De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

999

Bericht door 999 » zo feb 15, 2009 5:05 pm

Leonardo verkast naar Griekenland

Leonardo vertrekt na dit seizoen naar
Panathinaikos.De Braziliaan van Ajax
zet,als hij de medische keuring goed
doorstaat,zijn handtekening onder een
contract voor drie jaar bij de Griekse
club van trainer Henk ten Cate.

Ajax-coach Marco van Basten legt zich
niet zomaar neer bij een vertrek van de
aanvaller."Zijn contract loopt pas aan
het einde van het seizoen af.En als hij
zoals vandaag tegen Feyenoord voetbalt,
hebben we hem er heel graag bij",stelde
hij zondag na afloop van de met 2-0
gewonnen klassieker.

Teletekst zo 15 feb ( crosspost in Leonardo ... )
Nou zeg .... ????.
Laatst gewijzigd door 999 op zo feb 15, 2009 6:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo feb 15, 2009 6:14 pm

Als hij zo speelt wel, maar dat is niet zo vaak bij Leo. Vandaag een goede wedstrijd, maar helaas veel te wisselvallig. Daarnaast scoort hij veel te weinig voor een aanvaller.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 15, 2009 6:18 pm

Wat wil Van Basten nou? Leonardo bedelde een week of twee geleden om een contract. Ajax deed niets. En dan zou die jongen nu opeens moeten blijven?

Van mij mag hij weg. Dat hij het aardig deed, geeft aan dat het niveau van de wedstrijd niet al te hoog was.
Het stinkt aan alle kanten!

Toppie

Bericht door Toppie » zo feb 15, 2009 6:47 pm

Nee Sulejmani maakt tegenwoordig het verschil , ja in het onzinnig aantal kilometers rennen :blush.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » zo feb 15, 2009 7:36 pm

joey schreef:Wat wil Van Basten nou? Leonardo bedelde een week of twee geleden om een contract. Ajax deed niets. En dan zou die jongen nu opeens moeten blijven?

Van mij mag hij weg. Dat hij het aardig deed, geeft aan dat het niveau van de wedstrijd niet al te hoog was.
Nee, niet dat ze hem er permanent bij willen hebben. Maar totdat hij weggaat hebben ze hem er nog graag bij..

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo feb 15, 2009 10:46 pm

Van Basten heeft het in zich om stapsgewijs beter te worden. Het mag best een proces zijn. Als aankomend voetbaltalent begreep hij het proces ook, en leerde zichzelf heel gericht de bewegingen van de grote spelers aan. Alleen wordt aanstormend voetbaltalent aangemoedigd en trainerstalent al snel afgekraakt.

Goed voetbal, vanuit trainersoogpunt, begint met heldere ideeen en een heldere uitleg. Dat soort helderheid krijg je gemakkelijker in alle rust dan omringd door constante cameras en persdrukte. Als van Basten daarnaast, onder Ajax druk, ook nog moet gaan piekeren over een snelle pleister ipv een echte oplossing, zit je al snel op het verkeerde spoor. Geef hem wat rust en tijd om dieper over de zaken na te denken. Zelfs als Marco er in vijf jaar niet echt uitkomt, dan bij je waarschijnlijk verder in de opbouw dan wanneer je alweer vier of vijf trainers verder bent.

Ajax is veel te ver weggezakt om de problematiek telkens op de trainers af te schuiven. Het is een mooie romantische hoop om te verwachten dat het elftal onder een nieuwe trainer meteen zal gaan swingen, maar dat kan alleen als het fundament er al is. Als het fundament ontbreekt moet je helemaal opnieuw beginnen. En dat neemt tijd. De beste architectuur stond eens in de steigers. Laten we die eerst maar eens bouwen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo feb 15, 2009 10:54 pm

pff.. helemaal opnieuw beginnen? die indruk wordt wel vaker gewekt hier maar vorig jaar deden we gewoon tot de laatste speeldag mee om de titel hoor.. zolang van Basten er zit zie je nog niks van progressie.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo feb 15, 2009 10:58 pm

Het gaat bij Ajax om meer dan het 'meedoen om de titel'. Op korte termijn kun je misschien resultaten uit een elftal persen, zonder iets op te bouwen. A la Koeman. Op de langere termijn schiet je daar niks mee op.

