iets? Ik bedoel, ik begrijp best dat u uw sporen in de voetbalwereld al ruimschoots verdiend hebt, maar een beetje inleving in de rest van de club mag er wel zijn. Er zijn duizenden mensen die gezamenlijk honderdduizenden euro’s betalen voor een mooi Ajax. Mensen die elke week weer vol goede moet naar die ene wedstrijd van Ajax toe leven. Mensen die Ajax overal achterna reizen. Mensen die tijdschriften over Ajax maken. Mensen die deze tijdschriften kopen. Ik heb het over duizenden mensen met een wit-rood-wit hart. En alles wat u zegt na weer een schaamteloos verlies van de club waar zo veel mensen voor leven is het afgrijselijke woord: ‘spijtig’. Daar heb ik dan weer geen woorden voor. Misschien heb ik het mis. Misschien vind u het allemaal eigenlijk best erg. Misschien leeft u mee met al die mensen die betalen om Ajax te mogen zien, in plaats van dat ze ervoor betaald worden. Als dit zo is, prima, leer uw lessen en blijf uw best doen. Maar mocht ik gelijk hebben. Mocht het u allemaal geen reet uitmaken, mocht u het echt alleen ‘spijtig’ vinden als onze trots verliest, verlaat dan zo snel mogelijk ons aller Ajax. Dan heeft u hier niks te zoeken. Met vriendelijke groet, Iemand die leeft voor Ajax
:blush.gif:

.
Laatst gewijzigd door Toppie op ma mei 04, 2009 10:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mei 04, 2009 10:23 am

Quoten doe je zo:

Plaats je tekst en selecteer het hele tekstveld en druk dan op quote. Dan staat alles mooi in een quoteje.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mei 04, 2009 10:29 am

@toppie: laatste poging.
Ik reageerde op het verhaal van Gangstarib, dat iedereen van Basten weg wil hebben. Dat was niet waar want vlak bij die posting stond NB nog een stuk van een journalist die dat niet vindt.
Dat jij vervolgens een stukje plaatst van iemand die dat wel wil, is dus niet relevant.
Natuurlijk is het zwaar klote allemaal en ik praat helemaal niets goed. Dat heb je kunnen zien in mijn postings de laatste dagen. Dat jij niet loskomt van mijn beeld als positivo is jouw probleem.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mei 04, 2009 10:30 am

Neefkens schreef:
GangstaRiB schreef:Vanochtend hoorde ik op Radio 1 een klein interview tussen Ten Napel en Van Basten. En ik blijf me keer op keer verbazen dat mensen hem nog goed vinden overkomen in de pers. Het was weer verschrikkelijk oppervlakkig en als uitschieter was er weer de totale verbazing. Van Basten wist niet waarom zijn spelers gisteren zo slecht speelden. Was het een mentaal probleem? Dat wist van Basten niet. Wat het een fysiek probleem? Ook dat wist ie niet. Wat het een kwalitatief probleem? Dat wist ie ook al niet.

Je hoort net zoals wij allen echt wat je wil horen. :ajaxsmiley.gif:
Als hij de oplossing had, waren we niet zo ver afgezakt. Dus heel normaal dat hij geen antwoord wist.
Aissati heeft hij altijd laten spelen in de voorbereiding, alleen de eerste wedstrijd in de competitie stond hij ernaast. Wel heel iets anders dan dat hij "niet bestond voor van Basten".
Als hij de oplossing had, waren we niet zoveel afgezakt... dat begrijp ik ook wel. Maar het gaat erom dat hij na een vol jaar, nog geen enkel benul heeft waar hij mee bezig is. Kom op zeg....

En volgens mij heeft Aisatti aan het begin van het seizoen aangegeven dat hij zich aardig verloren voelde.
Whitey on the moon.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mei 04, 2009 10:34 am

GangstaRiB schreef:Als hij de oplossing had, waren we niet zoveel afgezakt... dat begrijp ik ook wel. Maar het gaat erom dat hij na een vol jaar, nog geen enkel benul heeft waar hij mee bezig is. Kom op zeg....
Dat hij de oplossing niet weet, is heel iets anders dan geen enkel benul hebben. De grote trainers der aarde hebben zo'n periode ook allemaal meegemaakt.
En volgens mij heeft Aisatti aan het begin van het seizoen aangegeven dat hij zich aardig verloren voelde.
Dat heb ik ook gelezen, maar of dat nu de schuld van van Basten is? Mwah, jong pikkie in de grote stad zonder zijn gabbers, alles nieuw. Kun je je aardig verloren door voelen.

Gesloten