Er is op het moment geen succes-structuur bij Ajax. Iedereen wil snel op de top van de berg van het uitzicht genieten, maar niemand wil de berg beklimmen.

bryan

Bericht door bryan » zo feb 15, 2009 11:04 pm

Regel dan een goede, ervaren sherpa.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo feb 15, 2009 11:07 pm

Now we're talking.

Grappig is dat -alleen- Cruijff zichzelf als trainer altijd boven het bestuur plaatste. Hij schiep daarmee zijn eigen rust en ruimte. Hij wist vanuit welke omgeving hij wilde werken, en liep gewoon weg als dat niet kon.

999

Bericht door 999 » zo feb 15, 2009 11:07 pm

Tja, ik vind dat allemaal leuk en aardig die verhalen over een lerende MVB.Maar hoe lang mag dat dan duren ?.Krijgen bij een seizoen wat weer niet loopt dan het volgende .. ja maar de w-dingetjes heeft ie bijgeleerd dat zie je dit jaar, volgend seizoen gaat ie voor de z-dingetjes om bij te leren ..
Blij met de punten ...

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo feb 15, 2009 11:42 pm

999 schreef:Tja, ik vind dat allemaal leuk en aardig die verhalen over een lerende MVB.Maar hoe lang mag dat dan duren ?
Zolang als het nodig is om structureel iets neer te zetten. De x en y-tjes kunnen me op dit moment niet schelen. Dat zijn puntjes op de i.

Als je topkwaliteit hebt aan spelers, dan heeft het misschien zin om snel van trainer te wisselen om het talent niet te verspillen. Maar dit Ajax heeft dat niet. Perfecte moment om de trainer wat rustiger vaarwater te gunnen. Ajax draait al zo'n jaar of tien in hetzelfde vruchteloze kringetje, hopend op een toevalstreffer, alsof we 0-1 achterstaan met nog vijf minuten te spelen.

Geef een veelbelovende trainer vijf jaar en kijk dan eens wat er gebeurt. Het kan me verder niet veel schelen of dat van Basten is of niet. Het amateuristische geritsel met trainers is voor mij niet langer aanvaardbaar. Ajax is daar helemaal niets mee opgeschoten.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 16, 2009 12:42 am

joey schreef:Dat heeft er weinig mee te maken. Als je de capaciteiten niet hebt, helpt tijd ook niet.
Maar ook als je goed bent heb je soms tijd nodig. Het heeft er dus veel mee te maken. Been was zo goed als ontslagen bij NEC. Ondanks dat hij nu wel een goede trainer lijkt.

999

Bericht door 999 » ma feb 16, 2009 1:27 am

Monkey Tonk schreef:
999 schreef:Tja, ik vind dat allemaal leuk en aardig die verhalen over een lerende MVB.Maar hoe lang mag dat dan duren ?
Zolang als het nodig is om structureel iets neer te zetten. De x en y-tjes kunnen me op dit moment niet schelen. Dat zijn puntjes op de i.

Als je topkwaliteit hebt aan spelers, dan heeft het misschien zin om snel van trainer te wisselen om het talent niet te verspillen. Maar dit Ajax heeft dat niet. Perfecte moment om de trainer wat rustiger vaarwater te gunnen. Ajax draait al zo'n jaar of tien in hetzelfde vruchteloze kringetje, hopend op een toevalstreffer, alsof we 0-1 achterstaan met nog vijf minuten te spelen.

Geef een veelbelovende trainer vijf jaar en kijk dan eens wat er gebeurt. Het kan me verder niet veel schelen of dat van Basten is of niet. Het amateuristische geritsel met trainers is voor mij niet langer aanvaardbaar. Ajax is daar helemaal niets mee opgeschoten.
Je kan een trainer toch geen vijf jaar laten aanmodderen.In alles zul je moeten zien dat die structuur er na een maandje of zes toch zeker is.Daarbij, er zal een logica achter moeten zitten.Spelers eerst op de transferlijst zetten, vervolgens ze er weer afhalen en mee laten doen, afijn je kent het wel wat MVB tot nu toe heeft gedaan, getuigt niet van logica maar van uitproberen.Spelers op plaatsen zetten waarvan iedereen kan zien dat ze daar de mist in gaan getuigt niet van logica, maar van uitproberen.Daarbij, de echte talenten blijven geen vijf jaar bij AJAX.

Voor mij zou het juist van visie en het inbrengen van structuur getuigen als MVB juist de spelers op die plaatsen zet waarvoor ze gehaald zijn en die de speler eigen is.En vanuit die basis ga je dus werken aan het verbeteren van die kleine dingetjes.Juist dat stapje naar links of dat metertje naar rechts, juist dat steeds maar weer herhalen van, dat steeds maar weer hameren op, dat er in slijpen van, dat wennen van de spelers aan elkaars min en pluspunten zou deze trainer moeten doen.

Blijkbaar, want anders kan ik b.v. de move van Frank de Boer niet begrijpen, blijkbaar heeft van Basten dat niet.Of misschien nog niet.De vraag blijft dan, mag hij dan een topclub als leer moment gaan gebruiken.Mijn mening is dat dat natuurlijk niet de bedoeling kan zijn.Van Basten kan niet zijn aangesteld om over de rug van AJAX al fouten makend het trainerschap te leren.

Persoonlijk denk ik dan ook dat de insteek van AJAX en van Basten een verkeerde is.AJAX gaat al jaren steeds voor de talenten die op de een of andere manier niet bij AJAX passen.Spelers als KJH halen b.v. maar niet zorgen voor bedienende spelers naar KJH toe is fout..Zo af en toe leveren de individuele klasse van zo'n spelers ( Zlatan ) een kampioenschap op, maar als ze vertrekken zakt het boeltje weer als een kaartenhuis in elkaar.

Wat ik jammer vind, terugkomend op MVB, is dat hij blijkbaar horende doof is.Hij blijft volharden in schaakzetten die tot niets leiden.Die het bouwen aan een structuur de mist in laten gaan.Immers daar waar je juist het vertrouwen aan een speler kan geven door hem op zijn aangeleerde positie te zetten, doet MVB dat juist niet, wat mijn inziens mee helpt om de vorm van zo een speler naar beneden te halen.

Dit elftal is onder MVB vanaf het begin van de competitie tot nu toe steeds beetje bij beetje slechter geworden.Door verkeerde keuzes van de trainer, door verkeerde aankopen van de trainer.Ik durf te stellen dat 34 miljoen euro op een veel betere manier besteed hadden moeten worden.Dat de prioriteiten bij andere linie(s) hadden moeten liggen, en dat MVB dat niet heeft gezien of willen zien.Met dat geld had je een stabiele verdediging neer kunnen zetten, van daar uit had je structuur moeten inbrengen in het elftal, en dan had je dus ook de spelers die nu niet op hun aangeleerde posititie staan, door kunnen schuiven naar die posities wat men jaar in jaar uit heeft geleerd in de opleiding en bij hun eerdere clubs.

En dan had er mijn inziens nu een BASIS gestaan, en die zou ook best punten hebben verspeeld enz. enz., maar dan had je het per wedstrijd beter zien worden, dan had je mijn inziens niet zulke vier wedstrijden achter elkaar staan te schutteren ( en dan vergeet ik de rest van de bagger wedstrijden maar even ), dan had je spelers per wedstrijd naar elkaar toe zien groeien tot een geheel, dan had je, met de inbreng van trainerskwaliteiten, patronen en automatisme zien onstaan en niet zoals nu een als los zand aan elkaar hangend geheel.Dan had je in ieder geval naar het NIEUWE seizoen weer vertrouwen gekregen in de elftal.

En op het moment dat er dan een of twee spelers vertrekken, of na een tijd blijkt dat er toch de een of andere positie in het collectief, in teamverband voor verbetering vatbaar is ga je doorselecteren op die positie.En dan het liefst spelers die dus in die visie, in dat collectief passen.Al denk ik je dan meer kans hebt dat spelers nog een jaartje extra blijven, immers het zal nog beter worden kwa automatisme, patronen enz.

Tenminste zo zou ik het doen, en dat hoeft dan echt geen tig jaar te duren en bakken met geld te kosten ... en dat zie ik dus MVB niet doen, volgens mij gaat die volgend seizoen gewoon op dezelfde voet verder.Die gaat volgend seizoen weer na een halve wedstrijd van Sarpong ( enz ) roepen dat ie niet gebracht heeft wat ie er van verwacht had enz. enz.G.v.d leer het hem dan .. leer hem dan, zodat ie wel in staat is te doen wat jij er van verwacht had dat ie zou moeten doen ..

Afijn, dat is mijn mening ...
Blij met de punten ...

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma feb 16, 2009 5:59 am

Op dit moment zit van Basten al in of dicht tegen de bekende paniekfase, omdat hij weet dat het zwaard van Damocles boven zijn hoofd hangt. Dat betekent naar noodoplossingen zoeken, gokkend op een wonder. Zou hij dat ook doen als hij wist dat hij de tijd had om echt iets neer te zetten?

Je kunt altijd en eindeloos in details treden, maar het feit blijft dat het achteloos omspringen met trainers Ajax helemaal niets heeft opgeleverd. Als Ajax nog tien jaar op dezelfde manier wil doormodderen, verwacht ik eenzelfde resulaat.

De Ajaxbenadering ondermijnt de invloed van de trainer. Waarom zouden de spelers hard aan automatismen werken als ze toch weten dat het over een jaar weer allemaal anders is? Ik noem maar een voorbeeld van waar een kortzichtig beleid toe leidt. Als de spelers in de gaten krijgen dat de trainer op de schopstoel zit, waarom zouden ze vanaf dat moment niet voor zichzelf gaan lopen voetballen?

Baseman

Bericht door Baseman » ma feb 16, 2009 8:37 am

Ajax heeft al 5 jaar een tussenjaar gezien de resultaten...de grootste club van Nederland die 5 jaar op rij geen kampioen wordt, objectief gezien een trieste zaak.

Van Basten heeft bepaalde kwaliteiten als coach, maar hij is vooralsnog zeker geen topper. Ajax voetbalt als los zand en dat mag hij zichzelf aanrekenen, ook gezien het enorme transferbedrag dat geïnvesteerd is.

Hoeveel kansen mag Van Basten nog krijgen ? Hoeveel jaar hoeft Ajax nog geen kampioen te worden ?

999

Bericht door 999 » ma feb 16, 2009 8:56 am

Monkey Tonk schreef:Op dit moment zit van Basten al in of dicht tegen de bekende paniekfase, omdat hij weet dat het zwaard van Damocles boven zijn hoofd hangt. Dat betekent naar noodoplossingen zoeken, gokkend op een wonder. Zou hij dat ook doen als hij wist dat hij de tijd had om echt iets neer te zetten?

Je kunt altijd en eindeloos in details treden, maar het feit blijft dat het achteloos omspringen met trainers Ajax helemaal niets heeft opgeleverd. Als Ajax nog tien jaar op dezelfde manier wil doormodderen, verwacht ik eenzelfde resulaat.

De Ajaxbenadering ondermijnt de invloed van de trainer. Waarom zouden de spelers hard aan automatismen werken als ze toch weten dat het over een jaar weer allemaal anders is? Ik noem maar een voorbeeld van waar een kortzichtig beleid toe leidt. Als de spelers in de gaten krijgen dat de trainer op de schopstoel zit, waarom zouden ze vanaf dat moment niet voor zichzelf gaan lopen voetballen?
Volgens mij draai jij het steeds om.Net alsof andere verantwoordelijk zijn voor deze fase, net alsof de paniekfase, zo zie ik het overgens niet, niet aan van Basten ligt.Nu, voor mij is het toch MVB, zoals in mijn eerdere posting, verantwoordelijk voor deze fase.

Men voetbalt voor zichzelf omdat de trainer blijkbaar niet in staat is om er een geheel van te maken, omdat de trainer blijkbaar niet in staat is om over te brengen op de groep hoe hetwel moet.Het idee dat spelers er een potje van maken omdat men in hetachterhoofd heeft dat het volgend jaar toch weer anders kan zijn slaat natuurlijk nergens op.

Het hard aan automatisme enz. werken maakt een speler alleen maar beter, maakt hem geliefder voor een transfer.M.a.w. niet alleen het team wordt er beter van maar ook een speler.Maar dan moet er wel een trainer voor de groep staan die dat ook daadwerkelijk over kan brengen.

Je doet voorkomen of dat spelers met een schrift met huiswerk naar huis worden gestuurd."Hier jongens je huiswerk voor deze week, automatisme enz " en zondag is het examen.Van Basten staat op het trainingsveld met de jongens, van Basten kan de training sturen, delegeren, stop zetten, enz. enz. en dan geloof jij toch niet dat er een speler is die bij zichzelf denkt " maar daar werk ik niet aan ", over twee jaar ben ik of is de trainer toch weeer weg .. komop zeg ..

Ik ben ook geen voorstander om er ( na al ) weer een trainer uit te kieperen, alleen zal er toch een vooruitgang moeten zijn van wat MVB laat zien.Ook voor van Basten is er een grens .. en dan heb ik het nog niet over het financiele plaatje, zoals opgemerkt door b.v. Joey.Zodadelijk ben je die enkele topper die je dan nog hebt kwijt, heb je een bak met miljoenen euro's uitgegeven en staat er nog geen donder aan een team op het veld .. en als MVB nu in een paniekfase zou zitten zou dat natuurlijk wel heel triest ( vlug ) zijn ..

Kijk in het begin van de competitie riep bijna iedereen, na de aanstelling van MVB en de ( de meeste toch ) spelers die hij aankocht dat we alles wel effe kapot zouden spelen.MVB man, en Su. SU. KJH en de rest van het elftal .. tegenstanders jullie zijn gewaarschuwd ... na wat wedstrijden werd dat al " geef ik er om hoe, als we maar kampioen worden ", en nu wrijft men in de handen omdat we een " klassieker " hebben gewonnen tegen een tegenstander die geen tegenstander was met een team wat geen team was en in een wedstrijd die weinig tot niks voorstelde en gaat men zodadelijk uit z'n dak omdat we met veel kunst en vliegwerk ( hopelijk ) nog de tweede plaats binnenhalen ... ik bedoel maar ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 16, 2009 10:02 am

999 schreef:Men voetbalt voor zichzelf omdat de trainer blijkbaar niet in staat is om er een geheel van te maken, omdat de trainer blijkbaar niet in staat is om over te brengen op de groep hoe hetwel moet.Het idee dat spelers er een potje van maken omdat men in hetachterhoofd heeft dat het volgend jaar toch weer anders kan zijn slaat natuurlijk nergens op.

Het hard aan automatisme enz. werken maakt een speler alleen maar beter, maakt hem geliefder voor een transfer.M.a.w. niet alleen het team wordt er beter van maar ook een speler.Maar dan moet er wel een trainer voor de groep staan die dat ook daadwerkelijk over kan brengen.
Helemaal mee eens. Het trainersvak is lastiger geworden omdat een trainer niet meer zoals vroeger kan lopen bullebakken. Hij moet zijn spelers overtuigen, en dat valt vaak niet mee, zeker niet omdat die spelers uit allerlei verschillende culturen komen. Toch kan het best, dat bewijzen de echt goede trainers.
Een trainer moet dagelijks werken aan het groepsproces en weten wat er bij zijn spelers leeft. Hij moet verschillende spelers op een verschillende manier behandelen, de een een schouderklopje geven en de ander een schop onder zijn kont. Voetballers zijn artiesten, die gaan kapot als ze denken dat de trainer ze niet ziet staan. Een trainer moet het vertrouwen van zijn spelers winnen, pas dan zullen zij in het veld zijn opdrachten blindelings uitvoeren.
Kijk in het begin van de competitie riep bijna iedereen, na de aanstelling van MVB en de ( de meeste toch ) spelers die hij aankocht dat we alles wel effe kapot zouden spelen.MVB man, en Su. SU. KJH en de rest van het elftal .. tegenstanders jullie zijn gewaarschuwd ... na wat wedstrijden werd dat al " geef ik er om hoe, als we maar kampioen worden ", en nu wrijft men in de handen omdat we een " klassieker " hebben gewonnen tegen een tegenstander die geen tegenstander was met een team wat geen team was en in een wedstrijd die weinig tot niks voorstelde en gaat men zodadelijk uit z'n dak omdat we met veel kunst en vliegwerk ( hopelijk ) nog de tweede plaats binnenhalen ... ik bedoel maar ..
Hahaha, inderdaad. Dan worden de doelstellingen aangepast. En beginnen we volgend seizoen weer opnieuw.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma feb 16, 2009 11:42 am

Ajax is al jaren een puinhoop. Die wordt echt niet telkens opnieuw in scene gezet door de laatste trainer. Die puinhoop is er voordat de trainer binnenkomt. Het patroon is telkens hetzelfde. In grote lijnen: het loopt eerst wel aardig, dan sluipt de twijfel erin, de trainer vecht terug en perst er nog wat resultaatjes uit, waarna het elftal in elkaar stort en de trainer vervangen wordt. Mijn vraag is: waarom sluipt de twijfel er zo snel in? Een beetje tegenslag is normaalgesproken toch geen probleem? Daar wordt je sterker van. Niet bij Ajax. Daar weet de trainer dat hij geen enkele steun krijgt van Ajax op het moment dat morrende fans aan zijn stoelpoten gaan zagen. En dat moment komt steeds sneller, omdat de supporters het helemaal zat zijn om telkens hetzelfde drama te moeten aanschouwen.

Als je denkt dat Ajax steeds gelijk heeft om de ene na de andere trainer op straat te zetten, in een eindeloze herhaling van zetten waarin alleen de namen veranderen, dan moet je ook niet zeuren als het resultaat steeds hetzelfde is. (en daaronder valt ook het zolangzamerhand zeer onoriginele 'zolang we progressie zien is alles ok', want dat betekent dat alles bij de eerste de beste mini-crisis niet meer ok is...)

Als Ajax een ervaren trainer in huis haalt, en die bakt er in twee jaar niks van, heb ik geen enkel probleem met zijn ontslag. Maar als je een nieuwe trainer op die manier behandelt, verwacht je te snel teveel van hem. Het is logisch dat van Basten nog moet groeien als coach. Hem daar de tijd niet voor gunnen is te gek voor woorden.

999

Bericht door 999 » ma feb 16, 2009 12:36 pm

Monkey Tonk schreef:Ajax is al jaren een puinhoop. Die wordt echt niet telkens opnieuw in scene gezet door de laatste trainer. Die puinhoop is er voordat de trainer binnenkomt. Het patroon is telkens hetzelfde. In grote lijnen: het loopt eerst wel aardig, dan sluipt de twijfel erin, de trainer vecht terug en perst er nog wat resultaatjes uit, waarna het elftal in elkaar stort en de trainer vervangen wordt. Mijn vraag is: waarom sluipt de twijfel er zo snel in? Een beetje tegenslag is normaalgesproken toch geen probleem? Daar wordt je sterker van. Niet bij Ajax. Daar weet de trainer dat hij geen enkele steun krijgt van Ajax op het moment dat morrende fans aan zijn stoelpoten gaan zagen. En dat moment komt steeds sneller, omdat de supporters het helemaal zat zijn om telkens hetzelfde drama te moeten aanschouwen.

Als je denkt dat Ajax steeds gelijk heeft om de ene na de andere trainer op straat te zetten, in een eindeloze herhaling van zetten waarin alleen de namen veranderen, dan moet je ook niet zeuren als het resultaat steeds hetzelfde is. (en daaronder valt ook het zolangzamerhand zeer onoriginele 'zolang we progressie zien is alles ok', want dat betekent dat alles bij de eerste de beste mini-crisis niet meer ok is...)

Als Ajax een ervaren trainer in huis haalt, en die bakt er in twee jaar niks van, heb ik geen enkel probleem met zijn ontslag. Maar als je een nieuwe trainer op die manier behandelt, verwacht je te snel teveel van hem. Het is logisch dat van Basten nog moet groeien als coach. Hem daar de tijd niet voor gunnen is te gek voor woorden.
Tja, als het dan allemaal te gek voor woorden is heb ik dan toch een vraag .. wie moet nu eigenlijk wie opleiden ?.Moet AJAX er zijn, om MVB als beginnende coach, om als leerschool voor diezelfde MVB te fungeren ?.

En wanneer houd dat dan op ?.Wat is/zijn jouw criteria dan om op een gegeven moment de beslissing te nemen van of we stoppen er mee of we gaan door ?.Wanneer mag je dan zeggen prima gedaan MVB, of wanneer zeg je dan tjesus wat een klote seizoen en dito trainer en veldspel.

Met welke meetpunten naar het elftal toe bepaal jij dat MVB op de goede weg is ?.En hoeveel mag dat dan allemaal gaan kosten, ik bedoel volgend jaar ook weer een bak geld investeren en dan maar hopen dat we een keertje kampioen worden ( op de Olsen manier ) .. gewoon net zolang blijven kopen tot dat we een keertje die schaal omhoog mogen houden ?.Of is het alleen maar we moeten MVB zoveel tijd geven, en als het niet lukt pech gehad ?.
Laatst gewijzigd door 999 op ma feb 16, 2009 12:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

goodfella

Bericht door goodfella » ma feb 16, 2009 12:51 pm

Michels en van Gaal waren ook beginnende trainers.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 16, 2009 12:52 pm

Andere tijden, gf. Toen was Ajax nog een halve amateurclub, geen beursgenoteerd bedrijf met een begroting van zestig miljoen.

De invoering van de CL heeft het voetbal ook wezenlijk veranderd. CL spelen is een must voor een club die bij wil blijven.

goodfella

Bericht door goodfella » ma feb 16, 2009 12:58 pm

joey schreef:Andere tijden, gf. Toen was Ajax nog een halve amateurclub, geen beursgenoteerd bedrijf met een begroting van zestig miljoen.
Maar waarom zouden we dan van een algemeen directeur moeten verlangen dat ie verstand van voetbal heeft? Verstand van een beursgenoteerd bedrijf is veel belangrijker wat mij betreft.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 16, 2009 1:37 pm

Daar hebben we een commercieel directeur voor en een financieel directeur.

Iemand zal moeten bepalen of de trainer zijn werk goed doet.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma feb 16, 2009 2:31 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 4:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie